+ Plaats een Reactie
Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 61 tot 79 van de 79

Onderwerp: Advies Modificatie Thermaltake Kandalf LCS

Senior Member ward0 is on a distinguished road ward0's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 07-Apr-08
    Credits
    250
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    14
    haha alsoft, nice try

Member alsoft is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Mon 23-Jun-08
    Credits
    810
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Welke van deze twee presteerd beter met lage airflow fans Black Ice GT Xtreme 360 of een TFC Xchanger 360 Triple ?
    Het is dan voor een tweede loop
    Er zullen dan 3 Yate Loons 1350 rpm fans op komen
    Game Comp: Thermaltake Kandalf LCS modded/ ASUS Rampage 3 Extreme / I7 980x @4500 HT ON /3*2Gb Kingston DDR3-2000/ 2 ZOTAC GTX480 in SLI / 2x INTEL 160Gb G2 SSD RAID 0/ Corsair CMPSU-1000HX

Ingeschreven
    Mon 07-Apr-08
    Credits
    250
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    14
    TFC denk ik, maar ik zou wachten op antwoord van freddy.

Off-topic Extraordinaire Xelation is a splendid one to beholdXelation is a splendid one to beholdXelation is a splendid one to beholdXelation is a splendid one to beholdXelation is a splendid one to beholdXelation is a splendid one to beholdXelation is a splendid one to behold
    Ingeschreven
    Fri 01-Aug-08
    Credits
    266
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Ben het met Ward0 eens, heb je de review al gelezen bij de TFC bij die bij het artikel
    staat? Hier nog even de link: http://www.bit-tech.net/modding/2008...r-shootout-1/1.

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    15.763.683
    Mentioned
    243 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Zeker weten de TFC!

De BI GTX is ook een geweldige radiator, alleen die hebben echt hoge druk fans nodig.
    Want de lamellen zitten super dicht op elkaar.
    Om daar lucht doorheen te persen, heb je dus fans nodig die heel wat lucht kunnen verschuiven

De TFC presteert zowat net zo goed, maar dan al met lage RPM fans.
    Die is dus bij uitstek de beste keus.

-- edit --

Zojuist jouw nieuwe foto's gekeken, is mooi geworden!!!

Ingeschreven
    Mon 23-Jun-08
    Credits
    810
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Bedankt Freddy

Weet jij wanneer de 10MM (3/8) Schroeffitting - G1/4 weer op voorraad zijn
    http://www.highflow.nl/index.php?tar...product_id=230
    Game Comp: Thermaltake Kandalf LCS modded/ ASUS Rampage 3 Extreme / I7 980x @4500 HT ON /3*2Gb Kingston DDR3-2000/ 2 ZOTAC GTX480 in SLI / 2x INTEL 160Gb G2 SSD RAID 0/ Corsair CMPSU-1000HX

Ingeschreven
    Mon 07-Apr-08
    Credits
    250
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    14

Ingeschreven
    Mon 23-Jun-08
    Credits
    810
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Die heb ik ook gezien maar aangezien dat alle fittingen die in mijn kast zitten de 10MM (3/8) Schroeffitting - G1/4 zijn wil ik het wel een beetje hetzelfde houden

Ingeschreven
    Mon 23-Jun-08
    Credits
    810
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Thermaltake Kandalf LCS mod fase 4

In de vorige setup had ik alles in 1 loop n.l. CPU, MOSFET 1, MOSFET 2, NB, SB, GPU1, GPU2, RAD, POMP
    Ik heb nu toch besloten om er twee loops van te maken , om toch die temperaturen weer iets naar beneden te krijgen
    Ik heb o.a. door aanraden van andere forem leden gekozen voor de TFC Xchanger 360 Triple radiator, er is een tweede Liang DDC-1Plus (Swiftech MCP355) pomp bijgekomen met XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir.
    De pomp die ik kreeg was de Swiftech MCP355 waar boutjes en twee rubbertjes bijzaten om de pomp te monteren, de eerste pomp die ik heb is een Liang DDC-1plus waar helemaal geen montage kit bijzat dus als je kan kiezen neem dan de Swiftech MCP355

Het zakje met de boutjes en rubbertjes staan niet op deze foto omdat ik die later pas tegen kwam in de verpakking, die trouwens een stuk groter is dan die van Liang

De twee pompen met reservoirs

Ik heb gelijk de knel fitting die tegen het koelblok van de 1ste video kaart kwam gelijk vervangen door een 10MM (3/8) High Flow Fitting - G1/4, maar nog komt hij er tegen aan, de klem zit strak tegen het imbus boutje van de video kaart
    Dit is echt een schoonheids foutje van EK aangezien het video blok een EK-FC88 GT/GTS (G92) SLI - Acetal is en het southbridge blok een EK-SB Striker 2 Formula - Acetal is en het moederbord toch echt een ASUS Striker 2 Formula is.

Alles weer gevult. Één loop heb ik twee keer gevult want bij de eerste keer maakte die pomp een irritant geluid, was waarschijnlijk lucht in de pomp wat er niet uit kwam

De tydelijke opstelling van de TFC Xchanger tydens het vullen

De chrome thermaltake roosters vervangen voor zwarte

En hier de definitive opstelling met dank aan een collega voor het buigen. Ik moet alleen nog een frame maken waar de steun op vast wordt geschroefd, ik vind het namelijk zonde om in de bovenkant van de kast te gaan boren

Nog een vraagje voor Freddy
    Die Koolance Swiveling Elbow G1/4 Low Profile NZL-LXG2 90 graden stuk is die doorgang overal even groot of zit daar ook een vernauwing in zoals in de normale 90 graden knel fittingen

http://www.highflow.nl/index.php?tar...product_id=702

http://www.highflow.nl/index.php?tar...product_id=228

Ik wil de radiator verder naar voren zetten maar dat kan nu niet omdat de slangen dan knikken, dus ik wil daar haakse fittingen inzetten
    Laatst gewijzigd door alsoft; 12-07-10 om 14:13.

Ingeschreven
    Mon 07-Apr-08
    Credits
    250
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    14
    het komt een mooie loop alsoft, heb je die T-balancer op je bijde loops zitten? of neem je enkel je CPU loop?

De Planner MrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond reputeMrGiorgio has a reputation beyond repute MrGiorgio's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 16-Mar-08
    Credits
    8.920
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    52
    Erg mooi zoals je die TFC bovenop hebt geplaatst.
    Overigens valt boren niet mee in plaatstaal (weet ik uit eigen ervaring) dus boren in de bovenkant raad ik dus ook af.

Errrg mooi resultaat. Die voorkant bevalt mij ook erg goed. Dus wellicht dat ik dat ook zo doe als ik t rad vervang.
    . .

"Would you expect a chair to suddenly become a table?"

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    15.763.683
    Mentioned
    243 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Dit is weer wat anders, jouw radiator "hangt" nu echt

Mooi werk!

We krijgen die van Koolance a.s. maandag of dinsdag binnen, dan zal ik even checken of die binnen een vernauwing heeft.

Ingeschreven
    Mon 23-Jun-08
    Credits
    810
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    De T-Balancer regelt automatisch de fans van bijde radiatoren onafhankelijk.
    Binnenkort ga ik nog de Sensorhub erbij zetten met twee flow meters
    http://www.highflow.nl/index.php?tar...product_id=253
    zodat de computer automatisch uitschakeld als er problemen zijn

Senior Member Guardian is on a distinguished road Guardian's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 08-Jul-08
    Credits
    810
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Dat heb je mooi gedaan, de bevestiging van het rad.
    Ik ben zelf niet zo'n voorstander van haakse verbindingen, zelf heb ik wel deze : http://www.highflow.nl/index.php?tar...product_id=540

die zijn behoorlijk "highflow". Je kan ze combineren met een blindstop, belichtingsmodule of aftap.

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    15.763.683
    Mentioned
    243 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Nog een vraagje voor Freddy
    Die Koolance Swiveling Elbow G1/4 Low Profile NZL-LXG2 90 graden stuk is die doorgang overal even groot of zit daar ook een vernauwing in zoals in de normale 90 graden knel fittingen
    Vandaag binnen gekregen en gechecked.

De vernauwing is minimaal, alleen een klein stukje, omdat je de fitting kan draaien!
    Ziet er verder ook erg mooi ook.

Zal denk ik dus een goede oplossing zijn

Ingeschreven
    Mon 23-Jun-08
    Credits
    810
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Binnenkort weer een update met foto's
    dan met twee flow meters en de MCubed Sensorhub erbij
    Ik ga morgen de bedrading veranderen want ik had last van veel temperatuur schommelingen op de temperatuur sensors, soms wel +/-15 graden, ook de waardes van de flow meters schommelde regelmatig. Het was zo erg van de week dat de sensorhub de computer uitschakelde omdat hij de waarde kleiner zag dan 0 L/H terwijl hij op +/- 270L/H zou moeten staan
    Ik ben er nu achter gekomen dat het komt door de coldcathode verlichting.
    De bedrading van de sensoren lopen langs de verlichting
    Ik heb de verlichting nu uitgezet en alle temperaturen en waardes van de flowmeters zijn stabiel, de computer gaat ook niet meer onverwachts uit
    Dus morgen ga ik kijken waar de storing vandaan komt, is het de bedrading van de verlichting en/of het kastje en/of de coldcathode zelf

Ingeschreven
    Mon 07-Apr-08
    Credits
    250
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    14
    kastje van de coldcathode.. er zit een transfo in

Ingeschreven
    Mon 23-Jun-08
    Credits
    810
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Ik weet dat daar een klein trafo'tje inzit maar de meeste storing komt van het coldcathode buisje en de bedrading daarnaar toe
    Als ik de bedrading van b.v. 1 analoge temperatuur sensor langs de coldcathode laat lopen is de temperatuur uitlezing heel onregelmatig, neemt soms een stap van 10 graden positief of negatief
    Ik ben nu de uv verlichting aan het verplaatsen want ik vind het toch wel leuk staan die oplichtende slangen

Oc-en is a way of life stravinski is on a distinguished road stravinski's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 31-Jul-08
    Credits
    761
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12

Thumbs up

Ik Vind het strak uitzien dit moet ik ook maar eens gaan doen