• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

2 loops- maar welke componenten in welke loop?

macput

New member
Hallo allemaal.

Ben al aantal jaren actief met waterkoeling (ooit begonnen met zalman passive WC;-)

Ik heb nu een set draaien die ik binnenkort wil aanpassen en uitbreiden naar twee koeling loops.

dit zijn mijn componenten die WC zijn en de gemid temperatuur (idle en belast en indicatief).
-QE6700 CPU met EK blok (temp 38-42)
-nvidia gtx285 met EK full blok (30-40)
-2x mosfet EK
-1x NB EK
-1x SB EK
-2x Velociraptor in 1 alphacoolbox (temp 39-42)
-1x WD1.5TB alphacool (temp 39)
(water temp 35-39)
(kast temp 32)

alles zit op 10/8 diameter
1x black ice dual rad 120
1x black ice single rad 120
1x laing DCC (420l/hof 600??) (geeft 1.3l/min-1.6l/m op flowmeter:087: - waarschijnlijk is flowmeter niet helemaal ok meer;)

loop: pomp-incl res>CPU>mosfet1>mosfet2>NB>GPU>SB>dualrad>HD1>HD2>singlerad>pomp.

nu heb ik toch het idee dat de temperaturen door de vele componenten toch nog wat hoog is, en 1 pomp wellicht wat te weinig voor deze set-up. daarnaast zou ik mijn fans die niet voluit draaien nog stiller willen hebben

- mijn idee was om een extra pomp te plaatsen(nog een laing), maar welke componenten zouden dan het beste in welke loop kunnen??
- Daarnaast denken jullie dat het nodig is om nog een black ice dual rad te plaatsen of nog 1 enkele erbij?
- zou ik moeten overschakelen naar highflow 13mm?

Wanneer dit naar behoren werkt, ga ik aan me tweede system (core i7) een zelfde set-up maken. (maar dat post ik een andere keer wat ik daar denk te gaan bestellen)

gaarne jullie ideeen en mening zodat ik de benodigde zaken kan kopen en aanpassen .:icon_wink:

thanks
 
wat dacht je van een cpu only loop?? (met dual rad)
en dan de rest in de andere loop de rest

bedoel je dat je 8/10 slang hebt niet 10/8?? (als dat idd zo is zou het idd fijn zijn om naar 3/8 ofwel 10mm id, ofwel 1/2 ofwel 13mm id)

heb je ook een fototje van het geheel?? (al is het niet handig dan is het wel leuk :D )
 
Ik zie dat je water temp vrij hoog is... denk dat een meer radiator oppervlakte meer voor je zal doen dan een extra pomp....

Natuurlijk is flow ook belangrijk, maar ook al heb een super pomp erop zitten als de rads de koelcapaciteit niet hebben heb je er niets aan.
 
eerst dan ff een foto ;-) niet de beste kwaliteit, maar had te maken met het feit dat ea onder een bureau staat met weinig licht.
P150809_15.40[01].jpg

P150809_15.40[02].jpg

Terug naar de post.

denk dat het koelvermogen idd niet voldoende is. daarom wilde ik ook de loop spitsen naar twee aparte.
zouden beide loops met ieder een black ice dualrad voldoende koelen met minimale fan speed. gaat mij ook om dat het systeem zeer stil moet zijn.

maar aan mijn temps te zien vind ik een loop met alleen cpu wat te veel.
Nog andere alternatieven voor twee loops?

of moet ik gaan denken aan veel drastischer uitbreiding op mijn radiatoren? kan in de kast niet meer dan 1 dual rad kwijt die nu bovenin zit. zou aan de achterkant buiten de kast wellicht een dual or triple rad kunnen plaatsen. zoals gezegt, wil het systeem ook zeer stil hebben. hoeveel koelvermogen heb ik dan nodig voor deze set-up??
vind ook mijn HD temp nog hoog.
 
Laatst bewerkt:
waar nu de pomp en de 120mm rad zitten past daar een 240er op de bodem??dan kan die 120er op de achterkant waar nu die fan zit....als je voor stilte gaat kan je beter een XSPC RX, TFC of thermochill.... deze zijn duurder maar kunnen wel beter overweg met langzaam draaiende fans.... de BlackIce rads zijn just weer beter met sneldraaiende fans...(2000rpm+)

Je kan natuurlijk ook een rad achterop of bovenop je kast plaatsen.
 
ah, wist niet dan mijn black ice minder koeling prestaties hadden met langzaamdraaiende fans.

Zit daar zoveel verschil tussen? Toen ik deze radiators kocht was het zo'n beetje het beste wat je kon kopen d8 ik..

zal me daar dus verder in moeten verdiepen en wellicht eens kijken of ik dan alle rads vervang door betere... eens kijken of er wat reviews te vinden zijn die aangeven hoeveel dit scheeld.. thanks.

onderin bij de pomp past idd wel een 240 rad. goed idee om dan de enkele naar buiten te zetten..

nog tips op de samenstelling van de twee loops, of denk je met een 2de 240rad ea voldoende zou draaien/ neem aan dat de weerstand voor de pomp ook wel ze grens bereikt dan>?
 
Bij BI rad zitten de lamelen en waterbanen veel dichter op elkaar waardoor er meer airflow nodig is voor optimale prestaties..

Ik zou het eerst eens proberen met een extra rad.... mocht de flow dan te laag worden kan je er altijd nog 2 loops van maken...spaart je misschien wel een pomp en res uit...

of je kan een Primochill T3 res met een MCP655 of koolance 450s nemen... 1 res met pomp die 2 loops aan kan....zie hier een review skinnee labs - Primochill Typhoon III

Heb dit res net een paar dagen binnen en het pomp als een beest... ik gebruik een koolance 450s erbij omdat deze een opvoorhoogte heeft van 4,9 meter....
 
zijn die d5 achtige pompen significant beter dan de pomp die ik nu heb? en is die pomp ook net zo stil?

wil igg wel een andere reservoir aanschaffen, wellicht een andere top van alphacool en dan los reservoir van xs (wel mooi in aluminium)

op me andere computer kan ik dan die reservoir plaatsen uit je post. de test was indrukwekkend! ben er alleen nog niet uit welke pomp. vond die dcc altijd wel mooi klein en stil met voldoende kracht. maar misschien door de top die ik gebruik is ea niet optimaal op dit moment..
hmm, hoop te doen ;-)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Vraag over waterkoeling loops Waterkoeling 10
mukkel Enige op- en/of aanmerkingen indeling loops? Waterkoeling 8
H 1 of 2 loops? Waterkoeling 9
D 2 water loops Advies Waterkoeling Setup 21
C dual Innovatek HPPS Pomp en 8 loops Waterkoeling 7
F Triple/3 Loops, beste indeling radiatoren + componenten? Waterkoeling 36
G Loon; Two loops in a cube case Gallery & Build Logs 35
J Wat vragen over de term "Loops" Waterkoeling 16
A Cpu+nb+ram+gpu => loops apart of niet? Waterkoeling 25
D foto's triple of meer loops. Waterkoeling 20
D Ward0's 4 Loops Mountainmod buildlog Gallery & Build Logs 642
D nieuwe loops Waterkoeling 10
W Testen jullie de loops niet? Waterkoeling 9
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
Mandem Ook maar eens voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
K kwieri1985 - kevin - (nog geen naam, maar basis op CM Elite 130) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
P Led strip gekocht maar geen idee hoe ik dit moet aansluiten! Cases en Modding 6
S Even voorstellen dan maar. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
R Alphacool HF-L niet roteerbaar maar wel richting opening bepalen? Waterkoeling 3
T Mijzelf ook maar introduceren - Martin Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
arwin74 tja advies vraagje van mijn dan maar is Hardware & Software 11
Freddy Halloween actie: maar liefst 50% korting op TFC! HighFlow Computer Cooling Shop 17
L Nieuwe case, maar welke? Cases en Modding 6
Freddy Guldencoin: De gulden terug, maar in digitale vorm! Hardware & Software 19
arwin74 TP13 misschien wat vroeg maar....... Lan Party 40
J Perfecte levering, maar nu verder ..... HighFlow Testimonials / Shopreviews 7
T Waterkoeling: afgifte niet via lucht maar warmtewisselaar Waterkoeling 5
J Tevreden maar in afwachting, verkeerde levering. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
retrorick Even voorstellen dan maar... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 19
TeQ99 Pomp overleden. tijd voor een nieuwe maar welke. Advies Waterkoeling Setup 6
J PC draait wel, maar geen beeld, geen muis en geen toetsenbord... Problemen & Oplossingen 4
Sw333t [CANCELLED] Buildlog bannertje nodig, maar niet zo handig met Photoshop? Verkocht 4
F Waterkoeling maar hoe en wat? Advies Waterkoeling Setup 1
R Computer boot, maar geen display Problemen & Oplossingen 10
stigma 2 gpu's + 1 CPU ...maar welke radiators?? Advies Waterkoeling Setup 14
k.3nny [VERKOCHT] [130INCL]NZXT Pink Phantom GEMOD maar origineel! Verkocht 20
H Pc loopt maar voor de helft leeg met aftappen Waterkoeling 7
T ik heb een nieuw radiator, maar is dat wel de goeien? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
R Na 8 jaar geen watercooling het toch maar weer proberen, maar hoe? Advies Waterkoeling Setup 2
B moest me maar ff voorstelen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
R Kom er maar niet uit.. Advies Waterkoeling Setup 7
S klein maar krachtig Gallery & Build Logs 8
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8
C Companion gaat zich toch maar even introduceren... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
C Overgaan op waterkoeling, maar hoe wat waar en waarmee? Advies Waterkoeling Setup 3
z999 Bottleneck @ audiosoftware.. Maar waar? Problemen & Oplossingen 0
T posative ervaring hier maar negatieve ? HighFlow Testimonials / Shopreviews 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan