• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

CPU gesloopt?

wijthoef

All Round Computer Addict
hey,

ik dacht vanavond, laat ik me is verdiepen in overclocken

dus ik hier en daar wat gelezen

toen ging ik naar bios, cpu managment, en stond gewoon heel leuk overclock
dus ik d8! ok... ziet er makkelijk uit

dus overclock, 1e stand x4 800mhz
zag verder niks lagers staan en d8, ok zal wel zo horen

dus ik saved en reboot

zwart beeld, verder niks geen PIEP van dat hij opstart niks
heb het opgezocht, moet duiden op dat me CPU stressed is

hoe kan ik dit oplossen hoop dat me cpu niet naar de kloten is
 
Bios resetten door :

Reset switch langer als 10sec indrukken powerswitch voeding uit daarna, even wachten, psu trug aan, en pc proberen booten.

Reset Jumper op mobo verzetten voor langer als 10sec bla bla bla

Geen van beide, batterijtje op mobo er uit halen en effe wachten, daarna proberen pc aanzetten.

Of gewoon je pc lange tijd uit laten staan zodat hij kan afkoelen eventueel, en in restore bios opstart met default settings.

Overclocken is niet zomaar pats en je hebt t hoor lol.
komt net iets meer bij kijken.
 
maar in mijn ogen kan je in princiepe niets slopen zolang je van de voltages afblijft :)
als je de andere settings verklooit start hij zoals nu hooguit niet meer op..
dit lijkt mij wel een goede guide :) wel een beetje alles lezen en niet 3/4 overslaan (van haast komen fouten)
 
hehe ja leek me al te makkelijk

ik heb de resetknop 20 sec ingedrukt gehouden, daarna uit gedaan, tanden ff gepoest
proberen aan te zetten, niks
ik heb allen stekkertjes van de voorkant (inclusief) usb alles er maar ff uitgehaalt
omdat ik niet precies wist welke van de reset was(stond nergens op)

dat ook gedaan, nog niks


batterij'tje zit beetje verstopt krijg hem er niet zomaar uit, zal ik me GPU voor uit moeten halen
als hij morgen niet opstart en iets doet, doe ik dat wel ff, me videokaart eruit halen batterij eruit
en dan proberen te booten


maar denk dat ik hem maar nachie laat staan

gewoon zwart blank beeld
 
Laatst bewerkt:
kans dat me cpu stuk is?
probeerde het op een ouwe pc, AMD 3800+
en bedenk met net, dat een overclock van 800mhz, op 2 core's van 2.0 wel veel is
maar goed, blij dat ik het op deze pc doe en niet op die nieuwe die ik volgende week ga bestellen

dus zal me niet al te veel kosten,denk als ik cpu moet vervangen
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft zijn leeftijd he?

Als em dood is, heb je excuus voor je ouders om een nieuwe pc te krijgen lol.
OC van 800Mhz is niet veel, maar sommige cpu laten zich niet overclocken.

Maar zo snel kan die nie dood zijn hoor
 
me ouders betalen niks hehe, moet alles zelf betalen :) ik werk toch, krijg je dan haha

maar cpu is al anderhalf jaar oud denk ja(toen ik hem kocht)

maar wil hem wel aan de praat krijgen, zit nou ff op me broertje's pc, maar dat is ook niet echt relaxt, aangezien die zelf ook te veel zit

en anders bestel ik morgen meteen nieuwe CPU en zet die erop(MOET zelf on-line kunnen)
 
4Launch Shop
alleen ga het geheugen denk iets beter doen nog
en ga IPV 4870x2 voor gtx 295

en nog wat koelings zooi hier van de site af

en haal ik volgende maand een leuke raptor schijf, en nog een exstra 1tb schijf
 
Laatst bewerkt:
naast je baterijtje zit een jumpertje (dat blauwe ding)
je moet je pc uit zetten en de voeding eruit trekken..
dan zet je dat jumpertje op het middelste pinnetje en het pinnetje dat eerst niet de jumper erop het
dan wacht je 10 seconde en dan zet je hem weer terug
dan sluit je je pc weer aan en gaan ;)

cmos_jumper.jpg
 
HIJ DOET HET!!!!!

me etter van een broertje liet me er niet op zijn pc, tot mijn frustratie

PC starten niet op na nacht staan,

dus ik besloot chiller ze idee te proberen,
dus ik dat videokaart eruit gehaalt, en dat batterij'tje er ff 5 min uitgehaalt

toen weer terug gestopt alles

toen deed hij het weer! hehe, wist niet wat een precies wat een jumper was
dus hield het bij batterij

deed een klein vreugde dansje toen hij het weer deed

thx voor de hulp allemaal, was zonder jullie niet gelukt, was het LAASTE wat ik verwacht had, het baterij'tje eruit halen haha
 
zie je wel ;) mooi dat het gelukt is :)
en je weet nu ook wat de jumper is :p
ik had het ook wel erg raar gevonden als er wat overleden was ;)
dus nu weet je eerst jezelf een beetje inlezen en niet zomaar wat instellingen doen

veel plezier weer met je pc
 
thx voor de hulp allemaal, was zonder jullie niet gelukt, was het LAASTE wat ik verwacht had, het baterij'tje eruit halen haha

Door het batterijtje eruit te halen gaat de 'foute' instelling die je had gemaakt (de overclock) uit je bios. Je pc probeerde telkens te booten op een OC die hij eigenlijk helemaal niet aan kan ;).
 
i love this forum man haha livesaver

leuk dat experimenteren met je pc
back to overclock, wil vanavond een suc6volle overclock hebben

wat is precies het nut van een jumper
en bij mij heb ik geen jumper ernaast zitten
 
Laatst bewerkt:
wat is precies het nut van een jumper
en bij mij heb ik geen jumper ernaast zitten

Mooi dat je het weer gefixed hebt :D

Nut van jumper is dus dat je niet het batterij eruit hoeft te halen als je de BIOS wilt resetten na een mislukte overclock poging.
Moet volgens mij bij elke moederbord wel zitten, op een plek rondom de batterij.

Als je straks weer een overclock poging waagt en je krijgt daarna zwart beeld.
Kan je de BIOS resetten door het plastic kapje een pin op te schuiven.
Daarna paar keer op powerknop rammen en dan weer kapje terug zetten zoals die eerst stond.
Dan start die in de meeste gevallen weer op :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Alphacool Core 1 CPU waterblok, alle versies uit voorraad leverbaar HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Sanders Supercool Direct Die 13th gen CPU block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Bl4ckj4ck666 amd ryzen cpu 5000 series Hardware & Software 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
J CPU ineens 99c Waterkoeling 24
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Cpu nog heet Waterkoeling 10
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
J Lga 115* cpu block voor socket 1200? Waterkoeling 8
P Bios update en cpu koeling Hardware & Software 2
Jason Bitspower CPU Block Summit EF-X Golden - BP-WBCPUEFX-GD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Groene aanslag op CPU blok Waterkoeling 2
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrowch M Series Reactor CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Ryzen AM4/ AM3/ Intel 115x / 1200 / 2011 / 2066 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Thim CPU water blok Waterkoeling 1
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
O Probleem installeren EK cpu waterblock Waterkoeling 3
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
Jason BarrowCH OLED CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Integrated 17W PWM Pump HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
Freddy Aqua-Computer cuplex kryos NEXT RGBpx CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
I Triple 80mm rad cpu+gpu Waterkoeling 2
Freddy EK-Quantum Magnitude High End CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
B Vraag over thermaltake 360 set en cpu fan Waterkoeling 3
Freddy Bitspower Premium Summit M CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Dima Monoblock vs standaard CPU block Waterkoeling 6
T Z390 mob , i5 9700k CPU met RTX 2070 GPU Overclocken Overclocking 1
D Past deze cpu koeler BP-WBCPUEFX-RGB op ASUS ROG Maximus X Formula Waterkoeling 13
Freddy EK-Velocity series High-End CPU Water Blocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan