• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

OCZ Reaper Asus 6pt problemen

demonforce

Junior Member
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een aantal nieuwe componenten gekocht:
*Asus P6T Deluxe
*Intel Cole I7 920
*OCZ Reaper X Series

Voor de rest zit er een ati kaart in en nog wat andere dingen.

Als ik mijn pc aanzet met 4 modules erin: Link dan kom ik tot het laadscherm van vista, en dan crasht hij. als ik er 1 module indoe, dan kom ik wel in vista, maar als ik wat geavanceerd wil opstarten zoals een game, crasht mijn computer.

Als ik er 2 modules in doe kom ik ook niet in vista, ongeacht welke combinatie van geheugen.

Ik ben er vrij zeker van dat het iets met het geheugen te maken heeft. Een collega wees mij erop dat het wel eens iets met het aantal voltage te maken kan hebben.

Nou heb ik nog nooit iets in mijn bios veranderd qua voltages dus vraag ik nu hier om wat hulp. Wie weet of het idd iets met mijn voltage te maken kan hebben en wat moet ik precies doen?
 
Laatst bewerkt:
zitten ze wel in de juiste sloten? kijk in je boekje.

Staan je ram juist ingesteld in je bios?

en waarom geen triple channel geheugen?
Je geheugen mag max 1.65v hebben he op Core i7.

Dit geheugen is verre niet voor Core i7 bestemd, hopelijk kun je ze nog inruilen.

Je beht triple channel kits nodig die 1.65v nodig hebben.

Jij hebt deze set nodig voor Core i7.

let op de voltage :
http://alternate.be/html/product/details.html?articleId=67221&showTechData=true#tecData

Het staat er zelfs bij : Deze kit is gekwalificeerd voor gebruik met de i7 processor.
 
Laatst bewerkt:
k denk t toch niet, dit geheugen wat je hebt heeft 1.9v nodig om op 1333Mhz te kunnen werken zo staat bij de specs.

Mits dat op Core i7 1.65v vo ram de max is, heb je een probleem denk k toch.
 
Ik heb even gekeken in de QVL en exact deze modules staan erin dus dat klopt wel, weet je ook zeker of je de goede modules opgestuurd hebt gekregen?

draai ook eens een rondje memtest btw, als er ook maar 1 foutje is betekend dat je hele pc instabiel kan worden.
 
Ik heb wel de goede modules opgestuurd gekregen.

over memtest, wil ik best draaien maar:

Op het moment dat ik er 1 stick inheb, gaat de pc aan, maar als ik een game oid opstart, crasht de computer. Dit heb ik met alle sticks als ik ze er appart indoe.

Als ik meer als 1 module erin doe, start de computer niet eens op. ik denk niet zozeer dat het aan het geheugen zit, maar iets met het moederbord, en in dit geval denk ik zelf dat het aan het aantal volt ligt voor het geheugen.

Is het mogelijk dat ik dit opkrik naar het juiste voltage voor het geheugen, of sloop ik dan mijn moederbord?
zo ja, waar kan ik dat doen en hoe?

Lucas Mateijsen
 
als ik er meerdere indoe, zitten ze wel in de goede slots ja, iig volgens het boekje. Maar waarom is de volt van mijn ram 1.9 als het moederbord niet boven de 1.65 kan/mag?

Ik neem aan dat ik hier gewoon mijn geld voor terug kan vragen dan?

mvg,
 
volgens mij begrijp je me niet?

Voor Core i7 mits triple channel en geheugen dat op 1.65v werkt is meest positieve.

Ander geheugen kan er ook wel op werken, maar is niet verzekerd doormede lage voltage gebruik op Core i7.
De meeste geheugen chip laten ook zich werken op 1.65v terwijl ze normaal 1.8 of 1.9v nodig hebben op aan hun specs te voldoen en op hun snelheid te werken dat ze zouden met desbetreffende timings.

Hoe je geheugen waarschijnlijk wel zal werken is ipc 1333Mhz op 1.8v, nu op jouw Core i7 zal dat op 1.65v waarschijnlijk iets van 800Mhz gaan worden.
En wat heb je daaraan? niks, traag systeem want Core i7 begint pas ten volle te werken met 6gb ram en/of vanaf 1600Mhz.

snap je wat k bedoel?
Voor Core i7 koop je best geheugen aan dat ontworpen is VOOR Core i7.
K heb ook niet Core i7 ram liggen, maar me systeem werkt van geen kanten, dual channel ppfff op 1066Mhz ipv de 1600Mhz dat ze zouden moeten werken op normale duo/quad core setus.

Daarom dat k ook heel snel Dominator 1866Mhz in huis hebt gehaald voor Core i7, en bij benchen merkte k een enorm verschil van prestaties alleen al door het geheugen.

ofwel laat je je geheugen trager werken bijvoorbeeld op 800Mhz
(mss zelfs lager om stabiel te krijgen) met 1.66v of 1.64v,
ofwel haal je je Triple Channel ram voor i7.
 
Staat de QPI/DRAM op AUTO in de bios en zet je DRAM Voltage eens handmatig
op 1,66v.

Kan je tevens voor ons een foto maken van je geheugen, aan de kant van de
sticker waar de model/timings en voltages opstaan.
 
Okay nu snap ik het, dus het kan wel stabiel, maar dan word mijn systeem traag vanwege het ram, dus kan ik beter sneller geheugen halen.

Dan 2 vragen.

Welk geheugen zal dan wel goed werken (max 200euro).
en hoe kan ik mijn ram dan wat trager zetten(800mhz) zodat hij dan tijdelijk wel stabiel draait

mvg,
 
Okay nu snap ik het, dus het kan wel stabiel, maar dan word mijn systeem traag vanwege het ram, dus kan ik beter sneller geheugen halen.

Dan 2 vragen.

Welk geheugen zal dan wel goed werken (max 200euro).
en hoe kan ik mijn ram dan wat trager zetten(800mhz) zodat hij dan tijdelijk wel stabiel draait

mvg,

Het eerste wat je moet doen is de voltage op 1,65v zetten. En dan het geheugen
lager zetten bijv. 1000/800 helaas.

Er is zat keuze onder de 200,-, let alleen op 2 dingen. 1,65v (wordt omschreven
als Low Volatge) en het liefst Triple Channel (kom je dus al gauw uit om een
set van 3 of los 3x 1).
 
hier hoef k dus al duidelijk niet meer op te antwoorden lol.

Dus je hebt t nu door als je niet aan je voltage kunt geraken wat ze normaal moeten hebben, dat je op lager volt ook tragere snelheid zult hebben?

K gok dat je 800Mhz moet nemen, max 1066Mhz.

Dit stel je in in je bios bij extreme performance settings waar je je Bclock enz... ook insteld.
Wel zo uitkomen op je Bclock dat je geheugen dan ook de snelheid neemt die ze aankunnen, je kunt nog altijd testen hoe hoog je ze kunt krijgen max.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
starsky [IN-ACTIVE] MSI P35 Neo2, Q9300, OCZ Reaper PC2-6400 en meer Verkocht 5
J OCZ Reaper Verschil??? :S Hardware & Software 3
RRPhantom OCZ Reaper PC3-16000 vs OCZ Reaper PC3-12800 vs Corsair Dominator PC3-12800, welke? Hardware & Software 36
bundymania SSD Vergleich: OCZ Vector 150 480GB, Samsung EVO 840 1TB und Kingston HyperX 3k 120GB HighFlow Product Reviews 0
coolfris [VERKOCHT] OCZ ZT 750 Watt Verkocht 1
arwin74 [VERKOCHT] OCZ RevoDrive X2 Verkocht 1
Sw333t [CLOSED] Waarde OCZ Vertex 2 60GB Gesloten 2
Sw333t [CANCELLED] OCZ Vertex 2 (zonder behuizing :sarc:) Verkocht 3
Freddy HF Forum OCZ Vertex 3 120GB actie HighFlow Computer Cooling Shop 14
T OCZ Vertex 2 (Sata 2) Asus P8Z68-V Pro welke sata poort? Hardware & Software 2
stn [IN-ACTIVE] Ocz RevoDrive 50GB Verkocht 8
DieHard [VERKOCHT] OCZ ModXstream 500W PRO modulaire PSU Verkocht 4
stn [IN-ACTIVE] Ocz RevoDrive 50GB Verkocht 4
Johnny [CLOSED] Asus Rampage II Gene, Core i7 920 D0, Club3D 5970 6GB ocz-xtc Gesloten 4
Legendary1985 [VERKOCHT] Ocz Vertex 2 160GB Verkocht 1
Traxtorm [VERKOCHT] 2x OCZ Vertex II 60GB Verkocht 28
l3p [VERKOCHT] OCZ Vertex 3 120GB splinternieuw Verkocht 5
l3p [VERKOCHT] OCZ ZX 1250W splinternieuw Verkocht 12
D-foX OCZ 1250 gold HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Sw333t [VERKOCHT] OCZ Gold DDR3 PC3-17000 4GB LV (2x2Gb) Verkocht 3
Sw333t OCZ Gold geheugen Gesloten 3
pulse [IN-ACTIVE] OCZ Vertex 120GB (Niet de 2 of 3 series) Gevonden 0
E Firmware OCZ Vertex 3 update lukt niet Problemen & Oplossingen 19
M I7 930 en OCZ GOLD 2000 triple channel Overclocking 8
M OCZ Vertex3 niet herkend bios. Problemen & Oplossingen 8
X OCZ Vertex 2, Vertex LE, Agility 2 Firmware 1.33 Hardware & Software 7
lemonade [GEANNULEERD] OCZ 2x2GB DDR2-800 Platinum Verkocht 4
R OCZ Vertex 3 Serie HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
soppy [INACTIVE] OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 90GB Gevonden 0
k.3nny [IN-ACTIVE] [2x CPUblokjes + 3x1GB]Heathkiller,aquacomputer,OCZ Verkocht 11
soppy [VERKOCHT] Ocz RevoDrive 50GB Verkocht 5
dark viper zwolle [INACTIVE] OCZ Gold DDR3 PC3-12800 Low-Voltage Triple Channel Verkocht 0
B OCZ RevoDrive X2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 60
Oli4v [INACTIVE] OCZ Platinum 4GB kit PC8500, mobo, cpu Gevonden 4
mistervis007 2 x OCZ Vertex 60 GB SSD in RAID 0? Hardware & Software 3
R OCZ intern geheugen probleem Hardware & Software 3
P OCZ Vertex LE 100GB SSD Hardware & Software 7
D PC start niet verder met OCZ RAM modules Problemen & Oplossingen 15
Wizzard22 LG W2453V-PF 24" Scherm en OCZ/Intel SSD schijven HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Slader 60mm fan voor OCZ XTC Overige Koeling 14
F OCZ Blade Series 6GB (3x2GB) DDR3 PC3-16000 Triple Channel (OCZ3B2000LV6GK) Hardware & Software 0
maomanna Ocz 1tb ssd Hardware & Software 9
Blackruby P6T Deluxe; OCZ RAM draait niet op stock speeds? Overclocking 85
damunk OCZ Vendetta 2 Push-Pins Overige Koeling 4
K OCZ Flex XLC Hardware & Software 25
Freddy XSPC producten op voorraad! En de OCZ XTC Cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
bundymania [Bundymania User Review] Cooler Master CM Storm Reaper Gaming Mouse - GERMAN HighFlow Product Reviews 0
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Aansluiten asus 3080 TI (hoeveel PCIe 8-pin gebruiken) NVIDIA 1
M Waterblock for Asus ROG strix RTX 3090 TI OC edition LC Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan