• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Buizen vullen niet volledig op? / Pompen krijgen geen water in de buizen?

aaronito

Member
beste,

sinds ik een nieuwe gpu gemonteerd heb in mijn waterkoeling loop, krijg ik de lucht niet uit mijn buizen.
het is net of er een watervalletje in de buis gevormd wordt. maar het water stroom niet goed door.


http://s10.postimg.org/5c8z64qmh/20150814_235425.jpg

heb al 10 tallen keer de pc gekanteld aan alle kanten en de pomp in en uit geschakeld en soms denk je dat het lucht dan weg is. maar de volgende dag is er het gewoon weer terug , maar dan op een andere plaats.

hopelijk kunnen jullie mij helpen bij het oplossen van het probleem.

ik gebruik acrylic tubes in mijn loop.

alvast bedankt
 
Wat voor pomp heb je in je setup, als de pomp te zwak is voor je loop kan je dit probleem krijgen.
Mss als je een pwm pomp hebt of aan een controller hangen ff op de hoogste stand zetten en blijven kantelen.

alphacool VPP655 T

als ik de pomp op hoogste stand zet blijft de situatie hetzelfde.
wanneer ik continu kantel gaat het lucht ook weg, maar dan is het de volgende dag terug op een andere plaats.
 
en wat heb je allemaal in je loop, de D5 pompen zijn prima pompen maar als een loop te veel weerstand heeft krijg je dit soort dingen met een D5.
Daarom heb ik er 2 in de loop.

dit is mijn loop:

http://s9.postimg.org/ku76mb7nj/20150815_210526.jpg

onderdelen zijn :

gpu blok van ek
chipset blok van ek
cpu blok van ek
reservoir van alphacool
st 30 360 rad alphacool
st 30 280 rad alphacool
vpp655T pomp alphacool

Wat voor merk/type vloeistof gebruik je? En zijn al je blokken schoon van binnen?

Mayhems pastel ice white

en de loop is gespoeld geweest met ongeveer 5l gedestilleerd water.
 
Mooi loop heb je.

Je kan proberen je pomp even 24v te laten lopen, in de specs staat dat het kan.
Je zal alleen wel een controller moeten hebben die dit voor je kan doen.

Ik gebruikte daar een Koolance controller voor maar die wordt niet meer bij Highflow verkocht, wel hebben ze nog een controller voor 1 pomp Koolance CTR-SPD1224 12V/24V Pump Controller

Ik heb zelf de Koolance PMP-450s pomp die geschikt is voor gebruik met hogere voltages, van de Alphacools staat het wel in de specs maar zelf heb nog niet ergens gelezen dat mensen dat ook doen.
 
Mooi loop heb je.

Je kan proberen je pomp even 24v te laten lopen, in de specs staat dat het kan.
Je zal alleen wel een controller moeten hebben die dit voor je kan doen.

Ik gebruikte daar een Koolance controller voor maar die wordt niet meer bij Highflow verkocht, wel hebben ze nog een controller voor 1 pomp Koolance CTR-SPD1224 12V/24V Pump Controller

Ik heb zelf de Koolance PMP-450s pomp die geschikt is voor gebruik met hogere voltages, van de Alphacools staat het wel in de specs maar zelf heb nog niet ergens gelezen dat mensen dat ook doen.


dank u

wat is het voordeel met hogere voltage? meer rpm?
en waar kan je deze controller kwijt in je behuizing?
 
Ja de pomp gaat harder draaien en krijgt daar door een betere opvoerhoogte. Jou pomp heeft nu een opvoerhoogte van 3.7m en zal wss naar iets van 4.5m gaan.

Ik gebruikt de 24v stand alleen tijdens het vullen, dan heb ik de lucht bellen er zo uit.

Als ik vandaag overnieuw zou beginnen met een setup samen stellen zou ik liever een DCC pomp nemen dan een D5 bij een loop die bestaat uit meer dan 2 blokken en meerdere rads, dat kunnen die pompjes beter aan de MCP35X zou dan mijn keuze zijn.
 
Ja de pomp gaat harder draaien en krijgt daar door een betere opvoerhoogte. Jou pomp heeft nu een opvoerhoogte van 3.7m en zal wss naar iets van 4.5m gaan.

Ik gebruikt de 24v stand alleen tijdens het vullen, dan heb ik de lucht bellen er zo uit.

Als ik vandaag overnieuw zou beginnen met een setup samen stellen zou ik liever een DCC pomp nemen dan een D5 bij een loop die bestaat uit meer dan 2 blokken en meerdere rads, dat kunnen die pompjes beter aan de MCP35X zou dan mijn keuze zijn.

ok bedankt voor de info misschien eens de controller toepassen als de lucht er echt niet uit wil.

mcp355 heb ik er 2 van liggen, maar die maken nogal veel gezoem en geluid vergeleken met mijn vpp655t.
 
Laatst bewerkt:
Die is prima,had de single editie.
µ


ok bedankt

ik zou graag ook een flow indicator plaatsten op 2 verschillende plaatsen om te weten hoe de weerstand verloopt in mijn loop.

graag had ik een beetje advies gekregen welke flow meter er goed is en niet al te duur.

ik heb deze gevonden als is hij wel een beetje duur, is dit een goede keuze of zijn er betere voor deze prijs of goedkopere.

Bitspower Flow Sensor Clear/Black/Matt Black - BP-FS-CLBKMBK

en wat heb ik nodig om dit tussen mijn loop te krijgen.


alvast bedankt
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Gezocht iemand die petg buizen eil buige. Gezocht 6
cablegunmaster gelige buizen Waterkoeling 3
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
M Acrylic buizen of PETG buizen? Waterkoeling 3
T Vervorming PETG buizen Waterkoeling 7
X kleur van het water en buizen. Waterkoeling 7
D Lektesten, pomp laten draaien voor water circulatie en vullen Waterkoeling 19
T horizontale loop vullen Handleidingen en Installatie Tips 3
Anchorite EK Reservoir vullen. Waterkoeling 6
Don_Holio Problemen met vullen van loop Waterkoeling 6
Freddy Waterkoeling: De loop vullen Handleidingen en Installatie Tips 85
foxbuster Pomp niet op 100 uitsturing te krijgen Waterkoeling 8
M Gpu werkt niet mee Problemen & Oplossingen 3
john fan update of niet ? Handleidingen en Installatie Tips 15
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
Bokeh 3de radiator of niet? Waterkoeling 7
D GPU blok compatibel of niet Waterkoeling 2
B Krijg pc niet opgestart. Problemen & Oplossingen 3
K pomp werkt niet Waterkoeling 5
D Flowmeter werkt niet Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
J fitting niet los krijg Problemen & Oplossingen 5
J GPU niet gedetecteerd na installatie waterblock Problemen & Oplossingen 3
Quint0sz Barrow Hard tube 14/10mm, niet vast genoeg in fitting? Handleidingen en Installatie Tips 2
C Aqua Computer Ultitube D5 Pro 100 RGBpx ring werkt niet Handleidingen en Installatie Tips 1
X nzxt usb hub werkt niet na behoren Hardware & Software 1
J Gpu waterblock niet helemaal vol Waterkoeling 4
T loop lang niet gebruikt - gevaar op bacterie of zo? Waterkoeling 1
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
T 6 pins kabel past niet Cases en Modding 4
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
foxbuster Pomp niet 100% vermogen / maximaal in override Waterkoeling 3
M Swiftech MCP35X Pump start niet gelijk Waterkoeling 2
D Waarom kan ik niet meer dan 1 meter bestellen? HighFlow Webshop 1
C XS-PC g1/4 rigid tube fitting past niet op asus maximus x HighFlow Forum 5
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
R Waterkoeling setup presteert niet naar behoren. Waterkoeling 3
A Corsair force MP500 120 ssd m2 wordt niet herkend gigabyte mini itx moederbord Problemen & Oplossingen 4
bunbun gezien ik me nog niet had voorgesteld Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
R Alphacool HF-L niet roteerbaar maar wel richting opening bepalen? Waterkoeling 3
Freddy Tijdelijke probleempjes met webshop (error 404, pagina niet gevonden) HighFlow Webshop 1
G HELP! Alphacool/Laing DDC T1 werkt niet goed Waterkoeling 7
Bas9466 vraag over tv als monitor weet dat het niet ideaal is uhd of hd Gaming 1
J Magicool DCP450 gaat niet aan Waterkoeling 2
V Swiftech h240x2 prestige werkt niet na installatie! HighFlow Computer Cooling Shop 5
X Pc start niet meer op Hardware & Software 2
DaGreatRV EK-FC R9-290X (Rev.2.0) en XFX R9 390 DD Black Edition past niet. Waterkoeling 8
Sw333t Skype iconen werken niet meer, zie link HighFlow Forum 5
wambamnl wambam aka roderick Mijn pc heeft nog niet echt een naam :) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan