+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: HF Winter OC Compo 2012/2013 results!

underwater enthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud of
    Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Credits
    737
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    23

HF Winter OC Compo 2012/2013 results!

Zoals de titel doet vermoeden, hier kan je alle resultaten posten die je behaald hebt tijdens de Winter OC Compo van 2013

Veel speciaals moet er verder niet gezegd worden denk ik, misschien enkel dit nog even:

Dit topic is voor bedoeld om de bereikte resultaten te posten. Daar mee bedoel ik vooral dat het de bedoeling is dit netjes te houden met resultaten die een mening hebben. Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld de resultaten die je na een heel weekend/een koude nacht overklokken hebt behaald, of als je de limieten van je hardware behaald hebt. Resultaten a la "vandaag zover geraakt, morgen gaan we voor hoger" horen hier niet thuis, maar mogen altijd in het gewone Compo topic gepost worden.

Als je denkt dat je resultaat/score door een bepaalde factor beperkt wordt dan mag je hier gerust een resultaat posten van die bepaalde setup. Als je vragen hebt ivm. hoe je daar omheen kan of als je later van hardware wisselt, maak dit dan wel duidelijk!

Daarom voeg ik hier volgend stukje bij, waarvan ik vriendelijk vraag dit telke male in te vullen als je een resultaat post:
    Code:
    CPU:
    MOBO:
    Geheugen:
    GPU:
    PSU:
    Koeling:
    Extra info mag natuurlijk altijd, maar de meest noemenswaardig horen zoizo toch al op je screenshot te staan

underwater enthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud of
    Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Credits
    737
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    23
    Om een voorbeeldje te geven, en direct mijn eerste resultaat te posten
    CPU: Intel Pentium D 945 @3.8GHz
    MOBO: Asrock 775i945GZ
    Geheugen: 2x Kingston valueram KVR667D2N5/1G
    GPU: onboard GPU voor deze test
    PSU: Sweex 400W
    Koeling: Scythe mugen 3 met 2x Gentle Typhoons @ 5400RPM

Met alles op stock settings, CPU @ 3.4GHz:
    standaard.jpg

Het snelste wat ik met dit bordje kan:
    fastest.jpg
    net 14.5% sneller

Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Credits
    737
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    23
    Oke entry nummer twee (waar blijft al de rest? Als het zo doorgaat scoor ik plaats 1 2 en 3 ):
    CPU: Intel Pentium D 945 @4,99GHz
    MOBO: Asus P5B Deluxe(/Wifi-AP)
    Geheugen: 2x Kingston valueram KVR667D2N5/1G
    GPU: Club3D HD4850
    PSU: Sweex 400W
    Koeling: Scythe mugen 3 met 2x Gentle Typhoons @ 5400RPM

*klikbaar*

zo, 46,5% sneller, toen zat de voeding op zijn gat

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    222
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Schakel indien mogelijk de 2e core en HT uit, wellicht ram je hem nog over de 5Ghz heen. Voor Super Pi 1M maakt dat toch niet uit . En ram op 1T zetten .
    Haikus are easy.
    But sometimes they don't make sense.
    Refrigerator.

Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Credits
    737
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    23
    HT heeft die CPU bij mijn weten niet, en wat uitschakelen van de tweede core betreft weet ik zo niet direct waar ik dat zou moeten zoeken, maar dat was zeker een optie geweest. hetzelfde voor ram op 1T, geen idee waar die optie zou zitten. In elk geval, nu zit ik zonder voeding, dus ik zal er helaas niet achter kunnen zoeken nu, maar ik houd het in het achterhoofd voor de volgende OC-sessie

Hardware Master X-Tripiot is a glorious beacon of lightX-Tripiot is a glorious beacon of lightX-Tripiot is a glorious beacon of lightX-Tripiot is a glorious beacon of lightX-Tripiot is a glorious beacon of light X-Tripiot's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 09-Jul-09
    Credits
    45
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    15
    Gewoon op één core draaien. Lukt 5 GHz helemaal makkelijk.

Verstuurd van mijn LT26i met Tapatalk

Moderator coolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond repute coolfris's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 04-Feb-08
    Credits
    3.477
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    90

Ter eventuele motivatie net een Pic van mijn donorprijsje genomen

Pics van blauwbekkende HF'rs achter een gettho PC op een balkonnetje of in de achtertuin en het maakt imho al niet veel meer uit hoe hoog de oc score is.

Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Credits
    737
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    23
    Wat betreft mijn score, zoals gezegd is de voeding er aan, dus moet er eerst een andere komen (<= dit zinnetje is al gewijzigd van is het gedaan, dus wie weet verandert het nog eens voor 't einde van de compo ). Dan heb ik zoizo al meer power om boven de 5GHz te raken.
    Een gedachte gangetje die ik wel even wil optekenen: hoewel ik het bij deze screenshots nog niet gedaan heb (voeding faalde eer ik er aan gedacht had), maar bij mijn resultaat met het Asrock bordje wel, behalve dat ik daar explorer.exe ook afgesloten had, had ik daar ook alle progjes op een core gezet en super pi op de andere, daardoor is de score ook nog een schepje verbetert. Als ik maar op 1 core verder doe dan kan ik dat wel niet meer. Zo de performance gain van 1 core wat hoger kunnen klokken daar tegen opwegen?

Maar misschien dat we discussie hierover beter in het compo topic voeren niet hier tussen de (afwezige) resultaten?

Republic of Gamers sir serial has a brilliant futuresir serial has a brilliant futuresir serial has a brilliant futuresir serial has a brilliant futuresir serial has a brilliant futuresir serial has a brilliant futuresir serial has a brilliant futuresir serial has a brilliant futuresir serial has a brilliant futuresir serial has a brilliant futuresir serial has a brilliant future sir serial's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 23-May-11
    Credits
    797
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    28
    ik zal een dezer dagen de pc eens buiten testen..is het alleen super pi score?

Everyone has the right to be stupid, but some people abuse it!

Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Credits
    737
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    23
    Zeker niet, iedere test die anders wordt toegelaten is ook hier toegestaan

Hardware Master X-Tripiot is a glorious beacon of lightX-Tripiot is a glorious beacon of lightX-Tripiot is a glorious beacon of lightX-Tripiot is a glorious beacon of lightX-Tripiot is a glorious beacon of light X-Tripiot's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 09-Jul-09
    Credits
    45
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    15
    CPU: Pentium 4 641
    MOBO: Asus Commando
    Geheugen: Ocz 800mhz
    GPU: asus 6600gt silent
    PSU: Coolermaster Ultimate 1100 watt
    Koeling: vapochill ls modded chrome

Bijlage 8422

Bijlage 8423

CPU-Z Validator 3.1

Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Credits
    737
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    23
    Mooie OC daar zo :O volgt er ook een benchmark of is het gewoon om het hoogst booten?

Ingeschreven
    Thu 09-Jul-09
    Credits
    45
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    15
    eerst zo hoog mogelijk stabiele oc krijgen daarna benchen

Ingeschreven
    Thu 09-Jul-09
    Credits
    45
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    15
    pi3.jpg

hoger wilt niet op ss erg warme cpu denk m alsnog op -110 te testen

Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Credits
    737
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    23
    Final results:
    Pentium 4 630:

Pentium D 945:

Bij beide was het geheugen de uiteindelijke barrière. klikkerdeklik voor grotere resolutie

Senior Member Mitssz has a spectacular aura aboutMitssz has a spectacular aura about
    Ingeschreven
    Thu 30-Aug-12
    Credits
    693
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8
    Paar weken terug alweer dat het gebeurt is. mn hele kamer verbouwd en me pc voor de balkondeur gezet en mn scherm en toebehoren in t raamkozijn
    Het is mijn eerste keer echt overklokken, is aardig goed gelukt zo te zien

Het resultaat na SuperPI en tijdens wprime

De wprime en SuperPI score

De koude temperaturen mede mogelijk gemaakt door het weer en de AMD boxed cooler

en een paar sfeer fototjes hoe ik erbij zat op mn kamer

Laatst gewijzigd door Mitssz; 07-03-13 om 16:17. Reden: typo

Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Credits
    737
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    23
    Kijk dat zien we graag Een goed begin, maar de volgende wat meer doen dan alleen met je multiplier spelen he een hoger FSB betekent ook sneller geheugen en daar superpi wel van. in elk geval bedankt voor je entry en de sfeer beelden

Senior Member Mitssz has a spectacular aura aboutMitssz has a spectacular aura about
    Ingeschreven
    Thu 30-Aug-12
    Credits
    693
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8
    wat ik ook deed, met een aangepaste FSB wou hij niet opstarten

Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Credits
    737
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    23
    Nog twee die blijkbaar niet weten waar ze moesten posten
    http://forum.highflow.nl/f5/highflow...tml#post252223

http://forum.highflow.nl/f5/highflow...tml#post249387

Toch maar eens mijn goed hart tonen en ze niet helemaal buiten spel zetten.

Member Ludwig will become famous soon enough Ludwig's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 29-Sep-08
    Credits
    159
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    Wat zijn eigenlijk de eisen voor deze compo. Welke onderdelen bvb?

+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten