• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

'submerged' radiator

rezzyyy

Junior Member
Op google kan ik er niet bijster veel over vinden, maar wat zijn de voor en nadelen van je radiator in een grote plastic bak met water neerleggen?

Ik heb laatst die kit gekocht van xspc en ben vollop aan het experimenteren met waterkoeling. Heb een x4 955 die nu op 3700mhz stabiel loopt, maar met een temp van 52 graden stressed (komt ook omdat onder de extern geplaatste rad 2 x een hd4890 zit en er boven een 750w voeding denk ik), en 40 - 45 graden idle.

Ben helemaal gefixeerd op voor zo min mogelijk poen mijn temps zo laag mogelijk te krijgen :) Stel dat die rad in een bak met water ligt, kan ik er dan affentoe gewoon wat ijs bij mieteren om temps wat lager te krijgen als ik aan het pielen ben ofzo?

Zat er aan te denken om dan gedemineraliseerd water te gebruiken. Vroeg me alleen af of er ergens goedkope fans te krijgen zijn die ook onderwater kunnen om wat stroming te krijgen.

Las ook ergens dat met mineraal olie zelfs je hele pc in een aquarium zou kunnen draaien. Stel nou dat ik die bak zou vullen met olie, werken normale fans dan zonder kortsluiting te krijgen?

Beetje rare vragen allemaal, maar ik ga het zeer waarschijnlijk wel proberen :p
 
Als je je pc of en rad in olie of water zet zuller er geen fans gaan draaien om dat de weerstand van de vloeistoffen te groot is denk ik...

Als je een rad in water zet zal het eerst wel koelen maar als de bak met water eenmaal opgewarmt is koelt het steeds slechter
 
wat je wel kan doen is een minikoelkastje pakken en de rad daarin zetten, best een leuk idee :)

In feite is jouw idee om je radiator ook weer te waterkoelen. best geinig, maar een tikkie onzinnig, aangezien dat water dan ook zijn warmte weer ergens kwijt zal moeten. Dat kan alleen maar aan de lucht, en je gebruikt dus alleen maar de oppervlakte van je bak water om te koelen. De oppervlakte van je rad is al groter met al die vinnen :)

Als je een rad of je PC in olie zet, kan je het beste aquariumpompen gebruiken om dat in beweging te houden. Goede fans werken trouwens ook gewoon, alleen heel langzaam.
 
zoizo maken een paar ijsblokjes niet uit...
al wil je er echt een verschil mee maken moet je een hele emmer vol nemen en die een beetje als res gebruiken :)

Hebben wij ook gedaan voor eens test.

Voor school (HAVO lang lang geleden :p) deden we voor ons profielwerkstuk het dus over waterkoeling. Toen hebben we onze eigen blokken gevreest en dergelijke, waarna we gingen kijken hoe alles koelde.

Toen hebben we in de winter ('s nachts) de hele setup buiten neergezet met een emmer ijswater en toen gingen we maar benchen :p Last van condens hadden we net want buiten was het kouder.
 
Hebben wij ook gedaan voor eens test.

Voor school (HAVO lang lang geleden :p) deden we voor ons profielwerkstuk het dus over waterkoeling. Toen hebben we onze eigen blokken gevreest en dergelijke, waarna we gingen kijken hoe alles koelde.

Toen hebben we in de winter ('s nachts) de hele setup buiten neergezet met een emmer ijswater en toen gingen we maar benchen :p Last van condens hadden we net want buiten was het kouder.

tell us more? :033:
 
Hebben wij ook gedaan voor eens test.

Voor school (HAVO lang lang geleden :p) deden we voor ons profielwerkstuk het dus over waterkoeling. Toen hebben we onze eigen blokken gevreest en dergelijke, waarna we gingen kijken hoe alles koelde.

Toen hebben we in de winter ('s nachts) de hele setup buiten neergezet met een emmer ijswater en toen gingen we maar benchen :p Last van condens hadden we net want buiten was het kouder.

foto's?

10 tejenbs
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
H Submerged oil cooled PC Cases en Modding 2
B plaatsing radiator Eisbaer pro aurora Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 radiator gasket Waterkoeling 1
W Twijfels over koelcapaciteit radiator, wat zouden jullie doen? Waterkoeling 6
M Fan mount aqua computer en radiator vraag. Waterkoeling 1
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
Bokeh 3de radiator of niet? Waterkoeling 7
Bl4ckj4ck666 Aqua Computer fittingen,fans,radiator etc... Handleidingen en Installatie Tips 5
J Fans voor 360 radiator Overige Koeling 1
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad: XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason PrimoChill Rad Clean - Radiator Cleaning Treatment - Full Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Magicool G2 Slim Radiator 16 FPI - 240mm & 360mm - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
Ruud Radiator gpu HighFlow Forum 1
J Lucht in radiator Waterkoeling 2
G [TKA-RAD] EKWB PE240 Radiator Verkocht 1
Hightower Ekwb radiator schroeven HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jaap 20cm radiator voor HAF miditower Advies Waterkoeling Setup 5
Demolisher Thermaltake Riing Plus 12 LED RGB Radiator Fan TT Premium Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
anub1s18 idee nodig voor kraan op een radiator te mounten voor drain Waterkoeling 5
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
S Advies nodig Radiator.. Waterkoeling 6
DBRichard [TKA-RAD] Coolgate G2 Radiator (10 FPI) 360mm Verkocht 2
C Inlet outlet radiator hw nemesis 360gts Waterkoeling 4
XenoMorpH [GEVONDEN]Dunne 360 Radiator Gevonden 4
T Goede 140mm LED fans voor Radiator Advies Waterkoeling Setup 0
P XSPC EX480 Quad Fan Radiator (White) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bas9466 gezocht 480 mm x 60 mm radiator Gevonden 0
I Case opties voor grote radiator Cases en Modding 12
D Radiator keuze Define S Waterkoeling 9
volcom HW Labs GT Stealth 240 of Magicool slim 240 radiator Waterkoeling 0
S Template gaten 120mm voor radiator Cases en Modding 4
P Advies gevraagd voor keuze 420 radiator Waterkoeling 10
J Reservoir aan radiator monteren Waterkoeling 2
N Vraag plaatsing radiator Waterkoeling 3
D Thermaltake Core V1 fully customized with 200mm radiator and fully customized loop. Gallery & Build Logs 2
D Resorator 1 i.b genomen ...niet genoeg koeling...Radiator i.c.m. genoeg flow ??? Waterkoeling 1
sir serial [GEVONDEN] 240 mm dunne/slim radiator Gevonden 1
Michel EK-CoolStream PE radiator extenders Waterkoeling 4
I Welke fan voor radiator? Overige Koeling 15
W radiator hergebruiken/vervangen Waterkoeling 11
Aequitis [VERKOCHT]2x Quad Radiator met leuke deal voor de snelle beslisser! Verkocht 1
Freddy HighFlow Radiator Grill / Logo - Limited Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
G Case voor 2 240-rads EK-CoolStream PE 240 Radiator Cases en Modding 9
Freddy GEVONDEN: Custom grill voor op 360 radiator (design) Gevonden 27
Coldius [Waterkoeling] i5-4690k / asus directcuII gtx 770 / radiator - € 2000 Advies Waterkoeling Setup 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan