• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

In Win 805I advies gevraagd voor plaatsen fans.

marcelmaria

New member
Beste waterkoelingliefhebbers.

Ik ben van me Lian Li PC-O8 naar de In Win 805 Infinty gegaan omdat dit mooi bij me Asus GTX 1080 Poseidon past.
Alleen nu loop ik met deze case tegen een probleem aan dat me waterkoelings setup de boel niet koel kan houden. Max 79 graden bij 2 potjes FIFA 18. Nu weet ik dat de 805i een heethoofd is.

Wat ik zelf al gedaan heb is

1.De onderste HDD Bracket eruit gehaald en hier 2 intake fans geplaats.
2.De voorste fans zijn als intake gemonteerd waarachter het rad is bevestigd.
3.De achterste fans is enkel Outake.

Mijn bedoelings is om de temps nu te nog meer te drukken

De voorste fans laten zitten als intake waarachter een rad van 280mm
Op de bodem van de In Win 805i Heb ik de mogelijkheid om een 240mm rad te plaatsen zodat hier directe koude airflow binnen komt. De onderste fans blijven dus intake met daarboven een 240MM rad

Zou dit mij helpen hoe ik deze opstelling wil gaan doen ? Ik hoor graag jullie advies.
 
De In Win 805 Infinity heeft inderdaad helaas belabberde airflow.
Als ik het goed begrijp heb je alleen een 280mm radiator bij de intake aan de voorkant? Want vooral die intake aan de voorkant is enorm slecht bij die kast. Dat zou dus al je problemen verklaren.

Dit plaatje is erg handig om te zien hoe de airflow van de 805 Infinity werkt: https://www.in-win.com/uploads/Product/gaming-chassis/805i/805i_overview_excellent_03.jpg

Full disclosure, mijn advies hieronder is gebaseerd op mijn verwachtingen van hoe deze kast zich zou gedragen. Als iemand met meer verstand van koeling en airflow mij kan corrigeren, of kan beamen wat ik zeg, dan zou dat mooi zijn.

- Ik heb het idee dat in je huidige situatie, de fans onderin als intake juist het tegenovergestelde effect hebben en je koeling slechter maakt. Het zorgt er namelijk voor dat de 2 fans voorin bij je 280mm radiator nog meer moeite hebben met lucht de kast in blazen, er zijn immers 2 andere fans met veel minder obstructie die al erg veel lucht de kast in blazen. In je huidige situatie zou het mij niet verbazen als het betere temperaturen oplevert als je die 2 fans helemaal weghaalt, maar dat weet ik niet zeker. Die twee fans omdraaien naar outtake zou ik in ieder geval ook niet doen. De voorste fans halen namelijk hun lucht ook van onderen.

- Als je daar een 240mm radiator zou plaatsen zouden je temperaturen denk ik enorm veel lager zijn, inderdaad. Die twee fans onderin hebben veel meer ruimte om lucht naar binnen te blazen. Combinatie van 280mm radiator voorin en 240mm radiator onderin, allemaal intake, en een enkele fan achterin als outtake, lijkt mij de ideale situatie voor jou.
 
De In Win 805 Infinity heeft inderdaad helaas belabberde airflow.
Als ik het goed begrijp heb je alleen een 280mm radiator bij de intake aan de voorkant? Want vooral die intake aan de voorkant is enorm slecht bij die kast. Dat zou dus al je problemen verklaren.

Dit plaatje is erg handig om te zien hoe de airflow van de 805 Infinity werkt: https://www.in-win.com/uploads/Product/gaming-chassis/805i/805i_overview_excellent_03.jpg

Full disclosure, mijn advies hieronder is gebaseerd op mijn verwachtingen van hoe deze kast zich zou gedragen. Als iemand met meer verstand van koeling en airflow mij kan corrigeren, of kan beamen wat ik zeg, dan zou dat mooi zijn.

- Ik heb het idee dat in je huidige situatie, de fans onderin als intake juist het tegenovergestelde effect hebben en je koeling slechter maakt. Het zorgt er namelijk voor dat de 2 fans voorin bij je 280mm radiator nog meer moeite hebben met lucht de kast in blazen, er zijn immers 2 andere fans met veel minder obstructie die al erg veel lucht de kast in blazen. In je huidige situatie zou het mij niet verbazen als het betere temperaturen oplevert als je die 2 fans helemaal weghaalt, maar dat weet ik niet zeker. Die twee fans omdraaien naar outtake zou ik in ieder geval ook niet doen. De voorste fans halen namelijk hun lucht ook van onderen.

- Als je daar een 240mm radiator zou plaatsen zouden je temperaturen denk ik enorm veel lager zijn, inderdaad. Die twee fans onderin hebben veel meer ruimte om lucht naar binnen te blazen. Combinatie van 280mm radiator voorin en 240mm radiator onderin, allemaal intake, en een enkele fan achterin als outtake, lijkt mij de ideale situatie voor jou.


Dit is het resultaat geworden. Temps zijn inderdaad lager voor me CPU alleen me GPU blijft een heethoofd 2 potjes fifa 18 80 graden op water. Dit is absurd hoog voor watergekoeld.

Is het voor mij een idee om waar de onderste rad zit nog een fan te plaatsen zodat deze lucht de behuizing in blaast. Of is het beter om de fans te monteren aan de bovenzijde in plaats van aan de onderzijde ?


Ik heb nog een rad besteld bij highflow 120mm voor de achterzijde zodat hier de warmte er direct uit kan.
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je of de fans onder of boven de radiator handiger zijn? Want in dat geval: maakt niet enorm veel uit.

Als het echt nodig is (en je de ruimte hebt) kan je wel nog wat extra fans bestellen en aan beide kanten een fan monteren. Vooral voor je 280mm radiator voorin zou het waarschijnlijk voordeel opleveren om een fan aan beide kanten van de radiator te monteren voor extra pressure, zodat er meer lucht doorheen komt.
 
Bedoel je of de fans onder of boven de radiator handiger zijn? Want in dat geval: maakt niet enorm veel uit.

Als het echt nodig is (en je de ruimte hebt) kan je wel nog wat extra fans bestellen en aan beide kanten een fan monteren. Vooral voor je 280mm radiator voorin zou het waarschijnlijk voordeel opleveren om een fan aan beide kanten van de radiator te monteren voor extra pressure, zodat er meer lucht doorheen komt.


Ik bedoel een fan naast de pomp zodat deze lucht kan verplaatsen naar de videokaart.
De voorkant kan geen push/pull omdat anders me res niet meer past.

temps idle zijn acceptabel cpu/gpu 32/33

Onder load cpu65/gpu 79-80
 
Ah ik zie het.
Een fan die push/pull doet naast je pomp bedoel je dan dus? Het helpt altijd wel een beetje, maar meer omdat je de radiator dan beter koelt. Dus niet omdat het meer lucht naar de videokaart brengt, want de videokaart wordt vrijwel niet gekoeld met lucht. Zodra je de Poseidon met water gaat koelen voegen de ventilatoren van de Poseidon weinig meer toe. Een extra ventilator erop zetten zal dus echt nihil verschil opleveren.

Iets anders: Ik zie dat je reservoir echt veel te leeg is. Op deze manier zou het mij niet verbazen als er hele klein luchtbelletjes door je hele systeem gaan wat je koeling ook enorm verergerd. Probeer die eens wat voller te maken en laat het een goed paar uur draaien om zo veel mogelijk lucht uit je loop te krijgen. Wie weet helpt het.
 
Ah ik zie het.
Een fan die push/pull doet naast je pomp bedoel je dan dus? Het helpt altijd wel een beetje, maar meer omdat je de radiator dan beter koelt. Dus niet omdat het meer lucht naar de videokaart brengt, want de videokaart wordt vrijwel niet gekoeld met lucht. Zodra je de Poseidon met water gaat koelen voegen de ventilatoren van de Poseidon weinig meer toe. Een extra ventilator erop zetten zal dus echt nihil verschil opleveren.

Iets anders: Ik zie dat je reservoir echt veel te leeg is. Op deze manier zou het mij niet verbazen als er hele klein luchtbelletjes door je hele systeem gaan wat je koeling ook enorm verergerd. Probeer die eens wat voller te maken en laat het een goed paar uur draaien om zo veel mogelijk lucht uit je loop te krijgen. Wie weet helpt het.

Ik heb helaas niet meer vloeistof. Dit is besteld bij highflow zal morgen binnen zijn verwacht ik :)
Lucht zou zomaar kunnen res staat ook nog open in de case zonder de afdichtingsdop

Ook heb ik een 120mm rad besteld voor de achterzijde. Zodat dit even iets meer koelt en de processor niet de volle mep van de videokaart krijgt. Zou ik doordat ik zo weinig water erin heb zo hoge temps krijgen ? Kwa koeling hoe de rad nu zit zou voldoende moeten zijn lijkt me. De meeste case met goede intake's halen de lucht aan de voorzijde weg maar omdat de in win dit helaas niet kan haal ik nu de koude lucht uit de bodem. Dit zou op het zelfde neer moeten komen lijkt me.

Ik weet niet of ik hier iets mee win maar toch even vermeld. Als ik nu enkel de 240mm op de bodem hou en de 120mm aan de achterzijde en de 280 verwijder en hier 2 fans plaats die enkel koude lucht in de case blazen zou dit helpen ?
 
Die 280mm radiator doet wel sowieso iets, dus die kan je lijkt mij beter laten zitten. Zeker aangezien je al 4 intake fans hebt en maar 1 outtake, dus erg veel meer lucht in de kast blazen is niet echt nodig. Iets koudere lucht door je 120mm aan de achterkant weegt niet op met de koeling die de 280mm radiator brengt.

Met de 240mm en 280mm radiatoren alleen zou je (als je niet enorm veel overklokt) prima jouw systeem moeten koelen. Zelfs ervan uitgaande dat de 280mm niet optimaal koelt. Als je nog die 120mm toevoegt en je reservoir bijvult, en de dag daarna heb je nog steeds problemen, dan zou mij dat enorm verbazen. Je had met de toevoeging van die 240mm radiator al veel grotere verbeteringen moeten zien.
 
Die 280mm radiator doet wel sowieso iets, dus die kan je lijkt mij beter laten zitten. Zeker aangezien je al 4 intake fans hebt en maar 1 outtake, dus erg veel meer lucht in de kast blazen is niet echt nodig. Iets koudere lucht door je 120mm aan de achterkant weegt niet op met de koeling die de 280mm radiator brengt.

Met de 240mm en 280mm radiatoren alleen zou je (als je niet enorm veel overklokt) prima jouw systeem moeten koelen. Zelfs ervan uitgaande dat de 280mm niet optimaal koelt. Als je nog die 120mm toevoegt en je reservoir bijvult, en de dag daarna heb je nog steeds problemen, dan zou mij dat enorm verbazen. Je had met de toevoeging van die 240mm radiator al veel grotere verbeteringen moeten zien.

Heeft het ook zin om de fans die onderin geplaatst zijn (Zitten nu onderop de rad gemonteerd) Deze boven op het rad te monteren ? Zodat ze de warmte eruit zuigen en er toch enige flow in de kast ontstaat ?
 
Ik heb de rad geplaatst achterin de case fan aan de achterzijde en de rad aan de voorzijde zuigt nu de lucht uit de case 2 graden verschil 78 graden om 65 cpu. Ben in staat en pleur die in win op het net en koop een PC-O11 terug

case blijft nu zelfs warm
 
Als je naar het plaatje van de airflow in mijn eerste post kijkt, zie je dat het onhandig is om de voorste twee fans naar buiten te laten blazen terwijl je de onderste twee naar binnen laat blazen. Ze halen namelijk allebei hun lucht van onderen, pal naast elkaar. Ik denk dat je betere temperatuur haalt uit de voorste twee fans gewoon naar binnen laten blazen, net al de onderste twee. Dan laat je de achterste naar buiten blazen.

Is je reservoir nu ook bijgevuld? Zijn je blokken nog goed schoon?

Misschien kan iemand met ietswat meer verstand hierin helpen?
 
Ik bedoelde de CPU en GPU blokken, omdat je die al een tijdje gebruikt en dus misschien vies zijn. Maar ook radiatoren kunnen inderdaad vies zijn. Vooral als ze nieuw zijn, ze moeten goed schoongemaakt worden aan de binnenkant voordat je ze de eerste keer gebruikt.

Ik ben nu maar aan het gissen hoor. Ik probeer redenen te verzinnen waarom je koeling zo slecht werkt.
 
Als je nog één filmpje plaatst kan ik misschien nog helpen, aangezien ik je omschrijvingen soms niet goed begrijp. Bijvoorbeeld zeg je eerst "en de rad aan de voorzijde zuigt nu de lucht uit de case" en daarna "Ik heb de fans allemaal als intake zowel de front als bodem". Ik heb misschien een wat beter beeld als ik het nog één keer in de huidige situatie zie.

Maar het klinkt alsof je nu gewoon genoeg koeling zou moeten hebben, dus met mijn gelimiteerde kennis kan ik je denk ik niet verder helpen :(
 
Als je nog één filmpje plaatst kan ik misschien nog helpen, aangezien ik je omschrijvingen soms niet goed begrijp. Bijvoorbeeld zeg je eerst "en de rad aan de voorzijde zuigt nu de lucht uit de case" en daarna "Ik heb de fans allemaal als intake zowel de front als bodem". Ik heb misschien een wat beter beeld als ik het nog één keer in de huidige situatie zie.

Maar het klinkt alsof je nu gewoon genoeg koeling zou moeten hebben, dus met mijn gelimiteerde kennis kan ik je denk ik niet verder helpen :(

Ben weer online :) Na me setup weer te mogen verbouwen. Heb toch de stoute schoenen aangedaan en de 240Front rad verwijderd en hier 2 fans geplaatst. Enkel de 240 op de bodem en de 120 aan de achterzijde heb ik nu
Temps zijn zeker lager nu alleen nog niet optimaal.


temps zijn nu
GPU Max 69 na 2 potten fifa 18 op 4K
CPU Max 60
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Hardware Info 2020 Countdown 11 december: win een Highflow EK-KIT Classic RGB S240 HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy Win een Disco PC! van Power Unlimited / ASUS en een beetje van HighFlow :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
Sw333t [TKA] In Win Pro1 Headphone Stand, iSeat mini, iBite Verkocht 3
ProAce [ProAce User Review] In Win 703 HighFlow Product Reviews 4
Freddy HighFlow.nl Facebook actie! Win een mooi item :) HighFlow Computer Cooling Shop 9
l3p [IN-ACTIVE] In Win Dragon Rider *Nieuw* Verkocht 0
lemonade The WIN font Algemene Discussies 2
Cygnitr0n Win een EVGA Powerboost! Forum Games 58
Freddy Stem en WIN! HighFlow Casebadge Photo Contest for Moderators! 2011 HighFlow Computer Cooling Shop 115
Freddy HighFlow Casebadge Photo Contest 2011! Doe gratis mee en win mooie prijzen! HighFlow Computer Cooling Shop 62
brazen Win een nieuwe Extreme processor Hardware & Software 8
Freddy Contest: Waar is jouw HighFlow Sticker??? Win prijzen! HighFlow Computer Cooling Shop 30
JaccoW Win 7 BSOD bij opstarten Hardware & Software 8
D win 1000 euro aan hardware in 5 min Hardware & Software 8
Freddy HighFlow Casebadge Photo Contest! Doe mee/win mooie prijzen: Corsair 700D en meer! HighFlow Computer Cooling Shop 54
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan