+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Mijn radiator maakt geluid!

Junior Member Nick is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Wed 04-May-11
    Credits
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0

Mijn radiator maakt geluid!

Hallo,

Sinds kort heb ik (eindelijk) waterkoeling. Alles goed en wel, alleen heb ik een vaag probleem. Er komt namelijk een fluitend geluid uit mijn radiator, op zich niet zo'n probleem. Temps zijn in orde, flow is goed. Jammer genoeg is het enorm storend . Ik neem aan dat er lucht in de rad zit dat door de flow van het water gaat resoneren o.i.d.
    Dus ik heb de rad losgemaakt, lager gehouden dan het reservoir en de pomp laten draaien. Daarna de rad weer op z'n plek gemonteerd en het geluid was weg. Helaas niet voorgoed... Dus nog een keer de rad los, lager gehouden etc. Nog steeds geen succes
    Dus op zoek naar een plek waar de luchtbubbels vandaan komen maar ik kan niets vinden.
    Hopelijk hebben jullie hier ervaring mee of een idee want ik wordt er langzamerhand helemaal gek van

Lijstje van de loop:
    Radiator: Black Ice GT Xtreme 360
    CPU Block: EK-Supreme - Acetal
    Reservoir: EK-Reservoir 250 rev.2
    Pomp: Laing D5-MCP655 12V
    Pomp Top: EK-D5 X-TOP G1/4 Rev.2
    Slang: Tygon - 1/2" ID

Case: Corsair 800D
    Edit: vergeten te zeggen dat de rad bovenin de case is gemonteerd.
    Laatst gewijzigd door Nick; 05-05-11 om 01:12.

Moderator coolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond repute coolfris's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 04-Feb-08
    Credits
    3.477
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    90
    Als je de pompsnelheid verandert, heeft dat invloed op het geluid? Zo ja, dan weet je in ieder geval dat het iets met de waterdoorstroom te maken kan hebben.
    Zou het misschien mogelijk zijn dat de fans iets met het geluid te maken hebben? Een fluitend geluid doet mij eerder denken aan luchtverplaatsing.

Ingeschreven
    Wed 04-May-11
    Credits
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Als ik de pomp trager laat lopen gaat het geluid inderdaad weg, maar het heeft veel invloed op de koelprestatie. Vandaar dat ik het liever op een andere manier oplos.
    Kan het ook zo zijn dat ik de in/outlet van de radiator verkeerd om heb? Ik zag daar niks over staan in de documentatie van de radiator, maar op verschillende fora zeggen ze dat er wel degelijk verschil in zit.

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Credits
    329
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    81
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nick Bekijk Berichten
    Maar op verschillende fora zeggen ze dat er wel degelijk verschil in zit.
    Dat wil ik wel is weten welke fora's kan ik hun is ff een draai om de oren geven

Radiatoren hebben geen verschil met IN-OUT zolang je maar links en rechts gescheiden houd(radiatoren met meervoudige aansluitingen)

Ik denk dat er gewoon nog lucht in je systeem zit paar dingen doen, Pomp langzamer + dop losjes van je reservoir en zo een paar dagen laten draaien
    Long time lurker

Ingeschreven
    Wed 04-May-11
    Credits
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door k.3nny Bekijk Berichten
    Dat wil ik wel is weten welke fora's kan ik hun is ff een draai om de oren geven
    Black Ice GTX 360 - Overclock.net - Overclocking.net

Thnx voor de tip, ik ga t eens uitproberen.

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Credits
    329
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    81
    Dat topic gaat nergenst over

Na 30 minuten is je overall temp hetzelfde, dus of je inlaat nu links of rechts zit boeit geen ene ^%#^%).

En die Ira-K kan ook een schop onder ze reet krijgen, paupert
    Long time lurker

Ingeschreven
    Wed 04-May-11
    Credits
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Even een update: de slang gemonteerd op de outlet van de pomp zat niet 100% goed. Dus die even rechtgezet en hopen dat daar valse lucht vandaan kwam. De radiator is nog niet gestopt met geluid produceren maar hopen dat dat na verloop van tijd ophoud.

Moderator dopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to all dopestuff's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Credits
    468
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    22
    heb je ook je gehele pc al terwijl hij aanstond compleet gekanteld??
    ofwel je pc staat aan en je kantelt hem effe langzaam alle kanten op

en idd wat kenny zegt wat een grappenmakers

wat voor fans gebruik jij er trouwens op??

Ingeschreven
    Wed 04-May-11
    Credits
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dopestuff Bekijk Berichten
    wat voor fans gebruik jij er trouwens op??
    Gentle typhoons van Scythe op 1450RPM.

Moderator dopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to all dopestuff's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Credits
    468
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    22
    Gentle typhoons van Scythe op 1450RPM.
    die moeten het wel redden kwa druk, maar je weet dat die gtx radiatoren eigenlijk voor high-rpm zijn??

Ingeschreven
    Wed 04-May-11
    Credits
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Nope, dit is mijn eerste ervaring met waterkoeling. Maar de temps zijn goed, dus ik vind het allemaal wel prima
    Het geluid is btw nog steeds niet weg... Misschien hebben jullie iets aan een foto van de setup?

Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Credits
    329
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    81
    Foto is altijd wel leuk
    Long time lurker

Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Credits
    468
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    22
    Nope, dit is mijn eerste ervaring met waterkoeling. Maar de temps zijn goed, dus ik vind het allemaal wel prima
    Het geluid is btw nog steeds niet weg... Misschien hebben jullie iets aan een foto van de setup?
    foto's zijn altijd welkom

en een gtx radiator is over het algemeen pas beter koelend als andere radiatoren vanaf ongeveer 2000 rpm

Ingeschreven
    Wed 04-May-11
    Credits
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0

Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Credits
    468
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    22
    is het geluid inmiddels al weg??
    zo nee zou ik het rad nog een keer loshalen, en terwijl de pomp draaid zoveel mogelijk kanten op draaien als de slangen jou toelaten
    ofwel lager houden als de rest en fittingen omhoog gericht en desnoods schudden

Ingeschreven
    Wed 04-May-11
    Credits
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Nadat ik de slang van de pomp goed vast heb gemaakt is het stukken minder geworden, ik gok dat hij daar de lucht vandaan haalde. Het is nog niet helemaal weg, maar ik haal nog eens de rad los en dan moet het goed zijn.
    Bedankt voor de hulp!

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten