+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: idee nodig voor kraan op een radiator te mounten voor drain

Junior Member anub1s18 is on a distinguished road anub1s18's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 10-Apr-10
    Credits
    1.002
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9

Question idee nodig voor kraan op een radiator te mounten voor drain

Hoi, ik heb momenteel een drain in me loop maar hij drained maar de helfd van me loop.

had het niet helemaal door gedacht en omdat me frontrad zijn fittingen onderaan heeft kan ik uiteraard alles aan de andere kant van de drain niet makelijk drainen.

nu had ik hier wel een oplossing voor bedacht maar deze past niet helemaal vandaar dat ik ffe wil vragen of iemand iets weet om deze aan elkaar aan te sluiten.

hier onder een foto van wat ik in gedachte heb / het probleem dat ik heb (drain + T fittingen is 1cm breder dan de gaten op de rad)
    2018-04-13-23.04.49.jpg

idee van de kraan is om de 2 zijden van de loop te bridgen als ik hem drain, uiteraard als hij in gebruik is zijn bijde kranen gesloten voor een normale loop.

zou het eventueel gewoon met PETG en fittingen kunnen doen maar... iemand een idee waar geen 4 fittingen voor nodig zijn?

heb ffe door de shop gekeken en denk dat dit de beste oplossing is (compact/nie flow storend/nie te duur).

https://www.highflow.nl/watercooling...bp-mb90r2.html

+

https://www.highflow.nl/watercooling...-mbwp-c42.html

teminste 1 van elk en dan ffe kijken hoe het uitkomt of een 2e paar nodig is of dat hij dan recht zit.
    Laatst gewijzigd door anub1s18; 14-04-18 om 00:03.

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    4.031.093
    Mentioned
    216 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    119
    Je zou ook een tweede kraantje kunnen overwegen, dus een tweede aftappunt aan de andere kant.

Ingeschreven
    Sat 10-Apr-10
    Credits
    1.002
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    hmm dat zou eigenlijk ook wel werken ja... nja heb de fittingen al bestelt dus kijken of dat werkt zoals geplanned anders misschien idd 2 drains plaatsen, heb nog een EK kraantje die momenteel in me loop zit.

me originele fix lijkt te kunnen werken maar ivm pomp erboven en flow sensor vast dicht in de buurt kan het dat het toch beter is om 2 drain punten te hebben ja.

Member Syntraxx is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sat 22-Apr-17
    Credits
    694
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    2
    wat je ook kan doen. een 3 weg splitter en dan in het midden een kraan dus gewoon links en rechts standaard fittingen en eventueel hard of soft tubes in het midden een 3 weg splitter in het midden een kraan en je bent er ook ...als je snap wat ik bedoel

Ingeschreven
    Sat 10-Apr-10
    Credits
    1.002
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Syntraxx Bekijk Berichten
    wat je ook kan doen. een 3 weg splitter en dan in het midden een kraan dus gewoon links en rechts standaard fittingen en eventueel hard of soft tubes in het midden een 3 weg splitter in het midden een kraan en je bent er ook ...als je snap wat ik bedoel
    yep dat is momenteel plan B, dat kan eigenlijk altijd wel werken, ffe zien alsk alles bij elkaar heb hoe het uit komt.

de boel uitplannen duurt wel ffe, na de levering vue lijken veel fittingen geplundered te zijn.. cooincidence? :p

dan hopelijk nog 1 bestelling en dan kijken wanneer ik een paar dagen vrij kan hebben voor het ombouwen / reinigigings ritueel / vue er in gieten

Ingeschreven
    Sat 10-Apr-10
    Credits
    1.002
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    net laatste *fingers crossed* order geplaatst nu nog kijken wanneer ik een dag of 3-4 vrij kan krijgen om gewoon op me gemak aant werk te kunnen, mijn oplossing lijkt aan een kant te werken maar alsk dan een 90 graden fitting er bij tel zou ik mogelijk een gat in me psu shroud moeten boren dus jullie oplossing word nog sterk overwogen

img_20180507_180431.jpg

zou mogelijk ipv de extentions een T fitting kunnen plaatsen voor de in wat het wel weer wat compacter maakt maar zie pas echt wat het beste werkt alsk alles er in probeer te proppen.

idee is dan rechter T fitting loopt verder naar 2e kraan/drain, linker T fitting loopt verder naar me loop

had laatst bij fallout 4 al dat me gpu redelijk warm werd (water net geen 50 graden) modded fallout 4 extreem zwaar op de gpu en beetje meh op de cpu die helaas de fans regelt >.> dus begint toch tijd te worden voor me upgrade aint nothing a bit of overkill wont cure.

ow heb al een beetje gemeten en gespeelt, kwam er achter dat hij wel heel dicht bij was maar toch 1mm off center dus toch aan een kant met custom tube moeten gaan, wou bijde kanten doen maar blijkt dat een lichte bocht zo kort opeen met een stukje wat nog nuttig is in een fitting maken toch wel lastig is. maar na 2 uur met schuur papier en dremel (was iets te lang) toch gelukt.
    heb 12cm, geheel is 11cm dus met een licht teruglopende tube haal ik de bocht naar de 3d kaart net.

2018-05-12-16.29.34.jpg
    Laatst gewijzigd door anub1s18; 12-05-18 om 16:34.

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten