+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Loop Hulp

Junior Member maajelvv is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Mon 26-Sep-11
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8

Loop Hulp

Ik zoek graag een beetje advies over hoe ik mijn loop het beste kan doen.

heb 3 opties gemaakt in paint( ben absoluut niet goed met tekenen!)
    Welke zou de beste zijn of hebben jullie nog een ander advies.

Kast: antec 1200
    Rad: 3x RX240 (1 x in de drivebays + 2x in ext. radbox)
    Res: xspc single bay
    Pomp: 35x
    Gpu: 580 Hydro Copper FTW 2
    Cpu: i7 950

optie-1.jpgoptie-2.jpgoptie-3.jpg

Member edotje is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Fri 18-May-12
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8
    Ik zou zelf gaan voor optie 1 of 3(waar gaat dat bovenste lijntje trouwens heen??)

In dit geval dus: res>pomp>GPU>GPU>rad1>CPU>rad2>(rad3??)>reservoir.

Lijkt mij trouwens een mooie setup!
    Is het niet mogelijk om 1 radiator op de achterkant te schroeven zodat je geen radbox hoeft te gebruiken?

Senior Member XenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant future XenoMorpH's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 14-Aug-08
    Credits
    8.828
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    31
    Ik heb ook een Antec 1200, daar zou ik toch voor de laatste opstelling gaan. Puur omdat je echt geen ruimte genoeg hebt om een momp te plaatsen vlak boven je radiator. eigenlijk is de 1200 een ()*^)*&^ kast voor waterkoeling.

Hoe ben je van plan om de radiator te plaatsen? Uit ervaring weet ik dat het niet zo heel eenvoudig is. Ik heb het uiteindelijk gedaan met 2 hoekprofieltjes van de praxis.
    INTEL 8700K
    ASUS ROG Strix Z370-F Gaming
    16GB Corsair Vengeance 3200MHzC16
    ASUS NVidia 1080TI STRIX
    Samsung 840 SSD 250GB
    Crucial BX200 SSD 960GB
    Crucial p1 M.2 SSD 1000GB

Moderator coolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond repute coolfris's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 04-Feb-08
    Credits
    3.477
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    90
    2e optie wordt erg lastig, omdat het reservoir niet achter de pomp zit.

Zie http://forum.highflow.nl/f6/de-volgo...onenten-12008/ voor meer info over het nut van in welke volgorde je de boel installeert.

Hieronder een qoute uit een qoute uit dat topic met daarin denk ik de kern van het verhaal:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door martinm
    The question you have to ask is, is this .2C worth the plumbing arrangement needed for that setup. For some the answer is yes, for many no. If the DTS sensor resolution is 1C, chances are you'd never be able to measure the difference.

Hieronder nog een optie die lijkt op de derde. Allleen hier die eerste radiator op z'n kop zodat de pomp wat makkelijker erop aangesloten kan worden. Dan direct door naar het volgende rad en vanaf daar de GPU's en de CPU.

Junior Member maajelvv is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Mon 26-Sep-11
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edotje Bekijk Berichten
    Ik zou zelf gaan voor optie 1 of 3(waar gaat dat bovenste lijntje trouwens heen??)
    Is mijn fillport.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edotje Bekijk Berichten
    Lijkt mij trouwens een mooie setup!
    Is het niet mogelijk om 1 radiator op de achterkant te schroeven zodat je geen radbox hoeft te gebruiken?
    Thanks!
    Heb al geprobeerd met radiator op de achterkant en shrouds en alles. maar bleek waardeloos. rad bleef niet vastzitten enzo.

Dankzij deze radbox heb ik evenveel koel oppervlak als 2x 360 en kan ik mn fans lekker still laten draaien.
    Ga als ik weekend heb(maandag en dinsdag) mn pc helemaal opnieuw bouwen en alles zoveel mogelijk weg werken.

Als je nu kijkt naar mn pc zal je zien hoe erg het is....
    dsc_00392.jpg
    Laatst gewijzigd door maajelvv; 07-07-12 om 00:54. Reden: dubbel

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten