• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Custom steigerhouten hoekbank & hocker

JW.

New member
Hallo HF-ers!

Aangezien de zomer (eindelijk) voor de deur staat (momenteel waait t wel als een malle, maar oké),
word t tijd dat ik mn balkon (zitje) eens onder handen ga nemen.

Momenteel zit ik dr zo bij (heb wel ff de geraniums weggehaald... ;)):
bank01.jpg
bank02.jpg

Op zich prima, maar niet super comfortabel en ook niet echt gezellig (slechts voor 2 personen).
Dus wil ik een hoekbank zodat ik dr met de maten van de zomer lekker kan BBQ'n & bieren :icon_super:

Mn oog was gevallen op een hoekbank van steigerhouten planken, maar daar vond mn budget wat van...
Na een paar dagen zoeken op t internet, kwam ik uiteindelijk hier uit:

Meubels maken van steigerhout met bouwtekening? - IkMaakHetZelfWel.nl

En dacht meteen... "ja, waarom eigenlijk niet?"

Dus 2 bouwtekeningen als leidraad gekocht (totaal 7,50 dus wie doet je wat) en daar vandaan moet t ongeveer dit gaan worden...
bank03.jpg

Geel = armleuning
Oranje = schuine rugleuning
Wit = zitgedeelte
Groen = 3x tegel van 40x40 als tafelblad

En ja, t is n crappy tekening...


Maten staan nog niet helemaal vast (die 200cm wel), heb namelijk nog een dikke 60cm over aan de lange zijde.
FF kijken hoe ik uitkom met hout bestellen, voorkeur voor vaste lengtes want dat scheelt weer zagen!

Ga nu de tekeningen uitprinten en berekenen hoeveel ik van wat nodig heb.

Jullie horen van me!

Grtz JW.


p.s. dit is mn inspiratiebron:
2776_355281461249682_1817783815_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
UPDATE 1:

Heb adhv de bouwtekening en mijn eigen maten een hout berekening gemaakt voor de bank.
Ga hem toch denk ik toch 340 x 200 maken, zodat ik weer een extra zitplaats heb.
Zo komt t totaal aantal op ongeveer 8 personen, maar iig met zn 6-en erg ruim :D
Hangt nog even af van de totale kosten aan t eind van alle berekeningen...

Totaal aantal planken (voor 340 x 200 bank):
- 2x 2m
- 4x 2,5m
- 3x 3m
- 5x 5m

(48m in totaal, dus naar boven afronden met 1x extra 2m plank)

Heb de verschillende lengtes bij elkaar opgeteld en gebruik sommige planken (in de lengte gezaagd) als "montage balken".
Ga er even vanuit dat dit klopt... zit ik op 165,- aan steigerhout (nieuw, want dat is steviger).

De hocker moet ik nog uitrekenen en deze berekening wil ik nog narekenen (meten = weten!).
Vwb de hocker twijfel ik nog... dus en vraag aan jullie!

OPTIE A: 40 x 160 (dus langer maken).

of

OPTIE B: 3 losse maken van 40 x 40 en die verdelen over de lange zijde (is misschien ook wat praktischer).

1 losse hocker kost ongeveer 25,- aan hout... dus zeg 100,- en nog zo'n 50,- aan RVS schroeven (300 stuks 5x50).

Totaal:
165,- (hout bank)
100,- (hout hocker)
50,- (schroeven)
----- +
315,- (en dan komen dr nog beton tegels bij... die kosten geen drol).

Hhmmm... vind 300,- een mooi bedrag, dus nog maar eens ff nadenken, meten en rekenen.
Wat zit er tussen 280 en 340??? ;)

Probeer ook een beetje een gangbare maat te maken, zodat (in de toekomst) de kussens betaalbaar blijven!!!

Tot morgen!

p.s. hoor net dat mn helpende hand t volgende week erg druk heeft en daarna gaat ie een week op vakantie... K*T :(
 
UPDATE 2:

Na een nachtje slapen, vanochtend weer met een frisse blik naar dit "project" gekeken.
Op t vraagstuk "Wat zit er tussen 280 en 340???"
Kom je natuurlijk uit op 310, maar de planken zijn 20cm breed dus dat is geen handige maat.
Dus als compromis... 300x200 als bank maat (later kussens van 60x200 en 60x160).

Vwb de hocker ben ik dr nog niet uit... eerst maar eens een nieuwe tekening maken van de bank en daaruit het benodigde hout berekenen. Woensdag gaat er gebouwd worden iig... heb slechts 1 dag een "slaaf" (mn Pa :p) ter beschikking, dus dan moet t klaar zijn (de bank dan, de hocker lukt in mn eentje wel).

Tot later...
 
UPDATE 3:

Eerst maar eens t nieuws over de hocker :)
Ga voor 60 x 120 (met 2 tegels van 60 x 60).
Daarvoor aan hout nodig...

*** met wat ruimte, omdat de planken nog zullen gaan "werken" ***

3x 2m (hieruit 3 x 65 / 3 x 130)
1x 3m (hieruit 1 x 65 / 1 x 130 / 1 meter over die gaat in de lengte door 3x is 4 voor montage latjes).
Kosten: 26,90 (@ Steigerhout.nl) excl schroeven en tegels.

Dan de bank... deze word, zoals eerder gemeld, 300 x 200.
Hoe elke plank gezaagd gaat worden is best een rekensom en ga ik niet helemaal uitwerken in deze post.
Moet zeggen dat ik dat wel een "tekortkoming" vind in de bouwtekeningen (die verder erg duidelijk zijn).
Er staat: "tussen de 45 en 50m hout nodig" (standaard bank afmeting) en dat klopt wel aardig, maar bestel je 10x 5m zaag je jezelf helemaal suf en ik krijg t dan niet eens allemaal mn flatje in :(

En dat is met wat rekenen helemaal niet nodig! Dus dat doen we anders :p

Ik kom uit op:
6x 2m
5x 2,5m
2x 3m
4x 5m#

Kosten: 146,60

#:
Zal dit toch even uitleggen, want jullie zullen mogelijk wel denken...
"hoe passen 4 planken van 5m in een bank van 300 x 200"??? ;)

De 4x 5m planken en 1x 2m plank maken samen 22m er gaan 39 stukken van 55cm in de armleuningen (maakt 21,45m).
9x 55cm uit elke 5m plank = 4 x 9 is 36 stukken van 55cm. En de laaste 3 haal ik uit die 2m plank (de restjes zaag ik weer in de lengte als montage latjes).

Totaal: 173,50 voor 59,5m steigerhout!
Zal ergens anders mogelijk nog goedkoper kunnen, maar dit adres is goed te berijden. Evt laten bezorgen is me te duur...

Nu even t hout bestellen en hopelijk woensdag ophalen en opzoek naar RVS schroeven (5x50) en 2 tegels van (60x60).
Dat zal bij de lokale bouwmarkt gaan gebeuren, wat gelukkig redelijk om de hoek is.

Tot de volgende!
 
UPDATE 3.5:

Net alvast schroeven gekocht:
bank04.jpg
300 stuks 5x50mm RVS @ 53,37

Wel even voorboren, maar dan moet ie muur en muur vast zitten straks :023:
Er word uiteraard geadviseerd om niet te bezuinigen op schroeven en een lengte te kiezen die dr min 2cm in gaan...

Vwb tegels ga ik voor deze:
bank05.jpg
3 betontegels van 60x40x5cm GRIJS (dacht iets van 6,- per stuk).

Waarom geen 60x60?
Omdat de tegels op mn balkon 40x40 zijn en daar passen deze mooier bij.
Daarnaast breek een 3e tegel een beetje t aangezicht van de tafel (anders heb je 2 van die grote vierkanten vlakken).
Over breken gesproken... had ook een hele mooie vloertegel gezien!
Maar weet zeker dat die door de midden gaat als je dr iets te enthousiast een biertje opzet.
En mn maten kennende... :icon_rolleyes:

Dan was weer een update(tje)...
 
UPDATE 4:

Heb alvast afstandshouders gemaakt voor tussen de verschillende planken, zodat t hout ruimte heeft om te "werken".
bank08.jpg
2 muntjes van 20 cent... komt neer op 0,5cm.
Weet nog niet of ik zoveel ruimte tussen de planken wil (vind ik niet echt mooi), maar t zette me wel weer aan t denken.

De planken zijn 3,2cm dik en 20cm breed en op basis daarvan is de bouwtekening gemaakt.
Een veelvoud van 20cm vwb de leuningen. Die korte leuning van 80cm (4 planken dus) is het probleem niet zozeer,
heb voldoende ruimte om daar een paar cm bij te laten komen.
Maar voor de lange leuning kan t wel een probleem worden, die moet 200 (= 9 planken en een korte leuning) worden.
Tussen de 9 planken zitten uiteraard 8 "voegen", maar dat is 8 x 0,5cm = 4 cm dr bij... en een plank op de kopse kant a 3,2cm.
Komt dr totaal dus 7,2cm bij... waarbij de buitenmaat op 207+ komt en dat word krapjes op mn balkon!

Maar goed, gaan we zien als we gaan bouwen.

Na mn houtbestelling bleef t stil tav van mn order...
Dus maar even een mailtje gestuurd.
Kreeg zojuist een reactie en kan (ook meteen gedaan) bellen naar t ophaaladres voor t maken van een afspraak.
Beetje vreemd, want bij "normale" online bestellingen ontvang je vaak een mailtje in de trend van:
- Uw order is ontvangen
- Uw order is in behandeling
- Uw order is verzonden/gereed voor ophalen.
Maar gelukkig kan alles volgens planning doorgaan (aankomende woensdag).

Tot woensdag!
 
Laatst bewerkt:
UPDATE 5:

Ben behoorlijk gesloopt van een dagje klussen.
Toch zal ik jullie even bijpraten over de voortgang (je kunt dus nu al concluderen dat ik niet klaar ben).

0915 (na stukje file op de A2) hout ophalen.
bank09.jpg

Hhmmm die 5m planken passen dr niet in!
bank10.jpg


Maar gelukkig had ik daar al rekening mee gehouden :)
Zaag, rolmaat, winkelhaak, potlood en tekeningen mee... en het echte werk kan beginnen!
bank11.jpg

Gelukkig kon t meeste in de lift (alleen die van 3m en die van 275... (was 5m) niet, die moeten via de trap naar 3 hoog :()
bank12.jpg

Meteen alles op lengte bij elkaar gelegd en nog eens goed (kritisch) naar de tekeningen gekeken.
bank13.jpg
Om niet lukraak aan te planken te gaan zagen (want dan kom je ergens iets tekort), heb ik alle "essentiële" lengtes eruit gehaald en gemarkeerd (A t/m F icm met nummers). Heb er overigens toch nog 1 extra 5m (@ 13,65) bij gekocht, om te voorkomen dat ik bij 1 fout(je) meteen de l*l was.
Daarna aan de slag gegaan en ookal vrij snel tegen t volgende probleem aangelopen.
Ik heb een decoupeerzaag en boor/schroefmachine op accu...
Die heb ik afgelopen nacht uiteraard in aan de oplader gezet, maar 1 bleek kapot.
En aangezien de boor/schroefmachine later nog flink aan de bak moet.
Dus maar besloten om bij de lokale Praxis een zaag te gaan huren (@ 11,- voor 24uur).


Zeker bij de eerste (van 3) leuningen, verliep t een beetje stroef.
Uiteindelijk gewoon begonnen en zie hier het resultaat:
bank14.jpg

Uurtje later (want het zagen van de plank in 4 "gelijken" balkjes bleek een k*t klus te zijn!!!), stond ook de 2e leuning in elkaar.
bank15.jpg

Vervolgens de 3e, en laatste, leuning in elkaar gezet. En ook hier weer tegen een probleem aangelopen.
De planken bleken namelijk niet allemaal even breed te zijn. De ene is 20cm (zoals bedoeld) en sommige zijn slechts 19,5... tja, dan kom je ergens toch echt iets tekort :(. Maar ook dit probleem weer opgelost en alles naar het balkon verhuisd (en ja het was zwaar!)
bank16.jpg

Nog even de waterpas erop gelegd, niet dat je hier echt iets van kan zeggen aangezien het (nieuwe) hout soms als erg kromgetrokken is, maar goed... LIKE A GLOVE zullen we maar zeggen :003:
bank17.jpg

Morgen de zittingen, rugleuning en hocker maken.
Moet nog wel even kijken hoe stevig de lange zitting word (260cm), want ik denk dat die iets zal gaan doorhangen als je daar met zn 4'n op gaat zitten. Het originele ontwerp kent geen tussen pootjes...

Dat was hm weer, grtz (zzzzzz want zal best lekker slapen vannacht ;))
 
Laatst bewerkt:
UPDATE 6:

Gisteren avond ook weer laat geworden en geen zin meer in het bijhouden van dit log... Maar t schiet op! :D

De bank is nagenoeg af (alleen de rugleuning nog, daarover zomenteen meer).
Het stellen van de zittingen was niet veel werk, waterpas erlangs en vastzetten maar.
Toch heb ik er voor gekozen om daar andere schroeven voor te halen, 60mm lang (100 stuks @ 22,58)
Het hout is 3cm dik, maar vond t geen best idee om de balkjes (gemaakt van steigerhout dus ook 3cm dik),
waar de gehele zitting op leunt is, met maar 2cm schroef lengte over te monteren.
bank18.jpg
bank19.jpg

Daarnaast heb ik nog 3 extra balkjes onder de lange zitting geschroefd, om te voorkomen dat de planken (totaal 3) onderling gaan doorveren.
De borders (op de kopse kant van de zittingen) maken het geheel af en behoorlijk sterk! (gelukkig ;))
bank20.jpg
bank21.jpg

Toch is er ergens iets fout gewoon met zagen... heb nog 1 plank van 300cm over en 1 van 225cm.
Maar voor de rugleuning heb ik 2 planken van 260cm nodig... hhhmmm raar, want als ik naar de houtrestjes kijk ligt er niet veel verspilling. Moet dus toch nog opzoek naar een extra 300m plank, bij de lokale bouwmarkt...

De plank van 225cm krijg in elk geval een andere bestemming.
Hiervan ga ik een boekenplank maken en een extra poot voor in het midden van de rugleuning (zodat ook die niet doorveert).


Verder is ook de hocker af, met uitzondering van t tafelblad.
bank23.jpg
(Sorry voor de wazige foto, t was al laat...)

Voor het tafelblad heb ik, na t zien van verschillende tegels en mozaïek matten (van kiezelstenen), weer een hele andere mening dan de lompe beton tegels waarmee t ontwerp begon.
bank22.jpg
Misschien word ie zelfs wel van metaal, dat net als de bank verkleurd van het weer?!


Zo eerst even naar de kapper en wat extra schroeven van 50mm (10 stuks) bijhalen, tot straks!
 
Laatst bewerkt:
UPDATE 6.5:

Extra plank gehaald van 3m, maar kon geen gebruik maken van de vrachtauto via mn pa zn werk.
En aangezien dit verder ook nog eens een spontane actie was, zat al halverwege Veldhoven dus doorrijden was net zo makkelijk, was ik dit keer niet echt voorbereid :017:
bank24.jpg


Dus ff improviseren...
bank25.jpg
De klep vastgebonden met mn schoenveter :p
Wel de linker, want gas zit rechts :044:


En nu maar hopen dat t een beetje droog word/blijft dan kan ik hm vandaag helemaal afmaken!
 
Laatst bewerkt:
UPDATE 7:

Na een dagje regen, kon ik vandaag weer verder met mn build.
Heb nog voor zo'n 70,- aan materiaal gehaald (schroeven, multiplex, tegels, kit e.d), en dankzij ons mam (zo zeggen we dat in Brabant :p), gebruik kunnen maken kortingsbonnen.

De keuze voor het tafelblad van de hocker is gevallen op 30 x 30cm tegels (in de aanbieding).
bank26.jpg
(T multiplex is nog niet op maat!)

Grotere tegels en de mozaïek optie, kwamen simpel weg veel te duur uit.
De grotere tegels worden per pak (6 stuks) verkocht en ik heb er maar 2 nodig... toch betaal je daarvoor ongeveer 40,- (die ik mooi vond iig). De mozaïek tegel rol was ook aan de prijs, maar daarbij kwam nog eens voorstrijk, tegellijm, en voegmiddel. Waardoor deze opties me ongeveer 130,- tot 150,- hadden gekost. Das een beetje veel geld voor een tafelblad ;)

De metalen optie, zou ongeveer net zo duur zijn. Maar lastig om (op korte termijn) deze afmeting te krijgen. De kleur zilver, laat ik nu terugkomen in de accessoires...

Nu kit ik de 30 x 30cm tegels vast op de 18mm dikke multiplex plaat, tape ik de voegen af en kit ik die vervolgens nog dicht (in theorie althans, want met "tegelzetten" heb ik helemaal geen ervaring... :D). Daarna draai ik het tafelblad om, leg ik het op vlakke ondergrond en plaats ik de hocker er overheen. Zo weet ik zeker dat de zijkanten van de hocker gelijk komen met de hoogte van t tafelblad. :023:

Maar das voor morgen...


De bank is, op wat detail dingetjes, af!!!
Eerst een een mockup gedaan van de rugleuning voor het bepalen van de juiste hoek.
bank27.jpg

Daarna de 3 balkjes die ik extra onder de lange zitting had gemaakt, "verlengt" onder de juiste hoek.
bank28.jpg

Het geheel krijgt zn stevigheid door alles met elkaar te verbinden.
Heb nog ff getwijfeld om er in het midden (achterlangs) een extra pootje te maken, maar toen alles in elkaar geschroefd was bleek dat echt niet nodig. De "kopjes" van de leuning afgezaagd en dan ziet ie dr zo uit:
bank29.jpg
(De kussens liggen dr ff op voor de show, die moet ik nog bestellen...)

Dat was hem weer voor vandaag...
 
Laatst bewerkt:
ik had de lange armleuning ook nog een beetje afgeschuind ... dat zit wellicht fijner als zo rand in je rug ;)
Misschien als je dit mooi vind met een frees langs de randen, verbeterd het zitcomfort wel erg iig :)
maar voor de rest mooi ding ! :D
 
UPDATE 7.5:

Heb de multiplex plaat 1 cm ingekort (over de lengte) zodat ik de hocker dr straks zonder problemen overheen kan zetten.
Daarna dan toch echt aan t tegelen begonnen, best ff uitvogelen... want je kunt t maar 1 keer goed doen!

Heb eerst maar ff "droog geoefend" en de tegels uitgelijnd op t multiplex.
Kwam dr toen achter dat de tegels wel recht lagen ten opzichte van elkaar, maar schuin ten opzichte van t multiplex.
Dat moet anders... want anders krijg je zo'n "wiebertje effect" (sorry kon ff geen ander woord verzinnen ;)) en moet je een schuin tafelblad in een "rechte" (valt mee ivm werking hout) hocker zien je proppen. En van tegels kan ik niks afzagen/schuren...

Dus nog maar eens proberen en deze keer ging t wel goed.

En dan komt t grote moment... en moet je de eerste tegel gaan vastkitten in de wetenschap dat ie daarna muur en muur vast zit :S
Maar het viel mee, moet zeggen dat je nog best veel tijd hebt om alles in het gareel te krijgen.
bank30.jpg

Nu is t tafelblad aan t uitharden, maar verwacht niet dat ik daar vandaag nog verder mee zal gaan (vanmiddag salsa matinee @ Cuba Ten :D).
bank31.jpg
(Lijkt wel een kerkhof... ;))

Tot later...
 
ik had de lange armleuning ook nog een beetje afgeschuind ... dat zit wellicht fijner als zo rand in je rug ;)
Misschien als je dit mooi vind met een frees langs de randen, verbeterd het zitcomfort wel erg iig :)
maar voor de rest mooi ding ! :D

Thx, heb bewust gekozen voor een lange armleuning en niet een tweede schuine rugleuning.
Dit leek me makkelijker te maken (anders heb je een dubbele schuine hoek...) en toch ook wel praktisch.
De armleuning kan mooi als mini tafel dienst doen, voor bv een flesje bier (of 2 ;)).

Das ook meteen de hoek waar ik zelf t meeste in t vinden zal zijn, omdat daar vanaf een uur of 14.00 tot een uur of 21:00 de zon vol op staat. Kan ik mooi bruinbakken met mn benen op de korte zijde van de bank.

Ga nog zitkussens (strak) bestellen en plofkussens voor tegen de rugleuning.
Die kunnen dan in voorkomend geval de scherpe rand langs de armleuning verzachten.
Maar langs de lange zijde kun je al ruim met zn vieren zitten, dus verwacht niet dat de korte zijde erg veel bezet zal worden :)
 
VRAAGJE!

Kom na veel zoeken uit bij deze webshop, die ook nog eens in de buurt blijkt te zijn (scheelt weer bezorgkosten).
www.maatkussens.nl

Maar welke kleur kussens zouden jullie bestellen?

Zelf zit ik te denken aan deze:
thumb.php


Bedoeld als zitkussen, want voor de rugleuning heb ik kussens bij de Karwei gezien (wit, met gele en blauwe rand... wat ik me zo nog kan herinneren).
 
UPDATE 8:

Daar ben ik weer!

Gisterenavond de lange voeg van t tafelblad afgekit.
bank32.jpg

Vanochtend de overige voegen gedaan.
Uiteraard eerst even afplakken, want anders word t een kliederboel.
bank33.jpg
bank34.jpg

Wel meteen verwijderen, want anders krijg je t dr nooit meer af!
bank32.jpg


Vervolgens (nadat de kit droog was) de hocker uit elkaar gehaald, ja je leest t goed... uit elkaar!
Was niet helemaal tevreden over de "bouwkwaliteit".
Daarna t trucje uitgehaald met t omgekeerde tafelblad en daar de hocker strak omheen opgebouwd.
bank36.jpg

En als je hem dan omdraait, ziet t dr zo uit :)
bank37.jpg

Nog even mn Buddha opgehangen, met een plank dr onder voor wat groen (komen 2 klimop plantjes op te staat...).
bank38.jpg

Als laatste nog even wat sierkussens gehaald bij de Karwei (ook weer met korting!).
bank39.jpg


Nu moet ik de potloodlijntjes (meeste zit aan de binnenkant, dus hoeft niet) nog wegwerken, zitkussens bestellen (welke kleur???) en nog wat spulletjes score om t een beetje aan te kleden.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
G i9 13900k custom loop Advies Waterkoeling Setup 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Custom made distro plate t.b.v. Phanteks Enthoo elite / reeds gemaakt HighFlow Forum 4
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
J 1e custom watercooling setup. Advies Waterkoeling Setup 4
M Custom loop in een Fractal nano s Waterkoeling 3
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
pilotter Vraagje over fans kabels custom sleeving HighFlow Forum 4
Bl4ckj4ck666 Custom build pc Ryzen 7 2700x rtx 2080 32gb ram Gallery & Build Logs 28
Bokeh Custom RGB strip icm Commander pro Cases en Modding 2
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
J Custom loop in grote kast Advies Waterkoeling Setup 1
D Nieuw custom loop Waterkoeling 2
A 2x Phanteks glacier waterblokken met custom backplate's. Verkocht 4
Freddy Paas actie 2019! 15% korting op EK custom loop en SC op alle producten! HighFlow Computer Cooling Shop 0
H Interesse in Custom waterkoeling Waterkoeling 8
Hightower Corsair ll rgb fans custom aansluiting en stekkertjes Overige Koeling 16
ABRAWARE Starwars themed custom loop dreambuild Gallery & Build Logs 9
T Advies custom koeling, 600W TDP Advies Waterkoeling Setup 6
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
B Zalman Reserator Custom Air Duct / Shroud Waterkoeling 2
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
M Custom ATX 24 pin -> 24 + 8 Pin kabel Cases en Modding 0
Z Rood/Wit Custom Loop | Witte waterkoeling? Advies Waterkoeling Setup 0
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
bunbun rx vega 64 gpu only custom loop Advies Waterkoeling Setup 2
bunbun vraagje betreft koeling custom casemod Overige Koeling 9
Maarten/Pine Custom kabels pinout Hardware & Software 0
R Custom water loop in een Jonsbo UMX 4 (I7-6700k en gtx 1070/ 1080) Advies Waterkoeling Setup 4
B Corsair 250D tricky custom loop versch. vraagjes Advies Waterkoeling Setup 2
C Info componenten custom liquid cooling set Advies Waterkoeling Setup 26
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan