+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Monoblock vs standaard CPU block

Junior Member Dima is on a distinguished road Dima's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 08-Jun-19
    Credits
    268
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0

Monoblock vs standaard CPU block

Beste leden,

Aangezien ik op zoek ben naar een custom waterloop verdiep ik mij op dit moment in de mogelijkheden. Voor mijn moederbord (ROG STRIX X299-XE GAMING) is een ekwb monoblock beschikbaar. https://www.highflow.nl/watercooling...ck-nickel.html Dit specifieke monoblock is bedoeld voor het Asus Strix X299-E moederbord. Ik heb zelf het XE-versie moederbord waarbij de VRM koeling verbeterd is ten opzichte van de E-versie. Het monoblock lijkt ook te passen op mijn bord.

Wat ik mij afvraag is of een monoblock een goede investering is voor een optimale koeling of kan ik beter een gewoon CPU block nemen? Eén van deze bijvoorbeeld:
    - https://www.highflow.nl/watercooling...copper-ni.html
    - https://www.highflow.nl/watercooling...kel-21666.html

Graag verneem ik wat jullie ervaringen en ideeën zijn. Alvast bedankt!

chef prutser Hightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond repute Hightower's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 30-Mar-13
    Credits
    16.720
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    44
    Een mono blok is altijd beter naar mijn mening.
    Heb het zelf ook.
    Water voor de vrm is altijd beter dan een luchtkoeling.
    chef prutsert

Ingeschreven
    Sat 08-Jun-19
    Credits
    268
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Dank je wel voor je antwoord. Je geeft aan dat "Een mono blok is altijd beter ...". Van derden heb ik begrepen dat een monoblock beduidend minder goed koelt dan goede CPU blokken. Deze mening deel je niet?

chef prutser Hightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond reputeHightower has a reputation beyond repute Hightower's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 30-Mar-13
    Credits
    16.720
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    44
    Waarom zou dat minder goed moeten koelen?
    De temperatuur van mijn I9 9900K wordt niet warmer dan 58 graden,met alle cores op 5.1 ghz.

Heb dan wel 4 radiatoren in mijn systeem zitten,en twee pompen.

En met gamen komt de temp niet boven de 40 graden.

Maar goed,vind zo'n monoblock wel mooier dan een normaal cpu blokje.
    chef prutsert

Ingeschreven
    Sat 08-Jun-19
    Credits
    268
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Dank je wel voor je reactie.

Member Alecs010 will become famous soon enoughAlecs010 will become famous soon enough
    Ingeschreven
    Fri 15-Jan-16
    Credits
    921
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    5
    Het is natuurlijk beter met een blok die de cpu en vrm koelt dus de keuze die je maakt vind ik wel de juiste keuze!!! zelf had ik bij me x299 ook alleen cpu blok maar zou ik upgrade zou ik ook een zo'n blok nemen als waar jij naar kijkt

Ingeschreven
    Sat 08-Jun-19
    Credits
    268
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Dank je wel voor je reactie. Het is niet zo dat ik graag een monoblock wil. Ik wil graag mijn CPU optimaal koelen omdat de 7980xe een heethoofd is. De VRM's op mijn moederbord schijnt in orde te zijn qua hitte verwerking. Dat het monoblock er blits uitzien met RGB is voor mij ondergeschikt aan een goede koeling van de CPU.

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten