+ Plaats een Reactie
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 54

Onderwerp: Q9550 CPU overcloken, help....

Master Elektronicus ProAce is a splendid one to beholdProAce is a splendid one to beholdProAce is a splendid one to beholdProAce is a splendid one to beholdProAce is a splendid one to beholdProAce is a splendid one to beholdProAce is a splendid one to behold ProAce's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 13-Jan-14
    Credits
    2.593
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    13
    Doe maar niet te ver voor er minder leuke dingen gebeuren.
    Ervaring deskundige, rook uit je cpu is niet leuk....

Member serc0 is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sat 19-Apr-14
    Credits
    506
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    6
    huidige settings behouden dan maar ? op 1.4v?

want intel geeft aan max 1.36V what u think?
    http://ark.intel.com/Products/Spec/SLAWQ

Master Elektronicus ProAce is a splendid one to beholdProAce is a splendid one to beholdProAce is a splendid one to beholdProAce is a splendid one to beholdProAce is a splendid one to beholdProAce is a splendid one to beholdProAce is a splendid one to behold ProAce's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 13-Jan-14
    Credits
    2.593
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    13
    ik zou voor safe gaan en hem op 1.36 zetten, en dan even wachten tot das experiment terug is

Ingeschreven
    Sat 19-Apr-14
    Credits
    506
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    6
    ok dan wachten we even
    Laatst gewijzigd door serc0; 22-04-14 om 22:40.

Remy Das Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond repute Das Experiment's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 20-Jul-10
    Credits
    2.376
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    45
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ProAce Bekijk Berichten
    Doe maar niet te ver voor er minder leuke dingen gebeuren.
    Ervaring deskundige, rook uit je cpu is niet leuk....
    Als jij het hele topic had gelezen dan had je ook gezien dat ik redelijk duidelijk ben geweest over de risico's.
    Ik ga hier niet zeggen: Gooi maar op 1.4v met het risico dat hij zijn CPU opblaast.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Das Experiment Bekijk Berichten
    Plus dat je niet zo heel snel een cpu opblaast.
    Aan bangmakerij hebben we niets.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door serc0 Bekijk Berichten
    huidige settings behouden dan maar ? op 1.4v?

want intel geeft aan max 1.36V what u think?
    http://ark.intel.com/Products/Spec/SLAWQ
    Dat zijn cijfers die Intel simpelweg moet vermelden. Zelfde wat je op levensmiddelen ziet qua ingrediŽnten.
    Zou betekenen dat 1.36v wel goed is maar 1.37v niet. Dit zijn veilige cijfers voor elke Q9550 CPU. (en een beetje verkooppraat om bijvoorbeeld je een snellere CPU te laten kopen terwijl je voor minder geld en een overclock hetzelfde bereikt)

Zolang je koeling het trekt kan je makkelijk 1.4v gebruiken. Eigenlijk moet je niet hoger komen dan 65/70.
    Maar de zomer komt eraan dus houd er dan rekening mee dat je temps over een maandje veel hoger zullen uitvallen.
    Dan kan je ook het beste je overclock terugschroeven.

Is the VID range the maximum vcore for overclocking?
    NO. The maximum VID shown on the Intel Datasheets is not the maximum vcore for overclocking. For each series of processors there is a chart of Absolute Maximums and Minimums, which are the exactly as they sound: the maximum and minimum voltages you can safely run without hurting the CPU. However, caution should be taken at exactly these voltages as Intel implies that a 1.55v maximum means that 1.55v is not okay, but 1.54v would be okay. The VID range is simply the range of VID that Intel is willing to sell.
    For 65nm Core 2 Series, the Absolute Max is 1.55v.
    For 45nm Core 2 Series, the Absolute Max is 1.45v
    For 45nm Core i7 900/800 and Core i5 700 Series, the absolute max is 1.55v
    For 32nm Core i5 600 and Core i3 500 Series, the absolute max is 1.40v

The logic argument to the VID range being the maximum vcore allowed is simply the question of what does the Absolute Maximum mean if the VID range is the Absolute Maximum. This argument is also proven in the Intel Datasheets for the i7 900 Series, where they show the pin configuration for up to 1.60v, when the absolute maximum voltage is 1.55v. The VID is simply a pin configuration in order for the CPU to request the proper amount of power and has nothing to do with maximum voltages.
    Kijk maar wat je met deze informatie wilt doen.
    1.4v is voor jouw systeem gezien de koeling wel echt het maximale. Qua temps zit je wel iets over de grens.
    Maar die keuze is verder aan jou.

Heb nu uitgelegd hoe je het makkelijkst en simpelst iets meer uit je systeem kan halen.
    https://forum.highflow.nl/signaturepics/sigpic1739_2.gif

Ingeschreven
    Sat 19-Apr-14
    Credits
    506
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    6
    Als jij het hele topic had gelezen dan had je ook gezien dat ik redelijk duidelijk ben geweest over de risico's.
    Ik ga hier niet zeggen: Gooi maar op 1.4v met het risico dat hij zijn CPU opblaast.
    Klopt, we hebben het veilig gehandeld met alle risico op mezelf

Zolang je koeling het trekt kan je makkelijk 1.4v gebruiken. Eigenlijk moet je niet hoger komen dan 65/70.
    Maar de zomer komt eraan dus houd er dan rekening mee dat je temps over een maandje veel hoger zullen uitvallen.
    Dan kan je ook het beste je overclock terugschroeven.
    Oke, wanneer het zo ver is zal ik dan compleet teruggaan of gwn naar 3.8? waarbij de temps nog wel redelijk waren.

Kijk maar wat je met deze informatie wilt doen.
    1.4v is voor jouw systeem gezien de koeling wel echt het maximale. Qua temps zit je wel iets over de grens.
    Maar die keuze is verder aan jou.
    bij max lood was het 78graden indd, maar heb tot heden nog nooit de cpu op 100% zien werken dus na mijn logica denk ik niet dat ik tegen dat percentage aan zal komen mits het warme weer binnenkort indd.

btw ik heb momenteel 4gb aan ddr2, meerendeels is het 50% in gebruik (zonder iets te doen), kan dit een aanleiding zijn tot de hoge grades? zou ik dit eventueel upgrade naar 8gb ?

nog iets tijdens het gamen crashed mijn game client's steeds, en dan moet ik zo'n bugsplat reporten naar de maker toe. had dit voorheen niet.. mischien tog wel beter om terug naar 3.8ghz te schroeven?
    Laatst gewijzigd door serc0; 23-04-14 om 18:50.

Remy Das Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond repute Das Experiment's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 20-Jul-10
    Credits
    2.376
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    45
    btw ik heb momenteel 4gb aan ddr2, meerendeels is het 50% in gebruik (zonder iets te doen), kan dit een aanleiding zijn tot de hoge grades? zou ik dit eventueel upgrade naar 8gb ?
    Nee heeft er niets mee te maken.

Upgraden naar 8GB zal wel een vooruitgang zijn.
    Alleen DDR2 is wel redelijk prijzig en probeer maar een zelfde soort setje te vinden. Gaat lastig worden.
    Maar dat is weer een compleet ander onderwerp.
    Ik hoop dat je geholpen bent en dat al iets meer know-how hebt gekregen.

Ingeschreven
    Sat 19-Apr-14
    Credits
    506
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    6
    zelfde setje kan ik nergens meer kopen denk ik heb ik gekeken (kingston hyperx limited edition)..

nog iets tijdens het gamen crashed mijn game client's steeds, en dan moet ik zo'n bugsplat reporten naar de maker toe. had dit voorheen niet.. mischien tog wel beter om terug naar 3.8ghz te schroeven?

Ingeschreven
    Tue 20-Jul-10
    Credits
    2.376
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    45
    Als je games crashen zal je misschien moeten terugschroeven ja. Maar het kan ook andere oorzaken hebben. Driver updaten noem maar op.
    Je moet je systeem na een overclock eigenlijk ook door meerdere tests halen. 3DMark en Cinebench zijn daar ook wel geschikt voor.

Kan ook te maken hebben met dat je geheugen te ver geclocked is. Zoals ik ook al zei. Dat kan ook de oorzaak zijn. Overclocken kan heel simpel zijn als alles in 1x stabiel is maar zodra een systeem minder stabiel word is het de kunst om dat te verhelpen.

Ingeschreven
    Sat 19-Apr-14
    Credits
    506
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    6
    3dmarkresults.jpg

dit zijn de resultaten...
    hoe kan ik weten of dit goed is ofniet?

Ingeschreven
    Tue 20-Jul-10
    Credits
    2.376
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    45
    Het gaat niet om de scores. Het gaat erom dat de benchmark helemaal gedraaid kan worden zonder vastlopers, crashes noem maar op.

Ingeschreven
    Sat 19-Apr-14
    Credits
    506
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    6
    dat was op performance mode.. dat ging goed .

Daarna heb ik op * High * geprobeerd en liep de vast moest ik via taskbar uitzetten kon me hele pc nietmeer bedienen.

omdat die nu op High vastzat wat kan dat inhouden?

2e x geprobeerd is die zonder crashes voltooid

3dmarktest2.jpg

Ingeschreven
    Sat 19-Apr-14
    Credits
    506
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    6
    na enkele crashes setup teruggezet naar 3.8ghz met 1.35v lijkt wat stabieler te werken nog geen crashes meegemaakt.. ik denk dat ik deze settings voorlopig hou .

Bedankt voor de input en de moeite meneer de Experiement !!

mocht ik vragen hebben kom ik die zeker aan jou stellen(if u dont mind).

Btw nog 1 kleine vraagje:p ik heb geen zelfde soort ddr2 kunnen vinden ivm geen productie meer, zou ik van andere merk gwn moeten mixxen denk ik?

Ingeschreven
    Tue 20-Jul-10
    Credits
    2.376
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    45
    Inderdaad dan zo houden.
    Het kan ook gewoon zijn dat 3,8Ghz de max van de CPU is. Niet elke CPU is hetzelfde namelijk.
    De ene gaat nou eenmaal wat hoger dan de andere. De grens opzoeken is juist de kunst van het overclocken.

Het beste scenario is om 2 dezelfde setje te hebben. Maar als je van hetzelfde merk een setje erbij doet dan heb je 90% kans dat het gewoon werkt. Zorg er wel voor dat je dezelfde snelheid neemt. In jou geval DDR2 PC6400 800Mhz. Als je een lagere of hogere neemt word de snelheid aangepast aan de langzaamste stickjes die je erin hebt zitten.

Als je vragen hebt moet je simpelweg een topic aanmaken en zijn hier genoeg mensen die antwoorden hebben. (ik weet ook niet alles)
    Ik ben toevallig de enige die nu reageert op je topic.

Maar graag gedaan!

Ingeschreven
    Sat 19-Apr-14
    Credits
    506
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    6
    Het beste scenario is om 2 dezelfde setje te hebben. Maar als je van hetzelfde merk een setje erbij doet dan heb je 90% kans dat het gewoon werkt. Zorg er wel voor dat je dezelfde snelheid neemt. In jou geval DDR2 PC6400 800Mhz. Als je een lagere of hogere neemt word de snelheid aangepast aan de langzaamste stickjes die je erin hebt zitten.
    ja de mijne is om exact te zijn Kingston HyperX Limited Edition DDR2 1066Mhz, heb overal gekeken wordt nergens meer verkocht in Europa. En de merk Kingston is ook nergens meer te vinden.. wordt wel een lastige klus indd..

ps: nu kom ik er ook weer bij dat ik in mijn bios 951mhz heb gezet, omdat jij dacht dat ik 800mhz had.. misschien dat het daardoor niet goed (stabieL) werkte op 4ghz.. zal ik dat nu hoger zetten? naar 1090ofzo ? want ik denk dat het niet de bedoeling is dat de geheugen langzamer gaat werken dan de daadwerkelijke snelheid(1066mhz)...
    Laatst gewijzigd door serc0; 24-04-14 om 18:11.

Ingeschreven
    Tue 20-Jul-10
    Credits
    2.376
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    45
    In de startpost gaf jij dit aan:

Ram: 4GB Kingston Hyper X DDR2 PC2-6400 (399 Mhz) - DDR2-799
    Dan ga ik uit van 400Mhz dual channel.

Uiteindelijk hoefde jij je geheugen niet eens overteclocken en had jij je DRAM Frequency op AUTO kunnen laten staan of op 1066mhz.

8.5x470=4Ghz
    FSB op 470 en je geheugen op AUTO laten staan aangezien die standaard al op 533Mhz draait.
    Van het geheugen kan je dus afblijven om je CPU op 4Ghz te krijgen. (als je cpu 4ghz kan halen)

Ingeschreven
    Sat 19-Apr-14
    Credits
    506
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    6
    Gedaan.. ff kijken hoe dit nu even loopt.

Ingeschreven
    Sat 19-Apr-14
    Credits
    506
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    6
    Hoi meneer de experiment daar ben ik weer ..

na ff goed te hebben gekeken zijn mijn memorysticks tog 800mhz dual channel sticks..

maar cpu-z geeft 400mhz aan, ik heb op internet gelezen dat ik het moet overclocken??

en btw ik heb ergens kingston hypex 1200mhz gevonden betekend dat het nietop 1200mhz zal draaien?

ik ben beetje below your knowledge, maar wil dit wel zeker weten voordat ik eraan begin :$

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    222
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door serc0 Bekijk Berichten
    na ff goed te hebben gekeken zijn mijn memorysticks tog 800mhz dual channel sticks..

maar cpu-z geeft 400mhz aan
    DDR staat voor Double Data Rate. Dat betekend in dit geval dat jouw geheugen op 400 Mhz x2 draait, oftewel 800 Mhz .
    Haikus are easy.
    But sometimes they don't make sense.
    Refrigerator.

Ingeschreven
    Sat 19-Apr-14
    Credits
    506
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sw333t Bekijk Berichten
    DDR staat voor Double Data Rate. Dat betekend in dit geval dat jouw geheugen op 400 Mhz x2 draait, oftewel 800 Mhz .
    Oh ok thanks. Dus als ik nog een setje van bijv. 1066 mhz neem moet deze in slot 1 en 2 omdat die andere lagere mhz heeft ?

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten