• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hardtubing loop

snekfrek

New member
Goedenavond allemaal.

Allereerst wil ik graag even vermelden dat ik absoluut niet lui ben en het werk op iemand anders wil schuiven, ik kom er zelf gewoon niet helemaal uit :054:.

Na een aantal maanden sparen en zoeken naar componenten heb ik eindelijk alles gevonden wat ik wil hebben voor mijn case upgrade. Aangezien dit de eerste keer is dat ik zelf een waterkoeling set heb samengesteld vraag ik graag om jullie hulp, ik wil graag weten of ik iets over het hoofd heb gezien en of dit wel samen gaat werken, ook advies/opmerkingen/tips zijn van harte welkom!

Om te beginnen een lijstje met waar het om gaat:

- Thermaltake core x71 case
- 3x Thermaltake Riing RGB fans
- 3x Corsair AF120 fans
- 2x Thermaltake Riing blauwe fans
- 1x 140mm Thermaltake fan

Hardware:

- MSI Z97 Gaming 5 moederbord
- MSI GTX 970 4GB GPU
- Intel i5 4690K CPU

Waterkoeling:

- EK-Supermacy EVO - Nickel
- EK-FC970 GTX TF5 - Nickel
- EK-FC970 GTX TF5 Backplate - Black
- Magicool DCP450 (Deze had ik nog liggen, de pomp is naar mijn mening vrij krachtig)
- Phobya 150 black matt
- EK-CoolStream SE 360 Slim Triple
- Bitspower None chamfer PETG Link Tube 1000mm *2x*
- Coolforce CF1 Fitting 90 degree fitting *8x*

Mijn gevoel zegt me dat deze fittingen niet direct op de componenten kunnen worden aangesloten, klopt dat? :eusa_drool:

Ook heb ik geprobeerd een overzicht van het pretpaket in de case te maken, helaas zijn mijn photoshop skills niet erg hoog, het feit dat ik dit met het trackpad van mijn laptop moest doen aangezien mijn pc uitelkaar ligt maakte het niet veel makkelijker, mijn excuses!
loop.jpg
1. cpu
2. GPU
3. Radiator
4. pomp/res combo
5. Los reservoir

Deze case bestaat uit 2 delen, in het bovenste gedeelte zit rechtsonderaan een groot gat, hierdoor kan de radiator gemakkelijk aangesloten worden op de reservoirs.

Met donkerrood is de stroomrichting aangegeven. Het plan is om 90 graden fittingen te gebruiken en de rest gewoon te buigen.

Ik wil dus graag weten of dit allemaal samen gaat, daarnaast nog een paar extra vragen;
- Kunnen de fittingen direct aangesloten worden op de radiator, reservoir etc.. of moet er nog een 'tussen' fitting bij?
- Ik ben nog opzoek naar een drain poort, deze moet zo laag mogelijk geloof ik? Welk product past hier tussen?

Mocht je helemaal tot hier hebben gelezen dan wil ik je graag bedanken! Ook alvast mijn grote dank voor de mensen die reageren!

UPDATE;
Zie net dat ze het gpu blok hebben verwijderd, erg jammer. Zodra ik een vervanger heb gevonden zal ik het lijstje even updaten (tips uiteraard welkom)
 
Laatst bewerkt:
Ik wil dus graag weten of dit allemaal samen gaat, daarnaast nog een paar extra vragen;
- Kunnen de fittingen direct aangesloten worden op de radiator, reservoir etc.. of moet er nog een 'tussen' fitting bij?
- Ik ben nog opzoek naar een drain poort, deze moet zo laag mogelijk geloof ik? Welk product past hier tussen?

1. Inderdaad, deze fittingen zijn niet om de PETG tubing op je componenten aan te sluiten. Deze fittingen zijn puur om een 90 graden bocht te maken zodat er niet gebogen hoeft te worden. Voor op de componenten heb je een fitting nodig met schroefdraad aan 1 zijde. Hier een voorbeeld van Bitspower: Bitspower Enhance 90-Degree Rotary Dual Multi-Link Adapter - Matt Black - BP-MBE90RML
 
Ik wist het in het begin ook allemaal nog niet. M'n eerste gedachte was "Hoe ga ik dit ooit allemaal voor elkaar krijgen?". Maar na wat build logs kijken en gewoon proberen is het toch gelukt. Je zult halverwege het bouwen nog wel dingen tegenkomen waarvan je denkt dat beter kan en dus wat bijbestellen, maar daar leer je alleen maar van.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
G i9 13900k custom loop Advies Waterkoeling Setup 1
R Complete dual loop te koop [Hardline] Hoop onderdelen Te Koop 6
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
Jason EK-Loop Heat Gun 2000W HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Leak Tester Flex HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
Jason EK-Loop Torque Schroevendraaier - 0.6Nm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop D-RGB 2-Way & 3-Way Splitter Kabels HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
Jason EK-Loop Connect Fan, Pump, Addressable D-RGB controller unit / hub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Airflow in TT T900 bij dubbel loop Overige Koeling 2
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
Jason EK-Loop Connect Level Sensor TBE 60 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Dubbel Loop Systeem voorbereiden. Shopping List Advies Waterkoeling Setup 2
Jason EK-Loop Connect - Flow Meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C schuim in loop Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder – Shifted HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Jason EK-Loop CMS HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Custom loop in een Fractal nano s Waterkoeling 3
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
S Loop GPU poort Waterkoeling 4
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
O Aanpassen bestaande loop Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
M Triple loop extreme overkill Gallery & Build Logs 9
T loop lang niet gebruikt - gevaar op bacterie of zo? Waterkoeling 1
brepoels peter Tweede loop maken. Gallery & Build Logs 8
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
P EK Loop connect Waterkoeling 3
F Double AIO of Full loop? Advies Waterkoeling Setup 9
987Overlord Eindelijk begonnen aan de loop! Gallery & Build Logs 0
Freddy EK-Loop Modulus Hard Tube Bending Tool HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Phanteks/EKWB/Hardline loop (noob) Waterkoeling 5
Slader Full hardline loop Waterkoeling 2
Freddy EK-Loop Connect 51, Fan, Pump and Addressable D-RGB controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
J Custom loop in grote kast Advies Waterkoeling Setup 1
D Nieuw custom loop Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan