• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Thermaltake Kandalf lcs

globetrotter

New member
Hoi beste forumgangers,


Ik heb deze week een thermaltake kast gekregen van een vriend van me waarvan de pomp kapot was. hij had gans het zooitje er uit gehaald.
Nu wou ik de pc terug watergekoeld laten lopen :090: want alles is gemaakt om op water te lopen : Mobo : asus maximus, ocz lc 1200 & de cpu cooler.
Ik dacht eerst aan een mooie twee laags 5 1/2 bay met pomp erin van xspc maar daar ik twee nv260 op waterkoeling wil steken en de harde schijven in een watergekoelde bay will ploffen lijkt me dit geen goe idee.
DUS maybe een twee laags water bay en een apparte pomp ?.
Iemand die me wil helpen :026:
 
Je kan beter 2 loops nemen als je zoveel componenten wilt waterkoelen.

Een loop voor CPU en chipset.
En een loop voor de GPU's.

Voor beide loops kan je de XSPC res+pomp gebruiken.
Maar je kan bijvoorbeeld ook voor een van de loops een andere (kleinere) pomp gebruiken.

Wat voor radiator heb je overigens nu?
 
Ben je nog van plan te gaan overclocken?

Want met die standaard radiator van Thermaltake en zoveel componenten die je wilt koelen, ga je redelijk hoge temperaturen krijgen.

Zonder overclock zou het waarschijnlijk nog wel net lukken.
(geen temps die te hoog zijn en voor problemen gaan zorgen)
 
Er is volgens mij geen andere betere radiator die perfect in de deur past.

De radiator die daar het meest in de buurt komt is de Swiftech MCR320.
Een andere forumlid heeft zijn radiator daarmee vervangen en zijn ervaringen hier gedeeld, zie:
http://www.highflow.nl/forum/showthread.php?t=367&page=2
Vanaf bericht #32

Een makkelijkere oplossing is inderdaad een extra radiator toevoegen.
Op de achterste 12CM fan aansluiting hangen is inderdaad mogelijk.

Ik raad je aan om een dual radiator te nemen, dat moet voldoende zijn om al jouw componenten te koelen.
 
heb die link al een paar keer bekeken :)

Er staan een paar zeer goeie ideen in en ik zou voor een gelijkaardige setup gaan.
Ipv de radiator bovenaan zou ik wel een dual radiator vanachter steken als dit zou passen. dit dan me een dubbele pomp setup zoals Alsoft gedaan heeft.

dus de 360 met cpu, nb, rams, enkele raptor in een tt co2 behuizing.
en een dual radiator voor de : videokaarten

Of wa denk je dat een betere setup zou zijn.
 
dus de 360 met cpu, nb, rams, enkele raptor in een tt co2 behuizing.
en een dual radiator voor de : videokaarten

Bij de videokaart loop kan je nog wel iets erbij doen, zoals jouw raptor.
De videokaarten hebben niet zo veel koeling nodig, terwijl de CPU en NB dat wel nodig heeft.
Dus zoveel mogelijk vrijhouden voor de CPU en NB :)
 
Gheghe je zou zeggen dat de CM Cosmos S de meest ideale wc kast is of een Lian Li V serie.
Maar op dit forum schijnt dit de populairste kast te zijn. :047: Dat wordt denk ik tijd voor mij om over te stappen op een andere kast hahaaha.

Ontopic: of je doet je 2e rad bovenop, net als ik.
 
Ik zou het liefst alles binnen de kast houden daar ik soms nog een lanneke meepik en dat nie echt praktisch is dan als je een externe radiator dan er nog moe bijnemen :)
ik moe wel zeggen dat de externe versies zeer mooi vind.
Nuja : morgen mag hij naar de spuiter :) hoi! hoi !
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Thermaltake Kandalf LCS Waterkoeling 0
A Advies Modificatie Thermaltake Kandalf LCS Waterkoeling 78
P Dipswitches Thermaltake Pacific PR22-D5 Waterkoeling 8
Bl4ckj4ck666 Thermaltake DP100-D5 distro Waterkoeling 1
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific DP100-D5 TT RGB Plus Pump/Distro Plate Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
P Vragen over Thermaltake Pacific PR22-D5 Plus Handleidingen en Installatie Tips 3
Jason Thermaltake Pacific TF2 Temperature and Flow Indicator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Riing Quad 12 RGB fan TT Premium Edition - pack of 3, white, 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific C-PRO G1/4 PETG Tube 16mm OD Compression - Green HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Thermaltake core p8 tg HighFlow Product Reviews 0
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific TF2 Temperature and Flow Indicator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific C-Pro Series - Compression Fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Thermaltake core p8 tg Cases en Modding 2
A inbouw brackets Thermaltake Shark Cases en Modding 0
A Thermaltake level 20 xt push and pull build Gallery & Build Logs 22
X thermaltake tower 900 pomp Bracket Advies Waterkoeling Setup 3
B Vraag over thermaltake 360 set en cpu fan Waterkoeling 3
HighFlow Thermaltake Pacific DP100-D5 TT RGB Plus Pump/Distro Plate Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Demolisher Thermaltake Riing Plus 12 LED RGB Radiator Fan TT Premium Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D Waterkoeling €1600 i9-9900k, 1 RTX 2080ti Thermaltake 900 Advies Waterkoeling Setup 3
D Waterkoeling idee Thermaltake 900 Waterkoeling 2
M Thermaltake PR22-D5 top cap of een complete tube Waterkoeling 1
Freddy Thermaltake @ HighFlow, 10% introductiekorting tot aanstaande zondag! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Thermaltake C-Pro & M-Pro fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
R Thermaltake P5 + 4 x vega 56 en threadripper. Advies Waterkoeling Setup 3
Q Thermaltake 900d Advies Waterkoeling Setup 17
Hightower Thermaltake Riing RGB fans New Premium compatible with old version? Overige Koeling 4
S Thermaltake P5 CPU loop Advies Waterkoeling Setup 15
O Thermaltake commander FP - 10 poort PWM HUB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
R [VERKOCHT] Diverse WC Onderdelen XSPC/Bitspower/Thermaltake Verkocht 8
Bas9466 Thermaltake Pacific M3 Motherboard Water Block voor msi z170a gaming 5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
H Custom watercooling - Thermaltake Core p5 - CPU Advies Waterkoeling Setup 7
C Thermaltake T15 Gallery & Build Logs 0
Viepert Thermaltake Core V21 window Cases en Modding 12
Tath Thermaltake VGA Water Block for ASUS STRIX-GTX 980 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
B Thermaltake X9 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
D Thermaltake Core V1 fully customized with 200mm radiator and fully customized loop. Gallery & Build Logs 2
R Thermaltake watercooling componenten. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
bundymania [User Review] Tt Esports / Thermaltake Theron Gamer Maus [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
nicvdv Thermaltake Element s HDD screws Gevonden 4
E [VERKOCHT] Thermaltake Shark Case/PC (2005) Verkocht 5
ChillPascal [IN-ACTIVE] Thermaltake Level 10 GT Snow Edition (gemod door kier) Verkocht 5
L Liahkim - Youri - Thermaltake GT10 en binnekort Cross desk van RH! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 20
dark viper zwolle [VERKOCHT] Thermaltake DH202 media center Verkocht 1
K Team Thermaltake VS Team HIGHFLOW! VOD Gaming 1
R Thermaltake Swing tekening voor Google SketchUp? Cases en Modding 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan