• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hulp nodig bij R9 290X Waterkoeling!!!

Zippel202

Member
[Waterkoeling] €400 euro, R9 290X Crossfire X

Beste Forum.

Ik heb een vraag ik wil mijn Crossfirex R9 290X setup water gaan koelen
En ik heb een Corsair 900D behuizing,
en een H100i cpu waterkoeling dus wil alleen puur mijn crossfirex setup waterkoelen en mijn budget licht rond de 400 euro:)
Willen jullie mij erbij helpen want ben helemaal nieuw in deze wereld van waterkoeling.
En ohjaa het is niet echt voor extreem te overclocken,
misschien een beetje, maar vooral voor de temps van 95c omlaag te halen van de v
ideokaarten en mijn videokaarten stiller te maken,
want heb de reference coolers erop die een vliegtuig nadoen:)
Mijn eerste optie was een NZXT G10 maar die is nergens te verkrijgen op het moment.
Dus ik hoor graag wat jullie in mijn Systeem Zouden Stoppen kwa waterkoeling.

Hierbij mijn Systeem info:
Behuizing: Corsair Obsidian 900D
Voeding: Antec TruePower Quattro TPQ-1200W
CPU: FX9590 5.0 MHz
CPU Koeling: H100i
GPU 1: Sapphire R9 290X
GPU 2: Sapphire R9 290X
Moederbord: Asus Crosshair V formula Z
Ram: Corsair Dominator platinum 32 GB (4x8)
HDD/SSD: 1600 samsung 840 Pro SSD 128 GB + 2000 GB + 3000GB Hardeschijf ( HDD )
En hier een foto hoe mijn pc ernu uitziet:

IMG_2425.jpg10202875427469180.jpg

M.v.g Wouter

Alvast bedankt!! :041:
 
Laatst bewerkt:
Normaal is een 240 rad genoeg voor 2x een gpu, maar de 290x is een echt hittemonster die meer nodig heeft voor goede temps
Als je die set wilt kan je altijd hf mailen of ze die 2 blokken erbij kunnen doen, maar als je daar de prijs van het 2de blok bij doet kom je ook bijna op 400e en heb je een 240 rad ipv een 360.

Mss is dit wat voor je, http://www.highflow.nl/watercooling-sets/gpu-sets/nzxt-kraken-g10-gpu-bracket-black-rl-krg10-b1.html
Er zijn een hoop AIO koeler die compatible zijn hier mee zijn, voordeel is dat je de hele set wss op je volgende set ook weer past
 
Laatst bewerkt:
Beste Thierry

Ik heb de G10 al geannuleerd 3 maanden op zitten wachten, en heb nu besloten dat is nu wil overstappen naar een echte watercooling: alleen dan mijn budget is dan rond de 400e en ik wil gewoon weten welke slangen,fittingen,kabels,vloeistof radiator,fans.pomp etc nodig heb voor mijn R9 290X omdat ik nieuw in deze wereld ben! en niet precies weet de dikte van de slangen etc als u een lijstje zou willen maken, welke onderdelen in mijn system passen en op mijn videokaarten passen, zou ik u heel erg dankbaar zijn! enigste doel is Videokaarten koelen omdat ze te heet worden.

Dus bijv:

Radiator1x Black Ice GT Stealth 240
Fan2x YATE LOON 120mm - D12SL-12
GPU Block 11x GPU Block naar wens
GPU Block 21x Optionele 2e GPU Block naar wens
Reservoir1x Swiftech MCRES-Micro
Pomp1x Laing DDC-1PLUS 12V
Pomp Top1x OCLabs XPTop Laing DDC Top
Pomp Bevestiging1x Laing Silencer Set
Slang3x 1 meter Feser HighFlow - 1/2ID 3/4OD - Carribean Blue
Koelvloeistof1x Feser One (kleur naar wens)
Fitting8x 13MM (1/2) High Flow Fitting, inschroef G1/4
Slangklem8x TFC Herbie Clip Nylon Black




Maar dan alles wat in mijn system past en op mijn videokaarten past en rond de 400e licht... en heb totaal geen verstand van dit^^

ohjaa ook even de extra onderdelen benoemen welke ik echt nodig heb, zoals: Trechter, koelpaste, etc.
M.v.g Wouter :p:help

kijk ik heb al een begin gemaakt wat ik tot zover weet goed is, wat zouden jullie hier nog bij stoppen tot ongeveer de 400e?

http://www.highflow.nl/index.php?di...id=9165&hash=942865de002dfa9749d54a84be1f4530
 
Laatst bewerkt:
Beste Highflow!

ik heb al zovaak mijn vraag gesteld aan jullie maar
krijg nog steeds geen goed antwoord!

Mijn Vraag is:

ik wil graag deze set bestellen: http://www.highflow.nl/.../highflow-gpu-set-2-multiple.html Alleen bij deze set staan niet de EK-FC R9 290X- acetal waterblokken tussen.
want als die erbij kunnen gevoegd worden is de set denk ik compleet? Of kunnen jullie nog advies? En de fantilators zitten ook erbij neem ik aan? en een EK-FC Terminals? En kom aub deze keer niet aan met het forum. ik wil nu gewoon een goed discreet duidelijk antwoord hebben op mijn vraag en niet dat gevis de hele tijd! M.v.g Wouter
 
je kan ook zelf onderdelen uit de shop selecteren die wij je aanraden of dingen uit dat pakket nemen en dit zo bestellen ipv dat via dat via het formulier van die set te doen.

Je kan ook aan freddy vragen of hij de blokken voor de 290x er even aan toevoegt zodat je deze kan bestellen.

Voor je verdere vragen: De fans zitten er inderdaad bij dat zijn de Yate Loon fans en zoals erdeer raad ik je aan een 360 of 480 radiator te nemen.
De ek-fc terminals zal je zelf erbij moeten bestellen want dat kan je niet kiezen. Welke je neemt hangt af van hoeveel plaats er tussen de 2 gpu's in zal zitten. Ik zou je aanraden om een parallel blok te nemen.

Als ik het goed zie op de foto kan je met je waterblokken de 2de gpu nog 1 slot omhoog plaatsen en dan heb je deze terminal nodig: http://www.highflow.nl/aansluitingen/fittingen/sli-crossfire/ek-fc-terminal-dual-parallel.html
De koelpasta die je wenst moet je er ook nog bij nemen.
 
Dus :



Radiator1x Black Ice GT extreme 360
Fan3x YATE LOON 120mm - D12SL-12
CPU Block1x EK-Supreme Plexy / Acetal
CPU Backplate1x EK-Backplate
GPU Block2x EK-FC R9 290X- acetal
Reservoir1x Swiftech MCRES-Micro
Pomp1x Laing D5-MCP655 12V
Slang3x 1 meter Feser HighFlow - 1/2ID 3/4OD - Carribean Blue
Koelvloeistof1x Feser One (kleur naar wens)
Fitting8x 13MM (1/2) High Flow Fitting, inschroef G1/4
Slangklem10x TFC Herbie Clip Nylon Black




En de koelpasta welke?
Is er ook een ek-fc terminals voor hoe nu mijn videokaarten zitten? want mijn 2e videkaart in het 2e slot werkt dan x8 en hele pc doet dan buggy en langzaam....

Maar naast dit is alles dus wel goed compleet? dus ook 3 fans of niet?



En Voor Freddy zou u 2 keer de EK-FC R9 290X- acetal kunnen toevoegen aan dit setje?:

http://www.highflow.nl/index.php?dispatch=cartlists.details&list_id=9165&hash=7f5a306bac7346d944fb380c099cefb7

en De Koelpasta voor de Sapphire R9 290X en een goede ek-fc terminals voor hoe nu de videokaarten zitten in de foto boven in het forum^^

En hoe duur wordt het totaal dan, en heb ik dan echt alles?

Added after 18 minutes:

OF zouden jullie een Setje willen samen stellen voor mij van rond de 400 euro? Voor alleen de 2 videokaarten te waterkoelen?
 
Laatst bewerkt:
oke thnx voor het snelle goede advies! dan morgen even afwachten op antwoord van freddy!

is de backplate the same als de EK-FC R9-290X - Acetal [Rev.2.0] ?

die backplate zit aan de achterkant van je gpu, wat voor meet stevigheid zorgt en ook voor wat extra koeling.
Maar die is idd compatibel met het gpu blok dat jij gekozen hebt.

dit staat ook in de productbeschrijving:
"EKWB recommends the purchase of aesthetic retention backplate (EK-FC R9-290X Backplate - Black) which improves the looks of your graphics cards and also provide some passive cooling to the VRM section."
 
Gezien jouw eisen, ben je beter uit als je zelf een set samen stelt.

De onderstaande set is een voorbeeld van alles wat je nodig hebt:
Winkelwagens :: Zippel_01 - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Mocht het boven jouw budget zijn, kan je de aangeraden toebehoren verwijderen (trechter, spuitfles, slangknipper).
Koelpasta en Arcticlean zeker erin laten als je die zelf nog niet hebt.

Je kan zelf andere kleur koelvloeistof of slang nemen als je dat mooier vindt.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
masterez Hulp nodig bij eerste WC in een CM Storm Trooper Advies Waterkoeling Setup 9
Sw333t Hulp nodig bij keuze hogere kwaliteit bokszak Gezondheid en Sport 6
M hulp nodig bij waterkoeling set Waterkoeling 39
F hulp nodig bij onderdelen kiezen Advies Waterkoeling Setup 7
F hulp nodig bij freebsd Algemene Discussies 1
ShockRaver Hulp nodig bij pomp advies (GEEN PLASTIC SCHROEFDRAAD!) Waterkoeling 10
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
Z 900D Waterbuild hulp nodig Waterkoeling 8
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
radmiraal Hulp nodig met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 6
H Nieuwe watergekoelde pc, hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 29
B ambient light (veel hulp nodig ben geen electries expert) Cases en Modding 4
J Hulp nodig met nieuwe PWM fan Overige Koeling 1
C HULP nodig met FAN-splitter Overige Koeling 17
radmiraal hulp nodig met waterkoeling samen stellen van een pro Waterkoeling 7
O Hulp nodig, helemaal nieuw met watercooling Advies Waterkoeling Setup 4
S Hulp nodig 2e WC setup (enzotech vs bitspower, tygon norprene, pomp...) Waterkoeling 4
P Hulp nodig met mijn eerste WC-Setup. Waterkoeling 20
yamaha_R1 hulp nodig m.b.t videokaart & reservoir .... Waterkoeling 6
N Hulp nodig in DreamWeaver Algemene Discussies 29
L Beginner in waterkoeling ( hulp nodig ) Advies Waterkoeling Setup 1
N Water koeling hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 6
J hulp nodig voor fans met controller Cases en Modding 5
D Hulp nodig controls battlefield 3 Gaming 6
F Eerste WC opstelling en heb hulp nodig !!! Doorverwezen door l3p Advies Waterkoeling Setup 4
dark viper zwolle alteriw hulp nodig server instellingen Gaming 4
mailbomber Hulp nodig met radiator keuze Waterkoeling 6
Wouter Probleem met virus hulp nodig! Problemen & Oplossingen 14
Dustyrick Hulp nodig: Nieuwe PC samenstellen, geschikt voor CSS (game) Hardware & Software 30
T Hulp nodig koeling set Advies Waterkoeling Setup 14
k.3nny Hulp nodig met: EVGA Classified e759 BIOS updaten. Hardware & Software 5
Wouter Hulp nodig. HighFlow Forum 5
D Nieuwe voeding (hulp hard nodig) Hardware & Software 1
Johnny [Inrichting kamer] Hulp nodig Algemene Discussies 5
MaartenvdE hulp nodig met onderdelen voor Umbra Hardware & Software 15
R Watercooling hulp nodig Waterkoeling 19
Wouter hulp nodig plaatje('s) aanpassen. Algemene Discussies 0
I Luchtkoeling in Cosmos S, hulp nodig! Overige Koeling 8
H Hulp nodig met waterkoeling. Waterkoeling 4
L hulp nodig, ben nieuw hier :D Waterkoeling 7
H Eigenbouw, hulp nodig met nadenken Cases en Modding 8
adje hulp nodig met het uitzoeken van wc installatie!! Advies Waterkoeling Setup 17

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan