• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

All systems go?

Adramalech

Junior Member
Dus, ik ben van plan waterkoeling te kopen, heb al iets leuks geselecteerd, en laat het nog even doorlezen aan wat meer ervaren mensen of ik niet iets vergeten ben of andere dingen die beter hadden kunnen zijn.

Waterkoeling is voor een i7 920 @4ghz 1.32v, en nog 1 of 2 videokaarten die later komen (richting x2 5870/50), vandaar dat het voorlopig dikke overkill is, maar met voorbereiding op de toekomst. Behuizing is een HAF 932, dus passen gaat het wel.

Spec:
i7 920 @ 4ghz 1.32v
(2x 5870/50)
mis x58 platinum
3x2gb corsair XMS3 1600Mhz
Haf 932
Link naar alle specs

WC:
1x Black Ice SR-1 360
3x Yate Loon 120MM D12SM-12 Black 1650RPM
1x Swiftech Apogee XT
1x Laing D5-MCP655 12V
1x XSPC Acrylic Dual 5.25 bay Reservoir for Laing D5/MCP655/PMP-450
1x Feser One Cooling Fluid - UV BLUE
2x Feser Tube UV - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - BLACK
1x In Line Cable Sleeving Kit - Black
1x Slangknipper (10-40MM)
1x In Line Air Duster 400ML
1x PSU Bridging Tool 24 pin
6x 10MM (3/8 ID - 1/2 OD) Feser Schroeffitting v2 - G1/4
1x Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Link naar winkelwagen

Nog een paar gerichte vragen?
1. Is er ook een waterkoelblok voor de msi x58 platinum?
2. Komt er uit het reservoir een 3/8 of blijft het 1/2?
3. Kan ik 3 fans op 1 fancontroller pin zetten?
4. In welke kleur licht uv black op? :p (zwart kan niet oplichten)
 
Heel mooi setje.

Hier mijn tips:
-Ik zou 3 meter slang nemen, de HAF932 is redelijk groot en met een knipfout kom je zo slang tekort.
-2 flessen vloeistof is aan te raden. In een 360 radiator en Bay reservoir gaat redelijk wat water. Zo heb je nog voldoende over voor voor bijvullen / reserve.
-Een trechter of spuitfles is heel handig, mocht je die nog niet hebben.

1) Er is nog geen full cover waterblok voor de MSI X58. Je kan eventueel universele blokjes gebruiken.
2) Deze vraag begrijp ik niet helemaal. In het reservoir zit in ieder geval G1/4" gaten voor fittingen. Je kan daarin dus jouw gewenste fitting draaien (heb je al in jouw lijst).
3) Dat kan, moet je wel een sterke fan controller hebben. Bijvoorbeeld de Sunbeam Rheobus Extreme of de Lamptron FC-5.
4) Blauw/paars achtig.
 
Oke dankje, Over het reservoir, ik raakte in de war omdat de pomp 1/2 slangaansluiting gebruikt, en ik 3/8 slangen gebruik. En ik wist niet was de resrvoir/pomptop dan zou geven, maar het is duidelijk nu, had ik kunnen weten :p

En hoeveel kan ik nu eigenlijk sleeven met die set?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alles er nu inzitten, maar de temps vallen me tegen, ik denk dat er gewoon nog lucht in mijn loop zit (ik hoor ook veel ruis van de pomp afkomen), maar dacht dat het misschien ook kon komen omdat de pomp (d5) te laag staat, hij staat nu in stand 2.
Dus is die stand hoog genoeg voor een 360 rad en een swiftech apogee xt? Of zit er gewoon nog veel lucht in mijn loop?
 
Lucht is altijd hardnekkig :(
systeem lichtjes schudden en kantelen om het eruit te krijgen.

Standje 2 is volgens mij wel aan de lage kant.
Heb je betere temperaturen als je ht op 5 zet?
 
Ok, d5 staat op max, nauwelijks hoorbaar, volgens mij geen/weinig luchtbellen in de loop. Ik heb gewoon een gaatje geboord in de zijkant van het xspc reservoir, past precies. hoge temps zijn waarschijnlijk vooral het gevolg van enorme kamertemperaturen, na het buitje van net is het hier aangenamer, en zijn de temps ook een stuk beter :)
 
Hmm, mooi dat de lucht er al uit is, anders had ik nog wel een handige thread. Deze is geschreven voor de XSPC res voor de DDC, maar werkt precies hetzelfde voor de D5. Als jij hem niet meer nodig hebt, hoop ik dat er iemand anders is die er wat aan heeft :).
 
Ok, hij draait inmiddels al een weekje, maar ik ben toch een beetje teleurgesteld kwa temps,
met een core i7 d0 op 4ghz 200x20 1.32vcore (ja hij kan echt niet met minder :()
heb ik:
idle - 43 graden
load - 65 graden
room temp - 27 graden

Ik had toch iets lagere temps verwacht met alleen een cpu in de loop, aangezien mijn vorige h50 niet veel warmere temps neerzette. Zijn dit toch redelijk normale temps of is dit inderdaad aan de hoge kant?
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan