+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 67

Onderwerp: [TKA-OVERIGE] Laser Graveren - Laser snijden

Senior Member vincenttor will become famous soon enough vincenttor's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 02-Feb-09
    Credits
    246
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11

[TKA-OVERIGE] Laser Graveren - Laser snijden

Ik heb een lasersnij/graveer machine aangeschaft voor mijn airbrush hobby zodat ik mooi en precies stencils kan snijden.
    Nu kwam ik er achter dat graveren en plexiglas snijden bijv ok een leuke bezigheid is en aangezien aardig wat mensen graag plexiglas of delen laten graveren /snijden dacht ik misschien is het wat om hier aan te bieden.

Ik kan bijna alles snijden en graveren alleen snijden van ferro en non ferro materialen is helaas niet geschikt voor mijn laser ( deze machine kost gelijk 25.000 euro)

Het maximale materiaal formaat dat graveer of snijbaar is dat is 30x40 cm
    Dit word uitgebreid naar 1000x1000cm maar ben nog spullen aan het verzamelen voor de ombouw.

Dit zijn enkele voorbeelden wat ik al heb gemaakt.
    je kan zelf afbeeldingen aanleveren ik kan .ai en .cdr en vele andere bestanden openen
    Alles moet wel in Vector lijnen zijn en ik kijk natuurlijk de afbeelding nog na voor dat er gesneden of gegraveerd word.

Graveren op metalen is wel mogelijk doormiddel van een speciale spray deze ga ik nog aanschaffen maar de kosten hier van zijn niet misselijk.
    zodra dit mogelijk is laat ik dat gelijk weten

skai leer

skai leer

skai leer

Dus als je een vraag of idee hebt laat maar weten misschien kan ik je helpen
    Laatst gewijzigd door vincenttor; 17-04-11 om 23:54.

perfectly imperfect Thierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond repute Thierry's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 21-Jan-09
    Credits
    3.193
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    59
    Jij gaat klanten krijgen hier!

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    15.763.668
    Mentioned
    243 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Vet man! Daar ga je vast veel mensen mee blij maken

Ingeschreven
    Mon 02-Feb-09
    Credits
    246
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    ja ik wilde nog mn airbrush diensten ook aan gaan bieden maar goed ik ben nog niet echt super goed daarin vind ik
    doe dit pas enkele maanden nou ja paar dagen in totaal
    veel te veel hobby's en te weinig tijd om uit te oefenen

ik ben ook nog vrij vers met het laser snijden en graveren van materialen, lastige is dat elk materiaal zich anders gedraagt dus het is echt testen welk vermogen ik moet instellen en beweeg snelheid maar goed ben druk bezig met testen

ben ook blij dat het zo ontvangen word ook van jou kant freddy wist niet zeker of dit toegestaan was zo een dienst aan te bieden.

dit is wat ik heb geairbrushed niet veel bijzonders maar goed doe het ook nog erg kort

het plan is dus aangezien ik een cintiq 21ux ook heb aangeschaft waar ik nog steeds op zit te wachten (lekker leverings probleem al 1.5 week)
    maar ik ga dus foto's afbeeldingen etc overtekenen naar vector toe zodat ik dan stappen stencils ga maken en misschien daar ook mensen blij mee kan maken om dat te airbrushen exact zoals het gevraagd word
    maar goed loop weer te hard van stapel haha

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    462
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Die Yoshi is echt vet .

Maar je kan ook cutouts maken in plexiglas? En tot hoeveel mm dik mag dit dan zijn?
    Heb een plaat van 44 x 20 cm, kan je die verwerken met de machine? Het oppervlak waarin de cutout moet komen is maximaal 10 x 10 cm.
    Haikus are easy.
    But sometimes they don't make sense.
    Refrigerator.

Senior Member Garrett is on a distinguished road Garrett's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 05-Sep-08
    Credits
    1.161
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Kan je ook mijn metalen achterkant van m'n iPhone 4 graveren?
    Dus niet er doorheen
    Watercooling FTW!!!

Senior Member Daantjuhh14 has a spectacular aura aboutDaantjuhh14 has a spectacular aura aboutDaantjuhh14 has a spectacular aura about
    Ingeschreven
    Sun 04-Oct-09
    Credits
    730
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    14
    Ik stuur je zometeen een PM met wat vragen, dit is wel interesant!

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    462
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Daantjuhh de voorste .
    Haikus are easy.
    Refrigerator.

OC noob Harjo has much to be proud ofHarjo has much to be proud ofHarjo has much to be proud ofHarjo has much to be proud ofHarjo has much to be proud ofHarjo has much to be proud ofHarjo has much to be proud ofHarjo has much to be proud of Harjo's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 25-Oct-10
    Credits
    1.146
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    21
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Garrett Bekijk Berichten
    Kan je ook mijn metalen achterkant van m'n iPhone 4 graveren?
    Dus niet er doorheen
    Hij is van glas de achterkant

Senior Member Impulse will become famous soon enoughImpulse will become famous soon enough Impulse's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 13-Mar-09
    Credits
    375
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Misschien bedoelt hij wel een cover voor de iphone
    Maar zeker zeer vet dit....

Succes ermee kerel
    Add more fuel to the FIRE!!!

Ingeschreven
    Mon 02-Feb-09
    Credits
    246
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wwwicked Bekijk Berichten
    Die Yoshi is echt vet .

Maar je kan ook cutouts maken in plexiglas? En tot hoeveel mm dik mag dit dan zijn?
    Heb een plaat van 44 x 20 cm, kan je die verwerken met de machine? Het oppervlak waarin de cutout moet komen is maximaal 10 x 10 cm.
    44 bij 20 past ook helaas nog niet,
    uitsnijden moet een probleem zijn al moet ik nog wel met de lucht toevoer testen en de dikte van het plexi glas
    4-6 mm gaat zonder erg veel problemen als het dikker word moet er meer keer overheen gegaan worden en word het meer verhit
    krijg je erg conische afrondingen dit omdat de laser maar 40watt is.

als je doelde op bijv uit een blauw stuk plexi een figuur halen en zelfde uit helder plexi dan dat blauwe daarin steken dat is mogelijk maar moet je wel rekening houden met iets materiaal verlies door het snijden van de laser zelf natuurlijk.

ik ga even meten of ik die 4 extra cm erin kan krijgen.

mijn volgende stap is wachten op een lens die ik besteld heb (250$) kassa maar goed nu is het brandpunt 5.5 cm
    dan word het brandpunt 12.7cm ( werkt net als een vergrootglas in princiepe)
    de hele kleine details worden iets minder op die afstand van de 0.01 mm precies gaat hij naar 0.1 mm precies heb ik me laten vertellen dus denk dat je hier weinig van ziet

wat mijn eerste stap dus is de onderkant van de laser eruit slijpen zodat ik dingen eronder kan leggen van welk formaat dan ook
    dan zit ik niet meer aan de maten van het geleider frame geketend zoals ik nu heb.
    heb de laser ook maar 1 week in het bezit nu vandaar dat het nog niet allemaal geregeld is.

@garret,

Dit moet mogelijk zijn alleen hij laat een soort van opdruk achter ,
    hij kan helaas ferro/non ferro niet graveren zoals met een frees dat hij materiaal verwijdert.
    heb vandaag contact opgenomen met een bedrijf die deze speciale spray verkoopt deze breng je aan en het word een soort poeder
    zodra de laser er dan op brand brand hij het poeder erin en krijg je dit effect

This is a stainless steel knife using thermark lmm14 spray at 10% speed, 100% power, 1000 dpi.

Bond is permanent and we cannot scratch it off at all even with another knife.
    het is dus krasvast als je dat bedrijf moet geloven.
    Wacht nog op reactie wanneer ik dit kan op komen halen en daarna laat ik je gelijk weten hoe het bevalt/uitgepakt is.
    heb namelijk ook al een aanvraag van een bedrijf gekregen die informatie plaatjes voor grote watertanks wil laten maken en deze bestaan uit RVS.

Senior Member Garrett is on a distinguished road Garrett's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 05-Sep-08
    Credits
    1.161
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Ja zoals op dat mes dat is zeer vetjes.

@ Harjo ik heb een metalen achterkant, ik vond het glas achter maar zozo, en in China kosten die achterkantjes niet zoveel... ik heb er dus ook TWEE besteld

Kijk, de mijne ziet er van achter net zo uit:
    http://www.bellamybudiman.com/blog/w...metal-back.jpg

Ik wil dat iPhone er vanaf halen en er dan Garrett in laten graveren
    Watercooling FTW!!!

Senior Member DunceDict is just really niceDunceDict is just really niceDunceDict is just really niceDunceDict is just really nice
    Ingeschreven
    Thu 22-Jul-10
    Credits
    734
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    13
    dit is zeker vet, Airbrush ziet er trouwens ook goed uit.. alhoewel airbrush niet goedkoop zal zijn denk ik?

Tevens: Dat snijden is zeker wel leuk, misschien (later.. ooit.. als ik eventueel ideetjes heb die ik uit wil werken met bijvoorbeeld plexi.. dat ik dan wat vraag bij jouw.. als ik het niet vergeet dan xD)

btw: freddy vind dit wel goed hoor, anders had ie ook al meteen problemen gemaakt over het topic van wwwicked met zijn ledstrips..

en wij allemaal vinden het ook wel vet

Ben benieuwd hoe hoog de kosten eigenlijk gaan liggen

Banned . M5rvii will become famous soon enough
    Ingeschreven
    Fri 04-Jun-10
    Credits
    870
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    heej ik heb een cosmos eh ,
    http://www.angela.pl/galerie/c/coole...el-c_16104.jpg
    dat rood heb ik er uit gehaald , kun je daar een stukje doorzichtige plexi maken da er daar in past ??
    kan ook het panel op stuuren naar jou ,
    want wou achter de plexi leds doen
    pm me even als je wilt
    grtzzz Marviinn

Ingeschreven
    Mon 02-Feb-09
    Credits
    246
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    @dunedict,

ja de kosten , ik zou even niet weten wat plexi kost.
    Toevallig weer sinds begin deze week werk gevonden en ga me inschrijven bij de kvk als zzp'er
    ik kan dan plexi waarschijnlijk tegen inkoop halen dat zal wel aanzienlijk in kosten schelen.

Had voor de gein naar een bedrijf wat laser graveren ook aanbied op internet gemailed als klant voordoende:

lasergraveren van een afbeelding 15 cm x 15 cm op een plexiglas plaat:

- lasergraveren plexiglas plaat met afbeelding 15 cm x 15 cm: 65,- euro inclusief btw (exclusief plexiglas)

- levering: ex 's-Hertogenbosch

- levertijd: plm 1 a 2 weken na definitieve opdracht en aanlevering materiaal

ik doe het voor de helft

hangt er natuurlijk ook beetje vanaf wat.
    kijk moet ik erg veel aan de afbeelding doen of helemaal omzetten etc ja dan ben ik er snel een uur of langer aan kwijt heb natuurlijk ok andere dingen te doen.
    of dit moet zo gaan lopen dat ik hier mn werk van maak wat me opzich ook wel wat lijkt beetje special dingen doen airbrush/laser snijden/graveren etc.

beste is gewoon even pm sturen met het idee wat je in gedachten heb misschien heb ik wel een goed idee of weet ik wat en bedenken we een prijsje.

Het enige nadeel wat ik nu dus mee zit en al een aantal keer tegen de lamp gelopen ben is het formaat 30x40 maximaal
    ben bezig met materiaal en onderdelen aanschaffen maar de kosten zijn ook geen geintje om hem om te bouwen naar 1000x1000cm
    dat opent wel gelijk wat meer deuren als ware

@wwwicked,
    sorry voor de vertraging ik wil je graag helpen maar groter dan 40 past gewoon echt niet
    had een stuk karton op maat gesneden en dat paste totaal niet.

helaas voor de "valse" hoop haha

Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    462
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Spijtig, want heb exact die maat nodig (is het front van mijn plexiglazen behuizing).
    Haikus are easy.
    Refrigerator.

Mr. Grillmeister Source has much to be proud ofSource has much to be proud ofSource has much to be proud ofSource has much to be proud ofSource has much to be proud ofSource has much to be proud ofSource has much to be proud ofSource has much to be proud ofSource has much to be proud ofSource has much to be proud of Source's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 15-Dec-08
    Credits
    2.740
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    27
    Asus Sabertooth TUF Z87 - Intel Core I7-4770S - GEIL EVO Veloce 4x8GB 1866MHz - ASUS STRIX GTX1660ti OC
    Nanoxia Deep Silence 1 - Corsair AX760 - Samsung M.2 970 Pro 512GB - WD Black 4TB + Green 3TB - Asus Xonar Phoebus
    Alphacool XT45 Xflow + Corsair SP120 [3x] - VPP775/Bitspower topmod+res - Swiftech Apogee XT.2 - Alphacool GTX 1660ti

Dell XPS 13 (2015) - Dell Studio 1555

LG 49SK7900 - Denon AVR1713 - Denon DCD1015 - Philips BDP3380/12
    Bowers & Wilkins VM1 [5x] - Boston Acoustics ASW250

Senior Member DunceDict is just really niceDunceDict is just really niceDunceDict is just really niceDunceDict is just really nice
    Ingeschreven
    Thu 22-Jul-10
    Credits
    734
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    13
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Source Bekijk Berichten
    in mijn idee: ja en nee..

Ja hij verhuurt zijn dienst, maar nee hij verkoopt zijn producten.. dus hier is het eigenlijk ook al goed.. (althans lijkt mij teminste?)

Ingeschreven
    Mon 02-Feb-09
    Credits
    246
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    haha nou ja maakt mij niet erg uit

Ik ben vanaf aanstaande maandag als bedrijf ingeschreven voor onder andere airbrush / spuiten / kunststof lasser / laser snijder-graveren

verhuur me ondertussen ook 6 dagen per week als kunststof lasser dus heb het vrij druk, maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk.
    als er mensen zijn met een idee of iets moeten ze maar gewoon even emailen/pm sturen of hier reageren dan komen we er vast wel uit.

moet snel het max formaat uitbreiden want ik vind het zo jammer om nee te moeten verkopen , helaas vallen de meeste opdrachten/aanvragen uit grotere formaten dan 300x400.

Ingeschreven
    Mon 02-Feb-09
    Credits
    246
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    naam is slaktechniek geworden,
    website heb ik nog geen tijd voor gehad om deze te maken.

S.L.A.K. Techniek - Spuiten van lak - Lasersnijden & Graveren - Airbrushen - Kunststoflassen

S- Spuiten van lakken
    L- Lasersnijden/graveren
    A-Airbrushen
    K-Kunststof bewerking

daar staat slak voor

+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

LinkBacks (?)

1. 16-02-11, 01:30

User Tag List

Forum Rechten