+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Overklokken of niet?

Junior Member scottstorch7 is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Wed 20-Aug-14
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0

Exclamation Overklokken of niet?

Joo allemaal, ik zit met een vraag die ik zelf niet beantwoord kan krijgen. Ik heb momenteel nu een i7 3770 en deze kun je niet overklokken, niet via de BIOS settings in ieder geval. Ik wil sowieso een i7 3770K bestellen en zat toevallig met de vraag of je deze dan wel kunt overklokken. Ik dacht dat je een andere moederbord nodig hebt om het te kunnen overklokken aangezien het nu niet kan in de BIOS.

Thx

Senior Member Pharlap has a spectacular aura aboutPharlap has a spectacular aura about Pharlap's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 16-May-14
    Credits
    448
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7
    Joo ( )

Als je even aangeeft wat voor board je nu hebt, dan kunnen we je verder helpen.

PS je kunt hem wel OC'n door de BLCK (100mhz) te verhogen, alleen dat zal niet veel zijn.

Ingeschreven
    Wed 20-Aug-14
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Ik heb een LGA 1155 Socket als je dat bedoeld? Thanks in ieder geval voor je reactie, weet er heel weinig over. moederbord.pngm2.png Misschien dat deze screenshots wat meer zeggen over mijn PC?

Senior Member Pharlap has a spectacular aura aboutPharlap has a spectacular aura about Pharlap's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 16-May-14
    Credits
    448
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7
    Hoi, ik wil je niet ontmoedigen. Maar een Acer is niet echt een goede 'basis' om te overclocken.

Dus als je dit echt wilt, dan stel ik voor om je pc te verkopen en andere hardware te kopen welke zich wel/beter laten overclocken.

Ingeschreven
    Wed 20-Aug-14
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Bedankt! Ga ik zeker doen, Asus is dacht ik een goeie optie als het op overklokken neer komt?

Member Kamuchi is a glorious beacon of lightKamuchi is a glorious beacon of lightKamuchi is a glorious beacon of lightKamuchi is a glorious beacon of lightKamuchi is a glorious beacon of light Kamuchi's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 19-Jun-09
    Credits
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    16
    Acer is

Je hoeft niet over te clocken als alles werkt zoals je wilt.
    Weest voorzichting en doe het in stapjes zodat je niet iets omzeep helpt
    Kijk eerst wat mensen hebben bereikt met de hardware die je wilt hebben en ga er dan met stapjes er naartoe.
    Let altijd op je temps and zet niet per ongeluk 1.8vcore, tripple check je invoer anders kun je weer gaan winkellen

Als je iets niet weet, google of vraag het, zijn geen domme vragen maar wel genoeg gebrickte computers

Junior Member Skozaa is on a distinguished road Skozaa's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 07-May-15
    Credits
    1.204
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    5
    Asus is zeker wel goed merk... maar als je zelf weinig verstand hebt van overclocken zou ik je MSI aan bevelen die zeer populair is met 1 touch overclocken... wil dus zeggen dat er een leuk knopje op de mobo zit en die hoef je maar in te drukken en hij clocked je CPU over naar ehm... in mijn geval had ik i5-3570K van 3,4 naar 4,2ghz met zeer leuke temps

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    222
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    OC knopjes zijn voor kinders.
    Haikus are easy.
    But sometimes they don't make sense.
    Refrigerator.

Ingeschreven
    Thu 07-May-15
    Credits
    1.204
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sw333t Bekijk Berichten
    Niet iedereen is PRO als u

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    222
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Ben geen pro OC-er . Ben alleen maar een vreemde vogel .
    Haikus are easy.
    But sometimes they don't make sense.
    Refrigerator.

Ingeschreven
    Thu 07-May-15
    Credits
    1.204
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    5
    Ik zag het jah...

<------------------------------------------------------- LINKS :')

Prutser DutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond reputeDutchMicro has a reputation beyond repute DutchMicro's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 04-Sep-11
    Credits
    3.734
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    36
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sw333t Bekijk Berichten
    Stiekem wel een beetje mee eens, tenminste als je het overclocken voor de "sport" doe.
    Die knopjes vergen nog minder skill als naar de winkel gaan en een snellere pc kopen.

Als je het alleen voor meer performance doe, niets mis mee.

Kan uiteraard wel overclocken met een knopje en dan kijken welke instelling hoe zijn veranderd, en wat de invloed op de temperatuur enz is, en daar van leren.

Of talloze BSOD's, geloof niet dat je tegenwoordig nog echt veel kan slopen met instellingen.

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten