• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

1 of 2 pompen?

2 pompen:
- meer druk en flow
- bedrijfszekerheid
- staat leuk
- je kunt bij regelbare pompen geluidsniveau per pomp terugschroeven (zelfde als mijn betoog voor fans in pushpull opstelling)

Nadelen:
- meer werk om te installeren
- niet echt nodig (maar dan moet je sowieso niet waterkoelen :p
- prijs
 
2 pompen staat niet gelijk aan meer druk! de pomp heeft het aleen makkelijker!

Die fout maken meer mensen :(

Flow neemt toe met ongv 30 tot 50% en dat is veel! aangezien een gemiddelde setup op 1gpm draait, je je dus 1.5gpm heb met een 2e pomp.

MartinM heeft dit echt al vaak uitgelegd, die man is BAAS!
 
Dus als ik fittingen kies met G1/4 dan kan ik daar Bitspower 13mm [1/2] schroeffittingen bij gebruiken?
Hoeveel graden verschil ziet er dan tussen 1 pomp of 2 pompen ?

Zet die G1/4 is uit uwe bolle kop :p daar moet je niet eens naar kijken, Elke onderdelen van deze tijd zijn aleen maar G1/4e draad!

je moet aleen maar kijken naar de fittingen en slangen!

Grade verschil heeft niks met je pomp te maken maar met je gebruikte radiatoren en fans! 2 pompen geven GEEN! betere temps! of je loop moet natuurlijk zo graat zijn dat 1 pompje het moeilijk heeft!

Maar als ik je specs lees is 2 pompen dikke overkill, zonde van het geld/ en je boekt ook nog is geen winst in temps, ow en je verliest best veel ruimte IN de case :)
 
2 pompen staat niet gelijk aan meer druk! de pomp heeft het aleen makkelijker!

Die fout maken meer mensen :(

Flow neemt toe met ongv 30 tot 50% en dat is veel! aangezien een gemiddelde setup op 1gpm draait, je je dus 1.5gpm heb met een 2e pomp.

MartinM heeft dit echt al vaak uitgelegd, die man is BAAS!

Ik ben wat slordig in mijn taalgebruik. Maar we waren er al over eens: niet nodig, wel cool; en je kunt de pompen lager zetten etc.
Voor de Temps maakt het niks uit, ik heb overigens sterk het gevoel dat bij de meeste sets de meest beperkende factor de warmte overdracht CPU- koelblok is... Ik vond het verschil met de overstap van 2500k naar 3750 best hefitig iig...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
Source D5 pompen Waterkoeling 9
Fryslanboy Waterkoeling, 2 pompen die in de periode van amper een maand uitstappen Waterkoeling 8
Freddy XSPC Ion Pompen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bas9466 Verschil tussen de Alphacool D5 en de de Swiftech D5 pompen Waterkoeling 6
Bas9466 2 pompen appart wel op zelfde reservoir Waterkoeling 2
A Buizen vullen niet volledig op? / Pompen krijgen geen water in de buizen? Waterkoeling 67
Freddy Nieuwe Magicool Waterkoeling Kits, pompen en CPU blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
F Aansluiten xspc RX 240 en leeg pompen Waterkoeling 4
J Aquaero 6 Pro met 2 pompen en 12 fans. Electronica 4
A twee pompen op 1 loop Waterkoeling 13
M 2 pompen?? Waterkoeling 3
Sw333t Welke pomp / pompen (stil doch krachtig) Waterkoeling 5
X MCP35X2 pompen aansluiten op TMS-200 controller Waterkoeling 6
Sw333t Schakelen tussen 5v, 7v of 12v (vooral handig met pompen & fans) Electronica 2
A WK - pompen Waterkoeling 5
S [VERKOCHT] 2x mcp655 d5 pompen icm koolance Koolance RP-452X2 Verkocht 3
boefmans twee pompen in een dual bay reservoir Waterkoeling 14
G [IN-ACTIVE] Rads, pompen, koelblok 1366,microres Verkocht 38
Woozy Verschil in pompen. Waterkoeling 1
R waterkoeling af maken dual loop of 2 pompen in serie Waterkoeling 7
M Laing DDC-1Plus zachter laten pompen Waterkoeling 13
P Uitwerking verschillende pompen Waterkoeling 7
Quadcore How its made (Producten zoals Laing pompen, CPU's etc.) Handleidingen en Installatie Tips 9
A Aqua-Computer Aquaero met MCP350/MCP355/DDC pompen? Waterkoeling 11
D Dual bay res For DCC pompen (XSPC) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D voorstel pompen HighFlow Webshop 7
Busterben Enzotech Luna cpublock & sanso pompen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
maomanna 2 pompen in 1 loop, werkt dit? Waterkoeling 11
Freddy De ultieme montagetool voor DDC en D5 pompen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 44

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan