• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

"Dislike" wanneer is het geven van een dislike terecht?

Dislike blijven of weg?

  • Dislike knop weg

    Stemmen: 24 48,0%
  • Dislike knop blijven.

    Stemmen: 26 52,0%

  • Totaal aantal stemmers
    50

Calimero

Banned
Ik vind een dislike open op het forum zonder toelichting open op het forum ook niet netjes.
Wat er zich via PM afspeelt hebben anderen totaal geen zicht op en/of weet van.

Verder ben ik blij L3P's orginele post gezien te hebben, waarbij ik gelijk de dislike totaal
niet kon plaatsen/snappen.
Zelfs nu met de uitleg vind ik een dislike "te krachtig".
M.a.w. een dislike is een veel sterkere krachtsterm dan een thanks, waarbij uitleg veel
minder noodzakelijk is.

ik heb helemaal nergens gezegd dat het een persoonlijke 'aanval' is.

Een dislike zonder uitleg/toelichting is per definitie een persoonlijke aanval.

*edit*
Excuses voor de vervuiling van dit topic, de build verdient beter !!
 
Hahaha hier heb ik toch een dikke discussie over gehad met paar mensen.

Ik heb persoonlijk een echte hekel aan dislike als het niet gepast is.
Ik kan er echt zo ontiegelijk boos om worden, en waarom ja dat vraag ik me zelf ook zo vaak af.

Vind dat mensen eerst goed moeten nadenken of de dislike wel gepast is en als het gepast is dan pas gebruiken. Zo niet dan niet gebruiken omdat mensen alleen maar boos worden. En dat willen we niet!
 
Hahaha hier heb ik toch een dikke discussie over gehad met paar mensen.

Ik heb persoonlijk een echte hekel aan dislike als het niet gepast is.
Ik kan er echt zo ontiegelijk boos om worden, en waarom ja dat vraag ik me zelf ook zo vaak af.

Vind dat mensen eerst goed moeten nadenken of de dislike wel gepast is en als het gepast is dan pas gebruiken. Zo niet dan niet gebruiken omdat mensen alleen maar boos worden. En dat willen we niet!

Dat klopt dan misschien nog wel, maar jij misbruikt je macht als admin en je verwijderd je dislikes als je deze krijgt. Dat vind ik ook niet kunnen.
 
Heb het hier gisteren ook met L3p over gehad en ik heb er een eigen mening over.

Iedereen gaat op zijn achterste tenen staan als hij een Dislike zonder uitleg krijgt (meer PM-verkeer tot gevolg, scheve verhoudingen... niet goed voor een forum en niet goed voor degene die een dislike gekregen of gegeven heeft).

In mijn ogen zou het NIET geven van een Thanks gelijk moeten zijn aan een dislike. Dus: Weg met die Dislike optie.

Ben je het eens met een post, of wordt je aangenaam verrast door de inhoud van een post: Klik eventueel op Thanks.
Ben je het niet eens met een post, reageer dan gewoonweg niet en zoek een andere post/topic op waar je je wel in kunt vinden.
Of maak een reactie, waarbij je aangeeft waarom je er niet mee eens bent.

Het verwijderen van een dislike bij een crewmember door dezelfde crewmember vind ik ook niet kunnen en behoorlijk rusten op machtsmisbruik. Eigenlijk zou ik je er een Dislike voor moeten geven, maar heb geen zin om mensen tegen het plafond te laten schieten als ik het zelf niet eens ben met die functie.
 
Laatst bewerkt:
Het weghalen van dislikes vind ik ook een beetje onzin, want dan ontneem je de vrijheid van een forum gebruiker.
Je bent vrij om een thanks te geven en een dislike.

Ik zelf ben van mening dat als er een dislike gegeven wordt je wel een post moet maken waarom je dit hebt gegeven.

Edit:

Nu de reactie gezien te hebben van wwwwicked.
De dislike optie weghalen vind ik geen optie.

Als de dislike weggehaald wordt, vind ik ook dat de thanks weg moet.
Anders lijkt het net dat je enkel dat gene wilt zien wat je aanstaat.
 
Het weghalen van dislikes vind ik ook een beetje onzin, want dan ontneem je de vrijheid van een forum gebruiker.
Je bent vrij om een thanks te geven en een dislike.

Ik zelf ben van mening dat als er een dislike gegeven wordt je wel een post moet maken waarom je dit hebt gegeven.

Edit:

Nu de reactie gezien te hebben van wwwwicked.
De dislike optie weghalen vind ik geen optie.

Als de dislike weggehaald wordt, vind ik ook dat de thanks weg moet.
Anders lijkt het net dat je enkel dat gene wilt zien wat je aanstaat.

Er wordt vaak genoeg een dislike gegeven op een post waar het totaal overbodig is. En dan wordt er ook niet gereageerd via een post oftewel die dislike weg halen is dan wel gepast vind ik dan.

Misschien een poll bij zetten of dislike weg moet of niet. We hebben dit ook al besproken in het MG forum en toen vonden we dat de dislike knop moest blijven. Maar zo te zien vinden veel leden dat die weg moet.
 
Wat een discussie voor deze mooie zomerachtige zondag :sarc:

Mijn opinie,

Dislike, geef me er 1000, ik blijf doen zoals ik ben, wie het niet eens met mijn post of mijn mijn mening, tjha, die mensen hou je altijd je kan niet heel het forum naar je hand hebben :) mensen die dat wel proberen zijn gewoon aandacht trekkers, en hebben zovaak een ander manier van posten en het gedrag van een admin altijd goedkeuren ookal doet een admin echt vies lelijk.


thanks, leuk om te weten dat mensen je post leuk vinden en je zo ook een beetje steun in de rug geven tijdens het modden en posten van een mening/feit :)

als je naar mijn thnks/dislike recieve kijk zie je dat ik tegen de 100 dislikes zit, ben ik veranderd? val ik mensen aan die mij een dislike geven? Nee dus, Blijf gewoon jezelf als iemand je een dislike geef, accepteer het gewoon, wees blij dat mensen dan dat geven ipv achter je rug om lopen te lullen!

Doe gewoon je ding, of je nu 100X thnks of 100X dislike krijg, Tis een open forum, discuseren mag, zolang het geen wellus nietus verhaal word vind ik het allemaal best :)!

Zo en nu van de zon gaan genieten jongens!
 
Ik kan me mijn laatste dislike niet meer heugen.
En eigenlijk ben ik mod geworden op het forum om anderen te helpen.
Dus ik schrik gewoon van een dislike die ik krijg.
Al helemaal als het in iemands buildlog is waarbij ik die persoon ook nog heb geholpen met het 1 en ander.

Ik ben ervoor om het gewoon weg te halen.

Dislike weg, en Thank laten staan.
De Thank functie is gewoon een extra iets om iemand te bedanken voor zijn post.
En je kan er aan zien of iemand het gelezen heeft of niet.

Is iemand het er niet mee eens kunnen ze gewoon reageren, en heb je ook geen last van de "niet begrepen" dislikes.
 
Tja je krijgt hier hetzelfde probleem als op HWI...
Het disliken wordt misbruikt in die zin dat men op dislike duwt als je niet akkoord gaat met die persoon zijn mening maar dit is volgens mij niet de bedoeling. Disliken is dan eerder om slechte posts(schelden, niet onderbouwd etc) te beoordelen...
Of te wel laat je alles staan zowel like als dislike of je creert een raporteerknop waarmee admins verwittigd worden als een bepaalde reactie te ver gaat(systeem van HWI)
 
Ik zie de thanks knop altijd als een soort bekroning voor je werk. Eigenlijk net als een lintje. Je hebt toch ook geen anti-lintjes? :p

Wat mij betreft mag dislike ook wel weg, als iemand het ergens niet mee eens is zal hij zichzelf toch echt nader moeten verklaren..
 
Als er een poll komt ga ik persoonlijk voor thanks laten staan, dislike weg.

Nu ik het te druk heb om overal te reageren (verhuizing) vind ik de thanks
inderdaad een handig middel om een blijk van intresse en waardering te tonen.

De dislike geeft teveel meningsverschillen over de inhoud van het woord dislike.
 
Waarom niet?
Doe gewoon dat je je Dislike moet motiveren dan kan direct gezien worden of het terecht is of niet.
En de admins moeten dan maar de eer aan zich zelf houden door geen dislikes naar hun toe gericht te verwijderen :D
 
Da's dus "blijven met voorwaarden" en juist daar loopt het op spaak ;)
En aangezien je nooit die voorwaarde aan alle leden kunt opleggen ....

Als je de dislike weg haalt dwing je ze tot uitleggen.

Waarom niet?
Doe gewoon dat je je Dislike moet motiveren dan kan direct gezien worden of het terecht is of niet.
En de admins moeten dan maar de eer aan zich zelf houden door geen dislikes naar hun toe gericht te verwijderen :D

Popup met reden van dislike :) voordat je dislike erneer geplaatst word, als er dan bv een puntje oid staat, geef je dat door aan een admin en die kan verhaal gaan halen/verwijderen, Dislikes geven zonder uitleg is gewoon zielig!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S enig nieuws wanneer deze leverbaar is H240x HighFlow Webshop 1
lauwagie Grafische kaarten slaan tilt wanneer ik een spel speel Problemen & Oplossingen 1
ShockRaver Wanneer is "GMR AFS1-A Flow Meter G1/2 AG Clear" op voorraad? HighFlow Webshop 1
Kadett Wie heeft er waterkoeling nodig wanneer... Algemene Discussies 2
Rico Hulp met CODMW2, wanneer 100% uitgespeeld? Gaming 9
T Keramische koelpasta, wanneer en waarvoor? Waterkoeling 1
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Wim Hof Methode, ken of doe je het? Gezondheid en Sport 1
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
MrGiorgio Het grote "The Party 18" topic Lan Party 183
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
MrGiorgio Het grote "The Party 17" topic Lan Party 194
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Phanteks ledstrip, hoeveel licht geeft het? Cases en Modding 0
MrGiorgio Het grote "The Party 16" topic Lan Party 291
iSP [Vraag/Ervaring gezocht] over het anodiseren van metalen Cases en Modding 0
R Is het mogelijk om een product te "upgraden"? HighFlow Webshop 2
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 15" topic Lan Party 291
E Hoe warm mag het worden? Waterkoeling 4
Bas9466 vraag over tv als monitor weet dat het niet ideaal is uhd of hd Gaming 1
Sw333t Geen bevestiging bij uitschrijven voor het ontvangen van speciale aanbiedingen ed. HighFlow Webshop 0
djghostogb Vraag over PC waterkoeling: is het beter je CPU los van je GPU te doen? Advies Waterkoeling Setup 205
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
O Hoe maak je het makkelijkst een Desk? Cases en Modding 28
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP 13"topic Lan Party 16
C is het mogelijk om met deze set (EK-KIT X360 Performance) 2 x amd r9 290x te koelen Waterkoeling 5
Ubbidude Hallo Users van het HighFlow forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
MrGiorgio Het grote "HF scoopshot op TP13" topic Lan Party 20
O Het begin is er. Cases en Modding 20
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 13" topic Lan Party 307
A Welke fitting het best gebruiken voor acrylic tube Waterkoeling 5
iSP Het steam bundle topic Gaming 1
Forseti Het grote 'onbeperkt spareribs eten' topic Lan Party 14
Freddy Het grote Bitcoin en Altcoin Topic :) Hardware & Software 206
L Wat te doen als er een lek is en moederbord is verzopen tijdens het leaktesten Waterkoeling 8
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP12" topic Lan Party 24
P Is waterkoeling het voor mij waard? Advies Waterkoeling Setup 3
M Het grote "Welke spellen denk je te gaan spelen op The Party 12" topic Lan Party 22
S Welke pomp + top is het beste? Waterkoeling 3
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 12" topic Lan Party 269
P wat kan ik het beste pakken??? Advies Waterkoeling Setup 13
Consigliere Laat ik het ook eens doen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
S Het Beest V2.0 Obsidian 900D + SLI 780 Gallery & Build Logs 9
V Wat voor videokaart kan ik het beste aanschaffen voor 4 monitoren ? Hardware & Software 0
M Het grote Brommer/Scooter Topic Algemene Discussies 132

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan