+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Alstublieft help mij overklokken!

Junior Member Shady is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sat 19-Dec-15
    Credits
    505
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0

Alstublieft help mij overklokken!

Ik wil mijn PC overklokken tot het maximalen om weer spellen zonder "lagg" te kunnen spelen.
    Specificaties van PC:
    Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+ 2.98 GHz
    RAM: 4,00 GB (3,25 GB beschikbaar.
    Type systeem: 32bit ( x64-processor)
    Videokaart: ATI Radeon HD: 4300/4500 Series
    Moederbord: Kon ik helaas niet vinden.
    Ik hoop dat IEMAND mij kan helpen.

mvg, Shady

iSP
    iSP is offline.
    Senior Member iSP is a name known to alliSP is a name known to alliSP is a name known to alliSP is a name known to alliSP is a name known to alliSP is a name known to all iSP's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 19-Jun-11
    Credits
    1.956
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    14
    Er zijn een aantal problemen met dit topic, maar laat ik eens proberen een net antwoord te geven.

Als eerste per merk is het een beetje verschillend, doordat je niet weet welk moederbord het betreft (staat er meestal ook op) kunnen wij je niet helpen. Probeer dat eens met CPU-z op te zoeken, dat is een tool die ook handig is met overclocken.

Als tweede we weten ook niks over je videokaart behalve dat het een laag en flink verouderd model is, die zul je zeker moeten upgraden.

We weten als laatste ook niks over de soort games die je probeert te spelen, maar een dual core is voor moderne spellen vaak al te weinig en wil je graag een quadcore hebben.

Kijk ik wil niet te hard roepen dat het een kansloos topic is maar wij kunnen hier absoluut niks mee as is.

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    222
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Afhankelijk van het budget wordt het optie 1, 2 of 3 (of een afgeleide daarvan):

HWI Budget Game PC - december 2015
    HWI Game PC - november 2015
    HWI 4K Game PC

Je huidige setup kan je proberen over te klokken tot je een ons weegt, lag-vrij spelen behoort niet meer tot de mogelijkheden daarvan (of je moet je strikt houden aan Patience / Mijnenveger).
    Haikus are easy.
    But sometimes they don't make sense.
    Refrigerator.

Junior Member Shady is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sat 19-Dec-15
    Credits
    505
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0

alstublieft:

Het spel wat ik probeer te spelen is: Minecraft.
    screenshot van me moederbord: https://gyazo.com/18886c5f4c5ba5fd995ff8b77ca8e76e

uber-prutser the_cyberspace has much to be proud ofthe_cyberspace has much to be proud ofthe_cyberspace has much to be proud ofthe_cyberspace has much to be proud ofthe_cyberspace has much to be proud ofthe_cyberspace has much to be proud ofthe_cyberspace has much to be proud ofthe_cyberspace has much to be proud ofthe_cyberspace has much to be proud ofthe_cyberspace has much to be proud of the_cyberspace's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 15-Jun-11
    Credits
    3.179
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    22
    Google bracht me naar dit bordje: MSI Global

Mocht dit zo zijn dan kan je overklokken echt wel vergeten helaas.

Moderator dopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to all dopestuff's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Credits
    472
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    22
    Wat cyberspace zegt klopt:eigenlijk al die budget oude msi moederborden zitten niet eens opties op om te kunnen overclocken.
    Verder kun je altijd wat meer uit ook een oude pc halen, zeker als de wil/geld er niet is voor upgrade.

Echter is denk ik niet jou cpu in dit geval het grootste probleem maar ik denk jou videokaart.
    Probeer eens wat beter achter het precieze type van je videokaart te komen, en vaak kun je al in de videokaart software die wat overclocken (hier een redelijke how to)

uber-prutser the_cyberspace has much to be proud ofthe_cyberspace has much to be proud ofthe_cyberspace has much to be proud ofthe_cyberspace has much to be proud ofthe_cyberspace has much to be proud ofthe_cyberspace has much to be proud ofthe_cyberspace has much to be proud ofthe_cyberspace has much to be proud ofthe_cyberspace has much to be proud ofthe_cyberspace has much to be proud of the_cyberspace's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 15-Jun-11
    Credits
    3.179
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    22
    Ik zou er dan ook een SSD instoppen ondanks de sata poorten van generatie 2 zijn, dit zal je systeem ook een boost geven. En de ssd kan je eventueel meenemen naar een nieuw/ander syteem. Of zit er al een ssd in? Ik lees namelijk niets over opslag/os.

Moderator dopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to all dopestuff's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Credits
    472
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    22
    Ik denk dat het wijs is om even shady zijn wensen af te wachten, want we kunnen meteen wel meteen roepen gooi er een gtx 980 in maar ik gok zo dat dat niet helemaal de wens is...

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    12.291.547
    Mentioned
    240 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Volgens mij kan Minecraft prima draaien met jouw hardware.
    Als je jouw systeem even formatteert en een verse installatie van Windows erop zet, kan je waarschijnlijk Minecraft weer zonder lag spelen.
    En als je online speelt, zou het ook jouw internetverbinding kunnen liggen, heb je snel genoeg internet?

iSP
    iSP is offline.
    Senior Member iSP is a name known to alliSP is a name known to alliSP is a name known to alliSP is a name known to alliSP is a name known to alliSP is a name known to all iSP's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 19-Jun-11
    Credits
    1.956
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    14
    Nog een tip; je hebt een pci-e slot.
    Als je nu slim bent ga je naar de gemeentewerf en vraag je of je ergens een oud kaartje uit mag halen.
    Ik doe dat wel eens als ik iets ouds nodig heb en kom regelmatig snellere kaartjes tegen dan wat jij er nu in hebt zitten.
    En je haalt tot 15E ook nog wel wat leuks uit v&a anders, de hoofdprijs hoeft het niet te kosten.

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten