• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoeling in Antec P190

Hallo iedereen,

Op advies van Freddy toch een nieuw topic aangemaakt voor advies om waterkoeling aan te schaffen voor mijn nieuwe computer.

Ik heb dus het forum beetje afgestruimd en kwam niet echt tot een goed antwoord op mijn vraag .

Mijn volgend probleem is namelijk:
Ik heb een Antec P190 echter probleem bij deze kast is dat er niet echt een radiator in geplaatst kan worden (in ieder geval geen grote) en dat de voorkant met klep dicht is.
Ik weet dus ook niet of ik een rad er buiten kan maken, zoja dan moet ik dus een groot rad buiten de kast plaatsen echter moet ik dan wel rekening houden met resonatie (bijv met rubbers).

Ik heb de volgende setup.
-Antec P190
-Asus Rampage exterem (heatpipe design waardoor NB en SB wordt gekoeld door de waterblok op het bord)
-Intel Core2Quad Q9550
-G.skill 12800 4gb DDR3
-Seagate 500gb 32mb cash (2 x)
-Gigabyte 4870x2 (stock cooling en mss over jaar wc'en)

Ik heb gelezen dat je met stressed onder de 40 graden kan blijven, en aangezien ik me CPU wel wil OC'en naar 4ghz wil ik dus waterkoeling(ook me eerste keer voor oc'en).

Ook zit ik te denken of ik de HDD's mss wat minder geluid wil laten produceren.

Ik heb vorig jaar al wat spullen aangeschat echter nooit gebruikt (ja zonde maarja had toen niet veel tijd)
Spullen die ik nu heb zijn:
Liang DCC 12v pomp (hier wil ik een resevoir opzetten)
Tygon slangen 10 mm
Alphacool 360 rad (deze past dus niet in de kast)

Voor de cpu wil ik denk aan een D-tek Fuzion v2 (met een Mid Chamber Insert en mss een nozzle kit erbij)

Kan jullie mij wat advies geven aub?
 
als je niet veel HDD's hebt, dan kan je 1 120mm RAD voorin de kast hangen ipv dat kastje.

en dan achteraan op de outtake kan je ook nog een Rad kwijt.

overigens kan je achteraan op je kast een Radbox van swiftech hangen, en daar een 240 of je 360 rad..
image.php


of je kan het zoals mij doen..
http://www.highflow.nl/forum/showthread.php?t=473



maak eens een foto met je kast open, zo dat we kunnen zien waar je eventueel nog plaats hebt om een rad kwijt te kunnen..
 
Wat Baloo zegt.

Je hebt bijna alles al wat je nodig hebt :)
Als reservoir kan je gaan voor de XSPC DDCRES, die je als "top" op jouw pomp monteert.
Een losse reservoir is natuurlijk ook een optie.
Zoiezo zou ik dan een top bij kopen voor de pomp, met een vervangende top gaan de pomp prestaties flink omhoog en het geld dus zeker waard.

Die 360 rad moet je met jouw kast wel achter of op de kast bouwen.
De manieren waarop je dat kan doen is eindeloos.
Met de Swiftech Radbox is het wel het makkelijkst.

De D-Tek Fuzion met insert is prima keuze.
Helaas is de Fuzion altijd slecht verkrijgbaar :(

Een hele goede alternatief is de Swiftech Apogee GTZ.
Swiftech is een wat grotere fabrikant dan D-Tek en kan gelukkig haar producten wel goed aanleveren.
Qua prestaties net zo goed als de Fuzion ;)
 
@ Baloo

Ik heb nog helemaal nix in de kast gemaakt, alleen toen ik ging meten zag ik gewoon wienig ruimte.
Ik zag jou topic en da ziet er goed uit echter ben niet zo goed in modden en doe da dus liever niet.
Wat ik gemeten heb is het mobo ten opzichte van de bovenkant en hier had ik weinig speling omdat de koeling van de mosfets in de weg zitten voor een rad met fans.

Die swiftech Radbox is wel goede oplossing denk ik, alleen houd dat ding niet veel lucht tegen?.
Ik zal daar even goed naar kijken.

@ Freddy

hoe zit het met quadcore tov van D-tek vs Swiftech is daar verschil in? op forum vna xtreme is Swiftech beter maar de tester gebruikt geen chamber op de D-tek.
 
Laatst bewerkt:

Dat ziet er netjes uit, hoe heb je da gedaan? zit er rubber tussen voor de trillingen?


Vind die Swiftech radbox ook onwijs goede oplossing, alhoewel de gaten in de kast niet op de plek zitten van het rad jammer genoeg dus moet dan de slangen wat omleiden.



Ok ik denk dat ik ga voor de Swiftech GTZ of de D-tek Fuzion V2 (zit nog beetje te twijfelen)
Dan bevestig ik een 360 rad aan de Radbox (is beste oplossing alleen hitte psu is wel nadeel mss)
Ik heb een Liang pomp met top daar zou ik mss nog res op kunnen zetten maar wil denk toch dan extern de res om beter te kunnen vullen.
Dan alleen nog aansluitingen (heb er wel een paar maar da moet ik ff napluizen) en slangen (dacht aan tagan zwart 10mm)

Iemand verder nog advies?
 
Laatst bewerkt:
Ziet eruit als een 'watercool' radiator, alleen dan zonder de fan support holes.
Watercool%20HTF3%20Triple%20X%20Radiator.2.jpg


dit was trouwens makkelijk op te zoeken met google omdat de buisjes die aan beide zijden eruit lopen niet vaak meer gebruikt worden.

edit: hier duidelijkere en meer lijkende foto's
 
Laatst bewerkt:
Mwah, lamellen maken opzich niet zo heel veel uit als je goede fans gebruikt die een hoge druk leveren.
Al zal een nieuwe rad er toch een stuk mooier uitzien :D, en dan zitten er ook gelijk fan gaten op want die zie ik niet zitten op jou foto's.
 
Als je dit rad toch wilt houden zou je er scythe fans op kunnen doen die geven een hoge druk maar zijn stil :), ik weet alleen niet precies welke scythe fan het was, de kama geeft 12.38CFM-52.71CFM / 0-24.89BA, en de S-flex met 63.7CFM / 28.0dBA.
Daar hebben andere mensen hier op het forum meer verstand van dus dat laat ik aan hen over :p.

edit: over het geluidsniveau ik gebruik nexus fans die volgens specs ongeveer 23dBA geluid maken en dat is echt al heel stil.
 
Laatst bewerkt:
Yate Loons bevallen me prima.

Voor de prijs hoef je het niet te laten :D
Je krijgt er goede fans voor terug die redelijk stil zijn en een goede airflow hebben.

Maar ze zijn niet fluisterstil.
Je hoort nog wel de fans lichtjes blazen als je ze op de laagste toerental zet.

Wil je een systeem hebben waarvan je echt bijna niks hoort, dan moet je gaan voor Noctua.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
V GPU waterkoeling Antec nine hunderd Cases en Modding 4
P Antec 900 + waterkoeling? Waterkoeling 33
Roel1966 Corsair H50 cpu waterkoeling Antec P193 ! Waterkoeling 21
B Antec P160 met waterkoeling Gallery & Build Logs 13
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan