• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuwe Rig wil watercooling, CPU + SLI GPU (MOBO)

KoenRaad

New member
Hallo Allemaal,

Mijn naam is koen en it is mijn eerste post op dit forum, deze is me aangeraden door de persoon waar ik al mijn PC-hardware koop(medewerker MyCom :p)

Heb 6 weken geleden mijn huidige build werkende weten te krijgen, op eigen houtje(oh dat voelt goed de eerste keer als alles werkt:D) Heb alleen nu de smaak te pakken gekregen(zoals mijn vrienden het zeggen:p) en wil graag nog een stapje verder met mijn pc. Ik heb echt geen ervaring met waterkoeling en elk opzicht, en hoop dan ook raad te krijgen van meer ervaren builders. De gezamelijke prijs wil ik onder de 800eu houden en ik hoef dan ook niet de budget onderdelen waarbij ik later eventuele tegenslagen tegenkom

Ik ben met een build bezig welke uit deze componenten bestaan gaat:

Corsair Obsidian Series 800D - Kast
ASUS Maximus V Formula* - Moederbord
Intel I-7 3770K - Processor (+Corsair H100 koeling)
Corsair Dominator Platinum 2400MHZ CL9 - Ramgeheugen
EVGA Geforce 680GTX 4GB - Videokaarten
Samsung 830 Series: 256GB - SSD
Samsung HD502IJ: 512GB - Harde Schijf
Corsair 700GS - Voeding

[[[- Ik ben ervan bewust dat deze topic over waterkoeling gaat, maar zou ook graag raad ontvangen bij het kiezen van een goede voeding. Momenteel beschik ik over de hierboven genoemde Corsair 700GS, deze is van goede kwaliteit maar aangezien ik 2 dubbele aansluitingen zal nodig hebben voor mijn GPU, en er waarschijnlijk ook wattage-tekort zal optreden gaat mijn systeem een nieuwe nodig hebben, b.v.d. -]]]

Ik heb hier de 800D, V Formula, en de GTX680 allen ongeopend naast me staan. Past niet in mijn huidge kast en wil deze bewaren totdat ik met watergekoeld systeem in zee ga :)

De 800D beschikt over alle ruimte dus dat is 1 obstakel minder.