+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Wil mogelijk overstappen op watercooling, wie o wie helpt:)

Junior Member darkalien is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Fri 07-Jun-13
    Credits
    510
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7

Question Wil mogelijk overstappen op watercooling, wie o wie helpt:)

hallo iedereen,

ik denk er al een tijdje over om watercooling te nemen,
    dit omdat mijn hardware leuke temperaturen haalt en de 5 fans tehoren zijn

op dit moment zijn allebij mijn videokaarten 70 graden, en dit is na een dag bijna idle zijn.
    vanochtend mijn pc aangezet om mijn HDD te defragmenteren hij was 70% gefragmenteed

en mja als ik dan ook nog eens leuk ga gamen dan stijgt dat natuurlijk en dan gaan die vinnetjes weer harder draaie je kent het wel...

Cpu haalt tijdens een passmark burn in test 95 grade

ben helaas een ramp met geld maar vakantie geld is altijd leuk

maargoed.

ik zal hieronder posten wat ik in mijn kast heb zitten en dan hoop ik dat iemand mij kan vertellen wat een leuk setje hiervoor zou zijn en wat het prijzenkaartje hiervan zou zijn,
    en voor het gevoel zou het helemaal top zijn dat iemand mischien kan helpen om het in te bouwen.

Budget: Variabel, ik weet niet voor hoeveel je een redelijke set heb, des noods spaar ik nog enkele maandjes (ik had rond de 200/300 in mijn hoofd?)
    Hardware:

Kast: Antec Nine Hundred Two - Midtowermodel Link

ASUS P6T SE - Moederbord - ATX - iX58 - LGA1366 Socket - UDMA133, Link
    Intel Core i7 i7-920 / 2.66 GHz - LGA1366 Socket - L3 8 MB

Antec TruePower New ??-750

Club 3D Radeon 4890 1GB, 2xDVI, PCIe
    en nog een Radeon 4800 Series van AMD zelf.
    Link en link

2x 1TB HDD
    1x 32GB SSD

ik wil graag beide videokaarten en de cpu koelen, geheugen lijkt mij niet snel nodig?
    oorzaak is:
    Warmte van de hardware zelf,
    ik hoop/vermoed dat de watercoeling stiller is dan de 5 Ventilatoren in de kast zelf.
    Videokaarten zijn een beetje overclocked.

Radiator wil ik proberen om hem in de kast te plaatsen, Link
    de fans voorop wil ik er mogelijk uit halen en daar achter heb ik een boel ruimte.
    en anders komt alles lekker buiten de kast

hier de link naar de winkelwagen, ik hoop dat het een beetje netjes bij mekaar gezocht is
    Voorkeur zo goedkoop mogelijk maar wel goed, dat ik niet halverwege de zomer er achter kom dat het niet goed genoeg koelt ofzo en dingen moet vervangen.

ik heb zelf dyslectie en ben altijd bang dat ik over dingen heen lees als ik zelf kijk naar wat ik nodig heb
    en als waterkoeling leek vermoed ik dat jullie VEEEEEL sneller kunnen zeggen wat goed/slecht is.
    + jullie ervaring is ook een boel waard uiteraard

hieronder 2 foto`s van de kast+inhoud.
    mochten jullie vragen tips/opmerking hebben dan hoor ik ze graag

img_1069.jpgimg_1074.jpg

Edit: bericht aangepast op Coolfris zijn aanrade
    Laatst gewijzigd door darkalien; 09-06-13 om 11:29.

Moderator coolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond reputecoolfris has a reputation beyond repute coolfris's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 04-Feb-08
    Credits
    3.477
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    90
    Je wilt de CPU en de videokaarten gaan waterkoelen?

Wat is je budget?

Ik raad je aan om ook even dit topic door te nemen: http://forum.highflow.nl/f40/advies-...ng-setup-1653/
    Dat is een goeie leidraad om zelf een begin te maken met het samenstellen van een waterkoelset. Daarna kan ik of iemand anders je verder op weg helpen.

Voor de CPU + de 2 videokaarten heb je minstens een 240mm radiator nodig (of 2x 120mm rads). Twee keer 120mm radiatoren zijn nog wel intern te plaatsen in je kast. Een 240 past meen ik ook intern (bovenin) of met wat modden voorin op de plek van de drive bays. (Zie hier)

Een 360 mm radiator zal zeker buiten de kast geplaatstt moeten worden zoals bijvoorbeeld op de foto hieronder:

In verband met de ruimte in je kast is het misschien het handigste om een bayreservoir/pomp combinatie te nemen.
    Die staan hier tussen: Bay Reservoirs

Maar neem aub dat adviestopic even door en stel een winkelwagentje samen zodat we verder kunnen sleutelen aan je set.

http://forum.highflow.nl/f35/hoe-kan...kelwagen-4832/

Senior Member XenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant future XenoMorpH's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 14-Aug-08
    Credits
    8.828
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    31
    Weet je zeer dat je geld in waterkoeling wilt gaan steken? Persoonlijk zou ik eerder dat geld wat je kwijt bent in een nieuw systeem/onderdelen steken ipv geld te pompen in waterkoeling voor verouderde hardware. Nieuwe grafische kaart zou een veel beter idee zijn.

Bijvoorbeeld een gpu block voor je grafische kaarten: EK-FC4890 LT (Light) - Acetal . dat is 2 x €60.- = €120.- voor kaarten van 5 jaar oud. Kun je beter een 2e hands 6950/6970 op de kop tikken (met een gpu waterblock ofzo) en kijken of je de 2 4890 kaarten verpatsen (denk €35-€50 p/s).

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou wat meer geld in het upgraden van de performance stoppen.
    INTEL 8700K
    ASUS ROG Strix Z370-F Gaming
    16GB Corsair Vengeance 3200MHzC16
    ASUS NVidia 1080TI STRIX
    Samsung 840 SSD 250GB
    Crucial BX200 SSD 960GB
    Crucial p1 M.2 SSD 1000GB

Ingeschreven
    Fri 07-Jun-13
    Credits
    510
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7
    mja, mja i had gehoopt door middel van de waterkoeling dit systeem beter te kunnen overklocken,
    en mocht het niet helpen dan rekening houden met de huidige kaarten als ik wat anders bestel.
    Maaar! ik ga nog even rondkijken voor de videokaarten bedankt voor het meedenken,

langzaam verder sparen en dan mischien club3d radeon hd 7870xt jokercard bestellen
    tenzij ik zometeen gevloek ga horen en iedereen wat anders aanraad

Edit:

Ik denk dat ik het zoizo in stappen ga doen,
    Eerst nieuw mobo of videokaart, hierna de ander.
    Dan extra geheugen, Dan watercooling.
    Bedankt voor het meedenken iig.
    Laatst gewijzigd door darkalien; 10-06-13 om 11:21. Reden: Plannings wijziging

underwater enthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud ofenthernal has much to be proud of
    Ingeschreven
    Thu 30-Jun-11
    Credits
    737
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    23
    Misschien ook even meegeven, en ik begrijp niet dat niemand dat hier aangehaald heeft, maar in elk geval je CPU temps horen niet zo hoog te zijn met je huidige Koeler bij stock en onder normaal gebruik. Nuja, zoals je zelf al aangeeft ga je toch eerst wijzigingen doen, als je daarna nog nood hebt aan waterkoeling zie je wel

perfectly imperfect Thierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond repute Thierry's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 21-Jan-09
    Credits
    2.953
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    59
    De cpu temp lijken mij goed te verklaren.. op de cpukoeler zit geen fan als ik het goed zie, de enige airflow over dat ding komt van de casefan op de achterkant.

Ingeschreven
    Fri 07-Jun-13
    Credits
    510
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7
    er zit 1 Grote Fan boven de cpu, er zit er een naast (achterkant van de pc) en er zit er 1 op de zij plaat die alle 3 richting de cpu kijken,
    weet uit mijn hoofd even niet op te noemen welke kant de flow op ging maar ze werkte mekaar allemaal netjes mee
    kast is overigens beetje aangepast, de 2 videokaarten zijn eruit, het is 1 r9 geworden.

http://www.blueaurapc.com/part_info....=systemcase_12 hier zie je de andere fans makkelijker op

Remy Das Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond repute Das Experiment's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 20-Jul-10
    Credits
    2.218
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    45
    Die grote fan boven je cpu koelt de cpu niet hoor.
    Zorgt er alleen maar voor dat de warme lucht je kast uit komt.

En je fans staan niet gericht op je cpu. (het zijn nu outtake fans)
    Dan zou je ze moeten omdraaien. Maar dan heb je helemaal geen flow meer door je case.
    https://forum.highflow.nl/signaturepics/sigpic1739_2.gif

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Credits
    329
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    81
    "koop" een corsair all in one setje, dat is echt de beste goedkoopste en simpelste oplossing, deze setup een custom waterkoelings set, kan je beter gelijk een cpu mobo en SSD upgrade doen.

maar dat is mijn mening !
    Long time lurker

Senior Member stefan787 has a spectacular aura aboutstefan787 has a spectacular aura aboutstefan787 has a spectacular aura about stefan787's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 03-Jun-13
    Credits
    2
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    Ja ik sluit mee helemaal bij k.3nny aan, z'n all in one toch hrt handigste en kost niet al te veel.

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten