• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Overklokresultaten met i7-860 en ASUS P7P55D-E

freaky

New member
Ik ben net begonnen met overklokken en wou perse de 4000MHz halen met mijn I7 860 nadat ik eigenlijk met gemak de 3870 MHz haalde. ben vervolgens weekenden bezig geweest met lezen en proberen en uiteindelijk gehaald. Ook nog meer geprobeerd maar dan krijg ik om niet stabiel of loopt de temp uitdehand. heb nog een Shroud gemaakt en kan nog andere koelpasta proberen om de temp nog iets lager te krijgen. mijn H50 als intake wil ik niet vanwege de airflow in de kast.
De videokaart is met ongeveer 4%overgeklokt met het ccc tooltje(automatisch)
Moet me er nog beter in verdiepen om dit handmatig te doen.

Dit zijn mijn specs

Processor: Intel Core i7 860
Moederbord: ASUS P7P55D-E
Geheugen :2x Kingston 4GB DDR3-1600 CL9 XMP kit
Videokaart: XFX Radeon HD 5870 1GB
Behuizing: Cooler Master HAF 922
Voeding Cooler Master Silent Pro M700
CPU-koeler Corsair Hydro Series H50 push pull als outtake

4000.png


1600.png


gpaoverklok.png


4000gpu2.png


Dus als iemand nog een paar tips en tricks heeft graag.
 
Heb je de max Bclk van het bord al getest?
Meeste borden houden er rond de 200/220 mee op namelijk. Kan dat deze zijn limiet bereikt heeft ipv de CPU.

Je zou even dieper in de finetune functies van je bord moeten duiken, en vooral veel proberen.
 
Dat zijn de mogelijkheden voor in te stellen ja, ik kan je nu al vertellen dat geen enkel P55 of X58 bordje een baseclock van 500 aankan :p
Ook al is het wel in te stellen in de bios.
 
Nogmaals: die 500 is geen significante waarde.
Probeer maar de Bclk maar eens op 240 te zetten, je systeem boot niet eens meer, ook al zet je de CPU multiplier op 9 ;)
Het gros aan P55 bordjes geven de het op bij een Bclk van tussen 200 en 230 als je geluk hebt.
Om er nu achter te komen of je CPU aan zijn maximum is of je moederbord hoor je dit van te voren te testen.
Dit doe je dus door de CPU multiplier op zn laagst te zetten, en dan de Bclk te verhogen tot aan de max van het moederbord.

Hetzelfde trucje voer je uit voor het geheugen. Zet de CPU en Bclk laag, de RAM divider op zn hoogst, en ga dan Bclk opvoeren totdat het geheugen je computer instabiel maakt.
Op deze manier weet je van beide onderdelen het maximum, en kan je dus ook zeggen hoever de CPU in het beste geval kan komen.
Pas met deze informatie voorhanden begin je de CPU op zn staart te trappen :)
 
Ik heb een P7P55D Evo, een bord van dezelfde serie als die van freaky, en ik weet uit ervaring dat het bord boven de 190 moeilijk gaat doen. Ik wist er nog net 197 uit te persen, maar 200 haalde die niet. Ik denk dat 200 een max is voor die P7P55D borden, hoewel ik dat natuurlijk nooit met absolute zekerheid kan zeggen. De enige manier waarop je te weten komt wat de max Bclk van je bord is, is door hem te overklokken ;).
 
Ga ik proberen Sanders bedankt voor de goede tips. Trouwens ik dacht voor een beginnende overklokker ongeveer 2maand best al wel een aardig resultaat gehaald te hebben. Weet je toevallig ook tot hoever een 860 kan??
 
4 Ghz is ook best een leuk resultaat :)

Zaken als HyperThreading snoepen trouwens wel veel voltage weg, als je dat uitzet kan je met minder voltage werken waarschijnlijk.

Als je hier kijkt: Core i7 860 processor
Kan je de overclock resultaten van alle mensen ter wereld zien met deze processor.
Je kan ook het type koeling dat die mensen gebruiken verfijnen, zodat je niet gaat vergelijken met mensen die op Ln2 draaien bijvoorbeeld.
Op waterkoeling zie je dus overclocks van 3999 tot 4995 mhz, met een gemiddelde van ongeveer 4,6/4,7 Ghz.
Klik er ook eens een paar aan, dan zie je hun CPU-z tabs e.d. en kan je ook kijken welke moederborden en geheugenmodules anderen zoal gebruiken.
 
Kalmte bedoelt dat niet alle resultaten die daar staan geschikt zijn voor 24/7.
Ze gebruiken vaker voltages van boven de 1.5 V, en daar kan je gewoon niet permanent mee draaien.

Als je dus gaat benchen en daarna terugclocken kan je die cijfers gebruiken als vergelijkinsmateriaal,
anders moet je gewoon een geschikte temperatuur/voltage vinden voor dagelijks gebruik en daar het maximale aan Mhz bij zoeken :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Wallmount computer met EKWB hard tubes Advies Waterkoeling Setup 1
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
HighFlow EK-Quantum Flow Indicator / Flow Meter met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
HighFlow Alphacool introduceert vijf radiatoren met formaten tot 1260mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Ervaringen met Ek quantum reflection pc-o11d-xl d5? Waterkoeling 1
HighFlow Sony toont uiterlijk PlayStation 5: zwart met wit, twee varianten Gaming 4
Rammstation Iemand ervaring met dancing light 6 led 6 collour ? HighFlow Product Reviews 2
D 75 graden met 360 fractal design koeler?? Waterkoeling 4
S AMD threadripper 3960x met water- of luchtkoeling Waterkoeling 3
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
M moederborden met waterkoeling Waterkoeling 4
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow CES: Samsung Odyssey: vlaggenschip-monitor met 240Hz-scherm, 1 ms en DisplayHDR1000 Hardware & Software 9
HighFlow EK-Quantum Kinetic TBE D5, pump/res combo met DRGB/ARGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
HighFlow EK Waterblocks onthult speciale EK-versie van de InWin 303 met ingebouwd distributieblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy EK FLT Reservoirs, plat zonder en met DDC of D5 pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
A Fan problemen met EK-Cable Splitter 4-Fan PWM extender Problemen & Oplossingen 13
A Problemen met windows/hardware Hardware & Software 7
R Caselighting met Philips Hue mogelijk? Cases en Modding 2
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39
A 2x Phanteks glacier waterblokken met custom backplate's. Verkocht 4
T Z390 mob , i5 9700k CPU met RTX 2070 GPU Overclocken Overclocking 1
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
ABRAWARE additieven bij X1 met distilled water Waterkoeling 3
M Schroefjes met veer voor GPU koeling Overige Koeling 1
Sp33dFr34k [TKA] EVGA GTX780 Superclocked met EK WC block Verkocht 0
Freddy EKWB Halloween Promo 2018: 20% korting op EK-CryoFuel koelvloeistof met EK-Velocity HighFlow Computer Cooling Shop 1
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan