• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Veilige hardtube fittingen

marcelmaria

New member
Beste forumliefhebbers.

Ik heb een vraag over welke fittingen het veiligst zijn. Ik wil me pc soms nogal eens ergens mee heen nemen. Dit durf ik niet met me EKHD fittingen niet te doen omdat deze met weinig weerstand uit de fitting getrokken kunnen worden. Met autorijden bijvoorbeeld is dit niet veilig na mijn gevoel.


Welke fitting is wel veilig ? Die je bijvoorbeeld met veel kracht los moet trekken.

Ik heb dit filmpje gevonden. Dit ziet er erg goed uit hoe strak de fittingen hier om de tube zitten.
Graag jullie meningen.

https://www.youtube.com/watch?v=efME-nZNJHE
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn prima fittingen en de tubes zouden daar stevig genoeg in moeten zitten.
Met alle fittingen kan je de tubes met een beetje kracht uit de tubes trekken, maar het moet er niet uit kunnen vallen (dan zou je de verkeerde maat tube of fitting hebben).
Als je de tube in de fitting drukt, check of de O-ringen aan de binnenkant van de fittingen goed samengeperst worden, als dat het geval, dan moet het wel goed zijn.
 
Dat zijn prima fittingen en de tubes zouden daar stevig genoeg in moeten zitten.
Met alle fittingen kan je de tubes met een beetje kracht uit de tubes trekken, maar het moet er niet uit kunnen vallen (dan zou je de verkeerde maat tube of fitting hebben).
Als je de tube in de fitting drukt, check of de O-ringen aan de binnenkant van de fittingen goed samengeperst worden, als dat het geval, dan moet het wel goed zijn.

Dit klopt inderdaad freddy :) Als ik de buis in de fitting druk hoor ik ook echt plop dat ze in de oring zitten. Alleen zoals je aangeeft met weinig kracht kan je de buis makkelijk uit de fitting trekken. Ik vind dit niet echt verantwoord om de pc mee in de auto te nemen. Als ik dat filmpje mag geloven zouden die fittingen wel erg strak moeten zitten
 
Ik heb dit ook met bepaalde fittingen/tube combinaties. Niet elke tube is even dik en niet elke fitting is gelijk.

In mijn laatste build waren de EK fittingen enorm strak in barrow tubes. In de barrow fittingen kon ik ze met 2 vingers er terug uit trekken. Zelfde verhaal met soepele buizen. Sommige gaan ze er als niets over en sommige willen helemaal niet ondanks de specs hetzelfde zeggen.

Heb straks nog een stukje te bouwen waarbij ik nog tube nodig heb zal dan de Barrows eens meebestellen. Dankje wel. Vertrouw het nu niet om me pc mee te nemen naar lanparty.

de fittingen in het filmpje ziet er ook erg vertrouwd uit.
 
Dat zal ik zeker even doen. :) Dankje wel.

Zitten die dan net zo strak als wat in het filmpje te zien is ? Die zijn er wel erg goed uit hoe strak die om de buis zitten. Die hebben zelfs dubbele oring.

De barrow tubing met barrow fittingen zaten erg los hier. De EK fittingen om de barrow tubing zaten erg strak. Hangt echt af van de combinatie.

De bitspower fittingen met de tubing van highflow(heb er een paar geprobeerd) zaten elke keer erg vast. De Thermaltake RGB fittingen en de 16mm tuben zaten het meest vast. Maar die waren een ramp om erover te krijgen. Die moest ik opwarmen en wringen om er over te krijgen. Maar vast zaten ze wel.
 
heb een paar van de EK fitingen en wat bitspower maar ga binnenkort toch over naar bitspower, vind het ontwerp iets fijner maar kwa vastheid als ze er in zaten zijn ze nagenoeg gelijk (teminste met bitspower 12mm buizen).

reden datk binnenkort overwil op de bitspower is dat die gewoon 2 ringen heeft aan de buitenkant die je kan gebruiken om aan te draaien, 1 voor de fitting en 1 voor de deksel waar bij de fittingen van EK de deksel helemaal over de binnenkant ging, waardoor me dus niet opviel dat toen ik een andere fitting aandraaide de EK fitting losser ging en ik dus een lek had. bij de bitspower kan je makelijk zien of de fitting zelf helemaal aangedraaid is en de deksel ook is wel zo handig.
 
heb een paar van de EK fitingen en wat bitspower maar ga binnenkort toch over naar bitspower, vind het ontwerp iets fijner maar kwa vastheid als ze er in zaten zijn ze nagenoeg gelijk (teminste met bitspower 12mm buizen).

reden datk binnenkort overwil op de bitspower is dat die gewoon 2 ringen heeft aan de buitenkant die je kan gebruiken om aan te draaien, 1 voor de fitting en 1 voor de deksel waar bij de fittingen van EK de deksel helemaal over de binnenkant ging, waardoor me dus niet opviel dat toen ik een andere fitting aandraaide de EK fitting losser ging en ik dus een lek had. bij de bitspower kan je makelijk zien of de fitting zelf helemaal aangedraaid is en de deksel ook is wel zo handig.

Gebruik nog de EK maar tot zoverre bevallen ze prima. Ze hebben al 3x een behuizing wissel gehad. Waaronder nu de In Win 805 I
 
Gebruik nog de EK maar tot zoverre bevallen ze prima. Ze hebben al 3x een behuizing wissel gehad. Waaronder nu de In Win 805 I

het zijn ook zeker geen slechte fittingen, heb mijn mijn loop eigenlijk alles wat via de sidepanel te zien is bitspower en alles dat verborgen zit de EK fittingen (waterkoeling is zo al duur zat) wat opt moment 7 bitspower en 3 ek fittingen zijn

tis ook grotendeels persoonlijke ervaring / voorkeur, in me flexi tubing loop hadk altijd bitspower en nooit een lek (op de bitspower fittingen, gooi er 2 koolance 90 graden fittingen in en 1 van de 2 lekt bij de swivel vast gewoon pech hebben maar toch).

de 1e lek in me petg loop was tijdens testen net tussen een aquacomputer inline temp sensor fitting (die ik binnenkort gewoon vervang met een plug style temp sensor omdat het juist het punt was waar ik een lek had) en een EK fitting.

nie de schuld van de ek fitting, had me eigenlijk moeten opvallen maar met de bitspower hadk makelijker gezien dat hij niet helemaal aangedraaid was voordat de loop gevult was >.>

had nu ik terug denk, moet wel zeggen datk bitspower tubes gebruik, dat de tubes in bitspower fittingen lastig er in gingen maar toch wel te doen waar ik ze bij de ek fittingen er heel lastig in kreeg en na aandraaien het vaker makelijker was om de fitting met tube en al los te draaien omdatk het....dekseltje? dopje? nie meer los gedraaid kreeg >.>
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Skydrone Veilige overclock i5-760 Overclocking 4
R Windows 7, opeens taal veranderd en in veilige modus? Problemen & Oplossingen 5
M Alphacool Eiszapfen PRO 16mm HardTube fitting Waterkoeling 3
Bokeh Hardtube volgorde vragen Waterkoeling 2
Alan8K Advies HARDTUBE Bitspower Enhance 16mm Waterkoeling 2
Freddy Alphacool Eiskoffer Professional - HardTube Bending & Measuring Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D voor hardtube HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
E Alphacool HardTube brass chrome & brass black chrome 13/10 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
T Fittingen te dicht bij elkaar ???? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Aqua Computer fittingen,fans,radiator etc... Handleidingen en Installatie Tips 5
Jason 60% SALE ?️ op Coolforce CF1 Compressie/ Adaptor Fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
Bokeh Bitspower reserve rubbers voor EMLA16 fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Freddy EK-Quantum Torque Satin Titanium, nieuw 'kleurtje' fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
G EK Black Nickel Fittingen krijgen raare vlekken Waterkoeling 2
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
G FS: Bitspower, EKWB, Koolance en Barrow Fittingen en koppelingen Verkocht 1
Freddy EK-Torque fittingen! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
FactoryDefaults [TKA Diversen] Bitspower fittingen | waterblocks| res | en meer! Verkocht 4
Freddy 40% Korting op Fittingen met EKWB Supremacy EVO waterblokken HighFlow Computer Cooling Shop 0
Xtrafresh Watersnood: twee fittingen in de buurt van den Bosch nodig! Gevonden 2
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
K Fittingen, reservoir en pomp mounts. Waterkoeling 12
P Juiste fittingen Waterkoeling 3
Bas9466 alphacool 90 graden 10x13 fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
F Fittingen spuiten Waterkoeling 2
TinusB Fittingen D5 mod top Waterkoeling 2
D PrimoChill Revolver SX fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
volcom 4x 90 degree rotary g1/4 fittingen Gevonden 1
D fittingen en tubing Waterkoeling 3
E Zwarte fittingen niet meer zwart Waterkoeling 3
R Koolance producten en ander merk fittingen Waterkoeling 2
P Advies Acrylic tube 12/10mm, welke fittingen? Advies Waterkoeling Setup 9
D Alphacool fittingen op Alphacool UT60 Handleidingen en Installatie Tips 3
Freddy *VERKOCHT* Aanbieding: Doosje Feser Fittingen €50,- HighFlow Computer Cooling Shop 3
Hightower feser tfc f1 90 graden fittingen. HighFlow Webshop 2
l3p [CANCELLED] Bitspower fittingen! Verkocht 0
aadje93 Lekgevoeligheid SLI/crossfire fittingen Waterkoeling 0
M Fittingen D5 pomp Waterkoeling 1
gerjanlubbers [IN-ACTIVE] 2 EK en 8 Feser fittingen. Verkocht 0
S EK-Fittingen & Primochill Advanced LRT tubing Waterkoeling 4
P [ADVIES] fittingen Waterkoeling 2
S [IN-ACTIVE] Diverse Bitspower Fittingen aangeboden! Verkocht 1
toosgrandioos TFC / F1 Racing hard tube fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
melchiortheijs [tka-fittingen} Verkocht 0
Oli4v [TKA-Fittingen] Bitspower 10MM (3/8 ID - 1/2 OD) schroeffittingen Verkocht 1
H [TKA-DIV] Waterkoeling onderdelen + Bitspower fittingen Verkocht 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan