• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling

StannyB

New member
Beste forumleden,

Ben ernstig toe aan een nieuwe pc en wil voor het eerst custom waterkoeling gebruiken voor deze nieuwe build maar heb hier nog geen ervaring zijn dus hulp zou super zijn. Specs voor deze nieuwe build zijn:
  • Intel Core i7 7820X 4.8GHz Delidded
  • GIGABYTE Geforce GTX 1080 TI Gaming OC
  • Asus Prime x299-A moederbord
  • NZXT H700i Midtower
  • Samsung 970 EVO 1TB SSD
  • WD Black 4TB HDD
  • G.SKILL Trident Z RGB DDR4 16GB
  • Seasonic Focus Plus 850W
Wil in ieder geval een loop voor CPU ivm overclocking en afhankelijk van de prijs ook voor mijn GPU. Hardtubing met een drain voor onderhoud. Ik wil veel RGB in mijn build verwerken (LED Strips, RGB fans) en zou dit ook graag terug zien in de waterkoeling indien mogelijk. Budget is niet van toepassing. Ik heb veel goeie dingen gehoord over EK maar misschien past iets anders beter bij mijn build. Bij de All in One kits ontbreekt helaas meestal een CPU-koeler voor een x299 moederbord dus vandaar dit bericht.
 
Laatst bewerkt:
Het loont om alvast zelf het een ander door te nemen, zodat je begrijpt welke producten we bedoelen als we jouw een advies geven.

Daarom is het aangeraden om eerst dit even goed door te lezen:
https://forum.highflow.nl/f6/waterkoeling-59/



In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block (in jouw geval niet nodig)
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
(check hier of welke waterblokken van bijvoorbeeld EKWB passen op jouw videokaart: www.coolingconfigurator.com)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen
Sleeving

Het is belangrijk dat je eerst zelf een set probeert samen te stellen, want een waterkoelingset is voornamelijk gebaseerd op smaak (en budget).
Gebruik daarvoor het bovenstaande lijstje en selecteer de componenten die jij het mooist vindt (alle merken die we in de shop hebben zijn van kwaliteit).

Je kan dan in dit topic een link plaatsen naar jouw winkelwagen, wij kunnen je dan tips geven wat er verbeterd kan worden.
Hoe je een link kan maken naar jouw winkelwagen, kan je hier lezen:
https://forum.highflow.nl/f35/hoe-kan-ik-een-link-maken-naar-een-winkelwagen-4832/
 
Je hebt zo een basis voor jouw set :)
Maar als beginner en voor zo min mogelijk onderhoud, kan je beter een andere koelvloeistof nemen.
Primochill VUE en Mayhems Aurora zijn beide 'show' koelvloeistoffen, alle andere koelvloeistoffen die we in de shop hebben zijn voor dagelijks en intensief gebruik geschikt.

Een aftappunt is niet noodzakelijk (je kan ergens een fitting losdraaien), maar is wel aan te raden.
Zie hier voor inspiratie: https://forum.highflow.nl/f6/drain-aftappunt-leegloop-ideeen-847/
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan