+ Plaats een Reactie
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 31 van de 31

Onderwerp: Wederomkoelingsproblemen bacterie / algen

Member foxbuster is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sat 17-Feb-18
    Credits
    641
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    2
    Allen,

Vrijdagavond heel lang bezig geweest aan de loop. Heb nieuwe fittingen aangesloten en nieuwe leidingen gemaakt, waarbij er nu vanaf de radiator eerst een flowmeter zit (zodat ik de flow beter in de gaten kan houden), vervolgens zit er een temperatuur sensor (temperatuurradiatoruit) en vervolgens komt het koelwater nu boven in het reservoir erin (in plaats van via de onderkant). Ook heb ik een temperatuursensor op de GPU uit (temperatuurradiatorin) en zodoende kan ik de het Tverschil over de radiator zien. De temperatuursensoren zitten op het moederboard aangesloten, daar er bij het oude moederboard geen plaats voor was.

Geheel heeft nu meer dan 24 uur door staan spoelen. Na 12 uur spoelen gedrained, daarna CPU block opengemaakt en schoongemaakt (voor de zekerheid), daarna verse blitz 2 erin en weer 12 uur laten spoelen. Daarna het geheel 4x gespoeld met demiwater en nu gevuld met Mayhem Pastel white. Overmorgen komen de laatste kleine delen binnen en dan moet de setup geheel af zijn. Zal dan nog wat tubing kwa lengte veranderen en de radiator op een betere plaats hangen (hangt nu te ver naar voren). En dan hoop ik nu dat het geheel algenvrij blijft.

Voor de rest staat de pomp op 100% uitgestuurd, aangezien ik PWMpomp even niet kan regelen.

Foto ter vermaak:

Todolist:

- Drain afwerken (wachten op bestelling van highflow)
    - CPU koelpasta opnieuw aanbrengen (temperatuur fluctueert en heb dit eerder gehad)
    - RGB CPU aansluiten (wachten op bestelling van highflow)
    - Als alles geheel stabiel, starten met overclocken
    Laatst gewijzigd door foxbuster; 13-05-19 om 04:24.

Senior Member XenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant future XenoMorpH's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 14-Aug-08
    Credits
    8.828
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    31
    Ik hoop dat je nu na een maand wel algenvrij bent. Je zou dit ook gewoon even kunnen checken (nou ja, even.....)
    INTEL 8700K
    ASUS ROG Strix Z370-F Gaming
    16GB Corsair Vengeance 3200MHzC16
    ASUS NVidia 1080TI STRIX
    Samsung 840 SSD 250GB
    Crucial BX200 SSD 960GB
    Crucial p1 M.2 SSD 1000GB

Ingeschreven
    Sat 17-Feb-18
    Credits
    641
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XenoMorpH Bekijk Berichten
    Ik hoop dat je nu na een maand wel algenvrij bent. Je zou dit ook gewoon even kunnen checken (nou ja, even.....)
    Kan het nu makkelijker monitoren, maar ga het eind van de maand zeker checken!

Remy Das Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond repute Das Experiment's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 20-Jul-10
    Credits
    2.218
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    45
    Ben heel erg benieuwd.
    https://forum.highflow.nl/signaturepics/sigpic1739_2.gif

Ingeschreven
    Sat 17-Feb-18
    Credits
    641
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    2
    Vandaag spulletjes binnen gehad van highflow en dus aan de slag gegaan! Het volgende gedaan:

- Drain afgewerkt met nieuwe fittingen
    - Radiator verplaatst richting de achterkant van de kast, zodat er meer ruimte is voor de derde fan om vrij te draaien. Hierbij komt wel de tubing net tegen het moederboard aan helaas.
    - Aantal nieuwe tubings gemaakt, omdat deze niet netjes waren
    - Koelpasta op de CPU opnieuw aangebracht, vanwege fluctuerende temperaturen
    - CPU-block RGB aangesloten
    - LED lampje achterkant kast aangesloten
    - Killcoil in de loop gedaan

Resultaat bij CSGO CPU 51 - 55 graden, GPU 35 , geen rare geluiden. Loop is nu helemaal klaar en ben eindelijk blij, hopelijk algenvrij voor lange tijd. Zo niet, maximale tilt! Vervolgensstap is bij lange tijd stabiel langzaam beginnen met overclocken. Helaas werkt de EZ tuning wizard van Asus niet, PC loopt daarna vast, zal dus alles manueel moeten doen

Vandaag ook nog even een baseline met Time Spy gedraaid van 3DMark. Score was goed, temperatuur max load CPUpiektemp 64C en GPUpiektemp 41C

Bedankt voor de snelle levering highflow en forumleden bedankt voor de motivatie die ik niet meer had
    Laatst gewijzigd door foxbuster; 14-05-19 om 23:53.

Senior Member ForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud of ForresT's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 07-Jun-10
    Credits
    6.064
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    20
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door foxbuster Bekijk Berichten
    Helaas werkt de EZ tuning wizard van Asus niet, PC loopt daarna vast, zal dus alles manueel moeten doen
    Ik zou het sowieso manueel via de BIOS doen. De overclocksoftware van de diverse partijen geven vaak veel te hoge voltages en houden geen rekening met jou wensen.

Er zijn voldoende guides te vinden die je helpen met het overclocken van jou CPU.
    In jou geval kun je volgens mij ook naar de guides van de 4770K kijken. aangezien dit bijna dezelfde CPU is.

https://www.anandtech.com/show/8227/...and-i5-4690k/2

Ik hoop dat je nu volledig alg vrij bent, en blijft.
    Formally known as Basje

chef prutser Hightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond repute Hightower's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 30-Mar-13
    Credits
    16.725
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    44
    Nou moet toch zeggen dat die nieuwe ai software van asus best goed is om te overklokken met geen belachelijk hoge volts.
    Draait bij mij 24/7 stabiel op 5.1 GHz op alle 8 scores.
    chef prutsert

Senior Member ForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud of ForresT's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 07-Jun-10
    Credits
    6.064
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    20
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hightower Bekijk Berichten
    Nou moet toch zeggen dat die nieuwe ai software van asus best goed is om te overklokken met geen belachelijk hoge volts.
    Draait bij mij 24/7 stabiel op 5.1 GHz op alle 8 scores.
    Ligt dat aan de software, of heb je toevallig een hele goede chip? Die misschien tot veel meer in staat is?
    Formally known as Basje

chef prutser Hightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond repute Hightower's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 30-Mar-13
    Credits
    16.725
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    44
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ForresT Bekijk Berichten
    Ligt dat aan de software, of heb je toevallig een hele goede chip? Die misschien tot veel meer in staat is?
    Aan beide denk ik.
    chef prutsert

Junior Member Jaap is on a distinguished road Jaap's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 31-May-19
    Credits
    382
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Aan het voortbestaan van algen zijn voorwaarden verbonden, zoals de aanwezigheid van voedingsstoffen. Deze voedingsstoffen zijn veelal fosfaten en stikstof (afkomstig van ammoniak of nitraat). Je kunt met een verdunde (5%) waterstofperoxide oplossing spoelen om de resten van algen te doden.

Ingeschreven
    Sat 17-Feb-18
    Credits
    641
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jaap Bekijk Berichten
    Aan het voortbestaan van algen zijn voorwaarden verbonden, zoals de aanwezigheid van voedingsstoffen. Deze voedingsstoffen zijn veelal fosfaten en stikstof (afkomstig van ammoniak of nitraat). Je kunt met een verdunde (5%) waterstofperoxide oplossing spoelen om de resten van algen te doden.
    Dankjewel voor je respons.

Inmiddels staat de setup al een tijdje te draaien en merk nog geen verschil in flow of temperatuur. Hopelijk blijft dit zo. Ga het systeem over twee weken open maken om eerste controle uit te voeren, maar mijn verwachtingen zijn goed. Bedankt dus ver allemaal

+ Plaats een Reactie
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

User Tag List

Forum Rechten