• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Watercooling kit, advies gevraagd

wizzard11

New member
ben van plan om aan de gang te gaan met watercooling in het begin alleen mijn cpu.
nu kwam ik deze set tegen XSPC X2OKIT750 Dual WaterCooling Kit.

nu mijn vraag.

is deze kit sterk genoeg om later uit te breiden om 2x een msi gtx460 hawk talon attack mee te coolen ?
gaat het me dan voornamelijk om de pomp / reservoir omdat deze mooi in 5.25 bay past.
 
Zowel de MCP 350 als de MCP 355 zullen je toekomstplannen kunnen trekken.
Ik zou toch eerder naar de sterkere van die twee neigen: de MCP 355.
Dat is voor een CPU only loop eigenlijk meeeeeer dan genoeg, maar zo heb je straks wel betere prestaties wanneer alle rest erbij komt.

Laing / Swiftech DDC-1Plus MCP355 12V

die is 600L per uur en die in de kit 750L per uur, kan iemand mij uitleggen hoe dat zit ?

sorry maar ben een beginner met watercooling.
 
Geen probleem ;). Je moet niet alleen kijken naar de flow, maar ook de opvoerhoogte is belangrijk. De opvoerhoogte geeft aan hoe goed de pomp zijn flowrate behoudt onder hoge weerstand (dus een loop met veel blokken). De XSPC pomp heeft een opvoerhoogte van 1.5m, terwijl de MCP355 een opvoerhoogte van 4.7m heeft. Dit betekent dat de MCP355 veel beter de flowrate behoud bij hoge restrictie.
 
Je zal misschien een net iets lagere temperatuur zien als de flow hoger is. Het grootste voordeel met een hoge opvoerhoogte is dat je best veel componenten kan toevoegen voor je merkt dat de flowrate sterk verandert.
 
De set zelf kan je niet aanpassen, het is namelijk een standaard gesloten set verpakt in een doos.
Als je de genoemde onderdelen wilt, dan zou je een eigen set moeten samenstellen.
Alle onderdelen dien je dan dus los te bestellen, qua prijs kom je dan wel wat hoger.
 
Dit zijn 2 radiatoren die dunner zijn dan de GT Stealth, en naar mijn weet presteren ze allebei beter dat een GT Stealth van dezelfde maat.

Swiftech MCR220-QP-K 240 Radiator
XSPC RS240 Black

Allebei zijn de 35mm of dunner.
Een voordeel van 240mm radiatoren is dat er veel meer fans beschikbaar voor zijn, die vaak ook betere prestaties hebben.
Als je nog leuke ideeën wilt opdoen, hieronder staat een link naar een thread van iemand die ook z'n 960 II advanced waterkoelt (Ik wilde zeker weten of een 240 radiator bovenin wel paste):

CM 690 II Advanced Watercooled - XtremeSystems Forums
 
is zeker een goede voor ideeën, ziet er goed ook als ik me grafische kaarten ga doen had ik ook zoiets in gedachten.

en bedankt voor de informatie ik ga het eens rustig bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Jawel, maar ook de diverse andere onderdelen op de kaart hebben iets van koeling nodig.
Een full cover block is een mooie oplossing om alles in een keer goed te koelen.
Helaas kunnen ze die niet maken voor elk type kaart, gezien er overal net weer iets anders 'uitsteekt'.
Dan kan je gaan voor een universeel koelblokje voor de GPU core, en een set heatsinks voor de mem en VRM modules
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B RayStorm D5 Photon AX360 WaterCooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
C XSPC X2OKIT750 RASA Dual WaterCooling Kit/ rasa of raystorm? Waterkoeling 7
D XSPC X2O RASA RS120 WaterCooling Kit Advies Waterkoeling Setup 6
brazen XSPC X2O RASA RS120 WaterCooling Kit vs Noctua NH-D14 Advies Waterkoeling Setup 13
M XSPC Rasa 750 RS360 WaterCooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
P 1st Watercooling kit - help me please :) Advies Waterkoeling Setup 3
R XSPC X2O Delta V4 WaterCooling Kit vragen. Waterkoeling 2
dark viper zwolle XSPC X20 Delta 450 WaterCooling kit HighFlow Product Reviews 18
MonsterEnergy Slang grootte/formaat XSPC X2O Delta V4 WaterCooling Kit Waterkoeling 1
M XSPC X2O Delta V4 WaterCooling Kit review HighFlow Product Reviews 6
R Geen vloeistof bij XSPC X2O Delta V3 WaterCooling Kit Waterkoeling 9
I XSPC X2O Delta V3 WaterCooling Kit vragen Waterkoeling 5
Vissa XSPC X20 Delta V3 Watercooling Kit HighFlow Product Reviews 9
Freddy Watercooling Standaard Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
W [Watercooling] €250 - €350, Asus Turbo 3090 GPU Advies Waterkoeling Setup 1
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
Ruud hooge temps watercooling, i9 10900k , 2080 super. Waterkoeling 10
YesonSK Alphacool WaterCooling? NVIDIA 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
J 1e custom watercooling setup. Advies Waterkoeling Setup 4
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
O Eerste stappen watercooling Advies Waterkoeling Setup 5
T Advies watercooling Advies Waterkoeling Setup 8
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
P Review watercooling order Advies Waterkoeling Setup 2
F Samenstellingslijst watercooling maken Advies Waterkoeling Setup 23
S New at watercooling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies Watercooling kits 240 rad €250 budget Advies Waterkoeling Setup 4
D Watercooling set gezocht Advies Waterkoeling Setup 34
G [gezocht] watercooling block hdd Gevonden 3
R nieuwe watercooling setup na 4 jaar Advies Waterkoeling Setup 5
P [ TKA ] Watercooling materiaal ( EK, swifttech, bitspower , cpu , gpu blocks ... ) Verkocht 1
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Parvum Systems L1.0 ATX Watercooling Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
H Custom watercooling - Thermaltake Core p5 - CPU Advies Waterkoeling Setup 7
N Watercooling PC Bouwen Waterkoeling 3
V SLI Watercooling Setup [Budget 1000,- ] Waterkoeling 1
O Setup Voor Watercooling Waterkoeling 18
K Watercooling Setup Waterkoeling 1
D Watercooling cases Advies Waterkoeling Setup 7
P gtx 980 SLI watercooling Waterkoeling 3
R First watercooling build log old school pc Gallery & Build Logs 7
O Setup Watercooling ? Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
R Thermaltake watercooling componenten. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan