• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Loop in Lian Li PC-O11 ROG - advies nodig

Unilythe

Member
Yo Highflow,

Ik heb inmiddels al wat maanden geleden de Lian Li PC-O11 ROG kast aangeschaft. Nog steeds staat hij mooi en helemaal leeg op een tafel. Ik wil hier binnenkort iets aan doen.

Mijn plan, enorm mooi getekend:

Waterkoeling PC-O11WGX-FINAL.jpg

Het EK reservoir wilde ik op de radiator vastmaken, maar ik weet niet goed hoe. Ik wil dat het mooi clean blijft en dat de mount niet veel in de weg zit voor airflow, dus ik dacht aan:
2x https://www.highflow.nl/watercooling/reservoirs/toebehoren/singularity-computers-reservoir-mount-ethereal-single-v3.html
met 2x https://www.highflow.nl/watercooling/reservoirs/toebehoren/singularity-computers-mounting-rail-120-black.html
Maar dat is dus enorm duur. Zijn er betere maar toch mooie manieren die iets goedkoper zijn? Ik kan echt niets vinden wat er een beetje clean uit ziet.

Verder gebruik ik hier een D5 pomp. Ik heb expres gekozen voor radiatoren die niet erg veel flow restriction hebben ook al maakt dat niet enorm veel uit vergeleken met de CPU and GPU blok. Ook ben ik van plan fittings te gebruiken voor de bochten, ipv buizen buigen. Ik neem aan dat een D5 pomp hier wel voldoende is? Anders ga ik voor een DDC pomp voor de hogere pressure.

Ik zag de XSPC fittings in de lijst van nieuwe producten voorbij en vond de prijs wel erg aantrekkelijk. De XSPC fittings zijn voor 14/10 tubing, wat ook alleen door XSPC wordt verkocht. Aangezien ik de buizen niet ga buigen maar fittings ga gebruiken voor de bochten, wil ik eerst zeker weten dat het goede kwaliteit is voor die relatief lage prijs. Iemand ervaring hiermee?

Dat zijn zo'n beetje mijn vragen en bedenkingen voordat ik bijna 1000 euro ga neerleggen aan de loop alleen. Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen!

Edit: Ik krijg de bijlage zonder text niet verwijderd o.0
 

Bijlagen

  • Waterkoeling PC-O11WGX-FINAL.jpg
    Waterkoeling PC-O11WGX-FINAL.jpg
    36,6 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Prima opzet zo.
De mountain rails heb je niet persé nodig, bij de Ethereal wordt al een backplate meegeleverd om het aan een radiator te monteren.
Tenzij je exact wilt bepalen hoe "hoog" je het reservoir wilt hebben, dan is de mounting rail wel handig.

D5 pomp is voldoende, je zal het met zoveel componenten wel op een hoger standje moeten laten draaien.
Als je het budget/ruimte hebt, zou je 2x D5 in serie kunnen overwegen, dan kan je beide op een lager standje zetten voor een zo stil mogelijk systeem.

XSPC is in orde, kan je gerust aanschaffen en gebruiken, die hebben zich de afgelopen jaren wel bewezen.
 
Zonder die rails zou één mount in het midden van het reservoir zitten en de andere helemaal aan de boven- of onderkant. Ik heb het liever iets beter verdeelt. Misschien een beetje overdreven. Ik hoop eigenlijk dat iemand mij kan helpen met een andere ietswat goedkopere manier van het reservoir aan de radiator vastmaken. Ik vind Singularity Computers een goed merk met een nog beter YouTube kanaal, maar zijn spullen zijn enorm duur.
 
Nog in reactie op dat ik 2 pompen in serie kan plaatsen voor minder hoge toeren. Ik vind deze wel interessant: https://www.highflow.nl/watercoolin...lrfAlLrizcAbvcT6g8tJ7OewOzh0bIEEaAkMjEALw_wcB

Aangezien ik graag een stille PC heb, en met één pomp waarschijnlijk de pomp het meest lawaai zou maken van mijn systeem, is dit wel interessant. Ik weet echter niet of die zou passen naast de radiator. Dat moet ik nog even nameten.
Is er een manier om tijdens het leaktesten de pomp niet op 100% te laten draaien? Want ik weet nu al dat met een horizontale reservoir dat misschien zorgt voor lucht in de loop. Dat is met mijn huidige loop in ieder geval wel zo. Zoals ik het nu doe, sluit ik de pomp tijdens het leaktesten aan op een andere voeding dmv een molex kabel, waardoor het altijd op 100% draait.


Verder was ik van plan om de 3 fans bovenin en 2 fans onderin als intake te gebruiken, en de 3 fans die naar achter blazen bij de EK PE 360 als outtake. Levert het feit dat ik lucht van onder en boven als intake heb lagere airflow op omdat ze in principe naar elkaar blazen? Ik wil graag positieve air pressure, maar als het betere prestaties oplevert om de 3 bovenin als outtake te gebruiken doe ik dat.

Ik ben duidelijk nog niet erg goed met waterkoeling. Heb 1 systeempje begin dit jaar gebouwd waar ik in principe alle moeilijkheden vermeed en daarom concessies moest sluiten (en nog wist ik een GTX 1080 te slopen, maar dat terzijde). Concessies sluiten wil ik deze keer niet doen, maar ik vind het toch best lastig om het allemaal goed te plannen.
 
Laatst bewerkt:
Je kan 1 pomp aansluiten op de stroom tijdens lektesten ipv allebei :)

Het beste is om evenveel intake als outtake fans te hebben naar mijn idee, dan weet je zeker dat alle lucht netjes langs alle hardware wordt geblazen en er geen dode punten zijn.
 
Helaas is dat in dit geval niet mogelijk. 2 fans onderin, 3 fans bovenin, en 3 fans aan de zijkant. Beste verdeling die mogelijk is, is dus 5 in en 3 uit, of andersom.

Grootste probleem nu is meten of alles past, zoals de pomp naast de radiator. Mijn videokaart past in ieder geval niet; die is te breed voor de kast. Voor nu is de oplossing gewoon niet het glas terug te plaatsen tot ik een nieuwe videokaart heb die wel past.

Ik ga nog wel even puzzelen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
G i9 13900k custom loop Advies Waterkoeling Setup 1
R Complete dual loop te koop [Hardline] Hoop onderdelen Te Koop 6
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
Jason EK-Loop Heat Gun 2000W HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Leak Tester Flex HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
Jason EK-Loop Torque Schroevendraaier - 0.6Nm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop D-RGB 2-Way & 3-Way Splitter Kabels HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
Jason EK-Loop Connect Fan, Pump, Addressable D-RGB controller unit / hub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Airflow in TT T900 bij dubbel loop Overige Koeling 2
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
Jason EK-Loop Connect Level Sensor TBE 60 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Dubbel Loop Systeem voorbereiden. Shopping List Advies Waterkoeling Setup 2
Jason EK-Loop Connect - Flow Meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C schuim in loop Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder – Shifted HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Jason EK-Loop CMS HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Custom loop in een Fractal nano s Waterkoeling 3
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
S Loop GPU poort Waterkoeling 4
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
O Aanpassen bestaande loop Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
M Triple loop extreme overkill Gallery & Build Logs 9
T loop lang niet gebruikt - gevaar op bacterie of zo? Waterkoeling 1
brepoels peter Tweede loop maken. Gallery & Build Logs 8
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
P EK Loop connect Waterkoeling 3
F Double AIO of Full loop? Advies Waterkoeling Setup 9
987Overlord Eindelijk begonnen aan de loop! Gallery & Build Logs 0
Freddy EK-Loop Modulus Hard Tube Bending Tool HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Phanteks/EKWB/Hardline loop (noob) Waterkoeling 5
Slader Full hardline loop Waterkoeling 2
Freddy EK-Loop Connect 51, Fan, Pump and Addressable D-RGB controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
J Custom loop in grote kast Advies Waterkoeling Setup 1
D Nieuw custom loop Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan