+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: overklokken ram

Junior Member timotimo is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Thu 28-Jun-18
    Credits
    137
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0

overklokken ram

Beste

Ik heb net mijn pc in elkaar gezet en alles werkt bijna goed. me i7 7700k draait op 4,5 ghz wat ik voldoende vind. Alleen me ram wil maar niet hoger komen dan 1600mhz wat ik erg raar vind omdat het 3200mhz ram is.
    me systeem ziet er als volgt uit:

i7 7700k
    asus rog maximus vi code
    Corsair dominator platinum 8GB • DDR4 • 3.200Mhz
    en een 7870 jokercard als videokaart die ik ga vervangen.

Ik heb zelf al in de bios het xmp profiel geprobeerd en het handmatig in te stellen maar niks werkt als ik cpuid app open op de pc blijft er rond de 1600 mhz staan.
    Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Remy Das Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond repute Das Experiment's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 20-Jul-10
    Credits
    1.573
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    42
    Wat geeft CPU-z aan dan?
    Dual channel? 2x 1600Mhz = 3200Mhz

Ingeschreven
    Thu 28-Jun-18
    Credits
    137
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Hierbij een screen shot uit cpu-z er staat singel.

naamloos.png

Moderator dopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to all dopestuff's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Credits
    390
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    21
    @timotimo heb je het geheugen in de juiste slots gestopt (zie handleiding moederbord) ik zie namelijk staan dat er maar single channel word gedraaid en dat hoort dual te zijn.
    Verder word de frequentie door cpu-z inderdaad op de manier aangegeven zoals das experiment dat aangeeft

Verder kan je met leuke tools zoals aida64 de cashe&mem geheugen benchmark leuk zien wat verschillen zijn na verschillende aanpassingen in settings

Ingeschreven
    Thu 28-Jun-18
    Credits
    137
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Bedankt voor de reactie. Het ram zit er niet volgens de handleiding in. het zit nu in slot b1 en b2. volgens de handleiding moet hij in a2 b2 alleen als ik dat doe start de pc niet op omdat hij geen ram herkend wat ik erg raar vind.

Remy Das Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond repute Das Experiment's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 20-Jul-10
    Credits
    1.573
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    42
    De modules moeten in slot 2 en 4.

Ingeschreven
    Thu 28-Jun-18
    Credits
    137
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    daar had ik ze al eerst in gedaan alleen toen herkende hij de ram niet en starten niet op. wat best raar is vind ik

Ingeschreven
    Thu 28-Jun-18
    Credits
    137
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Het is gelukt ik dacht ik doe even alles opnieuw. heb de proccesor er op nieuwe opgezet en tot mijn verbazing werkte het.

Hier nog een speccy als het goed is klopt alles nu. http://speccy.piriform.com/results/n...OnHIaDV115clhD
    naamloos.png

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten