+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: vraagje over de duurzaamheid van acryl onderdelen t.o.v. pom/acetal

Junior Member anub1s18 will become famous soon enough anub1s18's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 10-Apr-10
    Credits
    1.460
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    10

vraagje over de duurzaamheid van acryl onderdelen t.o.v. pom/acetal

Hoi ik vroeg me af wat zo gemiddeld de ervaring is met acryl onderdelen t.o.v. acetal/POM.

ik zie de laatste tijd bij guru 3d veel geklaag over acryl als er een waterblok uitkomt met acryl bovenkant dat het snel zou barsten.

nu heb ik zelf een EK CSQ acryl cpu / gpu blokken (3-5 jaar oud) die geen barsten hebben maar zit te denken om me pomp/reservoir ook met een acryl versie te vervangen (volgende behuizing is voor en zijkant glas dus dan hangt hij in zicht denk dat doorzichtig dan net wat beter uitziet).

heb wel acryl waterblokken gezien met barstjes maar komt dit vaak genoeg voor om voorkeur te geven aan acetal?

vind bij de blokken de doorzichtige bovenkant wel fijn om te kijken of er wat in zit of dat van binnen vuil/verstopt/100% lucht vrij is.

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    12.291.525
    Mentioned
    240 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Ik heb de afgelopen 10+ jaar alleen maar acryl/plexi blokjes en topjes gebruikt in mijn systemen (en die van klanten).
    Omdat ik dat het mooist vind en heb er nog geen gehad met barstjes o.i.d.
    Je moet de fittingen gewoon niet te hard vastdraaien, goede koelvloeistof gebruiken en geen alcohol of andere bijtende middelen gebruiken voor schoonmaken.
    En een betrouwbaar merk van het waterblok, pomp top, reservoir etc. is ook wel belangrijk.

Junior Member anub1s18 will become famous soon enough anub1s18's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 10-Apr-10
    Credits
    1.460
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    10
    ah goed te weten ^^

heb er ook nog nooit last van gehad maar wou uitstellen dat ik net "geluk" heb gehad voordat ik nog meer naar acryl overzet ^^

Junior Member Jaap is on a distinguished road Jaap's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 31-May-19
    Credits
    382
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Wat je hier met acryl aanduidt is een synthetisch polymeer, dat bestaat uit een mengsel van stoffen om zekere eigenschappen te verkrijgen. Twee voorbeelden van kunststoffen die op glas lijken zijn plexiglas en polycarbonaat. Plexiglas is een stijver materiaal dat eerder scheurt, polycarbonaat is veel taaier en slagvaster. Probeer te achterhalen waarvan het is gemaakt.

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten