• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Corsair H50, hoe het beste te monteren.

Sw333t

I Love my NUC
Krijg hier binnenkort (waarschijnlijk morgen of overmorgen) een Corsair H50 binnen. Maar vraag me af hoe ik deze het beste kan monteren (qua fans en stilte).

Enige wat voor mij belangrijk is, is dat het redelijk stil moet zijn. Nu maakt de pc nog een beetje teveel herrie in onze belevenis.

Zit aan 3 manieren te denken, namelijk:

1 - Rad monteren op de fanmontage mogelijkheid van de behuizing (CoolerMaster Elite 333). Dan een fan in push op het rad (waardoor dus de lucht door het rad naar buiten geblazen wordt.

2 - Fan monteren op de fanmontage mogelijkheid van de behuizing als outtake en daar weer het rad op. Dus lucht wordt door het rad naar buiten getrokken (pull).

3 - Fan monteren op de fanmontage mogelijkheid van de behuizing als outtake en daar weer het rad op. En vervolgens weer op het rad een fan monteren. Soort van push-pull config.

Nou zit ik te denken dat de fan aardig zal moeten gaan draaien bij optie 1 en 2 om de warmte af te voeren, wat dus weer extra geluid met zich meebrengt.

Nu zit ik met de vraag, zou optie 3 voldoende koelen als ik de fans (2x Antec TriCool 120mm bijvoorbeeld) op low zou gebruiken?

Of is het slimmer om voor optie 2 te gaan en dan een fan te gebruiken die temp geregeld wordt (heb deze fans ook nog liggen).

PS: Geld voor andere fans is er niet, net zoals voor een custom wc setup dus daar niet over spammen aub.
 
Ik had de radiateur geplaatst op de outtake van mijn behuizing. Daarop weer de ventilator. Dus optie 1 bij jou. Lijkt mij ook de beste optie. De bijgeleverde Corsair fan is lekker stil, ik hoorde hem nauwelijks. :)

Dus zo:

2a8427s.jpg
 
i7 930, idle +- 35, stressed +- 55

i7 930 @ 4300, idle +- 50, stressed +- 75 tot 80


Op 4.3 waren de temperaturen stressed voor mij te hoog, daarom toch maar voor een dikke custom WC setup gegaan. Al met al is de H50 voor het geld een grappige WC koelert. :)
 
Hij bevalt wel goed, het blijft lekker stil (enige wat ik nu nog hoor is het fannetje van de graka, maar die ga ik zelf nog aanpassen).

Qua temps zit ik idle op (en ik verwacht dat dit nog iets lager gaat worden als de koelpasta goed uitgevloeid is):

Core 0: 35
Core 1: 35
Core 2: 33
Core 3: 34

Even 38 minuutjes Orthos laten draaien.

orthos_38min.jpg

Nu stresst Orthos niet alle cores, maar ik maak weinig gebruik eerlijk gezegd van de 3e en 4e core.

Ook nog even Prime laten draaien:

prime_large_fft.jpg

Gekozen test is Large FFT's.

En degene die werkelijk wat hitte wist te genereren was IntelBurnTest:

intelburntest.jpg


De cpu draaide overigens nog op stock (eigenlijk nog iets overgeclocked op dit bord, aangezien deze slechts native quad support* heeft).

* Native Quad Support: Op de product pagina van het moederbord (Asrock 4CoreDual-SATA2) staat: "When you adopt Quad Core CPU, FSB may be reduced 5%". Dit klopt enigszins wel, aangezien op Auto de fsb slechts 256mhz is (10mhz lager dan dat stock zou moeten zijn).

Heb in het bios dan ook gekozen voor Manual en fsb op 266 gezet, dat werkt het beste. Enige is wel dat je verder niet veel in kan stellen en ik bij een fsb van 267mhz al een flinke lading met BSOD's krijg.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik net de Intel Burn test nog een keer gedaan, druk ik op ALT+Printscreen ipv op enkel Printscreen. Dus enkel het scherm van Intel te pakken en niet van Coretemp.

Kwam in ieder geval uit op 48c 48c 46c 46c.
Dit was voor het lappen: 54c 54c 50c 50c.

Scheelt toch wel wat meer vergeleken met het verschil qua idle temps (was 35 35 33 34, nu 33 33 31 33).
 
Laatst bewerkt:
Overigens kun je het beste hem in pull zetten ;). Dan heb je geen last van het dode punt. Tevens kun je hem beter zo laag mogelijk plaatsen aangezien warme lucht opstijgt. Als je dit allemaal doet zal je wss het maximale eruit persen. ;)

Ps lache filmpje ouwe knoterbeer.
 
Overigens kun je het beste hem in pull zetten ;). Dan heb je geen last van het dode punt. Tevens kun je hem beter zo laag mogelijk plaatsen aangezien warme lucht opstijgt. Als je dit allemaal doet zal je wss het maximale eruit persen. ;)

Ps lache filmpje ouwe knoterbeer.
Heb lang nagedacht over of in Pull of in Push te zetten, vond Push er beter uitzien qua mijn logica (rad maakt nu ook connectie met de case zelf, dus ook warmte afgifte). Wat bedoel je eigenlijk met "het dode punt"?

Overigens, lager zetten is niet mogelijk. Er is in deze case (CoolerMaster Elite 333) maar 1 plek om hem te monteren en daar zit hij nu.

Enne.. wat is een Knoterbeer??

Overigens.. nu wel een screentje kunnen maken:

intelburntest_gelapped.jpg
 
push duw je het door het rad... waardoor er waar de motor zit een "doode" spot zit kwa lucht...
pull zuigt het door je rad, waardoor je het middelste stuk wel/meer gebruikt
test resultaat:
FanShroudTest4-25mm1350.png


voorbeelden van push:
000_0068.jpg

cooler1.jpg
 
Dat is nouw die pushsetting ;)

je blaast de stof DOOR je koeloppervlakte, waardoor je dus veel sneller stofhopen krijg, waarom dat met pull niet is snap ik ook niet maarja :D, het zij zo, kan de ervaring aleen maar delen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L Corsair H50,H60...zoek cpu koeling voor Lian Li PC-Q11 met i7-2600K. Advies Waterkoeling Setup 19
C [GEZ] Corsair H50/H60/H70 Gevonden 8
Sw333t [VERKOCHT] Asus P5QPL-AM mATX, E6300, 3gb DDR2, Corsair H50, InWin Z653 behuizing. Verkocht 25
B [INACTIVE] Prolimatech Megahalems en/of Corsair H50/H70 cpu cooler Gevonden 0
Sw333t [IN-ACTIVE] Corsair H50 met S775 brackets Gevonden 3
The_Saviour# [INACTIVE] Corsair H50 s775 mounting Gevonden 1
W Corsair H50 + TFC / Feser (triebwerk) Waterkoeling 11
R [INACTIVE] Corsair H50-1 Verkocht 3
Sw333t [GEZOCHT] Corsair H50 met Socket 775 mounting erbij Gevonden 3
M Corsair H50/H70 afmeting lengte slangen Overige Koeling 3
B Corsair H50 fan montage, push pull? Overige Koeling 7
Roel1966 Kleine beschadiging radiator Corsair H50 Waterkoeling 12
Roel1966 Corsair H50 cpu waterkoeling Antec P193 ! Waterkoeling 21
ChrisdeW Corsair H50 brackets HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Traxtorm Corsair Hydro H50 Waterkoeling 3
M Schroeven Radiator Corsair H50. Waterkoeling 3
Freddy Corsair H50 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 66
A Gevraagd: Iemand om Corsair Hydro X Hardline 14mm te buigen Gezocht 2
B EK ARGB aansluiten op Corsair Commander Waterkoeling 5
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 DDR4 corsair vengeance rgb pro sl Problemen & Oplossingen 5
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Tath Corsair Obsedian 1000D Gallery & Build Logs 58
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
Jason 750W Corsair SF Series™ SF750 80 PLUS® Platinum Certified High Performance SFX PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
P 11 fans , kabelsplitters en corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Jason Corsair Hydro X Series XD3 RGB Reservoir / Pump Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
arwin74 Corsair Gaming Audio SP2500 probleem Problemen & Oplossingen 5
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
A Corsair Hydro X Series XD3 RGB Waterkoeling 3
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
mixedup corsair 120ll fans Problemen & Oplossingen 9
Bl4ckj4ck666 Corsair registerwaarden normaal? Hardware & Software 2
Bl4ckj4ck666 Corsair Crystal 570X RGB White tower-behuizing Gallery & Build Logs 18
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XD5 RGB Reservoir / Pump Combo - 250ml HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan