+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Native waterkoeling aansluiten op vloerverwarmingsbuis

Junior Member technossomy is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sat 21-Sep-13
    Credits
    816
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0

Native waterkoeling aansluiten op vloerverwarmingsbuis

Ik zoek een koppeling tussen een harde en zachte buis, en dat tweemaal vanwege heen en retour. De zachte buizen zijn native geleverd (HP xw9400) en de harde buis is voor vloerverwarming.
    Buitendiameter zachte buis is 0.8cm en buitendiameter harde buis (heeft geen schroefdraad) is 1.77cm, te zien in het witte kader en met blauwe binnenkant. Dit is een aaneengesloten leiding, zonder pomp.
    In het grijze kader de zachte leidingen van het waterkoelmechanisme.
    Ik wil dus de zwarte zachte leidingen aansluiten op de harde witte. Zal dat gaan met deze fitting?:

https://www.highflow.nl/watercooling...r-adapter.html

Heb ik daarnaast alleen gedestilleerd water nodig plus misschien een algenverdelgmiddel?

ankara.jpg

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    12.291.525
    Mentioned
    240 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Je hebt wel een hele sterke pomp nodig denk ik, als je het water door de vloerverwarming gepompt wilt hebben
    Het is ook aan te raden dat je de vloerverwarming eerst goed uitspoelt, je wilt niet dat kleine vuildeeltjes jouw waterblokken gaan verstoppen.

De C03 fitting is hiervoor een prima oplossing, je hebt dan nog wel de juiste fittingen aan beide zijden nodig.
    Het makkelijkste is fitting (pilaar) met een slangklem.
    Wat zijn de binnendiameters van de slangen? Aan de hand daarvan kan je de juiste fitting selecteren.

Alleen gedistilleerd water is niet voldoende, inderdaad anti-alg en corrosie middel toevoegen.

Ingeschreven
    Sat 21-Sep-13
    Credits
    816
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Als dat betekent dat ik een nieuwe pomp moet nemen, hoe kom ik aan een berekening die zegt welk vermogen genoeg is? Het gaat om 1.5 liter voor de gehele buis en de flow rate is voor de vloer niet zo van belang, want de computer staat 24/7 te rekenen.

Senior Member XenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant future XenoMorpH's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 14-Aug-08
    Credits
    8.943
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    31
    Ik denk dat je dan minimaal 2 D5 pompen nodig zult hebben. Maar aansluiten op de vloer verwarming...het idee klinkt in ieder geval goed!
    Ben benieuwd hoe het koelvermogen is.
    INTEL 8700K
    ASUS ROG Strix Z370-F Gaming
    16GB Corsair Vengeance 3200MHzC16
    ASUS NVidia 1080TI STRIX
    Samsung 840 SSD 250GB
    Crucial BX200 SSD 960GB
    Crucial p1 M.2 SSD 1000GB

Ingeschreven
    Sat 21-Sep-13
    Credits
    816
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Ik ben inmiddels weer wat verder en heb het volgende:
    - Harde witte buis: buitendiameter 1.77cm, binnendiameter 1.1cm
    - Zachte zwarte buis: buitendiameter 0.8cm, binnendiameter 0.5cm

Aansluiting van de zwarte buizen op de radiator:

radiator.jpg

Aan de foto is te zien dat er 2 inputs en 2 outputs zijn - dit houdt verband met de form factor, want er zijn 2 CPUs - dus ik heb wat afwijkende fittingen nodig:
    1- Twee T-fittingen, die de inputs samenbrengen
    2- Twee fittingen die de zachte buis koppelen met de harde buis (ik heb geen C03 fitting gevonden die past op de maten die ik heb)
    3- Een vervanging voor de pomp: zou zoiets voldoende vermnogen hebben? https://www.highflow.nl/watercooling...-d5-pumps.html

Bij voorbaat dank

Added after 24 minutes:

Ik heb nog maar even een tekening gemaakt van de opzet:

xw9400.png

Meer informatie is ook hier te vinden: Hitachi make dual Opteron water cooling system - FrostyTech News
    Laatst gewijzigd door technossomy; 08-10-18 om 17:56.

Senior Member XenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant future XenoMorpH's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 14-Aug-08
    Credits
    8.943
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    31
    Heb je er ook een radiator op aan gesloten? Is dat wel noodzakelijk? Ik weet niet hoe groot je kamer is waar je vloerverwarming door loopt, maar volgens mij zou je vloer genoeg capaciteit moeten hebben om je vloeistof te kunnen afkoelen?

Wat voor radiator is het eigenlijk? Als het een aluminium versie is, raad ik je aan een koperen versie aan te schaffen. Alu en koper gaan niet best samen in 1 loop.
    INTEL 8700K
    ASUS ROG Strix Z370-F Gaming
    16GB Corsair Vengeance 3200MHzC16
    ASUS NVidia 1080TI STRIX
    Samsung 840 SSD 250GB
    Crucial BX200 SSD 960GB
    Crucial p1 M.2 SSD 1000GB

Ingeschreven
    Sat 21-Sep-13
    Credits
    816
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    De radiator is onderdeel van de waterkoeling. De koeling werkt zeer goed voor zijn leeftijd, ondanks de geluidsdruk die de fan produceert. Ik heb er nu een aantal simulaties opzitten en de processors zijn gewoon te traag: een simulatie die 30 uur moet lopen doet er op deze machine ruim een week over. ik denk dat ik een andere computer ga inzetten om op mijn vloerverwarming aan te sluiten.

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten