+ Plaats een Reactie
Pagina 3 van de 24 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 464

Onderwerp: Temperatuur te hoog met mijn waterkoeling set?

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    10.800.038
    Mentioned
    239 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Volgens mij is dat normaal.
    Wat waren de temperaturen/verschillen voorheen?

Moderator dopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to all dopestuff's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Credits
    468
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    22
    hou oud is je loop??

Member aadje93 will become famous soon enough aadje93's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 31-Jul-09
    Credits
    753
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    voorheen toen ik nog geen ramm blokje had was water temp rond de 22/25

load meestal 24-25

en me CPU rond de 26 idle, 28 load

denk dus dat me flow beetje laag is (toen had ik ook nog geen rad boxjes als shrouds en alleen push fans)

Editje, me loopje is nu ongeveer 6 maandjes denk (even na kijken)

Edit 2

eind november 2009 gebouwd. dus ongeveer 6-7 maanden (CPU blok niet opengehad ofzo)

Moderator dopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to all dopestuff's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Credits
    468
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    22
    ik weet niet wat voor een pomp je hebt, maar het zou heel goed kunnen... ramblokjes zijn vaak heel restrictief... (hebben zelf een kleine water doorlaat en worden ook vaak gebruikt icm een paar 90 graden fittingen)

heb je specs/en goeie pics van je loop??

Ingeschreven
    Fri 31-Jul-09
    Credits
    753
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    ik zei

ram blokje
    volgens mij niet restrictief, volgensmij gwn een koperen plaatje met zwarte alcatel erop

CPU block

RAD

pomp+top

en verder pics, komen snel (binnen 20min denk)

pics duurt nog ff, het geen batterijen nu voor me camera (of moet met webcam doen)

Junior Member Panoramix is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Mon 05-Jul-10
    Credits
    560
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    10
    temps lijken mij ook "normaal" zelfs aan de lage kant. Heb net dezelfde CPU, maar slechts een 2x120 radiator en zit aan 31° idle bij een omgevingstemp van om en bij de 23°.

Ingeschreven
    Fri 31-Jul-09
    Credits
    753
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    me cpu is nu idle 35, load (prime 95) word ie tegen de 45-48 graden, das niet veel beter als een gemiddelde luchtkoeler (mugen 2 met push pull kama)

Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Credits
    468
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    22
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aadje93 Bekijk Berichten
    me cpu is nu idle 35, load (prime 95) word ie tegen de 45-48 graden, das niet veel beter als een gemiddelde luchtkoeler (mugen 2 met push pull kama)
    zoizo merk je pas ECHT het verschil bij flinke heatdump ofwel overclocken van een quad ed
    je cpu temps zijn redelijk maar je water temp redelijk hoog (mijn idle water temp is atm 2 graden boven kamer temp)

ik miste zoizo je precieze rad type (xspc heeft er meer als 1 ) en wat ik nogsteeds mis is eigenlijk je fan rpm

heb je al wel na het opnieuw je loop dichtknopen je pc gekantelt??

Ingeschreven
    Fri 31-Jul-09
    Credits
    753
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    picies (webcam, = kut, maar voor het idee)

binnenkant:

achterkant:

(slangen die de PC ingaan)

achterkant pomp/rad enzo:

totaal plaatje met rad duidelijk:

Ingeschreven
    Fri 31-Jul-09
    Credits
    753
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dopestuff Bekijk Berichten
    zoizo merk je pas ECHT het verschil bij flinke heatdump ofwel overclocken van een quad ed
    je cpu temps zijn redelijk maar je water temp redelijk hoog (mijn idle water temp is atm 2 graden boven kamer temp)

ik miste zoizo je precieze rad type (xspc heeft er meer als 1 ) en wat ik nogsteeds mis is eigenlijk je fan rpm

heb je al wel na het opnieuw je loop dichtknopen je pc gekantelt??
    tis een qaud van 3,2ghz (amd phenom 955 II x4)

Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Credits
    468
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    22
    nou duidelijk... het is dat ik weet wat ik moet zien anders...
    kan je rad wel genoeg ventileren?? en heb je nou al na de aanpassingen in je loop je pc gekantelt??

probeer je quad eens te OCen.... maat van me heeft zelfde cpu en zonder over stock volts heen te gaan deed die vrolijk 4 ghz

Ingeschreven
    Fri 31-Jul-09
    Credits
    753
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    mijne doed ook vrolijk 4,4 met 1,46V (stock 1,35)

maar door de temps enzo doe ik het nu niet, en ik merk het verschil met gamen niet echt

was toen leuk wedstrijdje lucht (mugen) vs ik tegen een maat met zelfde mobo/cpu

maar ik ga binnenkort een laing d5 kopen (highflow)

kan ik dan gewoon 3/8(id) 5/8 (od) houden?

of moet ik 1/2id 3/4od (6/8 is net wa dikker als 5/8) slangen kopen? (scheelt weer 40 euro ofzo)

en nog een goede top zoeken voor laing d5, ik lees goede dingen over de EK top.
    en de EK bay spin res komt erook in (dies mooi dual bay en gelijk flow meter voorin kast)

Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Credits
    468
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    22
    hoeft niet, maar dan moet je wel een andere top voor de D5 kopen

Junior Member Robin80 is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Mon 09-Aug-10
    Credits
    685
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0

Apogee GTZ koelt niet goed

Beste Forum,

Ik ben nieuw in het hele waterkoelings gebeuren, maar heb net een waterkoelingsinstallatie in mijn pc ingebouwd, alleen koelt hij niet goed.
    De temperatuur van mijn cpu zit op 40 graden celsius idle, load zit op ongeveer 60 C.
    Volgorde is: mcp655 pomp->apogee gtz->240 Radiateur->Resevoir->pomp.
    De GTZ is goed ingesmeerd met arctic silver, zit goed op de phenomII 965 doormiddel van extra bevestigingsplaat.
    Wat doe ik fout??

Groetjes Robin

Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Credits
    468
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    22
    heb je het bescherm plasticje van de bodem gehaald??
    is de koelpasta goed uitgespreid??
    heb je zeker weten de inlet op de inlet van de pomp en ze niet omgewisselt??

heb je je gehele pc al gekanteld terwijl hij aanstond (zo haal je de moeilijke lucht er ook uit die vooral in je radiator blijft zitten wat voor slechte temps zorgt)

perfectly imperfect Thierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond repute Thierry's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 21-Jan-09
    Credits
    2.953
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    59
    Zit de in/outlet goed aangesloten??
    Misschien het plastic plakkertje vergeten van het koel blok vergeten te verwijderen (het gebeurt)

Een paar duidelijke foto's zijn ook altijd handig om er bij te posten zo dat iemand kan zien wat er misschien fout zit.

Edit: blijkbaar was ik aan het typen toen dopestuff bijna het zelfde wilde zeggen als ik..

Junior Member Robin80 is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Mon 09-Aug-10
    Credits
    685
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Bedankt voor de tips, helaas leveren deze weinig verbetering op
    Heb hem gekantelt om lucht uit het gesloten systeem te laten, heb gecontroleerd of de pomp het water in de intake/inlet van de apogee gtz pompt (dat doet hij) en er zit geen plastic plakkertje meer op.
    Hier een paar foto's, heel misschien hebben jullie er wat aan.

Senior Member . BETA911 is on a distinguished road BETA911's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 21-Oct-08
    Credits
    382
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    Wel uitkijken als je hem kantelt dat je dan net geen lucht aanzuigt door je reservoir.
    Tevens, hoor je lucht door de slangen gaan?

Zo ja, dan heb je waarschijnlijk nog veel lucht in je radiator zitten. Je moet onthouden, lucht gaat naar boven, en je radiator zit boven je reservoir. Oplossing, even radiator loshalen en lager laten als het reservoir. Ook de aansluitingen (fittingen) omhoog houden (want lucht gaat naar boven) dus op die manier krijg je normaal alle lucht uit je radiator. Dat is dan al opgelost (of toch één uit de X problemen).
    Battlefield Bad Company 2 PC: BETA911 (add me if you want ).

Super Moderator Johnny has a reputation beyond reputeJohnny has a reputation beyond reputeJohnny has a reputation beyond reputeJohnny has a reputation beyond reputeJohnny has a reputation beyond reputeJohnny has a reputation beyond reputeJohnny has a reputation beyond reputeJohnny has a reputation beyond reputeJohnny has a reputation beyond reputeJohnny has a reputation beyond reputeJohnny has a reputation beyond repute Johnny's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 24-Jan-08
    Credits
    1.892
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    39

Te hoge temps of sensor cpu brak? [Hulp gezocht]

Hey allen,

We waren er al over aan het praten in de shoutbox, maar om die schoon te houden even een aparte discussie met screenshots en foto's.

Ik heb altijd al gevonden dat mijn temps met mijn simpele loop veels te hoog zijn.

Hierbij wat foto's van mijn loop e.d. hopelijk kunnen jullie mij helpen zodat mijn temps wel acceptabel worden.

Realtemp;

Temperatuur wat de rads uitblazen:

Kamer temperatuur:

De loop:

De achterste tube die van de res naar rad gaat is donkerder als de rest, iemand hier een verklaring voor? Hele tijd terug ook gehad, maar dan bij alle 3..

Die vieze slang is van vorige loop:

En wordt het geadviseerd om zulke plaatjes te gebruiken? Zoja, welke zou ik nemen? Belangrijkste voor mij is temperatuur

Random questions;

- Is mijn loop goed qua slangen bouw?
    - Zijn deze temps normaal?
    - CPU block mss niet goed gemonteerd?

Ben benieuwd met welke oplossingen/tips jullie komen..

Banned Deleted_User_Z is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sat 15-May-10
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    zo als al gemeld had ik zou ff as5 probere mx3 is alleen beter als je ook perfecte mount kunt doen.

as5 smeert goed uit als je block er op doet mx3 smeert ook wel uit maar krijg je soms luchtbubels dit doet temps niet goed.

volgens mij kun je zeker 10c omlaag kwa temps minimaal.

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten