• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

2 gpu's + 1 CPU ...maar welke radiators??

stigma

Member
Ja ja, het 600T project is in de prullenbak en we zijn weer goed onderweg naar het 800D project.
Ik wil me 2600K + 2x GTX580 MSI Lightning onder water gaan zetten.

Nu zit me CPU: Core i7 2600K gedompeld en gekoppeld aan een MCR220 QP radiator
Ik wil graag allebei me GPU's ook onder water zetten maar het liefst in een aparte loop.

Nu heb ik 2 leuke radiatoren gezien:
xspc-rx360-black en deze
black-ice-sr-1-360

Wat zou voor mij de beste radiator zijn, ik wil het liefst daar 3 Noctua's voor gaan gebruiken of Yate Loon's

Kan iemand hier uit ervaring over spreken? zijn die Noctua's ECHT veel beter want de prijs is behoorlijk ECHT veel hoger :)

dus in het kort.....welke fan met welke rad.

Een van deze moet dedicated gaan worden ingezet voor me GPU's...maaaaaar, is dit verstandig?

Zou alles in dezelfde loop niet beter zijn?....zo ja, heb ik daar met me MCP655 pomp genoeg opvoer vermogen voor? EN... hebben mijn MCR220 QP radiator en 1 van de 2 (eerder genoemde) 360 radiators, genoeg koel oppervlakte??

OF...toch liever 2 aparte loops aanhouden?

Ik heb te veel vragen maar wil op dit moment erg veel weten en ben maar een nieuwe topic on het advies kopje begonnen :)


Met vriendelijke groeten,
Stigma
 
Met een lightning 580 heb ik geen ervaring maar mijn 580's geven genoeg warmte af.
Ik heb nu een 480 rad bovenin maar tegenover de feser 360 die ik had merk ik geen noemenswaardige temp verschillen.
Bij mij scheelde het met 1 tegenover 2 loops max 2 graden dus is niet de moeite waard in mijn ogen (tenzij je graag 2 loops wilt hebben natuurlijk).
Mijn advies een 480 of 360 bovenin met of een 240 modden onderin je kast of 120 op de achterkant en een 120 op de bodem in 1 loop (mijn situatie). (ook mijn mobo zit in de loop )

noctua's heb ik nooit getest wel de Yate Loon's maar die tikten bij mij heb daarna noiseblockers erop gegooid en nooit meer omgekeken
van iemand anders 2 oude Yate Loon's overgenomen die niet tikten en die op de 120 rads geslingerd
 
Geen van die radiators kan je een miskoop mee maken.

Misschien had je 'm al gezien, maar hieronder nog een 360mm radiatoren round-up van Bundymania:

http://forum.highflow.nl/f18/bundym...r-360-roundup-16-models-tested-english-12028/


De SR-1 wordt vaak positief gewaardeerd om de goede afwerking en bouwkwaliteit. "their excellent processing quality" , zoals Bundymania het in de bovenstaande review aangeeft.

Uit deze review heb ik juist de 2 radiatoren gevist! :)
nu ben ik dus nog geen stap dichterbij over welke beter is in rauwe performance.....

Ik had voorheen en 5970 (dual gpu) en die warmde mijn cpu in dezelfde loop behoorlijk op :(
 
Ik had begrepen uit reviews dat deze 2 radiatoren best close naast elkaar presteerde maar dan zou ik dus moeten gaan voor de RX360??
dat hangt ervanaf hoe je het bekijkt
als je op ze alletwee bv 1000 rpm fans hangt dan zal de sr-1 beter presteren(+-20%)
maar als je 1500+ rpm fans gebruikt dan zal de gtx360 veruit betere performance geven

Geen van die radiators kan je een miskoop mee maken.

Misschien had je 'm al gezien, maar hieronder nog een 360mm radiatoren round-up van Bundymania:

http://forum.highflow.nl/f18/bundym...r-360-roundup-16-models-tested-english-12028/


De SR-1 wordt vaak positief gewaardeerd om de goede afwerking en bouwkwaliteit. "their excellent processing quality" , zoals Bundymania het in de bovenstaande review aangeeft.

ik heb een gtx 360 gehad en heb hier nu 3 sr-1 560 rads liggen en de gtx is veruit het beste van de twee afgewerkt
 
.......ik heb een gtx 360 gehad en heb hier nu 3 sr-1 560 rads liggen en de gtx is veruit het beste van de twee afgewerkt[/QUOTE zei:
GTX...360? welke is dat dan?
ik heb via tweakers iig volgens mij 3 Yate Loons gevonden dus dat zal iig geregeld zijn.
nu moet ik alleen uitzoeken of me moeder bord genoeg weerstand heeft als ik een 3pins fan cable splitter (3way) op een chassis fan connector ga aansluiten....zucht...
 
Om ook mijn inbreng op de SR-1 vs GTX 360 te geven, de 360 is inderdaad puur voor performance gebouwd, maar eerder dan 1500 zou ik zeggen dat hij daarvoor 2000 rpm fans of hoger nodig heeft, als ik mijn fans van 2000 op 1500 zet stijgt mijn delta T met een goeie 80%, als ik ze naar 1200 zet nog eens 80%. Volgens wat ik gelezen heb zijn een SR-1 en een GTX aan elkaar gewaagd rond de 1500 toeren (afhankelijk van de fans ofc), ga je hoger is de GTX beter, ga je lager is de SR-1 beter.

Een ding spreekt echter in 't voordeel van de SR-1, een GTX 360 met 3 zware fans op klinkt als een vliegmachine, dat wil je niet de hele dag aanhoren. De SR-1 is eerder gemaakt om stiller te zijn en presteert nog eens beter bij lage fans speeds dus die zou een stuk stiller moeten zijn (die heb ik niet dus ik kan het niet definitief zeggen).
 
GTX...360? welke is dat dan?
ik heb via tweakers iig volgens mij 3 Yate Loons gevonden dus dat zal iig geregeld zijn.
nu moet ik alleen uitzoeken of me moeder bord genoeg weerstand heeft als ik een 3pins fan cable splitter (3way) op een chassis fan connector ga aansluiten....zucht...

FAN CONTROLLER !!

blijft je mobo ook heel ;)
 
GTX...360? welke is dat dan?
ik heb via tweakers iig volgens mij 3 Yate Loons gevonden dus dat zal iig geregeld zijn.
nu moet ik alleen uitzoeken of me moeder bord genoeg weerstand heeft als ik een 3pins fan cable splitter (3way) op een chassis fan connector ga aansluiten....zucht...

gtx 360 oftewel black ice gtx 360 is de performance versie van de black ice sr-1
de gtx 360 is meer voor 1500+rpm fans zoals ik al zei hierboven,daar ga je je setup volgens mij een pak beter mee kunnen koelen
maar tis maar wat jij wilt eh :D koeler of stiller ,beide is een dure optie

bart
 
Fan controller heb ik al op het oog..... maar toch nog even over die GTX.
Ik heb de GTX helemaal niet in me lijstje staan, ik wilde de Black Sr-1 of de XSPC rX360...ik heb geen GTX genoemd....ook de GTX zie ik ook niet in die radiator review....?

Ik wil het liefst een stille setup maar kan dat wel....volgens mij moet ik dan echt 2 aparte loops hebben of niet...

Voorkeur is alles in een loop maar ik hoor nu al dat hem dat waarschijnlijk niet gaat worden als ik die Sr-1 ga nemen...
ik heb wel die Yate loons ondertussen aangekocht dus ik ben me eigen " Self-fulfilling prophecy " hier aan uitvoeren
 
Ik zie niet in waarom je 2 loops zou nodig hebben om stil te zijn? Een SR-1 met die yate loons en je 240 rad dat je nu hebt samen zullen alles wel goed af kunnen en lekker stil zijn.
 
Dan ga ik deze SR-1 maar eens opzoeken.
Ik zal 2 van die Yate loons eens op me 240 rad zetten, ik ben benieuwd hoeveel db het zal verschillen en wat de koel performances zijn.

To be continued!
 
Kak, ik had een build log moeten maken!!!!!
Afijn.

De vraag is gesteld, welke radiatoren ik gebruik.

Ik heb bovenin een RX360 rad en onderop een Swiftech 240 low profile.

Ik denk dat ik maar eens een topic ga beginnen van me D800 al zij het dat hij al bijna klaar is....
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
I Triple 80mm rad cpu+gpu Waterkoeling 2
T Z390 mob , i5 9700k CPU met RTX 2070 GPU Overclocken Overclocking 1
X [TKA Diversen] fittings, CPU en gratis GPU blocks (GTX580) Verkocht 1
X [waardebepaling] fittings, CPU en GPU blocks Gesloten 4
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5
X GPU/CPU, 540x180 Rad, Silverstone Raven 02 Advies Waterkoeling Setup 2
T Waterkoeling Setup CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 25
P [ TKA ] Watercooling materiaal ( EK, swifttech, bitspower , cpu , gpu blocks ... ) Verkocht 1
djghostogb Vraag over PC waterkoeling: is het beter je CPU los van je GPU te doen? Advies Waterkoeling Setup 205
R [Waterkoeling] €1500 CPU + 2x GPU (Mogelijk 3e gpu toekomst) Advies Waterkoeling Setup 23
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
R [Waterkoeling €500-600] CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
Viepert [TKA-Diverse] Uitverkoop diverse hardware Mobo's / GPU / CPU's / PSU Verkocht 11
G [Waterkoeling] CPU I7-2600k / GPU R9 290 Advies Waterkoeling Setup 50
Heineken [Waterkoeling] GPU: GTX 780 CPU: i7 4790K Advies Waterkoeling Setup 43
D koeling pasta verwijderen van de cpu en gpu en atic cooling plaatsen op cpu en gpu Overige Koeling 1
X Advies gevraagd waterkoeling CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W waterkoeling voor CPU en GPU Advies Waterkoeling Setup 1
M watercooling 600eu max gpu + cpu block? Advies Waterkoeling Setup 1
NAVYVIPER [GEVONDEN] mobo+cpu+gpu Gevonden 1
NAVYVIPER [CLOSED] cpu+mobo+gpu+ram Gesloten 1
WiSK Lori Lemaris (FT03-mini CPU+GPU) Gallery & Build Logs 95
L MCP350 genoeg voor rad480+rad120+mobo+cpu+gpu ? Waterkoeling 14
K Nieuwe Rig wil watercooling, CPU + SLI GPU (MOBO) Advies Waterkoeling Setup 12
U waterkoeling voor cpu en gpu Advies Waterkoeling Setup 20
canonchiel Nieuwe cpu gpu loop Waterkoeling 18
T Welke koelpastas voor CPU/GPU? Waterkoeling 2
canonchiel Watercooling aanschaffen cpu later uitbereidbaar voor gpu Advies Waterkoeling Setup 14
JeanPaul [VERKOCHT] MEGA OPRUIMING , Sr-2 ,cpu's , ssd's ,hdd's, geheugen,gpu ect. Verkocht 18
Lqd [REFUSED] CPU + Cooler, Mobo + Cooler, Mem + Cooler, GPU + Cooler +res +fittingen Verkocht 11
ForresT Phase Change Cpu/Gpu Block Overige Koeling 12
B [REFUSED]EK Supreme CPU+GPU - Enzotech NB - XSPC Pomp/res - 360 rad - Nieuw Verkocht 12
N Hulp bij waterkoeling set cpu + gpu Advies Waterkoeling Setup 27
I advies over grootte radiator voor koeling cpu en gpu overclocked Advies Waterkoeling Setup 18
H Vraagje over 'HighFlow CPU + GPU Set' (van highflow.nl) Waterkoeling 3
T LOOP: CPU met of zonder GPU('s) Waterkoeling 7
H Advies/Controle waterkoeling CPU, GPU, HDD Advies Waterkoeling Setup 4
T [EUR 400][CPU(Q9550), GPU(4850x2)] Advies Waterkoeling Setup 15
D [400 euro] Waterkoeling setup voor i7 CPU en 8800GT GPU Advies Waterkoeling Setup 2
Dutchie beginners vragen deel 99 i7 920, evga 58, cpu only later gpu Advies Waterkoeling Setup 8
J Advies m.b.t. Kast gevraagd (waterkoeling: cpu/gpu/hdd) Cases en Modding 22
A Cpu+nb+ram+gpu => loops apart of niet? Waterkoeling 25

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan