• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies Modificatie Thermaltake Kandalf LCS

alsoft

Member
Hallo
Ik heb een Thermaltake Kandals LCS en ik wil de temperatuur van
de CPU en GPU's nog wat lager zien te krijgen.
Nu twijfel ik wat het beste is
a) om de standaard radiator te vervangen door een Swiftech MCR320 360 Radiator, omdat die de zelfde afmeting heeft als de orginele radiator 40x12x3,5cm (dikker dan 3,5 cm past niet, langer dan 40cm zou wel kunnen)

b) een tweede radiator in serie met de orginele radiator,de maat van de radiator maakt dan niet uit want dan monteer ik hem bovenop de kast maar moet wel voor stille fans zijn (minimale airflow)

De Q9450 @3,7Ghz CPU wordt nu nog door de orginele thermaltake LCS koeler gekoeld maar daar komt een XSPC Edge Acrylic CPU koeler voor in de plaats. Wordt gelijk besteld met de radiator.
De twee MSI NX8800 GTS 512 OC Editie GPU's in SLI worden gekoeld door twee EK-FC88 GT / GTS (G92) koelblokken
En dit alles zit op een ASUS STRIKER 2 FORMULA met 2x 2Gb OCZ REAPER
De orginele pomp is ook vervangen door een Laing DDC-1Plus met XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir

Dus wat is het beste:
Orginele radiator vervangen of een tweede radiator in serie met de orginele??


o ja weet iemand ook waar je losse temperatuur sensors kan kopen die je direct op je moederbord kan aansluiten (die b.v. bij de Scythe 5.25 Bay Kama Meter zitten)
 
Hoi, welkom op ons forum :)

Je hebt daar hele mooie hardware!
Ook hele mooie waterkoeling set :)

Heb je er aan gedacht om een twee loops te maken?
Dan zou je de Thermaltake setje kunnen gebruiken voor de videokaarten.
En de nieuwe set puur voor processor (en misschien nog moederbord), voor de laagste CPU temperaturen.

Bijvoorbeeld het systeem van MrGiorgio:
http://www.highflow.nl/forum/showthread.php?t=288


Bedoel je deze sensor:
http://highflow.nl/index.php?target=products&product_id=643
Krijgen we volgende week binnen.
 
Hallo Freddy

Aan een tweede loop heb ik gedacht, maar mijn gedachten gaan toch meer naar een andere of een tweede radiator, hoewel twee loops ongetwijfeld betere temperaturen zal laten zien

Zal de pomp wel krachtig genoeg zijn om het water door twee 360 radiators, een cpu koeler en twee EK 88GT/GTS koelers snel rond te pompen of denk je dat de orginele radiator vervangen al genoeg resultaat oplevert (thermaltake staat naar wat ik her en der heb gelezen niet als top w/c sets bekend)
De cpu wordt nu met prime95 tegen de 60 graden, hij staat als eerste in de loop, de GPU's worden dan 43 en 45 graden ( staan in serie)


Die temperatuur sensors bedoel ik.
Zal de volgende keer gelijk een paar bij je bestellen tegelijk met een Rad en CPU koeler (misschien ook een pomp als je me om kan praten :icon_wink: )
 
Jouw pomp is sterk genoeg, die hoef je dus voorlopig niet te vervangen :)

Ik zou eerst de standaard radiator en de fans vervangen.
(fans met een hogere toerental, bijvoorbeeld de Scythe S-Flex 1900RPM)

Daarmee moet je al betere prestaties krijgen.

Mocht het nog steeds niet voldoende zijn, kan je later nog altijd de thermaltake radiator bovenop jouw kast plaatsen.
De pomp gaat het dan wel zwaar krijgen, maar moet het nog wel net redden om acceptabele temperaturen te geven.
Mocht dat niet zo zijn, kan je ook de pomp vervangen voor de Laing D5-MCP655.
Die is zeker weten sterk genoeg met 1200 liter per uur :D
 
Oke ik ga de standaard radiator vervangen voor de Swiftech MCR320 360 Radiator ook vervang ik de standaard Thermaltake CPU koeler voor de XSPC Edge Acrylic CPU koeler
Ik bestel dit dan volgende week als je ook die temperatuur sensors binnen heb
De fans vervang ik nog niet want ik heb pas de thermaltake fans vervangen door 3 Yate Loon 120MM D12SL-12 Clear + Blue LED 1350RPM fans of je moet de Scythe S-Flex 1900RPM ook met leds hebben dan valt er nog over na te denken

Hier wat foto's
 

Bijlagen

  • DSCN2369.JPG
    DSCN2369.JPG
    96,6 KB · Weergaven: 15
  • DSCN2371.jpg
    DSCN2371.jpg
    57 KB · Weergaven: 15
  • DSCN2436.JPG
    DSCN2436.JPG
    137,3 KB · Weergaven: 21
  • DSCN2437.JPG
    DSCN2437.JPG
    111,6 KB · Weergaven: 12
  • DSCN2438.JPG
    DSCN2438.JPG
    123,1 KB · Weergaven: 16
MrGiorgio Ik heb zelf een steuntje gemaakt met daarop een oude 4 cm fan van een pentium 3 koeler. NB werd zonder fan bijna 100 graden nu met die fan +/- 70 graden met 1,5 volt op de NB. Fan draait nu op 5100 RPM.
Het is jammer dat de NB en de mosfets zo warm worden dat je ze moet koelen met extra fans, ik had eigenlijk liever helemaal geen fans erop maar dat gaat niet goed door de Waterkoeling (geen airflow van de cpu koeler)

Freddy, In de thermaltake CPU koeler zit ook een blauwe led maar daar zie niks van door de Yate Loon D12SL-12 Clear + Blue LED fan die in de achterkant zit , daar komt zoveel licht vanaf dat de led in de koeler in het niets valt
 
Ik zou het zeker aanraden om de striker II te waterkoelen, scheelt echt een hoop hitte. Heb dit ook gedaan en de koelblok voel praktisch koud aan. Dus dan word de northbridge niet meer 70graden maar zo rond de 35 / 40 graden.
 
Het is idd verstandig om de nb, sb en de mosfets mee te waterkoelen.
Die worden namelijk nog warmer dan je cpu.

Kan je ook een worklog aanmaken als je t rad gaat veranderen?
Er zijn namelijk meerdere mensen hier op t forum die ook een kandalf hebben (zoals ik).
En ik ben wel benieuwd of t rad gaat passen in de deur voordat ik ook met de grote verbouwing ga beginnen. :047:
Hoe ga je m bijvoorbeeld bevestigen? Gaat die in de oude behuizing passen?

Mocht je later een 2e rad bovenop plaatsen dan ben je je aansluitingen bovenop wel kwijt. Ik gebruikte ze nooit en heb dat plastic randje eraf gehaald zodat mn rad nu mooi vlak staat.
 
Ik zou voor een 2de loop gaan. Zo kan je de ene loop 3/8" slang laten en de radiator in je deur laten zitten, bij deze loop dan een blokje voor de NB. Die hebben meestal toch maar een 9mm doorgang.

Een 2de rad bovenop maken voor cpu en 1/2" slang, dan ga je zeker een beter resultaat krijgen op je cpu temperatuur, wel met een nieuw cpu blok dan, TT is maar zozo, zeker voor een quadcore.

Als je fans op laag toeren wil laten draaien zou ik voor een Faser kiezen, die scoort beter op lage RPM dan een swiftech. Boven de 1350 RPM zou ik voor een swiftech kiezen.

Zelf heb ik ook een KAndalf LCS. Die gaat deze week in de verbouwing :icon_winkle:
 
Als ik volgende week de spullen heb ga ik er gelijk aan beginnen, en ik zal hier de stand van zaken melden ( o.a. of de rad makkelijk past en de temperatuur verschillen met de oude situatie).
Misschien komt er later wel een tweede loop. Ik dan kan ook nog experimenteren met de oude TT pomp en TT rad voor de tweede loop ( die zijn dan toch over )
De NB en SB en mosfets waterkoelen zou ik wel willen maar ik vind dan al die extra slangen geen mooi gezicht en het kost ook weer iets van 100Euro, ik vind nu die extra fans op de NB en Mosfets al niet mooi maar dat zal wel moeten voor de tempratuur.
Dan zit ik erover te denken om inplaats van slangen koperen leidingen te maken voor de NB SB en mosfets waterkoeling, je zit alleen met de buigradius van de koperen leidingen
 
wat is die 100€ nu voor een 2de loop???? :) :) je moet zelf kiezen wat je wil. maar als je nog wil overclocken is het beter als je uw mobo ook meeneemt omdat de temps daar dan ook lager zijn waardoor ge hoger kunt klokken.
 
past nie........:003:

DSC00434.jpg
 
Laatst bewerkt:
haha hij is een beetje te groot :) bovenop de kast dan? zal ook wel mooi staan denk ik. Maak een 2de loop met een 380 rad dan. doe je nog iets met jouw widow? of laat je het zo.
 
haha hij is een beetje te groot :) bovenop de kast dan? zal ook wel mooi staan denk ik. Maak een 2de loop met een 380 rad dan. doe je nog iets met jouw widow? of laat je het zo.

Daar ga ik nog wel iets mee doen. Ik heb alleen nog niet besloten wat.
Een vriend van mij kan aardig paintstripen, had dat voor het windowpaneel in m'n hoofd, maar het rad is zo mooi matzwart, misschien dan mooie paintripe met uv paint op het rad, niet overdreven maar toch iets aparts.

Ik breek mijn hoofd nog over de loops. Misschien wordt het een tussenoplossing, totdat Rampage Extreme uitkomt....die heeft standaard een waterblok op de NB en ik wil naar 1600 MHz.

Ik ben er nog niet aan uit, één reservoir voor 2 loops lijkt me wel wat...

Hier nog even een indruk van de TT slang en 1/2" tygon, wat een verschil he?

DSC00432.jpg
 
ik zou persoonlijk die waterblokken van asus niet ververtrouwen. Koop hier ene van 30€ van EK ofzo. Maar dit ik zou ik toch doen. Die windowpanels van TT zijn moeilijk om te bewerken he. jullie hebben ook van die sloten op de kandalf versie he? Die wil ik er ook namelijk helemaal uit... word lastig :)

het verschil van die slangen is idd lachwekkend :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
P Advies over Coolant Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies over bending tools Waterkoeling 2
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
DFusion Advies over lage flowrate. Waterkoeling 3
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
O Advies water cooling 1000W+ Advies Waterkoeling Setup 57
T Advies custom koeling, 600W TDP Advies Waterkoeling Setup 6
T Advies watercooling Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan