• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies gevraagd voor een compleet setje

the_cyberspace

uber-prutser
Zoals sommige van jullie (misschien) al gelezen hebben in een ander topic van mij is m`n Caselabs avontuur einde verhaal :(

Nu heb ik inmiddels al wel weer de nodige hardware in huis en in gebruik en ik zit er aan te denken om hier WC in te gaan bouwen. Het is allemaal vrij basic hardware dus echt ""dik" zoals ik het had met de Caselabs kast hoeft het echt niet te worden.

Ik beschik nu over de volgende hardware:

Kast: Fractal Design Arc Midi
Moederbord: MSI Z77MA-G45
Processor: Intel Core i3 2120
Geheugen: 8GB DDR3
Harde schijven: alle beschikbare plekken zitten vol
Raid controller: Areca 1680 ix12
Voeding: BeQuit L7 430Watt
Fancontroller: Lamptron FC8
Fans: 5of 6x 140mm van Fractal zelf (aantal ben ik even kwijt)

Alle 3,5inch en 5,25inch sloten zitten gevuld inmiddels dus met WC erin zou ik voor een tube reservoir moeten gaan en de pomp komt onderin de kast en de radiator uiteraard helemaal bovenin.

Ik beschik ook nog over een aantal 120mm Noiseblocker fans die ik dan op m`n radiator wil gaan schroeven.

Nu heb ik natuurlijk al het een en ander uitgezocht en ik ben redelijk bekend met WC maar wie weet is er iemand die me nog tips kan geven. Dit setje heb ik in gedachten: Winkelwagens :: WC Set - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Zoals je kan zien ben ik nogal gecharmeerd van de EK producten. Maar wie weet kunnen er nog dingen beter/goedkoper.
Zelf twijfel ik namelijk of de pomp geen enorme overkill is, maar ik wil gewoon een degelijke en stille pomp en overal lees ik alleen maar goeie verhalen.
Aangezien de pomp het hart van de hele WC set is moet dit gewoon dik in orde zijn. Eventueel wil ik deze pomp op een later tijdstip voorzien van een Bitspower pomp top maar das voor later.. ;)

Ook vraag ik me af of er van die rubberen "noise absorbers" zijn voor m`n radiator. je weet wel, die dingen die je vaak ook bij een 120/140mm fan zitten om trillingen te voorkomen. Deze wil ik namelijk gaan gebruiken om eventuele beschadigingen te voorkomen want ik heb de ervaring dat radiatoren vrij snel beschadigen met inbouwen. Maar das meer een gevoel denk ik. Maar ik kan deze "absorbers" ook nergens vinden. :|

Ook zit ik er aan te denken om m`n raid controller ook weer onderwater te zetten, maar ik weet nog niet precies met welke blokken ik dit moet gaan doen. Ik weet dat ik (weer) met universele blokjes aan de gang moet dus wie weet dat ik deze kaart gewoon zo laat. Maar de mogelijkheid moet wel aanwezig zijn.

Al met al toch weer de nodige vraagjes en twijfels, maar jullie kunnen mij er ongetwijfeld mee (op weg) helpen. :)
 
Een paar puntjes,

- als je dat res neemt kan je later in de problemen komen als je er toch een full length video kaart in kwijt wilt. Overigens ben je niet perse op een tube res aangewezen. (zie volgende puntje)

- die pomp lijkt me enigzins overkill voor zo'n loopje, zeker als je een budget hebt. Ik zou eerder voor bijvoorbeeld een Laing / Swiftech DDC-1 MCP350 12V gaan en dan kan je van direct ook met een top/res combo werken. (XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir of van ek: EK-DDC X-RES 100 - Acetal) zo kan je later wel nog een full lengt videokaart installeren ook.

-wat dempingszaken betreft, ik denk dat je hier moet zoeken ;) Geluidsdemping
 
Tnx voor je opmerkingen en voorstellen, hier kan ik iets mee. Het voorstel van een andere pomp en reservoir met top klinkt als een plan! :)

Wat betreft de "demping": als je die link opent die je me gaf, dan zie je bovenaan 3 van noise absorbers. Ik zoek dus zoiets maar dan voor 2 fans ipv 1. Zoals de afbeelding laat zien is die voor 1 120mm fan, ik zoek zoiets dus in de maat 240x120mm zeg maar. Dus 1 geheel voor 2 fans :)

Maar zo`n absorber is meer voor het gevoel denk ik, bang dat ik iets beschadig, want voor het dempen voor het geluid is het dus niet bedoeld in mijn geval. De bedoeling is dat deze tussen de kast en radiator komt. Tussen rad en fan komt er ook 1, maar die zitten bij de fans die ik nog heb liggen.
 
Die geluidsdempers heb ik inmiddels ook maar uit m`n hoofd gezet dus die zoektocht is gestaakt. Kwestie van alles netjes inbouwen en gewoon oppassen. Als ie er eenmaal inzit kan ie natuurlijk geen kant meer op.

Net ook nog even gekeken in de kast hoe de route van de slangen zou moeten lopen met een los reservoir en reservoir met top direct op de pomp.
Toch ga ik dan kiezen voor een los reservoir aangezien ik hier al een hele mooie (maar ook de enige plek) in gedachten heb.

Ook ben ik veranderd wat betreft de keuze met fittingen, oftewel daarmee ben ik dus aan het twijfelen gegaan ;)
Was even vergeten dat ik eventueel 45 graden bochten wil kunnen maken en de keuze die ik nu heb met fittingen lijkt me dat ideaal. Iemand ervaringen met deze fittingen?

Het gaat om de volgende keuzes:
- 13MM (1/2) Enzotech High Flow Fitting G1/4 Matt Black BHF-G1/4-12
- Enzotech G1/4 Matt Black Rotary Angle 1/2 Fitting BRHF-G1/4-12-45

Er komt overigens geen lange videokaart in, maar er zit al wel een lange kaart in namelijk m`n raidcontroller. Maar moet eerlijk bekennen dat deze alle ruimte heeft aan alle kanten.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
F Advies gevraagd voor pc met 2 GPU's + Watercool setup Advies Waterkoeling Setup 13
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
M In Win 805I advies gevraagd voor plaatsen fans. Waterkoeling 33
M Advies gevraagd voor 2 de reservoir Waterkoeling 2
M aangepast advies gevraagd voor een newbee Waterkoeling 7
P Advies gevraagd voor keuze 420 radiator Waterkoeling 10
M Advies gevraagd voor nieuwe gaming pc (4790K, ASUS M7F) Advies Waterkoeling Setup 31
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
P advies gevraagd voor water koeling Advies Waterkoeling Setup 4
S Advies gevraagd voor mijn 7870 in Crossfire met BF3 / BF4 Problemen & Oplossingen 32
S Advies gevraagd bij keuze van MB voor gamen Hardware & Software 5
X Gevraagd: advies voor pc Hardware & Software 2
M Advies gevraagd: stille behuizing voor huidige waterkoeling Waterkoeling 4
H advies gevraagd voor nieuwe i7 setup met SLI Waterkoeling 61
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
M Advies gevraagd: Radiatoren parallel aansluiten? Waterkoeling 2
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
U Lelijke GTX 1080 waterblok advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 3
H Help, Advies gevraagd! Waterkoeling 1
S [Advies] 350 - 400 CPU uitbreidbare loop Expertise gevraagd! Advies Waterkoeling Setup 20
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
J Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 5
G Advies gevraagd Waterkoeling 11
O Advies nieuwe pomp gevraagd Waterkoeling 7
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
T Advies en Hulp gevraagd of onderstaande kan : Waterkoeling 5
Ed Kokke advies en tips gevraagd Advies Waterkoeling Setup 3
B 4k tv advies gevraagd.... Hardware & Software 6
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
M advies gevraagd: aansluiten Aquacomputer Ultra pomp op Aquabay+Aquatube Waterkoeling 3
S Controle setup / advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 4
radmiraal advies gevraagd ! Advies Waterkoeling Setup 8
X Advies gevraagd waterkoeling CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 3
H Advies gevraagd! - Waterkoeling QUAD CROSSFIRE (HW Black ICE XT 480) Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies gevraagd bij aanschaf controller. Waterkoeling 8
P Advies gevraagd m.b.t. keuze nieuwe radiatoren. Advies Waterkoeling Setup 1
P Advies gevraagd m.b.t. keuze nieuwe pomp. Advies Waterkoeling Setup 9
H (Advies Gevraagd) I7 3770k, Maximus V Formula, GTX 670. Advies Waterkoeling Setup 15
Sw333t Nieuwe HTPC bouw, advies gevraagd over tuners Hardware & Software 10
P Nieuwe voeding advies gevraagd. Problemen & Oplossingen 4
T watercooling loop advies gevraagd Waterkoeling 6
E Hulp/advies gevraagd schoonmaak waterkoeling Waterkoeling 15
J Advies Full setup gevraagd Advies Waterkoeling Setup 6
Freddy Netwerk advies gevraagd :) Hardware & Software 45
T Corsair Obsidian 800D advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan