• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Thermochill PA 120.3 shroud

Hoe je de shroud vastschroeft weet ik, maar het gaat om de fans in de shroud.

4567eytrudghdgfhdvs8.png


Met bovenstaande schroeven heb ik het geprobeerd, maar daar lukt het niet mee. De gaten in de shroud lijken geen houvast te hebben. Hoe bevestig je dus de fans in de shroud want of ik het nou via boven of naar beneden schroef, ik krijg het niet voor elkaar dus ik denk dat hier een speciale manier voor nodig is. Met kleinere schroeven hebben de fans weer geen houvast, dus ik zou echt niet weten hoe je dit voor elkaar krijgt.
 
Ow sorry, ik las er overheen.

Je kan het vastschroeven met de schroeven die bij de Thermochill radiator zijn meegeleverd.

Die zijn smaller dan de fan schroeven van het plaatje, welke te dik is voor de shroud.
 
De schroeven die je er bij kreeg lag onder een stapel dozen, dus die had ik even over het hoofd gezien. Ik dacht al: ‘dit past niet echt’. Het was zo’n zooitje met m’n waterkoelings test setup dat ik even alles snel wou opruimen. Voortaan eerste even alles bij elkaar zetten. :icon_smile:

Bedankt, nu past het wel inderdaad. :002:
 
Het aansluiten van de waterkoeling ging makkelijk. Het enige wat een beetje moeizaam ging was de TFC Herbie Clip over de Tygon 1/2 ID - 3/4 OD slang heen halen bij de Swiftech MCP655 pomp. In principe zit de slang eigenlijk al stevig zonder slangklem, want ik had veel moeite om hem er op te krijgen. De TFC Herbie Clip er ook nog maar overheen gedaan en daar was nog meer moeite voor nodig, maar, nu zit de boel erg vast.

Bij de D-Tek Fuzion zaten de in- en uitgangen dicht bij elkaar, wat als gevolg heeft dat om de dikke slangen geen klem er meer omheen kan. Omdat ze toch aan elkaar zitten en er ook een bepaalde beweging aan te pas moet komen om hem er in te krijgen zal hij niet zomaar los schieten dus laat ik het zo. In mijn 10 uur durende test setup buiten de behuizing en nu intern, tot nu toe geen lekkages gehad en die verwacht ik ook niet, maar je moet nooit te vroeg juichen. :icon_cool:

Ik ben nu aan het kijken voor een nieuwe full tower behuizing (Antec 1200 misschien) en nieuwe hardware (moederborden met P45-chipsets, nieuwe generatie nVidia& ATI kaarten) en dan kan ik er alles er netjes inbouwen. Momenteel zit mijn Thermochill PA 120.3 radiator + shroud en m’n Swiftech Micro reservoir extern omdat het niet in m’n Antec 900 behuizing past. Hier heb ik van te voren rekening mee gehouden. Ik wou alvast mijn waterkoeling hebben en daar ben ik blij mee.:icon_mrgreen:
 
Misschien zou er een slangklem van roestvrijstaal tussen kunnen, op afbeeldingen lijkt deze maar 1mm dik. Of inderdaad een tie wrap. Ik zie nog wel wat ik daar mee ga doen, maar voorlopig hou ik het zo. Gewoon voorzichtig te werk gaan en hopelijk gebeurd er dan niks.

En foto's... eerst even nog een bestelling afwachten die volgende week (o.a. nieuwe fancontroller en fans) komt en dan is mijn plan om volgende week ook een nieuwe case uit te zoeken en als dat allemaal ingebouwd is, vind ik het foto waardig. Nu is er niks bijzonders aan. :icon_biggrin:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
ShaquilleMoreno Cosmos S Watercooling + Thermochill 120.3 Gallery & Build Logs 45
Sw333t Thermochill EC6 / XSPC EC6 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
JeanPaul [VERKOCHT] EK-Supreme LTX CSQ - Copper Acetal & Thermochill 240 Radiator G1/4 TA120.2 Verkocht 9
Sp33dFr34k Thermochill PA120.3 fans Waterkoeling 3
JeanPaul [IN-ACTIVE] Thermochill 240 Radiator G1/4 PA120.2 Verkocht 0
Sw333t Thermochill EC6 Non Conductive Coolant - Clear HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P [VERKOCHT] Thermochill 480 Radiator G1/4 TA120.4 Verkocht 0
N Fans op thermochill radiator: TA120.3 Waterkoeling 4
alain-s [VERKOCHT] ThermoChill PA120.4 Quad - 480 (15mm) Verkocht 10
P Thermochill 360 Radiator G1/4 TA120.3 versus Thermochill 480 Radiator G1/4 TA120.4 Waterkoeling 16
W Thermochill / Bitspower Mesh Schroeven Waterkoeling 6
fatal_error.be afmetingen ThermoChill PA120.4 Quad - 480 (15mm) Waterkoeling 4
R fan schroeven voor ThermoChill PA120.2 Waterkoeling 7
Freddy Op voorraad: Nieuwe Thermochill 15mm fan spacing radiatoren HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
A mounting screws thermochill PA Waterkoeling 7
D Thermochill PA120.3+shroud correcte manier opbouwen? Waterkoeling 27
Freddy Feser Xchanger Radiatoren, de Thermochill killers! Nu beschikbaar! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 43
Freddy Goedkopere alternatief Thermochill radiatoren. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Lian Li UNI SL-INF 120 ARGB PWM 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Jason Bitspower Touchaqua NOTOS O 120 PWM Fan Digital RGB (5PCS) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Touchaqua Notos Xtal 120 Fan Digital RGB (3PCS) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Mountain Mods ALU Triple 120 (Black Anodized) 5.25 baycover HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
A Corsair force MP500 120 ssd m2 wordt niet herkend gigabyte mini itx moederbord Problemen & Oplossingen 4
J advies :240 rad of 240+120? Waterkoeling 6
I Cooler Master Silencio FP 120 PWM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
l3p [TKA-RADGUARDS] Bitspower Rad / Fan Guards Aluminum/Acrylic 120/140/240/360/480 Verkocht 0
ProAce [ProAce User Review] Cooler Master JetFlo 120 HighFlow Product Reviews 2
Sw333t [CANCELLED] Cooler Master Elite 120 Advanced White met diverse extra's Verkocht 8
Rooneys [VERKOCHT] Corsair SP120 Performance 120 Verkocht 1
88Gamer88 Fan blade 120 mm loshalen ? Handleidingen en Installatie Tips 3
Sw333t [VERKOCHT] 2x Cooler Master Elite 120 Advanced (zie omschrijving) Verkocht 10
arwin74 [CANCELLED] Cooler Master Seidon 120 XL Verkocht 5
H [GEZOCHT] EK-CoolStream RAD XT (120),10MM (3/8 ID - 1/2 OD) EK-PSC Schroeffitting Gevonden 2
canonchiel [VERKOCHT] EK-CoolStream RAD XT 120 Verkocht 1
C 120 mm fan Pomp mount HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X-Tripiot [IN-ACTIVE] 12 dezelfde 120 fans Gevonden 1
Joren Cooler Master E-lite 120 advanced HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
dave-firsttimer:) Coolgate triple 120 copper plating HighFlow Product Suggesties en Nieuws 24
R [GEVONDEN] Gezocht 120 Rad voor me build Gevonden 6
S Nanoxia X EVO 120 mm IFC - 1600 RPM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
G 120 mm case fans Overige Koeling 4
F Plaatsing 120 rad in HAF 932 Waterkoeling 6
L 140 -> 120 fan welke rpm en verschil 3 pin en molex connectie? Overige Koeling 4
Mannozels [IN-ACTIVE] lian li 120 fan grill Gevonden 1
Sw333t [IN-ACTIVE] Radgrill 240 (2x 120) Gevonden 0
Das Experiment Gelid Wing 80/92/120/140 UV Blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Xtrafresh HWLabs GTX 120 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Freddy [INACTIVE] 4x 1U servers: €120, €150, €275 en €750 Verkocht 16
F Cooler Master Blade Master 120 R4-BMBS-20PK-R0 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
The_Saviour# [INACTIVE] Goedkoop 120/240 rad, liefst dik Gevonden 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan