+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Twijfel naar watercooling

Junior Member Ricardo1983 is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Fri 26-May-17
    Credits
    679
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    2

Twijfel naar watercooling

Hey mensen...

Ik heb een vraagje.
    Ik ben al langere tijd aan het twijfelen om met de tijd naar watercooling te gaan.

Natuurlijk ook filmpjes bekeken met uitleg over hoe en wat, en de projecten hier.

Nu valt me op dat bij veel vergelijkingstesten, de luchtgekoelde systemen juist kouder blijven als de watergekoelde systemen.
    Nu moet ik wel zeggen, dat dit allemaal gesloten systemen waren en geen custom systemen.
    Maar als beginner, kom ik toch snel op een gesloten systeem, gezien de kosten en ervaring.

Als lucht inderdaad koeler blijft, welk voordeel ga ik er dan uit halen?
    En heeft het uberhaubt wel nut op een oudere processor (FX-8350)

Wie kan mij wat opheldering geven?

Greetz

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    5.119.173
    Mentioned
    220 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    120
    Lucht koeling voldoet prima, je hoeft dus echt niet voor een gesloten of custom waterkoeling te gaan.
    Je moet alleen voor waterkoeling gaan als je het leuk en mooi vindt of zo ver mogelijk wilt gaan overclocken.
    Hopelijk is dit helder genoeg

Een custom waterkoeling set koelt overigens vele malen beter dan luchtkoeling.
    Als een test het tegenovergestelde beweert, dan klopt de test niet of de waterkoeling set is verkeerd gekozen/gemonteerd.

Ingeschreven
    Fri 26-May-17
    Credits
    679
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    2
    Ik wil me met de tijd wel wat gaan inlezen over het overclocken van mijn processor, want ik zie regelmatig dat uit de 8350 genoeg te halen valt.

Kan ik beter voor een gesloten systeem kijken zoals bv Corsair ze aanbied, of is de Vortex One set bijvoorbeeld een betere keuze?

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    5.119.173
    Mentioned
    220 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    120
    Het is wat je zelf wilt, wil je geen gedoe en zo goedkoop mogelijk, dan gewoon voor een luchtkoeler gaan of een AIO (Corsair) kit.

Ben je bereid om iets meer moeite te doen, dan is de Liquid.cool Vortex set zeker weten een aanrader, vooral omdat die nu in de aanbieding is, is het niet veel duurder dan een AIO kitje.

Ingeschreven
    Fri 26-May-17
    Credits
    679
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    2
    Ik zag die prijs, en dacht inderdaad hetzelfde.
    Eigenlijk nog goedkoper als een AIO als je het een beetje logisch bekijkt.
    En ik doe meteen wat kleine ervaring op ipv koelpasta smeren en monteren.
    Dit is toch wat meer zelfbouw.
    Ik neem aan dat deze set ook langzaam te upgraden is naar mooier en beter met de tijd?

Dan ga ik denk ik met de tijd voor deze set kijken.
    Ik zie alleen nergens echt een optie om hem te vullen en leeg te halen.

Zowiezo ga ik nog meer lezen hier, en kijken voor de juiste case om meteen alles mooi en netjes te maken.

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    5.119.173
    Mentioned
    220 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    120
    Het is inderdaad een prima set om mee te beginnen en uit te breiden, dat is een voordeel van een 'open' set.

Vullen kan via het reservoir (spuitfles mee bestellen), leeg halen kan je een kraantje, splitter en twee fittingen voor mee bestellen.
    Meer info kan je daarvoor hier vinden: https://forum.highflow.nl/f6/drain-a...op-ideeen-847/

Ingeschreven
    Fri 26-May-17
    Credits
    679
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    2
    het reservoir hangt toch onder het hoogste punt, er even van uitgaande dat mijn radiator bovenin komt te hangen.
    Lijkt mij dat ik dan toch een neerwaardse kracht krijg die de boel leeg laat stromen als ik een dop eruit draai?

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    5.119.173
    Mentioned
    220 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    120
    Dat zal niet gebeuren, omdat het water ook ergens vandaan moet komen, dus het houdt elkaar in evenwicht.

Ingeschreven
    Fri 26-May-17
    Credits
    679
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    2
    Ok top, ik ga hier even goed verder over lezen.
    Ook meteen kijken naar een mooie case

Je wilt natuurlijk ook een beetje showen wat je hebt whahaha

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten