• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hulp watercooling setup

Jordyy

New member
Hallo !
Het is tijd om afscheid te nemen van mijn prachtige intel boxed cooler, ik ga voor het eerst een wc setup bouwen , dus weet niet echt welke onderdelen ik ga kopen :D
Mijn budget licht tussen de 150 en 200 euro, voor nu wil ik starten met mn cpu te watercoolen , en later dan mn gpu er bij te nemen.
Mijn case is n corsair obsidian 800D , genoeg watercoolmogelijkheden :p
Wat ik tot nu toe heb samengesteld :
bestelling.JPG
-Ik zoek nog tube
-Als rad dacht ik aan deze (de extreme gt)
-Qua reservoir ben ik er ook nog niet helemaal uit , een tube reservoir of eentje voor in je bay ?
Mn case:
P1090183.jpg

Pc specs
Intel core i5 3570K
Asus maximus V Gene
16GB corsair LP Geheugen
750W HX corsair voeding
Grtz
Jordyy
 
Hoi!

Jij zoekt tubing: doorzichtig neem ik aan? voor die fittinggrootte is deze betrouwbaar: Tygon R3603 - HighFlow - 7/16 ID - 5/8 OD - Clear. Trouwens, waarom 10 fittingen als je maar CPU->rad->pomp nodig hebt? Maak een tekening van je loop en tel op waar je fitting nodig hebt. Misschien heb je ook hier of daar een 45 graden fitting nodig.

Ik snap dat je met beperkt budget begint, maar denk dat je niet moet beginnen met de goedkoopste pomp die je kan vinden. Pomp kan namelijk een investering worden wat veel langer meegaat dan de rest van je pc-onderdelen.

Rad: weet niet hoe ver jij overclockt, maar voor cpu op stock settings is een 120mm rad al voldoende. Die ivy bridge van jou genereert namelijk standaard maar 51.6W op full load.

Verder voor reservoir: koop iets wat mooi zal staan :)
 
bestelling1.JPG
bestelling2.JPG
Tubing heb ik even aangepast naar rood , past goed in mn thema dusja !
En de pomp heeft goede reviews , op youtube hoort hij redelijk stil te zijn ook , dus waarom niet ?
1x 120 mm rads vind ik zo lelijk , dan doe ik er een 240 in ! Heb er ook een res ingestoken , hopelijk fit het een beetje hoop ik ?
Fittingen ga ik nog wat aanpassen want die kloppen niet overal.
Bedankt voor je vorige post !
 
En de pomp heeft goede reviews , op youtube hoort hij redelijk stil te zijn ook , dus waarom niet ?

Hij is stil omdat ie niet veel vermogen heeft. De 600 l/uur is alleen als er niets in de weg staat. Voeg rad en Cpu blok er aan toe dan haalt ie maar de helft. Als je alleen CPU blok wilt koelen is dat misschien prima, maar je had het over ook GPU in de toekomst, dan blijft er maar 250 l/uur over.

Tis trouwens een rebranded Jingway DP-600P. Hier pressure en flowrate tests van Skinnee: Jingway Pump Series | Skinnee Labs
DP-600P_chart-kpa.png

Vergelijk met een betrouwbare DDC pomp zoals MC35x (en deze test was met 50% pwm, dus motor op halve toeren)
Swft-35X_pump1-p50_chart-kpa.png

Maar goed, als je een DDC koopt dan ben je over budget. Het is jouw geld, ik doe alleen suggestie :)
 
Wow,
Bedankt voor de info !
Na wat opzoeken en prutsen :
bestelling1.JPG
bestelling2.JPG
price.JPG
Die prijs :icon_neutral:, maar oke , beter meteen goed starten en langer voort raken dan slecht starten en na 6 maand al moeten veranderen !
Hopelijk is dit een beetje van een deftige setup , de pomp werd me aangeraden :D
En sure , die komen er zeker !
 
Moet toch even weer reageren :) MCP355 is geen MCP35x, wel betrouwbaar maar van een eerdere serie en heeft geen pwm control. Dus draait standaard op 12V volle toren. Dat kan je beïnvloeden door hem aan te sluiten op 5V of 7V, of een (pomp-geschikt) fan controller te gebruiken. Ook is die goed stil te krijgen door te dempen, bijv. Laing Silencer (60x60MM dempingsmat, zelfklevend)

Hier de chart van de DDC2 en DDC3.2. Niet precies zelfde pomp maar ongeveer zelfde curve. (mH2O =~ 10kPa)
mcp355-32.PNG

Bij 0 druk, dan haalt ie dus geen 600 l/uur zoals de Phobya. Maar je heb natuurlijk nooit 0 druk :) Pressure drop (drukverlies) van de EK Supremacy is iets van 8 kPa bij 300 l/u denk ik, en van een gpu blok kan ook 10-20 kPa drukverlies veroorzaken. Dus je houd nog ruim druk over :)
 
Heb een fancontroller dus dat is geen probleem !
En die dempingsmat kan ik niet echt gebruik aangezien ik hem op de bay monteer (
) klopt hé k.3nny ?
En ik ga echt niet veel duurder gaan dan dit nu :p ben nog maar beginnend eh !
Bedankt voor de uitleg !
 
ziet er netjes uit zo jordy ;)
als ik jou was zou ik nog het stapje verder gaan en de 35x nemen (mss dat ik hem je heb laten zien toen je thuis was?)
ziet er toch weer wat beter uit en je hebt pwm control(wel twee extra fittingen nodig)
en gelijk kenneth zegt kan je beter je twee extra fittingen nu al nemen,je weet maar nooit ;)
wc kost nu eenmaal wat euries ;)

groetjes bart
 
Nee heb je niet laten zien ..
Heb zo een gevonden dat ie al in de bay zit + temperatuur krijg je er ook nog bij :p
Goed of niet ? Hope so ..
price.JPG
bestelling1.JPG
bestelling2.JPG
Oh ja bart , deze fittingen (aangeduid op foto) waar kan ik die vinden ? heb mij al doodgezocht
378546_2541468027342_795254249_n.jpg
 
Neem nog een extra metertje slang, denk dat je zo iets te kort gaat komen ( ook knipfouten meetellen ) !
Zelfs voor mijn ITX pc'tje heb ik ongeveer 1,5 - 2 meter gebruikt.

Meen je dat nou..1.5 tot 2m voor je ITX build...
in mijn prodigy ging precies 1m tot op de cm precies (geen knipfouten gehad)

Maar in dit geval zou ik idd nog een metertje erbij halen, het zou jammer zijn als je het niet kon afmaken omdat je net wat slang te kort kwam..
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
W hulp eerste watercooling Advies Waterkoeling Setup 1
O Hulp nodig, helemaal nieuw met watercooling Advies Waterkoeling Setup 4
W HAF X Hulp voor watercooling Waterkoeling 3
W hulp bij aanschaf watercooling xbox360 Advies Waterkoeling Setup 7
R Watercooling hulp nodig Waterkoeling 19
S Beginner Watercooling! Hulp nodig op paar vragen Advies Waterkoeling Setup 37
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
mixedup asus aura hulp Problemen & Oplossingen 4
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
B Hulp bij PETG buigen, omgeving Roermond Waterkoeling 5
Z Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht Cases en Modding 15
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
T Hulp gevraagd, first time setup Advies Waterkoeling Setup 7
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
Z Hulp gezocht!!! Nieuwe upgrade is warmer geworden Waterkoeling 36
Z 900D Waterbuild hulp nodig Waterkoeling 8
P Advies/hulp met creëren loop Waterkoeling 2
B Beginnende watercooler vraagt hulp!! Advies Waterkoeling Setup 22
Bas9466 Alpacool D5 pomp met pwm hulp pwm controller print via molex Waterkoeling 23
M Pink panter Upgrade. ( Hulp gevraagt) Gallery & Build Logs 2
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
T Advies en Hulp gevraagd of onderstaande kan : Waterkoeling 5
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
radmiraal Hulp nodig met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 6
M Overstappen acrylic hulp Waterkoeling 1
D AUB hulp voor passende onderdelen. Waterkoeling 2
U hardware shift van corsair 450D naar fractal node 605 (met hulp van de kat) Gallery & Build Logs 2
ForresT [Gezocht] Hulp bij instellen mailserver en caldav Synology nas Gevonden 1
MisterIce Hulp gezocht bij setup fans Overige Koeling 6
U Hulp uitbreiding watercoolingsetup Advies Waterkoeling Setup 2
D hulp bij kleur van de fluid Waterkoeling 8
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
E Hulp gevraagd bij keuze koelvloeistof Waterkoeling 7
Mortum hARTware: Casemodden met budget, Hulp en Tips gezocht met uitzoeken van onderdelen. Hardware & Software 14
S Hulp desk mod Cases en Modding 11
H Nieuwe watergekoelde pc, hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 29

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan