• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Overstappen naar waterkoeling

U

UgotHeinzzd

Guest
Na het nodige gelezen te hebben hier en op andere fora toch ook nieuwsgierig naar de meningen en adviezen van de eindgebruikers zelf. Ik wil overstappen naar waterkoeling, omdat ik het gewoon erg mooi vind. Sommige zullen dat begrijpen andere niet. Ook gaat mijn voorkeur het liefst uit naar 1 merk en ik neig voor EKWB te kiezen. Voor wat het uitmaakt, het moet in een Silverstone TJ-09 komen.

Wat zijn jullie ervaringen met EKWB en hebben jullie eventueel adviezen?
Graag zou ik ook jullie advies krijgen met de benodigde hoeveelheid aan koelvermogen?
Het is de bedoeling om het zo stil mogelijk te laten zijn. Dus de fans die er voor hangen draaien dan tussen de 600/800 max 1000 rpm. Is dat mogelijk met het onderstaande aan radiatoren?

Intel® Core™ 2 Quad Q9450 @ 3000
Corsair TWIN3X 2GB DDR3 PC3-10666 1333MHz
Enermax MODU82+ 625 Watt
2x WD VelociRaptor RAID0

Asus Striker II Extreme:
CPU Q9450: EK-Supreme HF - Full Copper
MOSFET 1: HR-09 Type 04
MOSFET 2: HR-09 Type 04
MB NB: EK-NB S-MAX - Acetal
MB SB: EK-ASUS NB/SB 1 - Acetal

ENGTX280/HTDP/1GB:
EK-FC280 GTX SLI - Acetal + Nickel
EK-FC280 GTX RAM Backplate

Radiators:
Midden vd kast: XSPC RS120 BLACK
Bovenzijde vd kast: XSPC RS240 BLACK

Fans:
4x Scythe 120MM Gentle Typhoon 1850RPM D1225C12B5AP-15

Pomp:
Laing D5-MCP655 of de Laing DDC-1Plus MCP355 12V

Top:
EK-D5 X-TOP - Acetal G1/4 Rev.2 of de EK-DDC X-TOP Rev.2 Acetal

Reservoir:
EK-Multioption RES X2 - 150 Advanced

Fittingen & Fillport:
5x 10MM (3/8 ID - 1/2 OD) Bitspower Schroeffitting 45 graden Rotary - G1/4 Matt Black
4x2stuks: 10MM (3/8 ID - 1/2 OD) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks) Matt Black
8x 10MM (3/8 ID - 1/2 OD) Bitspower Schroeffitting 90 graden Rotary - G1/4 Matt Black
1x Bitspower 2xG1/4" Fillport Matt Black BP-MBWP-C04
7x Bitspower G1/4 Matt Black Low Profile Stop Fitting BP-MBWP-C09

Slang/Tube:
4 mtr: Feser Tube UV - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - CLEAR / BLUE
 
Laatst bewerkt:
De meeste onderdelen die je geselecteerd hebt zien er goed uit. Alleen even een opmerking over je radiator, zo niet het belangrijkste deel van je loop ;). Je hebt namelijk een Black Ice GT Stealth geselecteerd, en ik vroeg me af waarom? Als je het namelijk voor de dikte doet, er zijn veel betere dunne radiatoren beschikbaar, en in een TJ-09 hoef je je denk ik geen zorgen te maken over dikte ;). De XSPC RS en vooral de Swiftech MCR zijn hier goeie voorbeelden van. Allebei onder de 4cm, en presteren allebei beter dan de GT Stealth. Het grote nadeel aan de GTS is vooral zijn hoge water restrictie, wat vervelend is als je überhaupt al veel componenten in je loop hebt zitten.

Verder vraag je of het mogelijk is om het te doen met 1x120 en 1x240. Dit is te doen, maar dan moet je wel 2 dingen veranderen: Wil je goeie temps, dan is het aan te raden om radiatoren te nemen die beter presteren dan de eerder genoemde dunne. Ik zie dat je het zo stil mogelijk wil, dus dan wil je geen radiator die geoptimaliseerd is voor hoge RPM. Mits je het geld kan missen, is de SR-1 een goeie radiator voor jou. Deze serie is speciaal gericht op lage RPM, zoals hier goed te zien is. Wat je echter waarschijnlijk ook al meteen opvalt is dat de XSPC RX serie bijna op gelijk niveau presteert (met een verschil op 600RPM van 0.1c), en op hogere RPM zelfs iets beter. Daarom is dit dan eigenlijk ook de radiator die ik jou zou aanraden ;).

Daarbij weet ik niet welke fans jij van plan bent te nemen, maar er is in ieder geval 1 serie fans die ik de meeste mensen die waterkoelen ten zeerste aanraad, en dat is de Scythe Gentle Typhoon. Dit is een fan die eigenlijk bedoelt is voor servers, maar zich via Scythe een weg heeft gevonden naar de waterkoelingsindustrie, waar hij zeer geschikt voor bleek. Er is op het moment geen fan bekend die zo'n hoge luchtverplaatsing heeft tegen zo'n lage geluidsproductie. Hij is niet heel duur, zeker niet als je hem vergelijkt met fans zoals NoiseBlockers, maar hij is absoluut zijn geld waard, en ik denk dat er meerderen hier zijn die het eens met me zijn ;).
 
Als eerste erg bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Ik moet je ook gelijk bekennen dat ik de Black Ice serie gekozen heb uit ‘populariteit’ als ik zo over bepaalde fora heen lees. Verder ben ik bovenin me kast echt beperkt tot een dikte van maximaal 3.5cm of ik zou het met 1 fan moeten doen op een 240 radiator..dit lijkt me alleen niet voldoende? Het Mobo tray heeft achterin een beugel zitten die me daarin beperkt, verwijderen zie ik niet als optie. De tweede radiator wil ik kwijt in de airduct welke nu dient voor de VGA koeling. Wil deze in de behuizing zelf kwijt en naar buiten laten blazen. De fan achterop het MoBo tray wil ik laten dienen voor de aanvoer van ‘koele’ lucht.

Ik heb net je advies opgevolgd en me verdiept in de XSPC RX serie! Deze heeft alleen een afmeting van 124x63x280mm (WxDxH) en dit kan ik echt niet kwijt. De XSPC RS120 heeft daar in tegen een afmeting van 121x35x155mm (WxDxH) wat net zou moeten passen. Ze zijn in vergelijking me de Black Ice serie in ieder geval een stuk goedkoper al maak ik me daar in eerste instantie niet zo druk om, het moet gewoon echt goed en betrouwbaar zijn. Heb ik alleen bij deze serie ook voldoende aan 1x 120 en 1x een 240 radiator?

Wat de fans betreft, op het moment bezit ik een aantal Scythe S-Flex SFF21F met een lucht verplaatsing van 108,2 m³/h bij 1,600rpm. Ze draaien nu op de helft van hun vermogen en zijn echt fluisterstil en hoopte dat ze goed genoeg zouden zijn. Zie dat de Gentle Typhoon D1225C12B4AP-14 bij 1450rpm een verplaatsing hebben van 63 m³/h. Ik denk dat ze elkaar niet veel zullen ontlopen op een 1000rpm?

Wat is jou ervaring met de te gebruiken slang als het om het materiaal gaat waarvan het gemaakt is?
 
Het enige grote nadeel van de Scythe GT's is dat ze (bij mijn weten) niet in een PWM versie te koop zijn ?
Goed ingezet op een mobo wat PWM ook netjes ondersteund kun je dat mooi stil krijgen.

Dat netjes ondersteunen doen ze lang niet allemaal, de eerste goeie ASUS moet ik nog tegen komen.
(ken ze ook lang niet allemaal !!)
Een pwm sturing in het bios aanduiden als een spanning (5V 7V enz) is "not done" in mijn beleving.

Een echte PWM sturing zet de volle 12V op de fan die dan met de extra (vaak blauwe) draad aan en uit
geschakeld wordt.
De verhouding tussen aan en uit (in tijd) bepaalt dan de RPM van de fan. Vandaar ook de benaming PWM.
(Pulse Wide Modulation).

Zodra de Scythe GT's als PWM op de markt komen ben ik als "stilte genieter" gelijk fan ;)

Added after 44 minutes:

Wil deze in de behuizing zelf kwijt en naar buiten laten blazen. De fan achterop het MoBo tray wil ik laten dienen voor de aanvoer van ‘koele’ lucht.

Als ik hier zo om me heen kijk/lees dan is het beter dit anderom te doen.
De lucht door de rad's zo koel mogelijk aanvoeren.
De warme lucht in de kast blazen is niet zo'n heel groot probleem vaak en kan dan
met de case fan(s) afgevoerd c.q. naar buiten geblazen worden.
Daarbij blaas je de meeste herrie dan ook de kast in i.p.v. gelijk naar buiten.

Wat de fans betreft, op het moment bezit ik een aantal Scythe S-Flex SFF21F met een lucht verplaatsing van 108,2 m³/h bij 1,600rpm. Ze draaien nu op de helft van hun vermogen en zijn echt fluisterstil en hoopte dat ze goed genoeg zouden zijn. Zie dat de Gentle Typhoon D1225C12B4AP-14 bij 1450rpm een verplaatsing hebben van 63 m³/h. Ik denk dat ze elkaar niet veel zullen ontlopen op een 1000rpm?

Voordehandliggende conclusies zijn vaak minder voordehandliggend dan je zou verwachten ...
Ik bedoel, het is appels met peren vergelijken wat je nu doet, zeker als je ze op een rad zet.
Op een rad zit je veel meer met restricties in de airflow dus moet je het meer in fan's zoeken
die ook iets druk op kunnen bouwen.
De fabriekant zal de flow zo gunstig mogelijk doen voor komen terwijl de ene fan veel beter
geschikt is voor op een rad dan de andere.
 
Laatst bewerkt:
Het enige grote nadeel van de Scythe GT's is dat ze (bij mijn weten) niet in een PWM versie te koop zijn ?
Goed ingezet op een mobo wat PWM ook netjes ondersteund kun je dat mooi stil krijgen.

Dat netjes ondersteunen doen ze lang niet allemaal, de eerste goeie ASUS moet ik nog tegen komen.
(ken ze ook lang niet allemaal !!)
Een pwm sturing in het bios aanduiden als een spanning (5V 7V enz) is "not done" in mijn beleving.

Een echte PWM sturing zet de volle 12V op de fan die dan met de extra (vaak blauwe) draad aan en uit
geschakeld wordt.
De verhouding tussen aan en uit (in tijd) bepaalt dan de RPM van de fan. Vandaar ook de benaming PWM.
(Pulse Wide Modulation).

Klopt inderdaad ;). Ik heb een controller die met temperatuur sensoren werkt, dus voor mij is PWM niet erg belangrijk voor stilte. Ik denk dat als je een fancontroller hebt, zelfs al is het maar een simpele Scythe controller, dan kan je prima wat stevige fans in je loop gooien ;). Daarbij wil ik ook nog opmerken dat de 1450RPM GT's nog steeds stiller zijn op 100% dan m'n slipstreams op 70%. Het enige wat ik hoor is luchtverplaatsing ;).

Voordehandliggende conclusies zijn vaak minder voordehandliggend dan je zou verwachten ...
Ik bedoel, het is appels met peren vergelijken wat je nu doet, zeker als je ze op een rad zet.
Op een rad zit je veel meer met restricties in de airflow dus moet je het meer in fan's zoeken
die ook iets druk op kunnen bouwen.
De fabriekant zal de flow zo gunstig mogelijk doen voor komen terwijl de ene fan veel beter
geschikt is voor op een rad dan de andere.

Ik zou inderdaad kijken naar fans die wat meer druk kunnen leveren. De GT's hebben inderdaad niet veel luchtverplaatsing, maar verliezen die ook nauwelijks wanneer ze met veel weerstand te maken krijgen. Zoals hier goed te zien is, zitten de GT's helemaal links (hoogst luchtverplaatsing tegen laagste geluidsproductie). Helaas zijn de meeste fans die rond de GT zitten niet echt goed verkrijgbaar in Europa. San Ace en Panaflo zijn hier voorbeelden van. Wat mij nu pas opvalt is dat het vooral de hoge RPM fans zijn die undervolt zijn die een goeie CFM/noise ratio hebben. Helaas zijn de meeste mensen een beetje schichtig om een Scythe UK3 op hun radiator te gooien, zelfs als ze hem gaan undervolten ;).
 
Het e.e.a. op advies aangepast.

Beide heren bedankt voor de info !

Ik heb me verdiept in de fans en als ik het tabel mag geloven dan komen de GT’s inderdaad beter naar voren. Vraag me dan alleen wel af onder welke omstandigheden ze getest zijn en met wat voor materiaal. Ook de radiators heb ik aan gepast en heb nu de keus gelegd bij die van de XSPC RS serie. De XSPC RX serie zijn echt te dik, kan dit niet kwijt op beide plaatsen.

Zit echter nog wel met een aantal andere vragen :help

- Zijn twee radiators van de RS serie voldoende?
- Heeft de plaatsing van de pomp binnen de loop nog een cruciale rol?
- Heeft het gebruik van 45 en 90 graden rotary fittingen veel negatieve ‘flow’ invloed?
- Welke transparante slang blijft het langst mooi?
- De te gebruiken vloeistof, auto koelvloeistof icm gedistilleerd water?
- Hoe belangrijk is de grote van het reservoir?
- Wat te gebruiken als thermal compound, pads of pasta?
- Advies in hoe je het best bepaald welke fittingen het mooist passen icm de slang dikte, afstanden ect (ik gok langs gaan met heel het MoBo)?
 
Laatst bewerkt:
Ik pak er even 1 punt uit, de andern moet ik je het (juiste) antwoord schuldig blijven.

- Heeft de plaatsing van de pomp binnen de loop nog een cruciale rol?

De plaats van de pomp valt in principe mee, zolang het res(ervoir) maar pal voor de pomp zit.
Daarbij moet het res boven de pomp zitten zodat de zwaartekracht zorgt voor een goede
aanvoer van water/vloeistof naar de pomp.

Dat ik dit punt er toch even uit pik is omdat dit punt een behoorlijk grote invloed kan hebben bij je plannen.
En dan doel ik op plaatsing en ruimte in je kast.
 
Ik pak er even 1 punt uit, de andern moet ik je het (juiste) antwoord schuldig blijven.

- Heeft de plaatsing van de pomp binnen de loop nog een cruciale rol?

De plaats van de pomp valt in principe mee, zolang het res(ervoir) maar pal voor de pomp zit.
Daarbij moet het res boven de pomp zitten zodat de zwaartekracht zorgt voor een goede
aanvoer van water/vloeistof naar de pomp.

Dat ik dit punt er toch even uit pik is omdat dit punt een behoorlijk grote invloed kan hebben bij je plannen.
En dan doel ik op plaatsing en ruimte in je kast.

Het is inderdaad de bedoeling om het reservoir boven de pomp te hangen, reservoir tegen het MoBo tray aan en de pomp op de bodem.
Er zit dan alleen wel een rechte afstand van ongeveer -13cm tussen beide. Dit leek me alleen niet echt een probleem?
 
Beide heren bedankt voor de info !

Ik heb me verdiept in de fans en als ik het tabel mag geloven dan komen de GT’s inderdaad beter naar voren. Vraag me dan alleen wel af onder welke omstandigheden ze getest zijn en met wat voor materiaal. Ook de radiators heb ik aan gepast en heb nu de keus gelegd bij die van de XSPC RS serie. De XSPC RX serie zijn echt te dik, kan dit niet kwijt op beide plaatsen.

Zit echter nog wel met een aantal andere vragen :help

- Zijn twee radiators van de RS serie voldoende?
Als ze alleen bedoelt zijn voor je CPU en moederbord is dat meer dan genoeg.
- Heeft de plaatsing van de pomp binnen de loop nog een cruciale rol?
Die heeft Calimero al beantwoordt ;).
- Heeft het gebruik van 45 en 90 graden rotary fittingen veel negatieve ‘flow’ invloed?
Zolang je er geen 20 of iets dergelijks gestoord in je loop zet is er niets aan de hand.
- Welke transparante slang blijft het langst mooi?
Lastige vraag om eerlijk te zijn. Probleem is dat de meeste slangen plastizer bevatten, wat ze soepel houdt. Dit zorgt er echter ook voor dat ze op den duur gaan verkleuren en een melkachtige kleur krijgen. Voor zover ik weet hebben alle slangen hier last van, alleen zie je het bij gekleurde slangen uiteraard minder.
- De te gebruiken vloeistof, auto koelvloeistof icm gedistilleerd water?
Ik zou alles met glycol of dergelijke koelmiddelen gewoon met rust laten. Gewoon gedistilleerd water van de drogist + anti-bacterieel middel zoals een zilveren killcoil is perfect ;).
- Hoe belangrijk is de grote van het reservoir?
Nauwelijks belangrijk. De grootte van het reservoir maakt eigenlijk alleen tijdens het vullen en ontluchten uit en bepaalt hoe lang het duurt voordat je hem weer moet bijvullen (tijdens het ontluchten zit er nog veel lucht in je loop die dan in je reservoir terecht komt).
- Wat te gebruiken als thermal compound, pads of pasta?
Ik zou voor Artic Silver 5 of MX-2 gaan. Mijn eigen voorkeur gaat uit naar MX-2, vanwege deze test.
- Advies in hoe je het best bepaald welke fittingen het mooist passen icm de slang dikte, afstanden ect (ik gok langs gaan met heel het MoBo)?
Inderdaad de slang uitleggen langs de fittingen, snij in het begin alle stukken een centimeter of 3 te groot, beter iets over en dat er dan afsnijden dan iets te kort en dan dat stuk slang moeten weggooien ;).

Even gereageerd in je eigen bericht ;).
 
Je geeft in principe op al mijn vragen een duidelijk antwoord, Kan het kort houden ;)

- Zijn twee radiators van de RS serie voldoende?
Als ze alleen bedoelt zijn voor je CPU en moederbord is dat meer dan genoeg.
+ Heel het moederbord, CPU en GPU

- Heeft het gebruik van 45 en 90 graden rotary fittingen veel negatieve ‘flow’ invloed?
Zolang je er geen 20 of iets dergelijks gestoord in je loop zet is er niets aan de hand.
+ Om heel eerlijk te zijn... ik wou de slang zo dicht mogelijk bij het moederbord houden, 8x45gr, 9x90gr en 6 rechte. Dicht bij de 20 dus..:eusa_silenced: dit moet ik dus wijzigen vrees ik?
 
45 graden fittingen hoef je je 0,0 zorgen om te maken. De angst voor 90 fittingen stamt nog steeds uit de tijd dat er niet al te veel info over de impact ervan was en men toen zwakkere pompen gebruikte als nu.

Hieronder een voorbeeld van de impact van 15 nylon bochtjes op een set die een klein beetje te vergelijken valt met die van jouw. Om de vergelijking met je set gaat het niet, dus aan de flow nummers hoef je niet al te veel waarde te geven. Het gaat meer om het voorbeeld van 15 van de meest restrictieve bochtjes op een vrij restrictieve set (veel blokjes) [edit op die laatste zin...] Het gaat meer om hoeveel impact 15 van de meest restrictieve bochtjes hebben op een vrij restrictieve set (veel blokjes) [/edit]

2zgw2h0.jpg


263wj83.jpg


Met een DDC 18W pompje komt de flow met die 15 elbows nog op 1.17GPM

Maar dat zijn flowverschillen die je in de temp nauwelijks zal gaan merken. Een flow van rond de 1GPM is "good".

Maar het ging dus om die impact van die 15 nylon bochtjes. Dat zijn van deze fittingen:
img_14.jpg


Die zijn vrijwel zeker nog een stuk restrictiever dan de bitspower 90 fittingen. Hier een testje van martinm waar je kan zien dat die nylon fittingen meer restrictie hebben dan een DD bochtje. Deze zijn van binnen ruimer uitgeboord en hebben een vrij lage restrictie. Dit geld ook voor de bitspower 90 graden fittingen. Dit zijn ruim uitgeboorde fittingen met niet veel restrictie voor de doorstroom.

Hier nog een mooie verwoording van martinm over 90's:

The typical metal barb to delrin to barb type elbow is roughly equal to this:

1 EK Supreme HF = 11 elbows

So...I wouldn't worry about a few, but if you have 10+, that's roughly equal to a low restriction CPU block.


De impact van 90's valt dus reuze mee en zeker van die van bitspower. Het is een beetje een spook uit het verleden van de waterkoeling die nog steeds aktief is.
emot-iiam.gif

Gelukkig dankzij mensen als martinm:
emot-ms.gif



Zolang de flow rond de 1GPM ligt en er voldoende radiatoren gebruikt worden met deftige fans, kan er niet veel mis gaan wat koelprestaties betreft.;)



Een XSPX RS 120 + 240 is voor jouw hardware wel iets aan de krappe kant. Met de CPU op stock + GPU + mobo zal er op load iets van 350 tot 400Watt aan warmte verwerkt moeten worden.
Met je S-Flex fans op max @1500-1600rpm is die warmte wel te dumpen.

Hieronder een grafiekje uit deze review van een RS 360 ter indicatie voor de 120 en de 240 tesamen:

XSPC-RS360-Thermal5.png


Let wel dat hier een flow van 1.5 GPM is en het rad niet in een kast geplaatst staat. Het blijft dus slechts een indicatie.

Met de swiftech MCR rads zou je ietsje betere koelprestaties kunnen halen:

vopph3.jpg


(Uit deze review van de MCR360)

Het zijn kleine verschillen, maar het kan misschien net dat beetje zijn tussen wel en niet tevreden zijn met de koelprestaties. In dat kader is een DDC 18W pompje ook voor jouw set misschien een betere keuze voor een toefje meer prestatie wat flow betreft.
 
Laatst bewerkt:
Hmm, blijkbaar had ik over het feit heen gelezen dat je je GPU's ook wilde koelen. In dat geval heeft Coolfris inderdaad gelijk, en is de RS iets aan de krappe kant. Een Swiftech MCR zal dan net iets betere prestaties leveren als je het toch dun wilt houden ;), en voor de prijs hoef je het ook niet te laten (MCR120 +MCR220 is 5 euro goedkoper dan dezelfde combi van XSPC RS).

Ook kan je met zoveel blokken en wat fittingen (alle kleine beetjes tellen mee) inderdaad beter gaan voor een DDC3.2/MCP355 gaan (zelfde pomp, andere benaming). Deze kan wat beter overweg met hogere restricties, in tegenstelling tot de D5, die vooral gemaakt is voor lagere restrictie.
 
Opnieuw bedankt voor de uitgebreide info!

Zou het veel schelen als ik er voor zou kiezen om de mosfet's en of NB en SB passief te koelen?
Dit om de (weerstand) en warmte te drukken om zo bij mijn huidige keuzes te kunnen blijven.

Als ik wat reviews lees over de DDC3.2/MCP355 in vergelijking met de D5 dan zou de eerst genoemde meer herrie maken?
Ook de reviews over de Swiftech MCR220-QP-K 240 Radiator doen mij twijfelen ten opzichte van de RS..
 
Dat scheelt zeker veel voor de pomp.
Mosfets, NB en SB hebben eigenlijk sowieso geen waterkoeling nodig, tenzij je het voor de look doet, ziet er natuurlijk wel vet uit.

Enkel de NB kan je watergekoeld wel voordelen mee halen als je flink wilt gaan overclocken.
De NB kan dan ook erg warm worden en kan dus betere koeling gebruiken.

De MCP355 bromt meer dan de MCP655 (D5).
Maar het blijft dan nog steeds een stille pomp (wel een dempingmatje onder zetten, want de MCP355 kan behoorlijk trillen).
 
Daar had ik inderdaad ook al naar zitten kijken, maar ik ben niet zo kapot van de koper look. Ik ga denk ik maar voor deze variant. Het liefst zou ik ze in het zwart hebben, maar dat is nergens te verkrijgen. Of ik zou ze zelf moeten maken. De NB & SB wil ik toch erg graag onder een waterblokje stoppen. Zijn er eigenlijk backplates nodig voor deze waterblokken of zit dit erbij? Kan dat zo 1,2,3 nergens duidelijk uit opmaken al zie ik ze wel gemonteerd op sommige moederborden.

Wat de pomp en radiator betreft ben ik nog met mezelf in conclaaf. Ik kan er eventueel wel een tweede 120 radiator bij hangen, maar voor het aanzicht wil ik dit eigenlijk niet. Hoe moet ik dat trouwens zien "de pomp op een dempingmatje zetten"? Neem aan dat de pomp vastgezet moet worden, dan loopt de resonantie toch nog steeds langs de montage punten? Wel minder maar toch.. stilte is voor mij erg belangrijk en heeft ook de hoofdrol.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
C wil overstappen naar waterkoeling Waterkoeling 6
wijthoef Overstappen van WC naar Air, i7+4870x2 Overige Koeling 14
M overstappen naar feser 360 nut? Waterkoeling 4
M Overstappen acrylic hulp Waterkoeling 1
D Wil mogelijk overstappen op watercooling, wie o wie helpt:) Advies Waterkoeling Setup 9
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
Hightower Opzoek naar 280mm rad grills Gezocht 0
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
D VDG naar ARGB fan Cases en Modding 2
P Aansluiten 2x8 en 1x6 pin ( videokaart ) naar voeding Handleidingen en Installatie Tips 1
M Op zoek naar deze kabel voor Hitbox Venom Arcade stick Gaming 3
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy Brook Console Converters (PS3 naar PS4, XBOX naar PS etc.), Fighting Board en meer HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
Freddy Halo naar Arcade hallen Gaming 3
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
R Waterkoeling setup presteert niet naar behoren. Waterkoeling 3
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5
TinusB Bitspower G1/4 naar G1/4 (2x OD) Verbindingsstuk Matt Black BP-MBWP-C08 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Swiftech H220X2 uitbreiden naar Formula XI MB chipset Waterkoeling 60
Big 8 Pin Voedings Kabel naar Ssd aansluiting Hardware & Software 6
C 4pin molex splitter naar 4 pin molex (3x) PCB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
TheDeeGee Male 4-Pin GPU naar Female 4-Pin PWM HighFlow Webshop 8
Limecat Op zoek naar een betere PSU Hardware & Software 2
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
Bas9466 MSI GTX 980 2 X 8 PIN verloop stukje van 6 naar 8 pin of gewoon nog 1 8 pin kabel kan Problemen & Oplossingen 0
Bas9466 Ben opzoek naar een product voor mijn Core x9 fan controller card met usb aansluitin Problemen & Oplossingen 9
H Headhunter upgrade naar nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
S Op zoek naar 2pin moederbord naar aan/uit, Reset switch kabel langer dan 30cm Cases en Modding 2
U hardware shift van corsair 450D naar fractal node 605 (met hulp van de kat) Gallery & Build Logs 2
G Op zoek naar witte PSU met witte kabels Hardware & Software 4
Bjorn@demichiel.nl Opzoek naar waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 173
B 4-PIn naar 3-Pin ?? Overige Koeling 3
Baloo.be Update waterkoeling setup naar Corsair 850D Advies Waterkoeling Setup 3
MrGiorgio Minder naar de bioscoop? Films / Movies 12
D ben op zoek naar een waterblock van Bitspower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
F Playstation 4 / PS4 - HDMI naar VGA met converter? Gaming 11
L LED strip connectie naar moederbord vraag Handleidingen en Installatie Tips 2
A Bestaande OS overzetten naar RAID 0 ? Handleidingen en Installatie Tips 4
Stephan---pro Windows 7 naar fabrieks instellingen wat nu ? Algemene Discussies 8
F Waterkoeling (500 euro) i 7 4770k 3.5 ghz overclock naar 4.5 ghz met MSI GTX 780 TI Advies Waterkoeling Setup 29
Freddy [GEVONDEN] Nintento Game Cube kabel naar Televisie Gevonden 2
faljukin 800D naar 900D Gallery & Build Logs 13
N naar welke tempratuur kijken\programa Waterkoeling 3
DieHard [GEZOCHT-DIENST] Terugzetten van HTC One x naar vorige android en eventueel rooten. Gevonden 0
C opzoek naar begeleiding voor een build (PGB) Cases en Modding 8
olympus 12v accu naar 12v auto/gloeiplug stekker Electronica 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan