• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

1/2 fittingen met 1/2 draad

dess

Member
goeden-avond.

de pomp van de prebuild wc op mijn graka is overleden.
zodoende heb ik plannen op gedaan om zelf een wc te gaan bouwen en dan naast mijn graka ook gelijk de cpu mee te nemen.

nu heb ik een pomp liggen, maar deze heeft een 1.1/2 draad op de aansluitingen. nu kan ik waarschijnlijk wel aan een verloopsok komen van 1.1/2 naar halfduims, maar naar 3/8 hebt ik mijn twijfels.
op de site vond ik wel DEZE slangfitting met 3/8 draad, maar ik kan er geen vinden met 1/2 draad, zijn deze er wel, of bestaan deze helemaal niet?

nu kan ik uiteraard wel een paar fittingen op elkaar stapelen om zo de juiste maat te krijgen, maar dat is verre van wenselijk.

verder hebt ik nog geen onderdelen voor de setup uitgezocht naast hetgeen ik ga hergebruiken van de graka. dus wellicht dat ik daarover hier ook nog advies over kan inwinnen.

mvg, dess
 
ken er geen hier in de buurt.
zou makkelijk zijn als ik gewoon alle benodigdheden op 1 punt kan bestellen snap je :)

maar goed, ik weet nu dat ze er zijn, dus ga ik eens wat spulletjes bij elkaar neuzen op deze site.

zou een 1x120 + 2x120 rad genoeg zijn voor een 8800 gtx en E6700?

*Edit
ik heb het een en ander bij elkaar gezocht:

ek supreme acetal
black-ice gt xtreme 240
feser one cooling fluid
anti-knikveer
slangklemmen

ik heb dus al 1 1x120 rad en 1 fullcover GPU block van de kapotte wc, ik weet enkel niet wat de maat van de aansluitingen daarvan is, zover ik kan zien zijn deze niet te vervangen.
dus wellicht heb ik daar nog een slang verloopje voor nodig.

verder vraag ik mij af of het prijsverschil tussen masterkleer en tygon slangen te rechtvaardigen is? (planning is 1/2 slang te gaan gebruiken)

zijn verder de gekozen producten aan te raden? ik heb verder weinig ervaring met wc voor computers
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier nog een paar fittingen met G1/2 schroefdraad voor 1/2" slang. Ook nog een aantal voor 5/16" slang. PM me maar als je interesse hebt.
Ik heb ze ooit nodig gehad voor de messing top van een Laing D5 pompje. Dat topje heb ik nog. Daar zitten nog twee fittingen in met 1/2" buitendraad en 1/4" binnendraad, maar die moet je met teflon afsluiten. Op zich ook wel gemakkelijk, want dan kan je alle 1/4 fittingen erin draaien.

Een 8800gtx en een E6700 dumpen ongeveer 200W aan warmte in het water. Een dikke 120mm radiator zoals de Thermochill PA120.1, de Feser X-changer en de XSPC RX120 kunnen deze warmte al verwerken. Maar dat gaat wel ten koste van de stilte, want daarvoor zullen de meeste fans 12v voor nodig hebben om dat weg te kunnen blazen.
Dus een 1x120mm + een 2x120mm zullen zeker genoeg zijn om een stille set van te maken. :)
 
ik ga eerst eens met coolfris babbelen, mocht het niets worden dan hoor je het wel :)

verder vraag ik mij af of het prijsverschil tussen masterkleer en tygon slangen te rechtvaardigen is, best een stevig prijsverschil.
 
Als je de twee beide in je handen hebt, zal je merkbaar voelen dat het prijsverschil wel waard is :)
(of niet, het blijft natuurlijk een persoonlijke mening)
 
oke :)

ik heb de verloopsokken (1.1/2 => 1/2) gevonden en op de pomp gedraaid, dus we hebben al een begin o_O

van coolfris 2 fittingen en 2 verloopjes overgenomen (die ie als het goed is op de post heeft gedaan ^^) dus voor de pomp ben ik compleet.

rest mij nu enkel een beslissing te gaan nemen over de rest van de te kopen parts. :)
 
tis nog niet binnen :( mischien nog later vandaag :eusa_eh:

anyway, ik ga zsm alles bestellen.
alles wordt in een extern kastje ingebouwd ^^ (zelf maken van hout/plexie combi)

dit wordt em denk ik zo:

EK-Supreme Acetal
TFC Xchanger 240 Double (misschien 2x, dan laat ik de 120 enkel weg)
EK-Multioption Reservoir 150 rev.2 (wou eerst zelf bouwen, maar geen zin en tijd)
Feser One Cooling Fluid - UV BLACK (2 of 3 stuks denk ik zo)
Masterkleer - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - Clear (3 meter ong) wou eerst voor die tygon gaan, maar ik vindt 12 euro voor een stukkie slang gewoon te veel.
Revoltec Ultra Bright Cold UV Light
Anti Knikveer 19.1MM (1/2) UV Orange PrimoChill oranje voor een beetje contrast ^^
Koolance Hose Clamp voor in pc kast
Slangklem 12MM - 20MM voor op de aansluitingen v/d pomp voor extra zekerheid ^^
Arctic Cooling MX-2 Koelpasta
13MM (1/2) EK High Flow Fitting - G1/4

zijn de gekozen fittingen oke bij dit spul? ik las hier namelijk ergens dat ek fiitingen problemen gaven ivm langer schroefdraad?

heeft ook iemand een idee van de maat van de slang op mijn graka? buitenkant is niet veel dikker dan 9 / 10 mm (rubberslang) (check link in eerste post voor afbeelding)
ik zal hier namelijk ook nog verloopjes voor moeten aanschaffen.

verder zit ik te denken om die TFC Xchanger rad 2 x te doen, en dan de 120 die ik heb er uit laten (ivm de kleinere aansluiting daarop). gaat dit nut hebben, of kan ik het net zo goed bij 1 houden?

verder iemand nog een voorstel of iets wat beter kan?
 
Dat met die EK fittingen geldt alleen icm MIPS blokjes.

Twijfel nu eigelijk wel of ik wel genoeg postzegels op die enveloppe geplakt heb. 88cnt Leek me genoeg, maar misschien zijn die vier fittingen toch wel zwaarder dan 50gr.
Aan de andere kant is TNT hier in Amsterdam ook vaak behoorlijk traag.
Mocht het je te lang duren ivm met je andere bestellingen dan stuur ik je het geld wel weer terug.
 
coolfris, het geld is niet het probleem, maar ik wil wel graag die dingen hebben.

ik ga toch denk ik morgen op mn gemak bestellen, dan duurt het nog wel even voor alles binnen is, highflow zal waarschijnlijk het een en ander moeten bestellen, dus we hebben nog wat speling (mischien ook niet, maar dat is oke ik moet toch nog een case voor de spullen bouwen)

*edit
owja, fans zijn ook wel handig ^^.
wat adviseren jullie? de luchtverplaatsing moet goed zijn bij een acceptabel geluidsniveau (dus geen helicopters aub ^^ )
 
Laatst bewerkt:
Hier en hier een nieuwe serie fan testen van Martinm. De Scythes doen het erg goed. Vooral de Slipstream en de nieuwe Gentle Typhoon komen er erg goed uit. Verder zijn de noiseblockers en de yate Loons ook erg goed en erg stil.
 
ik ben er uit.

1 x Supreme Acetal LT
1 x TFC Xchanger 240 Double
1 x EK-Multioption Reservoir 150 rev.2
3 x Feser One Cooling Fluid - UV BLACK
3 x Masterkleer - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - Clear
2 x Revoltec Ultra Bright Cold UV Light
2 x Anti Knikveer 19.1MM (1/2) UV Orange PrimoChill
2 x Koolance Hose Clamp
8 x Slangklem 12MM - 20MM
1 x Arctic Cooling MX-2 Koelpasta
12 x 13MM (1/2) EK High Flow Fitting - G1/4
5 x Yate Loon 120MM D12SL-12 Clear + Blue LED 1350RPM
verder komt er dan nog bij:
2 x Multi-Transfer Adapter hierop komen dan:
2 x 6MM Fitting - G1/4( ik denk tenminste dat de aansluitingen van de graka die maat zijn)

en omdat het zootje buiten de kast komt ook nog het volgende:
2x Slang kraan / verbinder Wit (hopelijk dichten deze goed genoeg af.)
2x 13MM (1/2) Slang Stop

Gpu blok zit dus al op de kaart, en heb al een monsterlijke pomp liggen
verder is er (vandaag of morgen) een Black Ice GT Xtreme 240 Blackonderweg die ik heb overgenomen van forum-member hier.


het zootje wordt als volgt aangesloten:

res => pomp => 240 rad => 240 rad => CPU => GPU => res

zover ik weet klopt dit allemaal, dus dat gaat ie worden :055:
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy 40% Korting op Fittingen met EKWB Supremacy EVO waterblokken HighFlow Computer Cooling Shop 0
M Past de slang met deze fittingen? Waterkoeling 2
S hoogte verschil met draaibare fittingen HELP! Waterkoeling 5
P Vraagje: (3/8 ID -1/2 OD) fittingen met (3/8 - 1/2) slang? Waterkoeling 4
Yil Fittingen intapen met Teflon Tape? Waterkoeling 1
T Fittingen te dicht bij elkaar ???? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Aqua Computer fittingen,fans,radiator etc... Handleidingen en Installatie Tips 5
Jason 60% SALE ?️ op Coolforce CF1 Compressie/ Adaptor Fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
Bokeh Bitspower reserve rubbers voor EMLA16 fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Freddy EK-Quantum Torque Satin Titanium, nieuw 'kleurtje' fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
G EK Black Nickel Fittingen krijgen raare vlekken Waterkoeling 2
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
G FS: Bitspower, EKWB, Koolance en Barrow Fittingen en koppelingen Verkocht 1
Freddy EK-Torque fittingen! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
FactoryDefaults [TKA Diversen] Bitspower fittingen | waterblocks| res | en meer! Verkocht 4
Xtrafresh Watersnood: twee fittingen in de buurt van den Bosch nodig! Gevonden 2
M Veilige hardtube fittingen Waterkoeling 13
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
K Fittingen, reservoir en pomp mounts. Waterkoeling 12
P Juiste fittingen Waterkoeling 3
Bas9466 alphacool 90 graden 10x13 fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
F Fittingen spuiten Waterkoeling 2
TinusB Fittingen D5 mod top Waterkoeling 2
D PrimoChill Revolver SX fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
volcom 4x 90 degree rotary g1/4 fittingen Gevonden 1
D fittingen en tubing Waterkoeling 3
E Zwarte fittingen niet meer zwart Waterkoeling 3
R Koolance producten en ander merk fittingen Waterkoeling 2
P Advies Acrylic tube 12/10mm, welke fittingen? Advies Waterkoeling Setup 9
D Alphacool fittingen op Alphacool UT60 Handleidingen en Installatie Tips 3
Freddy *VERKOCHT* Aanbieding: Doosje Feser Fittingen €50,- HighFlow Computer Cooling Shop 3
Hightower feser tfc f1 90 graden fittingen. HighFlow Webshop 2
l3p [CANCELLED] Bitspower fittingen! Verkocht 0
aadje93 Lekgevoeligheid SLI/crossfire fittingen Waterkoeling 0
M Fittingen D5 pomp Waterkoeling 1
gerjanlubbers [IN-ACTIVE] 2 EK en 8 Feser fittingen. Verkocht 0
S EK-Fittingen & Primochill Advanced LRT tubing Waterkoeling 4
P [ADVIES] fittingen Waterkoeling 2
S [IN-ACTIVE] Diverse Bitspower Fittingen aangeboden! Verkocht 1
toosgrandioos TFC / F1 Racing hard tube fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
melchiortheijs [tka-fittingen} Verkocht 0
Oli4v [TKA-Fittingen] Bitspower 10MM (3/8 ID - 1/2 OD) schroeffittingen Verkocht 1
H [TKA-DIV] Waterkoeling onderdelen + Bitspower fittingen Verkocht 9
S [IN-ACTIVE] Diverse Bitspower fittingen Verkocht 0
S [IN-ACTIVE] Diverse Bitspower fittingen Verkocht 0
S [IN-ACTIVE] Diverse Bitspower fittingen Verkocht 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan