+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Waterkoeling setup voor Xbox 360

Junior Member jefke is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Wed 31-Oct-12
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0

Waterkoeling setup voor Xbox 360

Hallo,

Ik zit al enige tijd met het plan om mijn Xbox 360 console te waterkoelen. Dit met als voornaamste redenen
    - de levensduur te verlengen door een betere koeling te voorzien
    - en de console wat minder lawaaierig te maken

Bij voorkeur zou ik de koeling intern hebben in de originele xbox behuizing zodat je er van buitenaf nauwelijks iets van ziet, maar weet niet of dit haalbaar is.

Ik had aan de volgende mogelijke configuratie gedacht:
    CPU/GPU-blok
    1 x XSPC Xbox 360 CPU/GPU Low Profile - Acetal

Fan
    2 x 70MM Recom Fan RC-7015BY 18DB
    ter vervanging van de originele xbox fans en gemonteerd tegen de radiator

Pomp en Reservoir
    1 x XSPC X2O Compact 450 Pump

Radiator
    1 x Magicool Mini II 2x40 Radiator LC-RADI40X2

Fitting
    6 x 6MM (8-6MM) Schroeffitting - G1/4

Slangen, koelvloeistof en toebehoren: hier wacht ik even mee tot ik een goede configuratie heb.

Link naar winkelwagen: XBOX 360 Opstelling 1

Belangrijkste vragen:
    - Is deze opstelling performant genoeg om de xbox 360 voldoende te koelen?
    - Wat vinden jullie ervan? Nog tips of ervaring?
    - Past deze opstelling in de xbox? Of is het nodig om een deel buiten de behuizing te plaatsen?

Alternatieven:
    Pomp en Reservoir
    Eheim Compact 600 (84 x 45 x 65 mm) (niet bij highflow verkrijgbaar)
    +
    Alphacool Eheim Station II solo UPDATE without Pump 15130

Pompen
    Koolance Pump PMP-400

Alphacool DC-LT Ceramic - 12V DC - Pump - bulk Version 13154
    +
    Alphacool DC-LT Plexi top 13136

Laing DDC-1 MCP350 12V
    +
    OCLabs XPTop Laing DDC Plexi Top Black

Laing DDC-1Plus MCP355 12V

Alphacool D5-VPP655 - Single Edition / No Top
    +
    EK-D5 X-TOP CSQ - Plexi of Bitspower D5/MCP655 Mod Pump Top V2 Acrylic BP-D5TOPAC2-BK

Reservoirs
    Alphacool Laing DDC Reservoir / Top Combo Rev.2 (in combinatie met Alphacool pomp DC-LT Ceramic)

Swiftech MCRES-Micro Rev2 Reservoir

Radiator
    Magicool XTREME DUAL 2x80 - 160 Radiator

Is één van deze alternatieven beter geschikt? Of hebben jullie nog iets anders in gedachten?

Link naar winkelwagen met alternatieven: XBOX 360 Alternatieve opstellingen

Bijkomende vragen:
    - Is een controller (voor pomp) noodzakelijk? Kun je de pomp ook temperatuurgeregeld (automatisch) instellen?
    - Hoe zorg je voor de voeding van de pomp? Kan dit door een aftakking te maken van de voeding voor de ventilatoren?

Ik heb in ieder geval al een voedingsblok voorzien met 25W extra vermogen om te voorkomen dat de console te weinig stroom heeft door de koelinstallatie.

Alvast bedankt voor jullie advies!

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    10.800.043
    Mentioned
    239 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Intern gaat niet lukken, daar is de XBOX behuizing veels te klein voor.
    Radiator, reservoir en pomp moet zeker buiten.

Al jouw genoemde setups zijn voldoende om jouw XBOX beter te koelen, de stockcooler stelt namelijk niet zo veel voor
    Let wel ff op dat je de juiste slang bij de juiste fitting neemt.
    Je hebt nu namelijk te grote slang geselecteerd, deze heb je nodig:
    PVC Slang - 6MM ID - 8MM OD - Clear

- Is een controller (voor pomp) noodzakelijk? Kun je de pomp ook temperatuurgeregeld (automatisch) instellen?
    Nee is niet noodzakelijk, de XPSC X2OP450 is prima pompje voor jouw setup zonder controller.

- Hoe zorg je voor de voeding van de pomp? Kan dit door een aftakking te maken van de voeding voor de ventilatoren?
    Deze heb je dan nodig: Innovatek external Power Supply 90W 12V

perfectly imperfect Thierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond repute Thierry's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 21-Jan-09
    Credits
    2.953
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    59
    Of de 2x 40mm rad voldoende is om de xdoos te koelen weet ik niet... zelf gebruik ik een tfc 120mm rad en die voldoet prima iig

Kapitein Sanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant future Sanders's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Credits
    509
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    31
    2x40 gaat voldoende wezen in de zin van koeling. Heb wel eens een build gezien met dat kleine dingetje wat jaren geleden.
    Echter als je voor 2x80 mm zou kunnen gaan, waarom niet?
    Je hebt sowieso 70 mm fans in je mandje staan dus dat zou je dan even aan moeten passen naar het juiste formaat.

Als je de ruimte hebt zou ik dus voor de 2x80 mm gaan, maar de 2x40 mm trekt het ook wel

Vergeet niet dat ik van jullie hou.

Junior Member jefke is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Wed 31-Oct-12
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0

Smile bedankt voor de tips!

Hallo,
    Sorry voor de late reactie, ik ben sinds enkele maanden ziek geworden en ben het nog steeds.

Heel erg bedankt voor het advies, tips en correctie!!! Deze zijn zeer nuttig voor mij en hebben me goed op weg geholpen.
    Daar de koelinstallatie toch niet in de behuizing van de xbox past, ga ik een iets grotere dimensionering nemen voor de radiator en de ventilatoren.
    Voor alle duidelijkheid: het is het groter model van de xbox (niet de slim versie), maar ik neem aan dat jullie hier van uitgingen.

Het enige wat ik me afvraag is hoe en waar aan ik de componenten ga mounten (monteren) zodat het geheel wat stabiel en robuust vasthangt en het een klein beetje estetisch uitzicht heeft.
    Maar daar moet ik nog over nadenken. Tips zijn natuurlijk welkom.

Groetjes.

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten