• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

2 watercircuits

r1p4u

Junior Member
dag beste mensen,

Ik ben bezig aan mijn computer. Ik zou graag er 2 processors insteken de nieuwe intel 9775 processor. Je heb moederborden waar dat je er twee nodig hebt. Zou ook graag als videokaart de 4870x2 er tweemaal insteken. Maar nu komt mijn vraag: Zou het niet beter zijn voor de koeling dat ik 2 circuits maak ipv een grote. Zo: POMP1-RADIATOR1-CPU1-GPU1-RESERVOIR1 , POMP2-RADIATOR2-CPU2-GPU2-RESERVOIR. Ik zou dit zo doen elk circuit een processor en een videokaart omdat ik ergens gelezen heb op dit forum dat de processor warmer wordt dan de videokaart dus nu heb ik in elk circuit een proc en een videokaart.

Wat vinden jullie hiervan. Ik wil gewoon mijn computer zo laag mogelijk in temperatuur krijgen omdat dit niet alleen tot betere prestaties lijdt maar ook omdat je onderdelen langer ervan meegaan.

Bedankt

R1p4u
 
Twee loops is altijd beter :)
Je verdeeld daarmee immers het koelvermogen over meerdere radiatoren, dus betere koelprestaties.

De setup zoals jij het hebt is prima, zo heb je de hitte bronnen mooi verspreid.

Het zal wel een flinke casemod worden met twee grote radiatoren :D
 
bedankt wist niet dat dat zoveel kon schelen. Ondertussen ben ik nog de hele tijd aan het denken geweest :p en nog wat onderwerpen hier op het forum gelezen. en zal er miss zelf nog een derde circuit insteken. Ik zal mijn casmod vast zelf maken want zo'n grote vind ik niet :001:
 
Terug
Bovenaan