• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoeling nemen

ItsOnlyMeNL

New member
Beste forum leden!

Ik wil sinds kort waterkoeling gaan nemen. Echter heb ik hier echt niet veel verstand van wat ik eventueel nodig ben en wat het beste zou zijn.

Wat ik altijd al wel vet gevonden heb is deze resevoir Bitspower Water Tank Z-Multi 400 - POM BP-WTZM400P-BK die dan boven op de kast kan komen. Ik wil graag mijn CPU koelen een Core i5 2500K socket 1155. Mijn videokaart dient daarnaast ook gekoeld te worden het gaat om een MSI GTX 670.

Ik hoop dat iemand een goede set voor mij hier neer kan zetten wat ik allemaal nodig ben en waar ik eventueel op moet letten. Ruimte is geen probleem ik ben nog opzoek naar een goeie kast. suggesties altijd welkom.

Ik heb eerder een waterkoeling set gehad alleen die pomp hielt er snel mee op en dat heeft mij een CPU gekost. Daarben wil ik het na 6 jaar weer eens een keer proberen.

Groeten,

Wesley
 
- Wat is jouw budget?

Geen

- Wat is jouw hardware?

MSI GTX 670, Core i5 2500K

- Welke behuizing heb je?

Nog een crappy one, hier moet een nieuwe voor komen.

- Welke hardware wil je gaan waterkoelen?

Videokaart en CPU

- Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)?

Stilte en overclocken

- Waar wil je de radiator gaan plaatsen?

Boven in de kast of onderin.

- En overige informatie die van toepassing kan zijn
Beter teveel informatie dan te weinig, zodat we je beter kunnen helpen.

Ik ben opzoek naar een goeie set, heb er eerder ooit 1 gehad waarvan de pomp er dus mee ophield. Heeft me een CPU gekost.


1. Kies jouw Radiator:

Koolance 280 Radiator, 2x140mm 30-FPI Copper HX-CU1402V

2. Kies jouw Fans:

2x Aerocool 120mm Shark Blue Edition Fan 1500RPM EN55420

3a. Kies jouw CPU block

DangerDen DD-M6 Brass CPU Block - LGA 2011, 1155/1156, 1366

3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
(check hier of welke waterblokken van EK passen op jouw videokaart: CoolingConfigurator.com)

Voor de GTX 670 Kan ik zo niet een goeie vinden iemand suggesties?

4. Kies jouw Reservoir

Bitspower Water Tank Z-Multi 400 - POM BP-WTZM400P-BK

5a. Kies jouw Pomp

Koolance Pump PMP-450

5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)

Kan iemand mij uitleggen hoe het met tops zit? Of waar het voor is?

6. Kies jouw Koelvloeistof

2x Feser One Cooling Fluid - UV BLUE

7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)

5 Feser Tube UV - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - BLUE ? Als er iets over is altijd handig ;)


8. Kies jouw Fittingen

6x 13MM (1/2) Feser Schroeffitting - G1/4


Hier is de link naar mijn winkel mandje Winkelwagens :: waterkoeling 1 - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Wellicht dat ik deze kast wil kopen Thermaltake Overseer RX-I Raad iemand deze aan of juist niet?
Is dit een beetje in orde?

Groeten, Wesley
 
Laatst bewerkt:
Met een pomptop verbeter je de prestaties van de pomp en kan je fittingen naar keuze gebruiken ipv de 1/2 aansluitingen die standaard op der PMP450 zitten.
Je hebt gekozen voor 3/8-1/2 slang en dat past niet over de standaard top die op bij de PMP450 zit.
Hier vind je de tops.. Tops for D5 (MCP655, PMP-450) pumps

De radiator die je hebt gekozen is voor 140mm fans maar je hebt 120mm fans gekozen, 1 van de 2 zal je moeten aanpassen.
Tipje: Alphacool - CPU Khlung und Wasserkhlung sowie PC-Cooling und Silent-PC Artikel von Alphacool - Alphacool NexXxoS XT45 Full Copper 240mm 14164 deze staat nog niet in de shop maar je kan wel een aanvraag voor aanmaken hier HighFlow Product Suggesties en Nieuws
Review: Alphacool NexXxoS XT45 360 Radiator « martinsliquidlab.org tis wel van de 360 maar de prestatie verhoudingen zullen het zelfde zijn

Welke MSI 670 heb je precies??
 
Met een pomptop verbeter je de prestaties van de pomp en kan je fittingen naar keuze gebruiken ipv de 1/2 aansluitingen die standaard op der PMP450 zitten.
Je hebt gekozen voor 3/8-1/2 slang en dat past niet over de standaard top die op bij de PMP450 zit.
Hier vind je de tops.. Tops for D5 (MCP655, PMP-450) pumps

De radiator die je hebt gekozen is voor 140mm fans maar je hebt 120mm fans gekozen, 1 van de 2 zal je moeten aanpassen.
Tipje: Alphacool - CPU Khlung und Wasserkhlung sowie PC-Cooling und Silent-PC Artikel von Alphacool - Alphacool NexXxoS XT45 Full Copper 240mm 14164 deze staat nog niet in de shop maar je kan wel een aanvraag voor aanmaken hier HighFlow Product Suggesties en Nieuws
Review: Alphacool NexXxoS XT45 360 Radiator « martinsliquidlab.org tis wel van de 360 maar de prestatie verhoudingen zullen het zelfde zijn

Welke MSI 670 heb je precies??



Hi Thierry,

Zou deze top er bij passen denk je Koolance MCP655/D5/PMP-450 Top / Base Acetal COV-RP450 ?

Wat is precies je reden dat ik voor die radiator zou moeten gaan?
Bedankt dat je het zei van de fans, zelf niet gezien, :$ overheen gekeken.
Ik heb de MSI GTX 670 Twin Frozor

Grtz
 
Die top past prima.

Voor de Twin Frozor kaart is geen fullcover blok van EK en wss ook niet van andere merken.

De reden dat ik die radiator aanraad is omdat het een van de best presterende rads is uit de review (in de link die ik eerder ga) en ook nog een 1 van de goedkoopste, de UT60 van Alphacool is nog beter maar die is erg dik en ik weet niet of je die wel kwijt kan.
 
De beugels die je los heb Besteld zijn voor 50mm ressen en het res is 60mm
Zelf heb ik die beugels ook gebruikt met een 60mm res maar ik kan alleen de boel in elkaar houden door middel van tyraps.

Bij de maat van het res staat 60/50, de buis is 60mm dus dan zou wss het zwarte gedeelte 50mm zijn en kan je hem dan alleen op die stukken vast zetten.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan