• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuwe Rig wil watercooling, CPU + SLI GPU (MOBO)

KoenRaad

New member
Hallo Allemaal,

Mijn naam is koen en it is mijn eerste post op dit forum, deze is me aangeraden door de persoon waar ik al mijn PC-hardware koop(medewerker MyCom :p)

Heb 6 weken geleden mijn huidige build werkende weten te krijgen, op eigen houtje(oh dat voelt goed de eerste keer als alles werkt:D) Heb alleen nu de smaak te pakken gekregen(zoals mijn vrienden het zeggen:p) en wil graag nog een stapje verder met mijn pc. Ik heb echt geen ervaring met waterkoeling en elk opzicht, en hoop dan ook raad te krijgen van meer ervaren builders. De gezamelijke prijs wil ik onder de 800eu houden en ik hoef dan ook niet de budget onderdelen waarbij ik later eventuele tegenslagen tegenkom

Ik ben met een build bezig welke uit deze componenten bestaan gaat:

Corsair Obsidian Series 800D - Kast
ASUS Maximus V Formula* - Moederbord
Intel I-7 3770K - Processor (+Corsair H100 koeling)
Corsair Dominator Platinum 2400MHZ CL9 - Ramgeheugen
EVGA Geforce 680GTX 4GB - Videokaarten
Samsung 830 Series: 256GB - SSD
Samsung HD502IJ: 512GB - Harde Schijf
Corsair 700GS - Voeding

[[[- Ik ben ervan bewust dat deze topic over waterkoeling gaat, maar zou ook graag raad ontvangen bij het kiezen van een goede voeding. Momenteel beschik ik over de hierboven genoemde Corsair 700GS, deze is van goede kwaliteit maar aangezien ik 2 dubbele aansluitingen zal nodig hebben voor mijn GPU, en er waarschijnlijk ook wattage-tekort zal optreden gaat mijn systeem een nieuwe nodig hebben, b.v.d. -]]]

Ik heb hier de 800D, V Formula, en de GTX680 allen ongeopend naast me staan. Past niet in mijn huidge kast en wil deze bewaren totdat ik met watergekoeld systeem in zee ga :)

De 800D beschikt over alle ruimte dus dat is 1 obstakel minder.
De kast heeft 360radiator mogelijkheden boven, maar wil mijn kast zoals dit eruit laten zien :

http://www46.zippyshare.com/v/53897763/file.html

*De Maximus V Formula Beschikt over de zogenaamde FUSION Thermo, hier kan ik Tubes aansluiten op mijn Mobo, vandaar dat ik deze in mijn titel tussen haakjes gezet heb x).

Ik wil graag gebruik van deze FUSION technologie maken mits dat mogelijk is, en wil verder mijn CPU dus koelen evenals mijn GPU's.

Die medewerker raadde mij het merk EK aan maar ik sta open voor alle criteria en adviezen

Bedankt voor het lezen en ik hoop geholpen te kunnen worden,

mvg. Koen
 
Laatst bewerkt:
Om te beginnen :

In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
(check hier of welke waterblokken van EK passen op jouw videokaart: CoolingConfigurator.com)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires,

aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)

Als je dat heb gedaan, kunnen wij alles voor je itwerken, hou ook gelijk rekening met je eigen voorkeuren en vermeld ook waarom natuurlijk :D

Dat is 1 basis stap waarbij je op de goede weg kunnen helpen!

Oh en die 800 euro is zo op ;) dat zal je zo wel merken :D!

Oh ps ;)

http://forum.highflow.nl/f35/hoe-kan-ik-een-link-maken-naar-een-winkelwagen-4832/
 
Bedankt voor het reageren Kenny,

Ik heb dus al een beetje rondgekeken maar heb echt geen idee wat voor effecten de verschillen hebben qua werking op het geheel.

EK-CoolStream RAD XTX (480) deze rad leek mij fijn, een dikkere rad zodat de ventilatoren(Xigmatek XLF-F1253 120mm bv.) op lagere snelheid kunnen draaien ivm geluid, dit was ook een advies voor lage Db's(iemand enige idee of dit klopt en of ik dan ook de juiste keuzes heb gemaakt?)

EK-Supremacy Elite - Intel 2011 waterkoeling block voor de 3770k had ik in gedachte

EVGA GeForce GTX 680+ 4GB versie heb, heb ik hier dan 2 losse waterblocks voor nodig of heb je Duals?? als je twee losse nodig hebt ga ik voor : EK-FC680 GTX+ - Nickel(x2)

moet je hierbij ook de backplates bestellen? deze : EK-FC680 GTX Backplate - Black (QClass2)



Heb zelf al CoolerMaster Koelpasta en een trechter x) achter de andere laatstgenoemde onderdele ga ik wel achteraan dan.

En de voeding, een idee, iemand???

gr
 
Doe even mijn laatste linkje aanklikken en doe dat even :D!

want dan zal je zelf ook inzien hoe het zit kwa onderdelen :)

Tis niet de bedoeling dat wij natuurlijk een winkelwagen voor je neergooien en dat je dat blindelings gaat bestellen :), het is altijd prettig als je weet wat je koopt,

Ga gewoon de onderdelen af en lees ook vooral de omschrijving bij het behorende product, zo leer je meer en sneller over het product te weten.

Wat je al heb, moet je natuurlijk niet kopen, dat snappen we allemaal :D!
 
Ik had dat linkje bekeken jah, handig gebeuren :). Ik las alleen online over dubbele waterblokken voor dual SLI alleen zag ze niet tussen de producten staan, dus dacht ik vraag het even. Ik ga het lijste zo compleet mogelijk maken en ik kom hier dan ook op terug, zal morgen wel worden denkik;) iig bedankt kenny voor het zetje in de goede richting.

mvg
 
Heb een beetje rondgesnuffeld, en dit leek mij een aardige setup

Coolgate Quad 120mm Ultimate Heat Exchanger Radiator (CG480)
4x120mm Fan Radiator Shroud
(120mm fans zoek ik nog, ben opzoek naar de wat bredere fans)
EK-Ekoolant Blood RED (premix 1000mL en hoeveel zal ik nodig hebben?) [koelvloeistof]
swifttech MCP655[pomp]
TUBE Masterkleer 13/10mm UV - GREEN[slangen]
EK-Supremacy Elite - Intel 115x[cpu blok]
EK-FC680 GTX+ - Nickel(2x) [gpu blokken]
EK-FC680 GTX Backplate - Black (2x) [gpu achterkant]

, Koen
 
Klik ff op de link van k3nny . Op die manier kunnen we beter advies geven :)
Wij moeten namelijk per onderdeel nl ook in de shop zoeken...

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
 
http://highflow.nl/index.php?dispat...id=6276&hash=920042df2cc2c43fcb1d0f93c2d662ee


Coolgate Quad 120mm Ultimate Heat Exchanger Radiator (CG480) (niet in de shop) :

http://www.frozencpu.com/products/1...m_Ultimate_Heat_Exchanger_Radiator_CG480.html

EK-FC680 GTX+ - Nickel(2x) [gpu blokken] ( niet in de shop)

http://www.ekwb.com/shop/ek-fc680-gtx-nickel-plus.html

EK-FC680 GTX Backplate - Black

http://www.ekwb.com/shop/blocks/vga-blocks/fc-backplates/ek-fc680-gtx-backplate-black-qclass2.html

De fans ben ik nog aan het bekijken welke mij schikt.

[[[ SUNBEAMTECH Rheosmart 6 Fan Controller (PL-RS-6) ]]]

excuses voor het onbegrip xD. Ik geloof dat mijn moederbord met de fusion thermo technologie 3/8 aansluitingen heeft, en als ik het goed begrijp hebben de EK blocks 1/4 (?) kan ik deze dan uberhaupt wel aan elkaar krijgen? heb ik speciale fittingen nodig ?

bvd Koen
 
Laatst bewerkt:
3/8 aansluitingen gaat over de fitting zelf (aan de slangzijde). Als je bij de EK blocks kijkt, dan zie je dat er G1/4 staat. G1/4 is de schroefdraad maat. Je hebt dus fittingen nodig met slangmaat 3/8, met schroefdraad G1/4.

De door jou gekozen slangen en fittingen zullen dan ook niet passen op je moederbord aangezien 1/2 groter is dan 3/8.

Qua fittingen moet je dus hier zoeken: Fittingen 10MM ID (3/8) (en opletten dat het G1/4 is, zoals bijvoorbeeld deze).

Qua slangen moet je hier tussen neuzen: 3/8 Slangen (10MM binnendiameter)
 
de setup moet er als volgt uitzien:

http://rog.asus.com/wp-content/uploads/2012/06/fusion-thermo-watercooled.jpg

Ik heb dus slangklemmen nodig.

deze moeten voldoen dan:

PrimoChill Clip / Slangklem (3/8) kunststof UV Red


Translucent Tygon Tygoprene Tubing, 1/8" ID, 1/4" OD, 1/16" Wall, 10' Length: Amazon.com: Industrial & Scientific
als ik je goed begrijp moet deze dus wel passen?

(heb tussendoor mijn winkelwagen tussendoor aangepast en mijn slangkeuze was uiteindelijk Feser Tube UV - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - RED , weet niet of dit dan alsnog fout is :p )

en qua fittingen, wat bedoelen ze met 3/8ID - 1/2OD iets van ingang uitgang?

bedankt voor het reageren
 
Ok ok, ik denk dat ik nu een heel eind kom, ik ga het binnenkort bestellen allemaal en ik kan alleen nog aanlopen tegen de fittingen en slangen, maar ik geloof dat ik nu de goede keuzes gemaakt heb, dankjullie wel. over een maand ofzo bestel ik als ik klaar ben laat ik sowieso nog wat weten .

mvg Koen
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27
HighFlow Nieuwe EK-Vardar X3M 120ER Fans en Damper Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Lamptron ARGB, DRGB, RGB + PWM Splitters / Hubs en Displays HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Computex 2018, nieuwe speeltjes Hardware & Software 8
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
Freddy Nieuwe EK-Supremacy sTR4 AMD Threadripper waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
DBRichard Nieuwe DBR website! Algemene Discussies 3
Heineken Nieuwe pomp maakt raar geluid Problemen & Oplossingen 4
Freddy Nieuwe Cablemod kabels en kits! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4
M Oude behuizing (lian Li PC-O8) verkocht. Nieuwe behuizing (Lian Li PC-O11 ROG) advies Waterkoeling 0
A nieuwe build phanteks evolv shift x ryzen 5 Gallery & Build Logs 0
Freddy Nieuwe EKWB D5+pump combo en RGB reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Nieuwe Alphacool pompjes en meer :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan