• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies gevraagd!

MonsterEnergy

Formally known as GreenDragon
Hallo,

kan iemand mij helpen bij het samenstellen van een watergekoeling?
Ik wil graag rond de €200 blijven. En zoveel mogelijk koelen. (kan later nog uitbreiden.)

Dit had ik graag gekoeld:
CPU
GPU (als het binnen het budget zit.)
HDD (ook als het binnen het budget zit.)

CPU: Intel Pentium 4, 2800 MHz
GPU: NVIDIA GeForce FX 5200 (128 MB)

als iemand nog iets wil weten kan hij het gewoon vragen!

GreenDragon:059:
 
200 euro is een erg laag budget voor waterkoeling, en zeker als je CPU, GPU en HDD wilt gaan waterkoelen. Dat gaat gewoon niet lukken aangezien waterkoeling een erg dure hobby is ;).

HDD is sowieso erg duur en ook erg overbodig om te waterkoelen want een klein briesje is al genoeg voor HDD's. Ook zijn de meeste HDD koelers verschrikkelijk duur ;).

GPU is ook duur om te waterkoelen en ik denk ook niet dat er voor jouw videokaart koelblokken beschikbaar zijn.

Dan hou je de CPU nog over en voor 200 euro zal je niet echt een high-end waterkoel setje krijgen. Dus raad ik je het standaard setje van XSPC aan.
 
Jullie hebben gelijk, het is niet meer de nieuwste Hardwear.
(Heb hem gekregen van mijn opa.) Maar alleen de CPU koelen is ook al genoeg. HDD en VGA hoeven niet.

bedankt voor het reageren!
 
Ik denk dat je je eerst wat moet verdiepen in het hele gebeuren met computers en daarna in waterkoeling voordat je uberhaupt over waterkoeling gaat nadenken. ;)

Verstand van computers is cruciaal bij het beginnen in het verdiepen van waterkoelen.

Kijk daarom wat rond en stel je vragen op fora zoals HWI en Tweakers

Dan kan je je verdiepen in computerhardware en kan je zo ideeen op doen om nieuwe hardware te kopen. En daarna kan je dan misschien gaan kijken naar waterkoeling ;).
 
200 euro is een erg laag budget voor waterkoeling, en zeker als je CPU, GPU en HDD wilt gaan waterkoelen. Dat gaat gewoon niet lukken aangezien waterkoeling een erg dure hobby is ;).

HDD is sowieso erg duur en ook erg overbodig om te waterkoelen want een klein briesje is al genoeg voor HDD's. Ook zijn de meeste HDD koelers verschrikkelijk duur ;).

GPU is ook duur om te waterkoelen en ik denk ook niet dat er voor jouw videokaart koelblokken beschikbaar zijn.

Dan hou je de CPU nog over en voor 200 euro zal je niet echt een high-end waterkoel setje krijgen. Dus raad ik je het standaard setje van XSPC aan.

Vindt jij circa 25€ veel voor een HDD koeler??
 
Denk je dat ik niet veel van computers weet?

Nou ik had inderdaad de indruk dat je er niet zoveel van af weet ;).

Vindt jij circa 25€ veel voor een HDD koeler??

Dan praat ik wel over een waterkoeler he, en voor jouw budget is 25 euro sowieso veel ;).

Relatief gezien, ja. want je gooit eigenlijk 25euro weg :icon_neutral:

Dat ben ik niet helemaal met je eens, je schijven hebben wel een stabielere temperatuur en door het 'waterkoelkastje' wordt ook gelijk het geluid van de schijven gedempt ;).
 
nu, imho kan het toch geen kwaad als hij deze pc wc-ed, voor een 200 euri kan je een leuk cpu setje samenstellen dat volledig universeel is

1x XSPC Delta V3 universal (45 euri)
1x Laing DDC 10w + XSPC RESTOP (70 euri)
1x Swiftech MCR 220(50 euri) of een XSPC RX240 (65euri) of een swiftech MCR320 (60euri)(een 360 rad)
6 schroeffittingen maat kies je zelf, 3/8" of 1/2"
1-2m masterkleer slang, volgens de maat van de schroeffittingen 3/8" of 1/2"
Demi water + anticorrosiemiddel en klaar, ;)

denk dat je hiermee op een 200-210 euri zit maar ik ben wel in de veronderstelling dat je een stuk of 3 120mm fans hebt liggen, je kan ze evt uitzetten, want voor zover ik weet, draait Joren zijn setup zelfs met fans meestal uit ... :D
 
Allemaal bedankt voor jullie aandacht!

Ja, ik wil nu tot ongeveer 350€ uitgeven.:icon_biggrin:
Maar ik kan natuurlijk veel beter mijn geld aan een nieuwe pc of nieuwe Hardware uitgeven en daarna als nog waterkoeling kopen. Maar wat zouden jullie doen?
  1. Nieuwe Hardware (En wat voor hardware?)
  2. Nieuwe pc

Nieuwe hardware tot circa 400€

Thanks !
 
dus ja kan nu 400 euri aan hw uitgeven en 350 aan waterkoeling ?

hw = Phenom II 945, 4GB DDR2 of DDR3, een AM3 of AM2+ bordje van gigabyte of asus van rond de 100 euri en een HD4770 en dan zit je wle aan je 400 euri ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
M Advies gevraagd: Radiatoren parallel aansluiten? Waterkoeling 2
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
F Advies gevraagd voor pc met 2 GPU's + Watercool setup Advies Waterkoeling Setup 13
U Lelijke GTX 1080 waterblok advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 3
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
M In Win 805I advies gevraagd voor plaatsen fans. Waterkoeling 33
M Advies gevraagd voor 2 de reservoir Waterkoeling 2
H Help, Advies gevraagd! Waterkoeling 1
S [Advies] 350 - 400 CPU uitbreidbare loop Expertise gevraagd! Advies Waterkoeling Setup 20
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
J Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 5
M aangepast advies gevraagd voor een newbee Waterkoeling 7
G Advies gevraagd Waterkoeling 11
O Advies nieuwe pomp gevraagd Waterkoeling 7
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
T Advies en Hulp gevraagd of onderstaande kan : Waterkoeling 5
P Advies gevraagd voor keuze 420 radiator Waterkoeling 10
Ed Kokke advies en tips gevraagd Advies Waterkoeling Setup 3
B 4k tv advies gevraagd.... Hardware & Software 6
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
M advies gevraagd: aansluiten Aquacomputer Ultra pomp op Aquabay+Aquatube Waterkoeling 3
S Controle setup / advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 4
M Advies gevraagd voor nieuwe gaming pc (4790K, ASUS M7F) Advies Waterkoeling Setup 31
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
radmiraal advies gevraagd ! Advies Waterkoeling Setup 8
X Advies gevraagd waterkoeling CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 3
H Advies gevraagd! - Waterkoeling QUAD CROSSFIRE (HW Black ICE XT 480) Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies gevraagd bij aanschaf controller. Waterkoeling 8
P advies gevraagd voor water koeling Advies Waterkoeling Setup 4
P Advies gevraagd m.b.t. keuze nieuwe radiatoren. Advies Waterkoeling Setup 1
S Advies gevraagd voor mijn 7870 in Crossfire met BF3 / BF4 Problemen & Oplossingen 32
P Advies gevraagd m.b.t. keuze nieuwe pomp. Advies Waterkoeling Setup 9
H (Advies Gevraagd) I7 3770k, Maximus V Formula, GTX 670. Advies Waterkoeling Setup 15
Sw333t Nieuwe HTPC bouw, advies gevraagd over tuners Hardware & Software 10
P Nieuwe voeding advies gevraagd. Problemen & Oplossingen 4
T watercooling loop advies gevraagd Waterkoeling 6
E Hulp/advies gevraagd schoonmaak waterkoeling Waterkoeling 15
J Advies Full setup gevraagd Advies Waterkoeling Setup 6
Freddy Netwerk advies gevraagd :) Hardware & Software 45
T Corsair Obsidian 800D advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 8
J Advies Waterkoeling gevraagd Advies Waterkoeling Setup 2
N Waterkoeling i7 2600k, advies gevraagd. Advies Waterkoeling Setup 8
the_cyberspace Advies gevraagd voor een compleet setje Advies Waterkoeling Setup 4
volcom Advies gevraagd: welke kleur koelvloeistof? Waterkoeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan