• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Q9450

Vannos

upgrading.......
hi highflowers

heb hier het volgende systeem:

Mobo: XFX N790i
Mem: OCZ Reaper 1333 mhz cl6 4gb
vidkaart: 9800GTX x2
CPU: Q9450 ( 2.66 ghz )
Voeding: Thermaltake thougpower 850m

in het begin toen ik dat bord net had kon ik die cpu makkenlijk tot 3.9 ghz klokken. niet lang gelede heb ik de bios geupdate van p02 naar p08. Na die update kon ik niet verder dan 3.6 ghz. Ik weet nu niet of het aan die update licht of aan wat ik doe.

Cpu: 3.6
Voltage: 1.35
FSB: 450
Mem: 1440 mhz
Mem voltage: 1.9v

Zodra ik hoger ga met de fsb dus bijv 460 dan start de pc niet op dan blijft hij hangen en moet ik 3x resete voor ik weer de bios in kan. Weet niet wat het probleem nu is de update of de instellingen.

Vannos.
 
het is niet altijd zo dat elke nieuwere bios beter is en dat je inderdaad ook slechtere overclocks kan behalen door een andere bios.. (daarom doe ik zelf altijd beetje onderzoek naar de beste bios voordat ik upgrade :) )
hoeft overigens niet zo te zijn dat het is maar je kan het wel uitproberen door terug naar je "oude" bios te gaan ;)
 
hmm ja ik heb niet gelet op wat voor veranderingen die bios had. Terug gaan naar bios versie P02 is waarschijnlijk onmogelijk heb er zelf geen back-up van en via het forum van xfxforce heb ik ook geprobeerd om die p02 terug te krijgen maar ze geven een bios niet lager dan p06. Dus dan zit ik :'(

Met de versies na p06 heb ik al geprobeert om boven de 3.6 te komen maar no way het lukt niet.

Contact met xfx


[ 1/31/2009 4:16:21 PM] My bios is flashed to p08. But that bios version is not good for Overclocking me cpu. Whit bios p01 /p02. Is overklocking no problemen. But i can,t download bios version p01 or p02. I want flash me bios back to P01 or P02. who can help my ?

[JASONH 2/6/2009 4:11:06 PM] Hi, thanks for your message, please try the P07 bios http://www.xfxsupportb.co.uk/XFX_790i_P07_ISO.zip please let us know if that helps. Regards Jason

[ 2/17/2009 10:55:29 AM] Hi jasonh. Whit bios ver. P07 have i the same problemen as whit P08. Sorry it doesn,t work. I hope that you can give my the bios ver. P01 or P02. Thanks for you help.

[JASONH 2/19/2009 12:23:05 PM] Hi, thanks for your message, the earlier bios we have stored here is the P06, we dont have the P01 or P02 at hand, http://www.xfxsupportb.co.uk/XFX_790i_P06d_ISO.zip please let us know how you get on. Regards Jason

[ 3/22/2009 1:48:47 PM] Hi jasohn. Sorry for this late reply. the bios p06 is the same as the bios p08 or 07. I hope that you can give me the p01 or p02 bios. I hope to hear you so soon as possible.

[PAULV 3/23/2009 3:40:22 PM] Hi, thanks for your message and for letting us know. Im afraid these are not available for download packages, simply because reverting back to this version would cause more problems, especially as this is not a widespread issue as such. Note that you should be using Nforce System Tools to overclock. Problem is that if you were running P01 or P02 then chances are, your CPU wouldnt be recognised as the later BIOS versions increase support for various CPU ranges. Hope all goes well, however if any queries or problems please keep us posted. Kind regards Paul
 
Laatst bewerkt:
houd je geheugen je overclock niet terug dan ik zie dat je je geheugen al ruim 100 mhz overclocked hebt...
heb je al geprobeert (zoals eigenlijk bij overclocken hoort) alle andere instellingen die niets met de cpu te maken heben omlaag en alleen je cpu dus overclocken...
en heb je met die p1/2 bios en met die andere biosen netjes met cpu-z (of een dergelijke aplicatie) in windows je voltages bekeken (onder stress en idle) want met andere bios kan als je het instelt ook weer anders worden...
bijvoorbeeld eerst was met 1.3V in bios het in windows 1.35 en met nieuwere bios maar 1.28
 
hmm jammer genoeg heb ik toen nooit screen shotje genomen. Hmm dat ga ik nog is proberen alleen de cpu overklocke en de rest niet. ik neem altijd het geheugen mee met oc,e :073:
 
zoals ik al verwachte werkte het niet. weer niet boven de 3.6
geheugens stonden op stock speed

wwd7s0zqqsghmq99dyr.jpg


voltage in de bios was 1.28750
 
Laatst bewerkt:
het is ook wel een beetje weinig voltage voor quadcore. probeer eens 1.32~1.35 Vcore.

die screen was op 3.4 ghz.

jup zoiets heb ik wel eens geprobeert. Met oplopende voltage stappen te nemen op 3.7ghz ik ben van 1.35 tot aan 1.43 geweest. hoopte dat ie een keer zou opstarten maar dat was niet het geval :eusa_hand:
 
een update is alleen noodzakelijk als je problemen hebt met je bios of andere.

Als je pc goed werkt met je oude bios, is t niet nodig om up te graden.

Nieuwe bios betekend andere settings, dus zul je voor je OC die je eerst had totaal andere settings moeten gebruiken en wil dus zeggen terug je stabiele overclock zoeken.
 
Hmmz. ik had geen problemen met me oude bios. toen toch ge update naar de laatste bios versie. met deze bios versie kom ik niet verder dan Fsb 450 als ik hoger dan dat kom start ie niet meer op lijkt net oftie begrenst is zegmaar.
 
Ok bedankt dit ga ik pas doen na dat ik van de lanparty terug kom. Ik heb nog wel een oud screenshotje gevonden toen me cpu op 3.9 stond en ik er 3dm06 mee had gedraait.

o9qrcb6s74b2nhyhpzr.jpg


3.9 ghz dan staat de fsb op 490 toch aardig verschil 450 & 490
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan